یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

ادعای ساخت خانه برای رئیس جمهور کذب محض است

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در خصوص موضوعات مطرح شده درباره ساخت منزل مسکونی برای رئیس جمهور در بیانیه ای پنج بندی اعلام کرد:
-1 ملک مذکور از جمله املاک قدیمی متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و به هیچ وجه مالکیت شخصی ندارد و در سال‌های گذشته نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفته است. -2 این ملک قدیمی بر اثر گذر زمان و عدم رسیدگی در سال‌های گذشته دچار آسیب‌های جدی و به شکل نیمه مخروبه در آمده بود که در چند سال قبل برای ساخت گودبرداری شده بود. رها شدن گودبرداری مورد اعتراض همسایگان بوده و بیم آن می‌رفت که به منازل آنان نیز آسیب بزند، به همین جهت ساخت آن در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت. -3کاربری ملک مذکور مسکونی و شخصی نبوده و ساختمانی با کاربری اداری است و انتشار خبر ساخت منزل مسکونی برای رئیس جمهور در عین کذب بودن، یک شیطنت آشکار و کاملاً با اغراض مشخص صورت گرفته است. -4ساخت این ملک با هماهنگی کامل با شهرداری تهران انجام شده و موضوع تخلف و ساخت خارج از روابط نیز کاملاً فاقد حقیقت است. ۵- این خبرسازی کذب براساس برخی قرائن موجود از سوی کسانی صورت گرفته که طی سال‌های گذشته برنامه‌ای برای این ملک داشته‌اند که به علت عدم توفیق در رسیدن به اهدافشان دست به فضاسازی‌هایی اینجنین زده‌اند

خوشحال نیستیم، اصولگرایان با حداقل رای به مجلس رفته اند

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری از اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: ما هیچ خوشحال نمی‌شویم که بگوییم رقبای ما با رأی کم به مجلس رفتند. ای کاش اصولگرایان با کل ظرفیت به مجلس راه پیدا می‌کردند. خطر قهر با صندوق رأی را باید همه جریانات جدی بگیرند. علل و عوامل را دریابند و برای رفع آن برنامه‌های علمی و عملی ارائه کنند. مشکلات را به گردن یکدیگر نیندازند و فرافکنی نکنند. آن بخشی هم که سهم اصلاح‌طلبان بوده باید آسیب شناسی داخلی شود. بازنگری کنند و اصلاح کنند و اگر در جایی اشتباه بود از مردم عذرخواهی کنند. اگر در جایی شفاف نبود، روشن کنند و اگر در جایی خودخواهی‌ها و تکروی‌هایی صورت گرفته برطرف شود. اصلاح‌طلبان واقعاً متعهدانه رفتار کردند. در همین جریان انتخابات، احزاب و گروه های اصلاح‌طلب، با بی‌مهری‌هایی که در رد صلاحیت‌ها به آنها شده بود نیامدند که انتخابات را تحریم کنند.

خطر روی کار آمدن یک شومن در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد

مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا گفت:در انتخابات ۱۴۰۰ جریانات سیاسی باید به سمت معرفی نیروهای جدید، اما کارآمد حرکت کنند. الزاما نباید یک نیروی قدیمی جریان اصولگرا رئیس جمهور شود. رئیسی تصمیم دارد تحول در دستگاه قضا را پیش ببرد اما شاید بنا بر مصالحی دولت جوان با محوریت رئیسی شکل بگیرد. خطر روی کار آمدن یک شومن در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد، شورای نگهبان نیز باید اجازه ورود چنین افرادی را ندهد. درباره تحرکات انتخاباتی احمدی نژاد هم باید گفت کسانی وارد عرصه انتخابات شوند که پس از به قدرت رسیدن دچار توهم نشوند و تحت تاثیر اطرافیان خود به ارزش‌های اصیل نظام و انقلاب پشت نکنند. احمدی نژاد که اصل ولایت فقیه را زیر سوال می برد شایسته تایید صلاحیت شدن و رئیس جمهور شدن است؟باید بپذیریم که ورود احمدی نژاد به عرصه تمام معادلات اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را به هم می‌ریزد.

باید زودتر از این ها زیر برجام می زدیم

فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور در خصوص تاکید شورای حکام آژانس برای بازدید از دو سایت هسته ای ایران، اظهار داشت: دو سایتی که مورد نظر آژانس بین المللی است، سایت های هسته ای نیستند، قبلا سایت های هسته ای ایران به آژانس اعلام شده است و به غیر آنها در ایران هیچ مکانی به عنوان سایت هسته ای شناخته نمی شود. از این رو طبق پروتکل، ایران اجازه دسترسی اماکن غیر هسته ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی نخواهد داد. ما باید خیلی جلوتر از این ها زیر موافقتنامه هسته ای می زدیم، برجام واقعا موافقتنامه نیست، طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است، نظر ما این بود که از ابتدای شکل گیری توافق هسته ای، تعهدات در برجام گام به گام صورت گیرد، یعنی در مقابل برداشتن تحریم بانک مرکزی، ایران فقط چندتا از زنجیره های سانتریفیوژ را قطع کند یا سطح غنی سازی 20 درصد را کاهش دهد. ما گام ها را مشخص کرده بودیم تا کل پله پله تحریم ها برداشته شود. متاسفانه تیم مذاکره کننده ما تمام دستاوردهای کشور را یکجا گذاشت و به تعبیری شکلات گاز زده را در سال 92 گرفت، فکر کرد خوب است و بر تبل پیروزی کوبید. مسئله کاملا سیاسی بود نه فنی و تخصصی، اما دوستان همه چیز را داده اند و شده اند قهرمان، ما با همچینن طایفه ای نمی توان از برجام یا NPT خارج شد. باید دستگاه اجرایی عوض شود، تا این دیدگاه و تفکرات قدرت اجرایی نداشته باشند، آن زمانی می توان اظهارنظر دقیقتری برای خروج از برجام داشت.

قطعات پهپاد آمریکایی در تهران

سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:پهپاد آمریکایی که زده شد، من تهران بودم و فورا با فرمانده پایگاه امامت نیروی دریایی سپاه در جاسک تماس گرفتم و از وی خواستم که به هر شکل ممکن تکه‌های این پهپاد سرنگون شده را از آب بیرون بکشند.۷ شناور سپاه راهی شدند و با تعیین دقیق نقطه سقوط، بالاخره به قطعاتی از لاشه‌های پهپاد آمریکایی دست می‌یابند اما فرمانده شناورها به ناگاه متوجه نبود یکی از شناورها می‌شود. در عمق ۸۱ متری دریا، یکی از شناورهای سپاه با دو پاسدار مفقود می‌شوند اما نصرت الهی سبب شد تا این دو رزمنده از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر شناکنان خودشان را به سواحل سیریک برسانند. قطعات و لاشه‌های به جا مانده از پهپاد متجاوز آمریکایی تا پیش از خبر شبانگاهی به تهران رسید و در خبر سیما نیز به جهانیان نشان داده شد تا جلوی شیطنت‌های پس از آن گرفته شد

حذف قاضی منصوری برای  ضربه زدن به نظام

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان در توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: بدون تردید اگر قاضی منصوری کشته شده باشد(خودکشی نکرده باشد) تنها و تنها هدف از حذف وی ضربه به نظام جمهوری اسلامی است

واکنش عجیب آشنا

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در واکنش به خبر مرگ قاضی منصوری در توییتر نوشت: «به‌نظر می‌رسد پرونده موسوم به «طبری» دارای ابعادی غیر اقتصادی هم هست. نکند سر و ته پرونده زده شود. لطفا مراقب – داروی نظافت – باشید.»

قاضی منصوری خودکشی کرده است

معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه گفت: قاضی منصوری احتمالاً خودکشی کرده است. پلیس رومانی می بایست به گونه ای از منصوری محافظت می کرد که صدمه ای به او نرسد. مرگ منصوری خللی در روند رسیدگی به پرونده (موسوم به طبری) ایجاد نمی کند

۸۰ درصد طلاب پایین‌تر ازخط فقر هستند

آیت‌الله محمدجواد صادق لنکرانی از علمای قم با بیان اینکه “تنها ۱۰ درصد از روحانیون زندگی مرفهی دارند”، گفت: وضع معیشتی طلاب قبل از انقلاب خیلی بهتر بود. وضع معیشتی ۸۰ و بلکه بیش از ۸۰ درصد طلاب بسیار پائین‌تر از خط فقر است.

کل کشور مینیاپولیس می‌شود!

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر من در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ پیروز نشوم و جو بایدن رئیس جمهور شود، کل کشور به مینیاپولیس تبدیل خواهد شد. احساس می‌کنم اگر دموکرات‌ها وارد کاخ سفید شوند، عاقبت کشورمان به معنای واقعی کلمه رکود و افسردگی خواهد بود شبیه چیزی که تاکنون شاهد آن نبوده‌اید.

آژانس به اطلاعات بی مبنا استناد نکند

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اطلاعات بی مبنا و غیرموثق استناد نکند. آژانس باید با این بدعت خطرناک که مخدوش‌کننده حاکمیت‌های ملی کشورها است، مقابله و از آن جلوگیری کند. .

اعتماد ایران به آمریکا نادرست بوده است

جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : ایران در جریان برجام یک رابطه دوجانبه را با اروپایی‌ها از یکسو و با آمریکایی‌ها از سوی دیگر ایجاد کرد، اما با آمدن دونالد ترامپ و بدعهدی وی و همچنین تحریم‌ها و فشارها ثابت شد که اعتماد ایران به آمریکا اعتماد نادرستی بوده است.

عاقبت تاجگردون

حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، گفت: کمیته پنج نفره ای در کمیسیون تحقیق مجلس برای بررسی اعتبارنامه منتخب مردم گچساران تشکیل شده است و قرار است این کمیته جلساتی با مسئولان وزارت اطلاعات، شورای نگهبان و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه برگزار کند.

نخستین سفرهای الکاظمی

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق قصد دارد در اولین سفر خارجی خود از زمان انتصاب در این پست، به سه کشور ایران، عربستان و آمریکا سفر کند..

بازگشایی مساجد مکه پس از سه ماه

دولت عربستان اعلام کرد مساجد شهر مکه از امروز، یکشنبه پس از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، بازگشایی می‌شوند.

حضور آمریکا در برجام خنده دارو غلط

نماینده ایران در سازمان ملل، مجید تخت‌روانچی در واکنش به ادعاهای پمپئو دریادداشت توئیتری خود نوشت:این ادعا که آمریکا هنوز در برجام شرکت دارد نه تنها خنده دار، بلکه غلط است. ۲ سال پیش، ترامپ به مشارکت آمریکا در برجام پایان داد. اکنون، در ادامه نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، پمپئو با تحمیل جریمه برای اجرای حتی مفاد هسته‌ای قطعنامه، آخرین ضربه را وارد کرد.

دنبال راه حل جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران هستیم

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهایی که مقامات جمهوری اسلامی ایران آنها را بی اساس می‌دانند و با استقبال از قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد به دنبال راه حل جامع دیپلماتیک درباره نگرانی هسته‌ای ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت