یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

اعطای سهام به جاماندگان ۶ دهک اول

نمایندگان مردم در مجلس طرحی را تدوین کرده‌اند که بر مبنای آن دولت موظف است به همه جاماندگان دریافت سهام عدالت که در شش دهک اول درآمدی قرار دارند تا سقف ۵ نفر برای هر خانوار سهام اعطا کند.

لایحه رتبه‌بندی تا یک ماه آینده آماده می‌شود

عابدینی معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی تا یک ماه آینده آماده می‌شود. این لایحه افراد را به 5 گروه تقسیم می‌کند و آنچه هم‌اکنون ابلاغ شده افزایش حقوق است نه رتبه‌بندی، رتبه‌بندی نهایی به عنوان لایحه به مجلس می‌رود.

۲۱ برابر حداقل حقوق برای مدیران

«صالحی» مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی گفت: بسیاری از مدیران دستگاه ها، حقوق نجومی قانونی می گیرند. پایه پرداخت حقوق های نجومی قانونی به این افراد، مصوبه تیرماه ۹۵ شورای حقوق و دستمزد است. بر این مبنا، خالص دریافتی مدیران می تواند ۲۱ برابر حداقل حقوق باشد و به ۳۷.۵ میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت نان در دستور کار
دولت نیست

وزارت صمت اعلام کرد : به دنبال افزایش قیمت گندم، دولت یارانه نان را افزایش داده است و بنابراین افزایش قیمت نان تا اطلاع ثانوی به هیچ عنوان پذیرفته نیست و نرخ نان تعیین شده در سال قبل برای امسال نیز لازم‌الاجرا است.

تولیدکنندگان مسکن استیجاری یارانه می‌گیرند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که سال گذشته از ارائه تسهیلات به سازندگان مسکن اجاره‌ای خبر داده بود، مجددا، گفت: کسانی که قصد دارند واحد مسکونی اجاره‌ای تولید کنند اعم از نهادها یا اشخاص حقیقی از سوی وزارت راه، زمین ۹۹ ساله همراه با تسهیلات ساخت مسکن دریافت می‌کنند.

یک میلیون کاربر از اینترنت خانگی انصراف دادند

طبق آخرین گزارش رگولاتوری از وضعیت اینترنت در کشور، بیش از یک میلیون کاربر اینترنت ثابت خانگی در یکسال اخیر، از داشتن این سرویس انصراف داده و به سمت استفاده از اینترنت موبایل رفته اند.

تورم مسکن چقدر بوده است؟

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه میانگین تورم بخش مسکن در طول ۲۷ سال گذشته ۲۴ درصد بوده است، گفت: ۸۰ درصد افزایش قیمت مسکن مربوط به نرخ تورم عمومی است و نمی توان با نرخ های دستوری بازار مسکن را کنترل کرد.

تهیه تبلت ارزان و آموزشی برای دانش‌آموزان

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: یک نگرانی خانواده‌ها در آموزش مجازی، عدم دسترسی به گوشی مناسب است که تلاش می کنیم با تبلت مناسب، ارزان و منحصر به استفاده دانش‌آموزان برای آموزش، دغدغه‌ها را مرتفع کنیم..

کاهش ۲۰ هزارتومانی گوشت گوسفندی

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت این نوع گوشت در هرکیلوگرم از اسفندماه تاکنون حدود ۲۰ هزارتومان کاهش یافته است، گفت: در صورت افزایش عرضه دام، احتمال کاهش مجدد قیمت وجود دارد. .

قیمت اوراق مسکن کاهش یافت

درحالیکه چراغ قرمز افزایش قیمت اوراق مسکن چندی پیش روشن شد و قیمت آن به ۸۰ هزار تومان رسید، اکنون قیمت‌ها روندی کاهشی به خود گرفته و به محدوده ۵۵ تا ۵۷ هزار تومان برگشته است.

مالیات برخانه‌های خالی سنددار

محمود علیزاده معاون سازمان امور مالیاتی گفت: در مالیات بر خانه های خالی، تفاوتی بین آپارتمان‌های کوچکتر یا بزرگتر از ۱۵۰ متر و سنددار یا قولنامه‌ای وجود ندارد. طبق قانون افرادی که از سال ۹۵ خانه‌شان خالی بوده است، مشمول مالیات با نرخ ۱.۵ برابر ارزش اجاری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت