سردار علایی: شانس پیروزی حزب اللهی ها در انتخابات آزاد بیشتر است

سردار حسین علایی با یادآوری ادوار نخست انتخابات در کشور گفت: در نخستین انتخابات مجلس از منافقین گرفته تا بقیه گروه ها! همه نامزد شدند ولی مردم به انقلابیون رأی دادند. ما دیدم که هر زمانی انتخابات آزاد بوده است در نتیجه آن افراد حزب اللهی بیشتر رأی آورده اند. در انتخابات آزادِ شوراهای شهر و روستا که در زمان آقای خاتمی برگزار شد، برخی نگران نتیجه انتخابات بودند ولی افرادی که هماهنگ با دولت بودند رأی نیاورند. بنابراین هرچه انتخابات آزادتر و رقابتی تر باشد برای کشور بهتر است.

مطهری: وزیر کشور چه انتصابی انجام داده که کار به اینجا کشیده؟

علی مطهری نماینده سابق مجلس در واکنش به مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری خیابانی با نام مهندس بازرگان در کانال تلگرامی خود نوشت: عجیب است که این اتفاق در دولت متصف به «اعتدال» رخ می‌دهد. چگونه معتدلانی در هیئت تطبیق فرمانداری تهران هستند که این طور تصمیم می‌گیرند؟! وزیر کشور چه انتصاباتی انجام داده که کار به اینجا کشیده است؟ همین طور رئیس جمهور باید توجهی به انتصاباتش کند که کار را به اینجا رسانده‌اند که زیرمجموعه او می‌گوید مهندس بازرگان در ردیف شخصیت‌های انقلاب نیست و نمی‌تواند خیابانی به نام او باشد!

مصباحی مقدم: بی اعتمادی اثر خودش را در انتخابات آینده خواهد گذاشت

مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: مهمترین مشکل داخلی ما برای انتخابات آینده، مسالۀ بی‌اعتمادی گسترده در سطح جامعه نسبت به دولتمردان است، این بی‌اعتمادی اثر خودش را در انتخابات خواهد گذاشت و اگر تا زمان انتخابات تحول مثبتی در ابعاد اقتصادی کشور رخ ندهد، احتمال دارد که شاهد مشارکت باشکوه و بالای مردم در انتخابات نباشیم. وی افزود: مسئله عدالت یک نقش محوری در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد داشت چرا که دولت آقای روحانی هم فقر را افزایش داده و هم نابرابری را.

اشرفی اصفهانی: اصلاح طلبان باید به دنبال حضور ناطق‌ در انتخابات باشند

محمد اشرفی اصفهانی، چهره اصلاح طلب، ضعف دولت روحانی را از جمله مشکلات اصلاح طلبان عنوان کرده و پیشنهاد داد: «بهترین گزینه برای حفظ گفتمان اعتدال و عقلانیت در کشور ناطق‌نوری است. اصلاح‌طلبان باید به دنبال اقناع ایشان برای حضور در انتخابات باشند». وی افزود: معتقدم اگر جریان اصلاحات به دنبال حضور او باشد این احتمال وجود دارد که طیف‌هایی از جریان اصولگرایی نیز از ایشان حمایت کنند. آقای هاشمی هم هر بار ایشان را بهترین گزینه برای مدیریت کشور معرفی می‌کردند. لاریجانی در مرحله بعد قرار می‌گیرد.

روحانی در تدارک بازنشستگی است

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: آقای روحانی مثل دیگر دولتمردان بعد از خروج از قدرت به قطع و یقین در مجمع تشخیص مصلحت عضویت خواهد داشت. اما ایشان به دلیل عملکردی که در این سال‌ها داشته، بین جریان اصلاحات و جریان اصولگرایی جایگاه و پایگاهی ندارد؛ به عبارت دیگر روحانی را نه اصلاح‌طلبان قبول دارند و ‌نه اصولگرایان! وی افزود: دوره سیاسی روحانی تمام شده و ایشان در تدارک ورود به مرحله بازنشستگی است.

صادق زیباکلام: کارگزاران می‌خواهد با لاریجانی به رویاهایش برسد

صادق زیباکلام گفت: لاریجانی، ظریف، جهانگیری، هاشمی و عارف که جای خود دارند، حتی اگر شخص خاتمی هم تأیید صلاحیت شود دیگر آن ۲۴ میلیونی که در اردیبهشت ۹۶ پای صندوق حاضر شدند و به روحانی رأی دادند، انگیزه ای برای شور و نشاط سیاسی ندارند.وی افزود: کارگزاران این واقعیت تلخ اما ساده را نمی خواهد قبول کند چون امیدوار است در ماه آخر منتهی به انتخابات تغییر و تحولاتی به وجود آید، قبض و بسط هایی رخ دهد و یک دفعه ستاره بخت و اقبال علی لاریجانی بشکفد. آنها نمی خواهند قبول کنند که ما مشکل داریم و می خواهند از طریق او به رویاهایشان برسند.

نظر شخصی یک اصلاح‌طلب درباره کاندیداتوری جهانگیری و هاشمی

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت درباره نام‌هایی که به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات مطرح هستند بیان کرد: ترجیح می‌دهم که از آوردن نام افراد پرهیز کنم؛ اما هم آقای جهانگیری و هم آقای هاشمی دارای تجارب بسیاری در عرصه سیاست هستند و نامشان در دوره‌های پیشین ریاست جمهوری هم مطرح شده است قائمی افزود: اما اگر من به عنوان یک فرد بخواهم نظر شخصی خود را ارائه دهم واقعیت این است که هیچ کدام از این دو فرد را برای عبور از بحران قوی نمی‌دانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت