تعداد مسافر ناوگان اتوبوسرانی بیرجند کاهش یافت

ایرنا – رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: روند کاهشی تعداد مسافر ناوگان اتوبوسرانی شهر بیرجند از نیمه مهر امسال شروع شد و هنوز ادامه دارد.
یدا… غلامپورگفت: با شروع سال تحصیلی جدید و اعلام بازگشایی مدارس، تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس به اتوبوسهای فعال در خطوط شهری و حومهای شهر بیرجند افزوده شد؛ در این راستا تعداد اتوبوسهای فعال در شهر بیرجند و حومه به ۵۸ دستگاه افزایش یافت که نسبت به ۳۸ دستگاه اتوبوس فعال قبل از شروع مدارس، به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است. وی افزود: از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه سال جاری روند کاهشی تعداد مسافر شروع شده بطوری که تعداد مسافر جابجا شده توسط ناوگان اتوبوسرانی در ۱۵ مهرماه سال جاری ۱۵ هزار ۵۹۴ نفر بوده و در ۲۱ مهر سال جاری در مدت پنج روز به ۱۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسیده یعنی معادل ۱۵ درصد کاهش یافته است که دلیل عمده آن ایجاد محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان و اعلام وضعیت قرمز اپیدمی کرونا در شهر بیرجند بوده است همچنین پیش بینی میشود با تعطیلی حضوری دانشآموزان نیز این روند کاهشی ادامه یابد. وی گفت: با توجه به کاهش تقاضای سفر و به دنبال آن کاهش سرانه جابه جایی مسافر توسط هر دستگاه اتوبوس، بهمنظور جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به ناوگان اتوبوسرانی از ۲۲ مهر تعداد اتوبوسهای فعال در شیفت صبح به ۴۸ دستگاه و در شیفت عصر به ۳۸ دستگاه کاهش یافته است. وی با اشاره به اینکه در کنار کاهش شدید تقاضای سفر، افزایش بیرویه بهای قطعات و لوازم یدکی و افزایش دستمزد رانندگان در سال جاری، مشکلات ناوگان اتوبوسرانی را مضاعف نکرده لذا خواستار حمایت جدی دولت از این ناوگان شد.وی با قدردانی از حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند از ناوگان اتوبوسرانی بویژه ناوگان بخش خصوصی گفت: در ۶ ماه اول سال جاری بابت هر دستگاه اتوبوس بخش خصوصی ۶۰ میلیون ریال یارانه از سوی شهرداری پرداخت شده است.

تفاهمنامه اشتغالزایی بسیج سازندگی و کمیته امداد در خراسان جنوبی امضا شد
سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروههای جهادی در استان خراسان جنوبی تفاهمنامه امضا کردند. مراسم امضای تفاهمنامه سازمان بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروههای جهادی روز چهارشنبه با حضور سردار «محمد زهرایی» رییس سازمان بسیج سازندگی، «حجت ا… عبدالملکی» معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان و جمعی از مسئولان در بیرجند برگزار شد.
براساس این تفاهمنامه ۳۲ میلیارد تومان برای ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خراسان جنوبی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج سازندگی هزینه میشود. رییس سازمان بسیج سازندگی در این مراسم گفت: خراسان جنوبی در شاخصهای ملی ولایتمدارترین استان است و برای هشتمین سال متوالی در نظرسنجی که اندیشکده بسیج انجام داده، استان به این جایگاه رسیده است.سردار زهرایی افزود: زرشک، زعفران و عناب از محصولات خاص و راهبردی این منطقه است ولی متاسفانه خراسان جنوبی از مصادیق بارز خامفروشی محصول کشاورزی است و باید صنایع تبدیلی و فراوری در این استان توسعه یابد. رییس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به جنگ اقتصادی غرب علیه ایران بیان کرد: ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمترسانی، محرومیتزدایی و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک رسالت تعریف کردیم اما از سال گذشته این رسالت به ماموریت ما تبدیل شده و نبرد خدمترسانی در مقابله با فقر و محرومیت در سپاه تعریف شده است.

کویرتایر می تواند در صنعتی شدن استان نقش آفرینی کند
امروزبه لطف الهی کویرتایرجزو صنایع پیشتاز کشورمحسوب می شود و تاکنون افتخارات ودستاوردهای ارزشمندی در سطح ملی داشته است. دکتر روح ا… ایزدخواه نماینده مردم تهران وعضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس در بازدید ازخط تولیدکارخانه کویرتایر اظهار کرد: صنعت لاستیک به عنوان یک صنعت استراتژیک تاکنون درکشور و خراسان جنوبی دستاوردهای خوبی درخودکفایی داشته است. وی تصریح کرد: درشرایط حاضر که کشور به شدت به صنعتی شدن وخودکفایی نیاز دارد کویرتایر می تواند به عنوان یک شاخص ملی و به عنوان یک رهبر اجتماعی در ایجاد نهضت تولید دراستان خراسان جنوبی ایفای نقش کند. نماینده مردم تهران وعضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس با عرض خداقوت به تلاشگران عرصه تولید در این کارخانه، بازدید میدانی واشراف فنی ازمراکزصنعتی استان را از جمله اهداف اینگونه بازدیدها ذکر کرد وگفت: در این راستا وبا توجه به مسئولیتی که در کمیسیون صنایع ومعادن وکارگروه خودروبرعهده دارم ، تلاش می کنیم مسائل صنعت لاستیک را از نزدیک بررسی وتمهیداتی برای عرصه قانونگذاری ونظارت در مجلس آماده نمائیم. ایزدخواه با بیان اینکه خراسان جنوبی با همه ظرفیت هایی که دارد محروم نیست بلکه مظلوم است تصریح کرد: باید توجه جدی دولت ومجلس برای پیشرفت وتوسعه وجلوگیری ازخام فروشی دراین استان صورت گیرد. وی اظهارکرد: دراین راستا نمایندگان جوان مجلس یازدهم باحرکتی نو،برنامه ای رادرقالب بازدید ازمناطق کمترتوسعه یافته کشور و بررسی مشکلات وظرفیت های میدانی آن آغاز کرده اند که نخستین برنامه بازدید دراستان سیستان وبلوچستان اجرایی وتاکنون نتایج خوبی داشته است. درابتدای این بازدید، آقای مهندس زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر در ارتباط تصویری با دکتر ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس ضمن خیرمقدم، با ارائه گزارشی به معرفی شرکت، دستاوردها و افتخارات اشاره نمود و سپس به مشکلات و تنگناهای پیش روی صنعت تایر به ویژه کارخانه کویر تایر اشاره کرد و از دکتر ایزدخواه خواست با پیگیری وطرح مسائل ومشکلات در مجلس ، این شرکت را درتداوم تولید واشتغال یاری نمایند.
در این بازدید مهندس پارسا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی، مهندس کمیلی مدیرکارخانه وجمعی از مدیران نماینده مردم تهران را همراهی می کردند.

شناسایی ۹۶ مبتلای جدید و فوت ۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

صداوسیما- ۹۶ مبتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، در خراسان جنوبی شناسایی شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این تعداد از ۱۷۴ آزمایش انجام شده، شناسایی شدند که ۲۳ نفر از بیماران بستری در بیمارستانها و ۷۳ نفر افراد سرپایی بودند. دکتر دهقانی افزود: همچنین در این مدت ۳ نفر جان باختند که تعداد قربانیان کرونا در استان به ۱۹۹ نفر رسیدند.

فراهم شدن زمینه آزادی ۱۸ زندانی مالی در خراسان جنوبی

صداوسیما- با دستور رئیس قوه قضائیه در سفر به خراسان جنوبی زمینه آزادی ۱۸ نفر از محکومان مالی زندانهای استان فراهم شد.رئیس کل دادگستری استان در نهمین جلسه هئت امنای استان برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکید رئیس قوه قضاییه بر جلوگیری از زندانی بودن محکومان مالی جرائم غیر عمدی که تمکن مالی ندارند، گفت: به همین منظور بعد از سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی، ۱۸ نفر از محکومان مالی زندانهای استان که از طریق شیوه نامههای ستاد دیه امکان آزادی آنها وجود نداشت ، پروندههای آنان رسیدگی و زمینه آزادی آنان فراهم شد.

پنج انبار نگهداری کالا در خراسان جنوبی شناسایی شد

ایرنا – معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان گفت: در ۲ ماه گذشته پنج انبار محل نگهداری کالا از جمله لاستیک، روغن موتور و آرد توسط بازرسان این سازمان و با همکاری پلیس امنیت اقتصادی کشف شد. علی تهوری در نشست ستاد استانی مبارزه با احتکار و اختفای کالا افزود: پرونده متخلفان به اتهاماتی نظیر عرضه خارج از شبکه، احتکار و ظن به قاچاق به ارزش ریالی بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ریال به اداره کل تعزیرات حکومتی برای سیر مراحل قانونی ارسال شد. وی با اشاره به ثبت بیش از هفت هزار انبار در سامانه جامع انبارها، از تمامی فعالان اقتصادی اعم از صنفی و غیر صنفی که نسبت به نگهداری کالا اقدام میکنند، خواست هرچه سریعتر نسبت به ثبت انبار خود در سامانه جامع انبارها اقدام کنند.

تمدید محدودیتهای کرونایی در خراسان جنوبی تا دوم آبان

صداوسیما- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با ادامه شرایط نامساعد کرونا در استان، با موافقت وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان، محدودیتهای کرونایی در شهرستانهای با وضعیت قرمزاستان، تا دوم آبان تمدید شد. ۲۰ مهر بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، خبر از بازگشت محدودیت ها، با توجه به آمار بالای شیوع بیماری کرونا در استان و صرفاً با هدف پیشگیری از ادامه این روند نگران کننده، در مناطق قرمز استان داد.

۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی با کمک مردم توزیع شد
ایرنا- رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه تا پایان ماه رمضان امسال به پایان رسید و مردم در مدت ۵۰ روز حماسه آفریدند و هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی با کمک مردم جمعآوری و توزیع شد.سردار محمد زهرایی روز چهارشنبه در مراسم مرحله سوم گام دوم کمک مومنانه در استان افزود: در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در ماههای ذیحجه و محرم، یک میلیون و ۹۹۷ هزار بسته معیشتی توزیع شد چون ظرفیتها فقط منابع مالی نیست و وقتی انگیزه در مردم ایجاد شد حماسه پدید آمد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: ۱۵ شعبان سال جاری مقام معظم رهبری فرمودند که افرادی که تمکن مالی دارند فعالیتهای وسیعی را بهمنظور کمک به نیازمندان آغاز کنند و خوب است که یک رزمایش گسترده و کمک مومنانه برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل گیرد. سردار غلامعلی تناکی افزود: در مرحله سوم از گام دوم رزمایش کمک مومنانه که امروز در خدمت شما هستیم نهادهای مختلف و نیروهای نظامی و انتظامی خدمات شایستهای انجام دادند، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، هلال احمر، آستان قدس رضوی و بانکها در این مرحله گزارشات آنها واصل شد.

تقویت زیرساختهای گردشگری ۶ استان شرقی کشور پیگیری میشود

نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای عالی گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: انعقاد تفاهمنامهای به منظور تقویت زیرساختهای گردشگری بین استانهای خراسان جنوبی و رضوی، یزد، کرمان، اصفهان و فارس مورد پیگیری است. حجتالاسلام و المسلمین مجید نصیرایی با اشاره به دیدار استاندار یزد اظهار داشت: با توجه به برخی از مشکلاتی که در منطقه وجود دارد؛ نیاز است تعاملی بین استانهای مختلف در حوزههای زیرساخت، فرهنگ و اقتصاد انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت