ذوالنور: منشأ انفجار نطنز از سوی عناصر داخلی بوده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: بررسیها حاکی از آن است که منشأ انفجار نطنز بیشتر از سوی عناصر داخلی بوده است که فعلا از بیان جزییات آن معذوریم. ذوالنور با اشاره به بازدید میدانی از سایت نطنز تصریح کرد: بررسیهای انجام شده از بازدید میدانی، ارتباط با سازمان انرژی اتمی، سپاه، ارتش، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه و دیگر دستگاهها نشان میدهد احتمال پهپادی، موشکی و حمله از طریق هواپیما و بمب و راکت به این تاسیسات منتفی است. ذوالنور همچنین درباره مرگ قاضی منصوری در رومانی گفت: این موضوع در قوه قضائیه به طور موشکافانه در حال بررسی است و ما هم با آنها در تماس هستیم. او تاکید کرد: با توجه به این که این جنایت در خارج کشور اتفاق افتاده بخشی از کار در اختیار آنها نیست و کار با کندی پیش میرود که طبیعی است.

سند جدید درباره هیئت علمی شدن دختر روحانی
درحالی که برخی یافتههای جدید ابهامات چگونگی هیئت علمی شدن مریم روحانی دختر رئیسجمهور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را تشدید میکند، همچنان هیچ مسئولی از این دانشگاه به ابهامات پاسخ نمیدهد. دکتر آرش خجسته مدیرگروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی در این باره گفته بود: مسیر جذب دانشگاه متفاوت با گذراندن طرح و پروژه است. درباره مریم روحانی مسیر جذب را مطمئن باشید طی نشده است. به خجسته گفته شد که اسم مریم روحانی به عنوان عضو هیئت علمی درج شده، نه فردی که میخواهد طرح یا پروژهای را در دانشگاه بگذراند! که خجسته پاسخ داد: “ممکن است آنها که سایت دستشان است از این موضوع اطلاعی نداشته باشند! با این حال باز هم به عنوان شاهدی برخلاف گفتههای خجسته، نگاهی به «سامانه علمسنجی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی علوم پزشکی» نشان میدهد که نام مریم روحانی به عنوان عضو هیئت علمی درج شده است!

تقسیم مناصب در مجلس با رایزنی های پشت پرده
میرسلیم درباره بی بهره ماندن اصولگرایان سنتی از تقسیم مناصب مجلس یازدهم، گفت: در ۱۰ دوره گذشته مجلس بهتدریج رویهای مرسوم شده است که تقسیم مناصب در مجلس با رایزنیهای پشت پرده انجام میگرفت و حتی بسیاری از سابقه داران بر این تصورند که تقسیم مناصب راهی جز این نوع رایزنیهای پنهانی ندارد و بدتر این که گمان میکنند پیشبرد امور مجلس در زمینههای قانونگذاری و نظارت و شایسته سالاری باید با همان نوع رایزنیها انجام شود. رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: برازنده مجلس انقلابی این نوع رایزنیهای گروهکی نیست و عقیده این جانب بر بازگشت به روش مشورت جمعی نمایندگان و استفاده از خرد جمعی است. آنچه تاکنون انجام گرفته و البته نتایج بسیار درخشانی نداشته است زاییده رویه به ارث رسیده از دوره قبلی است و باید با همفکری نمایندگان انقلابی مجلس قطعا اصلاح شود.
میرسلیم همچنین درباره حواشی رخ داده بر سر انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور، گفت: ظاهرا در انتخاب رئیس جدید دیوان محاسبات موارد قانونی مراعات شده است. اما با توجه به اهمیت وظیفه نظارتی دیوان محاسبات باید فردی در رأس آن قرار گیرد که از دانش و تجربه متناسب برخوردار باشد لذا عدهای در داخل مجلس و بهویژه از بیرون مجلس معتقدند که شایسته ترین انتخاب انجام نگرفته است. وی افزود: از لحاظ روند معرفی نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان، اعتراضات و شکایاتی مطرح شده است که بهموقع با دریافت اسناد، رسیدگی خواهد شد. این روند البته نقطه قوتی برای هیئت رئیسه محسوب نمیشود ولی در مجلس انقلابی قرار نیست که ما از فواید انتقاد علمی از خود، محروم بمانیم و الحمدا… این آمادگی در اغلب نمایندگان و اکثر اعضای هیئت رئیسه وجود دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء: درکناردولتیم

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) با بیان اینکه سال جاری با توجه به مشکلات برای دولت سختی به همراه دارد، گفت: مانند همیشه در کنار دولت هستیم و با کمک هم پروژههای بزرگی را تحویل خواهیم داد. وی اظهار کرد: خوشبختانه امروز هیچگونه وابستگی و نیازی در بخش طراحی، اجرا و تجهیزات به خارجیها نیست.

اصلا امامزاده نیستند

آیتا… ایازی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امامزادههایی در محدوده دماوند هستند که اکثرشان علمای زیدیه هستند و اصلا امامزاده نیستند. حتی امامزاده بالای روستای کن یعنی امامزاده داوود هم همینطور است. من شجره نامه آنها را نگاه کردم، دیدم که تقریبا با ۱۳ واسطه به امام معصوم میرسد و از علمای زیدیه در قرن چهارم است.

سند همکاری ایران و چین نقشه راه برای آینده روابط است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سند همکاری ۲۵ ساله چشم انداز روابط طولانی با چین است در صورت امضای دو طرف و نهایی شدن، قراردادهای مختلف از دل آن بیرون میآید.موسوی افزود: اینستکس مقدمهای برای عمل به تعهدات اروپاییها بوده است. وی گفت: خوشحالیم که عراق بعد از مدتها به ثبات سیاسی رسیده است. ایران همواره آمادگی دارد با کشورهای منطقه از جمله عربستان روابط سیاسی داشته باشد و وارد گفتوگو شود.

کانادا: ایران تمام دادههای جعبه سیاه را منتشر کند

فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر امور خارجه کانادا در توییتی با اشاره به دیدار هیئت ایرانی با طرفین ذینفع حادثه هواپیمای اوکراینی مدعی شد که ایران باید عواقب حادثه رخ داده را قبول کرده و بار دیگر بر لزوم انتشار تمام دادههای جعبه سیاه توسط ایران تاکید کرد. در بیانیهای که پس از اولین دیدار هیئت ایرانی با طرفین ذینفع منتشر شده است، بر پایبندی به تعهدشان نسبت به تداوم همکاری تاکید کرده و از ایران خواستهاند تا غرامت کامل حادثه هواپیمای PS 752 را پرداخت کند.

قرمز شدن وضعیت به خاطر لاابالیگریها در مراکز تفریحی است

علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: قرمز شدن وضعیت شهرها و استانها، عمدتاً به خاطر لاابالیگریها در مراکز تفریحی و اقتصادی است. ۳۰۰ هزار نفر در صحنهای حرم رضوی در دعای عرفه شرکت کردند که همه آنها اصول بهداشتی را با بهترین نظم رعایت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت