یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

تاجگردون استخوان در گلوی اصولگرایان شده

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: اعتبار نامه آقای تاجگردون هم استخوان بدی در گلوی اصولگرایان شده است. نه می‌توانند قورتش دهند و نه بالا بیاورندش. در باره آنچه که علیه او می‌گویند اطلاع دقیقی ندارم. مساله من هم نبوده. و برایم هم مهم نیست که رأی بیاورد یا نیاورد. در جامعه‌ای که در بالاترین سطح دستگاه قضایی ان سال‌های متمادی وضعیتی بوده که گوشه‌ای از آن را در دادگاه اکبر طبری دیدیم، پرداختن به این که فلان نماینده کسی را برای شغل معرفی کرده نوعی شوخی و اتلاف وقت است. همچنین معتقد نیستم که مشکل مجلس وجود نمایندگان فاسد است. مشکل مجلس ایران وجود نماینده زیر ده درصدی است! مشکل مجلس ایران حزبی و رقابتی نبودن و فاقد بینش بودن است. مشکل فاسد بودن تعدادی نماینده‌ نیست مشکل این است که دستگاه ناظر رسمی و مدنی بر عملکرد نمایندگان و سایر قدرت‌مداران وجود ندارد. مشکل مجلس ایران منع ورود نمایندگانی است که بتوانند نقش مدرس را ایفا کنند و الا نمایندگانی که نقش تَدَیُّن‌ها را بازی کنند زیاد پیدا می‌شوند و بعد هر کاری کردند هم کسی به آنان کاری ندارد.کسانی رأی منفی دهند که از هیچ رانتی بهره‌مند نشده باشند از جمله مهمترین رانت که همان رد صلاحیت رقبای قدرتمند است. کسانی رای منفی دهند که صندلی نمایندگی خود را از طریق رقابت کامل کسب کرده باشند. این حداقل انتظار است. ولی گمان نمی‌کنم که اندکی از صداقت و شهامتی که مردم عصر مسیح داشتند را امروز پیدا کنید. منتظر رفتار آقای قالیباف که رییس این نمایندگان است باید بود.

نباید همچنان در فضای انتخاباتی بمانیم

سیدکاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت رقابتی نمایندگان مجلس یازدهم در توییتر و فضای مجازی گفت: متاسفانه این جو وجود دارد و باید فرصت داده شود. نمایندگان متوجه خواهند شد که فعالیت‌شان در فضای مجازی تبلیغاتی نیست بلکه ضد تبلیغ است. نباید هم‌چنان در فضای انتخابات بمانیم، برخی می‌خواهند برای مردم خودی نشان دهند در صورتی‌که باید کارشناسانه صحبت شود. باید از تریبون مجلس برای ملت درست استفاده شود زیرا در غیر این صورت رو سیاه می‌شویم. نماینده موظف است از پشت تریبون مجلس و از خانه ملت از حق مردم به صورت اصولی و کارشناسی، دفاع کند. کسانی که در فضای مجازی جوگیر شدند البته بعد از مدتی متوجه اشتباه خود می‌شوند.

دولتی های بعدی باید درون‌زا باشند

علی خضریان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران گفت: زمانی که به انتخابات و فضاهای رقابتی سیاسی نزدیک می‌شویم وارد دوگانه جریان غرب‌گرا و درون‌زا می‌شویم. علاوه بر اینکه مجلس به سمت جریان درون‌زا گرایش داشته باشد باید دولت هم به این سمت برود چراکه مفید است و باید به سمتی برویم که فضای سیاسی ظرفیت‌های داخلی را فعال کند. بسیاری از کسانی که در گذشته درون دایره اصولگرایی قرار گرفتند، در حال حاضر درون جریان غربگرا هستند و متقابلا بسیاری از افرادی که در جریان اصلاح‌طلب بودند، امروز می‌توانیم آنها را در جریان‌های درون‌زا ببینیم و بالعکس. دوگانه غرب‌گرایی و درون‌زایی ارتباط مستقیمی با این ندارد که با کلمات بازی کنیم و بگوئیم اصلاح‌طلبان غربگرا هستند و یا اصولگرایان درو‌‌ن‌زا هستند، قائل به این امر نیستم و معتقدم فردی باید در دولت قرار بگیرد که از جریان درون‌زا باشد.

احمدی نژاد وقت گذاشت و به سغرهای استانی رفت

فریدون عباسی، معاون دولت محمود احمدی‌نژاد و رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم گفت : واقعیت این است که بخشی از مردم به‌رغم تبلیغات منفی علیه احمدی‌نژاد در جامعه، به ویژه از سوی رسانه‌ها، به وی همچنان علاقه دارند. اینها داده‌های میدانی است یعنی با مردم در منطقه حوزه انتخابیه خود و یا در جاهای دیگر صحبت کردم. مردمی بودند که در دوره دولت احمدی‌نژاد به آنها از نظر عمرانی و آبادی به هر دلیلی از جمله درآمد بالای نفت رسیدگی شد. آقای احمدی‌نژاد وقت می‌گذاشت و به سفرهای استانی می‌رفت. این اقدامات، اقدامات بدی نبود بلکه ارزشمند بود. به هر حال مردم به وزرا و معاونین رئیس جمهور در دولت نهم دسترسی پیدا می‌کردند و حتی بسیاری از مشکلات آنها نیز حل شد.

اشتباهات دولت را چشم پوشی نمی کنیم

الهام آزاد، نماینده نائین، خور و بیابانک در مجلس گفت : مجلس یازدهم بنا بر تقابل با دولت ندارد اما از اشتباه‌ها چشم‌پوشی نمی‌کند. تصمیم‌گیران اقتصاد مقاومتی را فراموش کرده‌اند. مجلس یازدهم خودش را ملزم به ترمیم فضای کدر می‌داند. نمی‌توانیم کرونا را دلیل اصلی وضعیت کنونی بدانیم. مجلس به هیچ وجه بنای رویارویی با دولت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت