یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اجتماعی و اقتصادی سه شنبه 3 تیر ماه 1399

رئیسگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری: بازار ارز متعادل میشود

بازار ارز متعادل میشود، علت هم این است که یکسری منابع ارزی در کشورهایی نظیر عراق وجود دارد که در آینده برخواهد گشت. به گزارش عصرایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص نرخ آزاد ارز در روزهای گذشته بیان کرد: بازار ارز متعادل می شود و علت آن هم این است که یکسری منابع ارزی در کشورهایی نظیر عراق وجود دارد که در آینده باز خواهد گشت. وی تاکید کرد: بانک مرکزی قدرت مداخله در بازار ارز را دارد و میتواند با تزریق اسکناس نرخ ارز را مدیریت کند، اما قرارش بر این نیست که این نوسان را با اسکناس حل کند. بانک مرکزی فعلی قویترین بانک مرکزی در تامین اسکناس است و ذخایر بسیار خوبی در حوزه طلا و ارز دارد. به جرات میتوانم بگویم در 4 دهه گذشته عملکرد مناسبی را داشته است


عضو هیئترئیسه مجلس: مجلس یازدهم طرحی برای فیلترکردن شبکه های اجتماعی ندارد


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی مطالب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر طرح مجلس یازدهم برای فیلتر کردن شبکههای اجتماعی، گفت: اصلا چنین طرحهایی در مجلس مطرح نشده است، قطعا مجلس از فضای کسب و کار و بستری که در فضای مجازی برای رونق آن ایجاد شده، حمایت خواهد کرد.عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بعضا گفته میشود که مجلس دنبال این است که کسب و کارهای موجود را در فضای مجازی از بین ببرد و فیلتر کند، اصلا چنین طرحی نیست و نمایندگان نیز چنین طرحی به هیئترئیسه مجلس ارائه نکردهاند. احمد امیرآبادیفراهانی، عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی مطالب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر طرح مجلس یازدهم برای فیلتر کردن شبکههای اجتماعی، گفت: اصلا چنین طرحهایی در مجلس مطرح نشده است، قطعا مجلس از فضای کسب و کار و بستری که در فضای مجازی برای رونق آن ایجاد شده، حمایت خواهد کرد. وی افزود: از طرف دیگر، مجلس از هرگونه کسب و کاری که در فضای مجازی ایجاد شده و باعث رونق تولید و درآمد مردم و اشتغالزایی شود،حتما حمایت میکند، اما قاطبه نمایندگان در مقابل اشاعه فحشا و به خطر افتادن کیان خانواده و اخلاق در خانواده و نیز به خطر افتادن زندگی مردم کوتاه نمیآید و از مسئولان دولتی نیز میخواهد که در این زمینه برنامه داشته و آن را به مجلس ارائه دهند. عضو هیئترئیسه مجلس تصریح کرد: آنچه که آقای قالیباف نیز خطاب به وزیر ارتباطات مطرح کرد، این بود که اولویت مجلس اقتصاد و فرهنگ است که از وی نیز خواست که در بحث اقتصاد دیجیتالی و اقتصاد الکترونیک برنامهریزی داشته باشد.


مستاجران وام حمایتی می گیرند
مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته حمایتی از مستاجران شامل مبلغ وام حمایتی و مکانیزم پرداختی آماده است و روز سه شنبه در جلسهای با حضور رئیس جمهوری بررسی و تصویب میشود اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته خبر داد که وزارت راه و شهرسازی مسئول تهیه بسته حمایتی برای ساماندهی بازار مسکن شد. در همین راستا محمود محمودزاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزییات بسته حمایتی وزارت راه برای مستاجران، گفت: پیشنهادات حمایتی وزارت راه روز سه شنبه در حضور رئیس جمهوری مطرح میشود و بعد از تصویب اطلاعرسانی عمومی خواهد شد. وی افزود: به دلیل نابسامانی در حوزه اجاره، دولت به وزارت راه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مسئولیت طراحی این بسته را سپرد تا فورا برنامه حمایتی برای مستاجران به تصویب برسد. معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی اختصاص وام به مستاجران را مشروط به داشتن کد رهگیری دانست و گفت: کد رهگیری مصوبهای قدیمی است که به 1 سال پیش باز میگردد، تمامی بنگاهها مجهز به این سامانه هستند، اما برخی از آژانسهای املاک اقدام به ثبت کد رهگیری نمیکنند که تخلف است محمودزاده گفت: تمامی بنگاههای املاک باید این تکلیف قانونی را انجام دهند و دولت برای شناسایی واجدین راهی جز دریافت کد رهگیری ندارد.

سکه 161 هزار تومان بالا رفت

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز (دوشنبه) با رشد 161 هزار تومانی به نرخ هشت میلیون و 215 هزار تومان فروخته شد. عامل اصلی رشد قیمت سکه و طلا در معاملات امروز، ادامه افزایش قیمت دلار است، برخلاف روز گذشته نرخ دلار امروز به 18 هزار و 799 تومان افت کرد. هر گرم طلای خام 18 عیار 812 هزار و 400 تومان و هر مثقال طلا نیز سه میلیون و 558 هزار تومان به فروش رسید.

افزایش 15 تا 26 درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

اقتصاد ایران- با صویب هیات وزیران، مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال 1399 افزایش یافت.

مصوبه تمدید سهماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات ابلاغ شد

اقتصاد ایران- معاون اول رییس جمهوری مصوبه تمدید سهماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و کالاهای گروه چهارم کالایی در گمرکات را ابلاغ کرد. به موجب این مصوبه، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای دارای پرونده قضایی که دستور قضایی برائت آنها از سوی مراجع رسیدگی کننده صادر میشود، مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و ترخیص آنها بلامانع است..

قیمت کتابهای درسی برای سال جدید چقدر است؟

قیمت کتب در دوره متوسطه اول از 49 هزار و 500 تومان تا 59 هزار و 500 تومان متغیر است. در دوره متوسطه دوم به دلیل تکثر رشتهها قیمت کتابهای درسی متفاوت است اما به عنوان مثال عمدتا در شاخه نظری قیمتها از 52 هزار تا 71 هزار تومان تعیین شده است.

در بحرانیترین وضعیت بازار مسکن قرار داریم

مهر -محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت:سال گذشته بانکها 68 هزار میلیارد تومان به بخش ساختمان و مسکن تسهیلات دادهاند که کمتر از 10 درصد تسهیلات بانکی در بخش کسب و کارها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت