از سرمایه گذاران حوزه معدن استان استقبال می کنیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: از سرمایه گذاران حوزه معدن استان استقبال کرده برای حمایت و همراهی آنان اعلام آمادگی می کنیم. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون معادن و صنایع معدنی استان با مدیر عامل شرکت ایمیدرو خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی از استانهای برخوردار به لحاظ کمیت معادن و کیفیت ذخایر معدنی است و به همین جهت بهشت معادن نامیده می شود. وی با تأکید بر وسعت گسترده استان، متذکر شد: به اندازه پهناوری استان، ذخایر غنی و متعددی داریم که متأسفانه به قدر کافی مورد بهره برداری قرار نگرفته اند.
استاندار تصریح نمود: به طور ویژه علاقمندم به عنوان نهضت، جهش و انقلاب به اکتشافات جدید ورود کنیم و مطالعات صورت گرفته قبلی را نیز به نتیجه برسانیم. ملانوری گفت: تحقق این برنامه، علاوه بر تولید ثروت در منطقه، درآمدزایی برای مردم به همراه داشته و به توسعه پایدار می انجامد. وی گفت:نکته مهم در این زمینه این است که همزمان با برنامه ریزی برای اجرای کار در حوزه های معدنی، مسئولیت های اجتماعی را هم مورد توجه قرار دهیم. به گفته وی؛ کار نباید به شکلی انجام شود که از منابع و ذخایر برداشت شود اما مردم از آن بهره مند نشوند. در این جلسه درخصوص آخرین وضعیت فولاد قاینات، طلای هیرد نهبندان ، معادن ذغالسنگ طبس و سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران در استان بحث و تبادل نظر شد. استاندار در جمع بندی موارد مطرح شده در جلسه عنوان کرد: مشکلات و موارد مرتبط با استان، سریعاً پیگیری و اقدام خواهد شد. ملانوری بر راه اندازی به موقع فولاد قاینات، طلای هیرد و تعیین تکلیف محدوده های اکتشافی در اختیار ایمیدرو تأکید نمود. شایان ذکر است؛در این جلسه با حضور مدیران زیر مجموعه شرکت ایمیدرو، شرکت ملی صنایع مس، شرکت ملی فولاد و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که در استان سرمایه گذاری نموده اند، و همچنین کارشناسان و مدیران ایمیدرو برگزار شد. مدیران حاضر ضمن ارائه گزارش هایی جامع درخصوص اقداماتی که در استان انجام داده اند، بازتاب و نتیجه کارها را ارائه نمودند.

تصویر بودجه ی استان در لایحه ۱۴۰۰
محمودآبادی- معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: امسال در بخش اعتبارات هزینه ای تا کنون ۳۰۳ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است. حمید جهانشاهی با توجه به سیاست های اتخاذ شده در شورای برنامه ریزی و توسعه افزود اولویت هزینه کرد این اعتبار با پرداخت حقوق و تامین آن بوده است. وی با بیان این مطلب که امسال دستگاه های اجرایی با کسری شدید و مشکلات متعدد رو به رو بوده اند اعلام کرد: در لایحه ۱۴۰۰ رشدی معادل ۳۰ درصد در بخش حقوق پیش بینی می شود که با لحاظ حقوق سربازان، برخی فوق العاده ها ، عیدی و بطور خاص استخدامی های جدید در استان، رشد اعتبارات هزینه ای در بخش حقوق به میزان ۲۵ درصد محقق خواهد شد. این مقام مسئول در رابطه با استخدام های جدید در سال آینده گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان بارمالی استخدام های جدید در سال ۱۴۰۰ پیش بینی و تامین خواهد شد. وی متذکر شد با توجه به شرایط فعلی و بادرنظرگرفتن این موضوع که در ماه هشتم سال هنوز اعتبارات متمم به استان ابلاغ نشده؛ پیش بینی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قطعا به راحتی امکان پذیر نیست و سعی خواهیم کرد انحرافات موجود را در ابتدای سال برطرف کنیم . معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان در بخش اعتبارات تملک نیز گفت: در سه منبع تملک، نفت و ۰.۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده ارقام پیشنهادی استان در لایحه درج می شود به گفته ی وی ارقام پیشنهادی حاکی از این است که در بخش اعتبارات تملک ۵۸ درصد رشد و در بخش اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ۴۲ درصد رشد را شاهد خواهیم بود. لیکن اعتبارات مرتبط با نفت خام و گاز طبیعی کاهشی خواهد بود.
جهانشاهی درخصوص نحوه توزیع فصلی اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: توزیع فصلی سه سال گذشته در استان احصاء و با ملاحظه تخصیص های ابلاغی به استان و تاکید براتمام پروژه های نیمه تمام در فصول مختلف پیشنهادات لایحه تنظیم و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است. وی ادامه داد طی دو سال گذشته منابع خوبی از ردیف های مختلف جذب شده است که منجر به افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه های مختلف در سطح استان گردیده و این موضوع در پیشنهادات فصدل اعتباری استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ لحاظ گردیده است. معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان متذکر شد با توجه به ابلاغ اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و سایر ردیف های ابلاغی در سال ۱۴۰۰ ، از همه ظرفیت ها در راستای تکمیل پروژه ها بهره خواهیم برد. وی همچنین تاکید کرد جهت گیری اصلی در توزیع اعتبارات استان، توجه ویژه به مباحث آب، راه، عمران شهری و روستایی و بهداشت و درمان بوده، ضمن اینکه از سایر محورهای توسعه هم غفلت نشده است.

همراهی ۹۵ درصد اصناف خراسان جنوبی در رعایت محدودیتها
ایرنا – رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: ۹۵ درصد اصناف استان محدودیت تعطیلی ساعت ۱۸ را در روزهای اخیر رعایت کردند که نشان از همراهی و همکاری با ستاد مدیریت کرونا است. رضا علیزاده بیرجندی افزود: قبل از اعمال محدودیتهای جدید که از امروز آغاز شد، تمامی واحدهای صنفی و غیرصنفی مربوط به گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت داشتند و همکاری اصناف در این زمینه جای قدردانی دارد.وی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ از امروز شنبه (یکم آذر)، در شهرستانهای قرمز استان به مدت ۲ هفته ممنوع است و در این زمینه هم همراهی اصناف و بازاریان را میطلبد.رییس اتاق اصناف استان اظهار کرد: براساس اعلام ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا در شهرستانهای با وضعیت نارنجی گروههای شغلی ۳ و ۴ مجاز به فعالیت نیستند و در همه شرایط گروه شغلی یک برای خدماترسانی به مردم فعال است. وی بیان کرد: در این بازه زمانی با همکاری دستگاههای مربوطه از قبیل سازمان صمت، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان گشتهای مشترک انجام میشود و برای مدیریت محدودیتهای ساعت کار و نکات بهداشتی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ۴۰ بازرس در قالب ۲۰ تیم دو نفره از اتحادیههای مختلف همکاری دارند. علیزاده گفت: اصناف استان علیرغم داشتن مشکلات فراوان اما در رعایت محدودیتهای کاری و پروتکلهای بهداشتی در قطع زنجیره کرونا تاکنون سربلند بودهاند لذا حداقل مشکلات را در این زمینه داریم و اصناف مانند همیشه همراهی لازم را دارند.وی با اشاره به فعالیت ۳۳ هزار واحد صنفی در استان خراسان جنوبی افزود: اطلاع رسانی لازم درخصوص رعایت محدودیت ساعت کاری با روشهای مختلف از جمله پیامک یا به صورت کتبی و شفاهی به اعضای اتحادیههای صنفی انجام شده است.

توئیت آقای وزیر برای کویر سه قلعه
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به جاذبه ها و ویژگی های کویر سه قلعه سرایان در استان خراسان جنوبی، آن را منطقه ای دیدنی و منحصر برای تماشای بارش شهابی برساوشی تابستانی در کشور معرفی کرد.

جغرافیای سه قلعه به گونهای است که در مسیر جریان گرد و غبار محلی قرار ندارد

علی اصغر مونسان در حساب کاربری خود در شبکههای اجتماعی با معرفی جاذبه های کویر سه قلعه در استان خراسان جنوبی، نوشت: کویر سه قلعه یکی از منحصر به فردترین کویرهای شرق کشور است که در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز بخش سه قلعه و ۵۵ کیلومتری از مرکز شهرستان سرایان در استان خراسان جنوبی قرار دارد.وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه «جغرافیای سه قلعه به گونهای است که در مسیر جریان گرد و غبار محلی قرار ندارد»، افزود: افق دید باز و حدود صفر درجه در محل رصدگاه، امنیت بالای منطقه، دارا بودن جاذبههای کویری زیبا و استثنایی شامل تپههای ماسه روان (تپه ماهور)، دریاچه نمک، دق (زمینی کاملاً صاف و سفت که دارای هیچ گونه پوشش گیاهی نیست) و اقامتگاه های بومگردی زیبا و دنج، این منطقه را به عنوان جاذبهای دیدنی و منحصر در منطقه و کشور معرفی میکند و صد البته بارش شهابی برساوشی هرسال بخصوص در مردادماه جلوه زیبا و خاصی دارد.به گزارش ایرنا، کویرهای ایران یکی از ناب ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ایران است که تقریبا در هیچ جای دنیا مانند آن وجود ندارد و برای سفر در ایام نوروز و فصل بهار، بسیار مناسب است. از میان مناطق کویری ایران، کویر لوت به عنوان بیست و هفتمین بیابان بزرگ جهان در پهنه ای مشترک میان استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، در فهرست آثار جهانی در یونسکو ثبت شده است.کویر مرنجاب و کویر مصر در اصفهان، کویرهای زردگاه و حلوان در طبس، کلوت شهداد در خراسان جنوبی و کرمان و کویرهای ریگ زرین و دروازه قرآن در یزد از معروف ترین و جذاب ترین مناطق کویری ایران هستند که در فصل خاص گردشگری خود ، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله به کرونا به در خانه ماندن و تاکید بر تعویق سفر به دوران پس ازمهار بیماری کووید ۱۹، اکنون بهترین فرصت برای مطالعه و شناخت بیشتر جاذبه های فرهنگی،گردشگری و طبیعی ایران ایجاد شده است که می توان با بررسی دقیق، مقصدهای جذاب و جدید گردشگری را برای مسافرت های فردی و گروهی در دوران پسا کرونا برنامه ریزی کرد.

شناسایی ۱۵۸ بیمارجدید کرونا و فوت ۱۵ نفر دیگر در استان

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۸ آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد ۳۳ نفر مربوط به بیرجند، ۱۵ نفر فردوس، ۳۴ نفر قاین، ۱۹ نفر طبس، ۸ نفر نهبندان، ۵ نفر درمیان، ۶ نفر سربیشه، ۵ نفر سرایان، ۲۸ نفر زیرکوه و ۵ نفر نیز مربوط به خوسف است. مهدی زاده گفت:همچنین ۱۵ نفر دیگر در استان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که بیشترین آن با ۴ مورد مربوط به بیرجند بود و با این تعداد، آمار کل فوتیهای استان به ۵۳۶ نفر رسید.

استاندار خراسان جنوبی: جذب اعتبارات ملی تکلیف مدیران است

گروه خبر- استاندار جذب اعتبارات ملی را از تکالیف مدیران کل برای رفع کمبودهای موجود در شهرستانها عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات استانی، مدیران باید برای رفع نیازهای موجود در جذب اعتبارات ملی کوشاتر باشند. حمید ملانوری در نشست کاری با فرماندار درمیان افزود: هماهنگی و ارتباط بین مجموعه ادارات شهرستان با بخشداریها، فرمانداری و استانداری، علاوه بر اینکه در رفع مشکلات موجود، بسیار مؤثر است، میتواند روند اجرای پروژهها را شتاب ببخشد. همچنین استاندار در دیداری جداگانه با فرماندار بیرجند، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، شورای مشورتی جوانان در شهرستان بیرجند باید دوباره فعال شود و فعالیت خود را از سر بگیرد.

۵۰۰ خودروی پلاک غیربومی در ورودی بیرجند اعمال قانون شد

ایرنا – فرماندار بیرجند گفت: از صبح یکم آذر ظهر حدود ۵۰۰ خودرو با پلاک غیربومی که قصد ورود به مرکز استان داشتند توسط دوربینهای پایش تردد اعمال قانون شد. ناصری افزود: طرح محدودیتهای مربوط به پیشگیری و کنترل کرونا در بیرجند مانند سراسر کشور از بامداد یکم آذر به اجرا درآمد.

غیرحضوری شدن تمام خدمات برق

کاوش-تمامی خدمات شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از اول آذر به صورت غیرحضوری به مشترکان ارائه میشود. دادگر، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: مشترکان میتوانند اپلیکیشن “ برق من” را از سایت شرکت توزیع برق استان به آدرس WWW.SKEDC.ir و همچنین از نرم افزار کافه بازار، دریافت کنند.

مراکز تعویض پلاک در شهرهای قرمز خراسان جنوبی تعطیل است

ایرنا – رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تعطیلی مرکز تعویض پلاک شهرهای قرمز این استان از اول آذر تا اطلاع بعدی با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد. سرهنگ عباسی اظهار کرد: در راستای دستورالعمل صادره از پلیس راهور کشور فعالیت تمامی مراکز تعویض پلاک درشهرهای با وضعیت قرمز تعطیل است. وی یادآور شد: تا اطلاع ثانوی هیچگونه خدماتی در مرکز شمارهگذاری و تعویض پلاک شهرهای با وضعیت قرمز به مراجعان ارائه نمیشود لذا متقاضیان از مراجعه به مرکز تعویض پلاک در این شهرها خودداری کنند.

سامانه ستاد بستری منصفانه در معاملات با دولت

جم- یوسفی، کارشناس سامانه ستاد استان افزود: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد)یکی از بزرگترین سامانه های معاملاتی دولت میباشد که بر اساس مستندات قانونی شکل گرفته است.کلیه وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی مشمول قانون برگزاری مناقصات و سایر قوانین مالی و معاملاتی بخش عمومی مکلفند، با رعایت قانون تجارت الکترونیکی و قانون برگزاری مناقصات ، کلیه معاملات خود را در بستر بازار الکترونیکی سامانه ستاد انجام دهند.از سوی دیگر تامین کنندگان کالا و خدمات میتوانند با حضور خود در این سامانه با انجام معاملات از منافع مالی این بازار الکترونیکی بهره مند شوند. این سامانه یک بستر معاملاتی منصفانه برای رقابت تمامی تامین کنندگان کالا و خدمات میباشد ، لذا از کلیه تامین کننده گان کالا و خدمات در استان که در سامانه ستاد ثبت نام ننموده اند تقاضا میشود به منظور رونق کسب و کار خود با حضور در بستر این سامانه از منافع عضویت در سامانه ستاد برخوردار گردند.لازم به ذکر است عضویت در سامانه تدارکات الکترونیک دولت رایگان میباشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی منصوب شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور حکمی «عباس جرجانی» را به سمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی منصوب کرد. در حکم جرجانی آمده است : انتظار میرود با اتخاذ تدابیر اثربخش، نسبت به ایجاد تحرک و پویایی صنعتی، معدنی و تجاری با افزایش سطح دانش فنی، ساماندهی طرحهای صنعتی و معدنی، تنظیم و مدیریت بازار و توسعه تجارت خارجی با استفاده از توانمندیهای بومی و از طریق حضور پایدار در بازارهای هدف و توسعه روابط با کشورهای همسایه و ارتقای کمی و کیفی تولید صادراتی و ارزآوری برنامهریزی نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت