شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

خانه فرهنگ‌ استان با ۲ هزار متر زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد

کاری – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، با اشاره به سفر وزیر ارشاد به استان طس روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان ماه سال جاری، گفت: در این سفر دو روزه، خانه فرهنگ‌ استان با ۲۰۰۰ هزار متر زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد.فرخنده، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ۲۵ هنرمند در ۲۴ آبان ماه ادامه داد: «رونمایی از کتاب شهدای «هنرمندان خدا»، رونمایی از اولین کتاب قرآن نوشته رسم الخط قرآن طاها با قلم اساتید استان و رونمایی از نماهنگ «سید سپاه خراسان» از جمله برنامه‌های وزیر ارشاد در استان است.وی با اشاره به نشست اختصاصی وزیر با دستگاه‌های فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های فرهنگی، بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی، دیدار با خانواده شهید، حضور در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در فرهنگسرای شهر، ادامه داد: بازدید از مجموعه خوشنویسی اساتید استان و حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان را از جمله برنامه‌های وزیر فرهنگ به استان می باشد.

جذب اعتبار ۱۲۰ میلیاردی در سفر دوم رئیس جمهور
فرخنده، با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار فرهنگی جذب کرده است، یادآور شد: همچنین در بین ۳۱ استان، عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ارزیابی شاخص‌های عمومی و تخصصی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.وی، با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی استان اتفاقات مطلوبی افتاده است، گفت: مجوز جشنواره تئاتر فجر کشوری را اخذ کردیم که این برنامه ۲۸ آذرماه به مدت ۴ روز در استان اجرایی می‌شود.
تکمیل پروژه‌های فرهنگ و ارشاد استان نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، با اشاره به پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام استان، گفت: «۸ شهرستان استان شامل قاین، سربیشه، نهبندان، بیرجند، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان دارای پروژه‌های نیمه تمام هستند». فرخنده، با بیان اینکه تالار شهر به عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی نیمه تمام در استان دارای هفت درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: «برای احداث این طرح نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم
برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان
وی، بیان کرد: در مجموع پروژه‌های نیمه تمام فرهنگ و ارشاد در استان نیازمند حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. فرخنده، با اشاره به برنامه های هفته فرهنگی استان، تصریح کرد: «در این هفته با شعار «خراسان جنوبی، دیار علم و ایمان»، برنامه‌هایی با هدف تقویت هویت اسلامی – ایرانی با تمرکز بر نسل جوان، در حال اجرا است». وی، ادامه داد: بزرگداشت مفاخر، پرداختن به گویش محلی، غذای سنتی، مد و لباس در حوزه بوم خراسان جنوبی، پرداختن به حوزه‌های هنری، صنایع دستی و فرهنگی استان طی این هفته مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، بیان کرد: نمایشگاه هفته فرهنگی استان در فرهنگسرای شهر افتتاح می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت