اخبار اقتصادی – اجتماعی

مطمئن باشید واکسن کرونای ایرانیکوبایی جزء افتخارات دنیا خواهد بود

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت : مطمئن باشید واکسن کرونای ایرانی – کوبایی جزء افتخارات دنیا خواهد بود . علیرضا بیگلری افزود : خبرهای خوبی داریم. ما سابقه طولانی از نظر همکاری با کشور کوبا داریم. این کشور از پیشرفته‌ترین کشورها در تولید دارو و واکسن در جهان است. کوبا دانش «های تک» در تولید دارو دارد و ساخت واکسن مشترک بین ما هم با همین تکنولوژی انجام شده است.

ممنوعیت مطلق هرگونه تجمع

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در اطلاعیه ای از آحاد ملت خواست، تا طرد و رفع کامل بیماری از کشور، نسبت به اجرای مجدانه پروتکل های بهداشتی، استفاده مستمر از ماسک و رعایت ضوابط فاصله گذاری اجتماعی از جمله ممنوعیت تردد شبانه و عدم حضور در دورهمی های خانوادگی، کوشا باشند. در این اطلاعیه آمده است : هرگونه تجمع در هر نقطه از کشور تحت هر عنوان و به هر مناسبت مطلقا ممنوع است و ممنوعیت تردد شبانه تداوم دارد.

بخشودگی دیرکرد بیمه شخص ثالث

طبق بخشنامه‌ ابلاغی از سوی بیمه مرکزی به مناسبت دهه فجر، جریمه‌ دیرکرد بیمه شخص ثالث کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی از جمله خودروهای سواری، تاکسی، کامیون و اتوبوس شامل بخشودگی شده است. در صورتی که افراد از اول تا پایان بهمن  نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خودرو خود اقدام کنند مشمول بخشودگی جریمه دیرکرد تمدید بیمه ثالث می‌شوند.

زمان تزریق واکسن کوبایی در ایران

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: هر چندتولید واکسن در ۶ یا ۷ شرکت ایرانی آغاز شده اما تزریق همگانی واکسنی که با مشارکت کوبایی ها در ایران تولید می شود تا بهار سال آینده در کشور شروع می شود. قانعی  افزود: واکسنی که با مشارکت کوبایی ها در ایران تولید می شود در فاز نخست در کوبا به ۵۶ نفر و در فاز دوم به بیش از ۱۰۰ نفر دیگر در این کشور تزریق شده اما در فاز سوم قرار است همزمان با کوبا در ایران نیز به چندین هزار نفر تزریق شود.

علت خاموشی گسترده در کشور چیست؟

در حالی‌که از قطعی برق بسیاری از نقاط کشور خبر داده‌اند سخنگوی صنعت برق گفته برخی خاموشی‌ها در تعدادی از شهرها از جمله پایتخت، ناشی از کمبود سوخت نیروگاه‌هاست. مصطفی رجبی‌مشهدی  گفت: در برخی از نقاط کشور مجبور به اعمال محدودیت و خاموشی شدیم که دلیل اصلی آن افزایش مصرف گاز خانگی و محدودیت تحویل سوخت به نیروگاه تلقی است.

موز کیلویی ۱۰ هزار تومان ارزان شد

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت موز خبر داد و گفت: با واردات گسترده موز از هند قیمت هر کیلو موز ۱۰ هزار تومان ارزان شد. در دو هفته گذشته قیمت موز در میادین مرکزی کیلویی ۴۰ هزار تومان بود که حالا قیمت این میوه به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

تراکنشهای بدون کد یا شناسه ملی از اوایل بهمن ماه پذیرش نمیشوند

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در‌ خصوص شناسایی هویت تراکنش‌های بانکی گفت: از ۵ بهمن‌ماه امسال، تمام تراکنش‌های بدون کد شهاب در «ساتنا» برگشت می‌خورند. این اقدام تاثیری بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتی ایشان نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری موجود است، نخواهد داشت و صرفا حساب‌ها و تراکنش‌هایی را که فاقد شناسه ملی هستند را متاثر خواهد کرد. وی تاکید کرد: با توجه به مهلت طولانی که برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود، زمان تعیین شده تمدید نخواهد شد.

هنرمندان به خاطر حمایت از روحانی مورد شماتت قرار گرفتند اما او

پرویز پرستویی از هنرمندان عرصه سینمای کشورمان در نامه ای به حسن روحانی ضمن گلایه از وضعیت بد معیشتی مردم در اقصی نقاط کشور به خصوص قشر محروم نوشت : در این دو دوره یک بار سراغ هنرمندان که اکثرا نقش مهمی در انتخاب شما داشتند و در این سال‌ها به خاطر حمایت ازشما مدام مورد شماتت قرارگرفتند را نگرفتید. یکسال است سینما ها و تئاتر ها به خاطر کرونای لعنتی تعطیل است. آیا می دانید که اهالی هنرمند نجیب این کشور چگونه روزگار می گذرانند؟بعید می دانم. هنرمندان کسانی نیستند که برای نیازشان بتوانند دست به طرف کسی دراز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت