یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

برنامه پوشش بیمه ای 5 هزار روستایی و عشایر استان

ایرنا – مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان گفت: امسال پوشش چهار تا پنج هزار نفر جدید در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان برنامه‌ریزی شده است. ابوالفضل فرج‌زاده روز شنبه در نشست خبری افزود: اکنون ۴۵ درصد از جامعه آماری زیر پوشش در استان از مزایا و خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برخوردار هستند.وی بیان کرد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی که دولت مکلف شد آحاد افراد جامعه را تحت پوشش قرار دهد صندوق بیمه روستاییان و عشایر سال ۸۴ در استان تاسیس شد و اکنون ۱۵ سال از عمر آن می‌گذرد. مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: از جمعیت ۹۳ هزار و ۴۸۸ خانوار مشمول بیمه روستایی و عشایری استان تاکنون ۴۲ هزار و ۳۵۱ تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۷ نفر زیر پوشش کمیته و یکهزار و ۳۰۹ نفر زیر پوشش بهزیستی هستند. فرج‌زاده تصریح کرد: از آنجایی‌که افراد دارای ۱۵ سال سابقه بیمه اجتماعی و سن بالای ۶۵ سال بازنشسته محسوب می‌شوند تاکنون یکهزار و ۸۶۱ خانوار در استان تحت پوشش مستمری بازنشستگی قرار گرفته‌اند. وی افزود: همچنین ۱۴۲ نفر مستمری‌بگیر از مزایای بیمه از کار افتادگی و یکهزار و ۷۰۲ خانوار نیز مستمری‌بگیر فوتی هستند.
مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یادآور شد: بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی است و افراد با شرایط سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند زیر پوشش صندوق شوند. وی گفت: روستاییان و عشایر که مشغول به حرفه یکی از شاخه‌های کشاورزی باشند می‌توانند از مزایای این صندوق برخوردار شوند همچنین سکونت در روستا مهم است. فرج زاده افزود: هدف همه ما، خدمت به مردم زحمتکش روستایی و عشایری است و بیمه روستاییان و عشایر هم یک خدمت پایدار به حساب می‌آید. وی با اشاره به اینکه ۳۲ دفتر کارگزاری در استان کار بیمه‌گری افراد را بر عهده دارند تصریح کرد: هشت سطح درآمد همه ساله از سوی صندوق اعلام می‌شوند که متقاضیان می‌توانند بر اساس سطح درآمد خود نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند. فرج زاده با اشاره به کمک ۲ برابری دولت به بیمه شدگان اجتماعی گفت: از ۱۵ درصد حق بیمه‌ای که از روستاییان دریافت می‌کنیم ۱۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود. وی از نقل و انتقال بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خبر داد و افزود: سوابق بیمه متقاضیان در سایر صندوق‌های بیمه در صورتی که متقاضی بیمه اجتماعی باشند یا برعکس، قابلیت انتقال دارد. وی گفت: روز ملی روستا سال گذشته (۱۵ مهر) تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بانک‌های عامل و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد که از آن زمان تاکنون ۲۵۳ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

افزایش سرعت وزش باد در استان

صدا و سیما-کارشناس هواشناسی استان گفت:مطابق با الگوی نقشههای پیش یابی از امروزتا فردا گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و در برخی ساعات آسمانی غبار آلود در استان پیش بینی میشود. زارعی افزود: بتدریج از امروز دمای هوا در استان روند کاهشی داشته و از گرمای هوا کاسته خواهد شد. تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین 18 و 38 درجه سانتیگراد گزارش شده وحداکثر دمای دیروز بیرجند به 37 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

توزیع رانتی امکانات در استان

مهر- نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه با اشاره به اینکه متأسفانه در زمینه رشد و توسعه در خراسانجنوبی نگاه عدالت محور حاکم نبوده است، افزود: در استان ما توزیع منابع و امکانات بیش از آنکه بر اساس نگاه عدالت محور توزیع شود بر اساس ارتباطات و رایزنیها توزیع شده است. حجتالاسلام مجید نصیرایی با بیا اینکه خراسانجنوبی در سالهای گذشته رشد متوازن نداشته است، گفت: در توزیع منابع و امکانات نگاه عادلانه حکم فرما باشد.

گازرسانی به شهرک صنعتی خوسف تا تیر

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت: خط فولادی گازرسانی به شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف تا اول تیر به بهره برداری میرسد. به گزارش صدا و سیما، پارسا افزود:برای این طرح چهار میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای خط فولادی و پلی اتیلن هزینه شده است.

وضعیت سفیدنهبندان قرمز شد

ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وضعیت شهرستان نهبندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا از سفید (کم خطر) به قرمز (پرخطر) تغییر پیدا کرده است. کامبیز مهدیزاده ادامه داد : با بازگشایی برخی صنوف و دیگرموراد تصور بر این شد که بیماری کرونا محدود شد در حالی که این طور نبود و شاهد افزایش مجدد موارد مثبت هستیم.

برخوردقاطع با نقض پروتکلهای بهداشتی

فرماندار نهبندان گفت: با افرادی که پروتکلهای بهداشتی را در شهرستان رعایت نکنند برخورد لازم و قاطع میشود. مجید بیکی با بیان اینکه برای کنترل و مهار کرونا دست یاری به سمت مردم دراز میکنیم ادامه داد: عادی گرفتن شرایط، اشتباه راهبردی و خطرناکی بود لذا مجدد به مردم گوشزد میکنیم و از آنها میخواهیم
پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند.

خوش خبری برای گندمکاران

صدا وسیما – مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی نرخ پایه خرید گندم از کشاورزان را 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد. ضیائیان احمدی از افزایش 45 درصدی نرخ پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت : نرخ پایه خرید گندم در سال گذشته هزار و 700 تومان بوده است.

فراخوان آموزش مقدماتی سفال گری

صدا وسیما-اولین دوره آموزشی مقدماتی سفال گری به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند برگزار میکند. رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند گفت : این دوره شامل آموزشهای اصول سفالگری و اصول سفال گری با چرخ است. حسنعلی فولادی با بیان اینکه این دوره آموزشی شامل 75 ساعت آموزش تئوری و عملی خواهد بود افزود : متقاضیان برای شرکت در این دورهها باید به اداره میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی شهرستان بیرجند واقع در خیابان بهشتی 13 مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32231347 تماس بگیرند.

تسهیلات 6 میلیونی برای رانندگان

گروه خبر-معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان از اعطای تسهیلات 6 میلیون تومانی به رانندگان شاغل در بخش حمل و نقل مسافر عمومی بین شهری خبر داد. مهدی گرجی افزود: برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی بین شهری مسافر پیامک دعوت به ثبت نام ارسال می شود و متقاضیان دریافت تسهیلات می بایست با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند. به گفته ی وام حمایتی مذکور با اقساط 24 ماهه و کارمزد بانکی 12 درصد و دوره تنفس چهار ماهه از اول مهرماه قابل باز پرداخت خواهد بود.

نمازجمعه در 6 شهراستان اقامه شد

ایرنا – نمازجمعه این هفته در 6 شهر خراسان جنوبی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی اقامه شد. حجت الاسلام مهدی رحیمآبادی مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرهای حاجیآباد و زهان در شهرستان زیرکوه، شهرهای نهبندان و شوسف در شهرستان نهبندان از 2 هفته گذشته آغاز شده بود و این هفته نیز 2 شهر اسدیه و قهستان در شهرستان درمیان با رعایت شیوهنامههای بهداشتی به آن افزوده شد.

آغاز امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم

صدا و سیما – مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امتحانات نهایی دانشآموزان پایه دوازدهم از دیروز با حضور 6 هزار و 464 دانش آموز دختر و پسر بصورت روزهای زوج و فرد در رشتههای ریاضی ـ فیزیک و تجربی و علوم انسانی، معارف اسلامی و نظام قدیم آغاز شد و تا 16 تیر برگزار میشود.واقعی از افزایش تعداد حوزههای امتحانی از 47 به 80 حوزه خبر داد.

10500 کار خانگی رونق می گیرد
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) امسال با اجرای طرحهای توانمندسازی اقتصادی، برای 10 هزار و 500 نفر، کسب و کارهای خرد و خانگی ایجاد میکند.
به گزارش صدا وسیما،مدیر عامل بنیاد برکت کشور در بازدید از طرحهای آسمان و سحاب این بنیاد در نهبندان گفت: این فرصتهای شغلی با اجرای 3 هزار و 500 طرح اشتغالزایی اجتماعمحور در 424 روستای این استان ایجاد میشود. محمدحسین مدنی افزود: این بنیاد تاکنون در خراسان جنوبی با هزینه 143 میلیارد و 700 میلیون تومان ، هزار و 470 طرح در مناطق محروم اجرا که 4 هزار و 410 نفر را صاحب شغل کرده است.وی گفت: در شهرستان نهبندان تا به امروز با اجرای طرحهای اقتصادی سحاب و آسمان برای هزار و 200 متقاضی، فرصت کسب و کار ایجاد شده و قرار است امسال هم با راه اندازی 580 طرح دیگر برای هزار و 750 نفر شغل ایجاد شود. بنیاد برکت همچنین در نهبندان اجرای 60 طرح عمرانی از جمله ساخت 29 مدرسه، 7 مرکز فرهنگی مذهبی، 4 مرکز بهداشتی درمانی، 16 طرح آبرسانی، 3 طرح راهسازی و یک مجموعه ورزشی با اعتبار 14 میلیارد و 600 میلیون تومان به بهرهبرداری رسانده و یا در حال ساخت دارد.مدیرعامل بنیاد برکت همچنین در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گزارشی از فعالیتها و اقدامات بنیاد برکت و روند پیشرفت طرحهای اشتغالزایی و زیربنایی بنیاد در استان ارائه کرد.محمدصادق معتمدیان، نیز با قدردانی از این اقدامات، بر همکاری و همراهی تمامی داستگاههای اجرایی استان با بنیاد تاکید کرد.بازدید از مراحل احداث مدرسه 12 کلاسه شهید بصیریپور در بیرجند، قنوات مرمت شده و مسجد در حال احداث روستای مود، جلسه با فرماندار نهبندان و دیدار و گفتگو با مجری و تسهیلگران اشتغالزایی استان از دیگر برنامههای تاکنون سفر مدیرعامل بنیاد برکت به خراسان جنوبی بود.

هدایت تحصیلی دانش آموزان الکترونیکی شد
ایرنا – معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نمونه برگهای هدایت تحصیلی دانشآموزان استان بعد از اعلام نتایج خردادماه جاری به صورت الکترونیکی در اختیار دانشآموزان استان قرار میگیرد.مدارس استان خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از پنجم اسفند سال گذشته تعطیل بوده اما آموزش غیرحضوری دانشآموزان از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و تلویزیون ادامه داشته است.البته براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه جز مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاهها از روز شنبه 27 اردیبهشت به مدت یک ماه بازگشایی شدند ولی حضور دانشآموزان الزامی نیست و فقط میتوانند برای رفع اشکال و سوال از معلمان به مدارس مراجعه کنند. بر این اساس فرشید جعفری تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت تامین سلامت دانشآموزان هدایت تحصیلی در سال جاری در سه درگاه الکترونیکی سناد، همگام و شاد انجام میشود.به گزارش ایرنا وی ادامه داد: دانشآموزان پس از مشورت با مشاوران مدارس و اولیا میتوانند نسبت به ثبتنام در یکی از رشتههای متناسب با توانایی اقدام کنند. به گفته وی دانشآموزان از طریق سامانههای صدای مشاور و پیام مشاور میتوانند خدمات مشاورهای مدارس، هستهها و مراکز مشاوره را به صورت مجازی کسب کنند. جعفری تصریح کرد: مطالب آموزشی بارگذاری شده در کانالهای مذکور میتواند در زمینه تحصیلی، شغلی و بهداشت روان موثر باشد.

پیشرفت پروژه های آموزشی بنیاد برکت در استان
وضعیت پروژه های آموزشی در تعهد بنیاد برکت در استان تشریح شد. مدیر کل نوسازی مدارس استان در بازدید مدیر عامل بنیاد برکت و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از پروژه های عمرانی آموزشی استان که با مشارکت این بنیاد در دست احداث است گفت: هم اکنون حذف 58 کلاس درس کانکسی بالای ده دانش آموز در استان مورد تفاهم بنیاد برکت، استانداری خراسان جنوبی و اداره کل نوسازی مدارس استان بوده که مقرر است با شروع سال تحصیلی جدید مدارس جایگزین ساخته و در اختیار ادارات آموزش و پرورش شهرستان های تابعه شود.چاووشان افزود: ساخت مدرسه 12 کلاسه مزین به نام اولین شهید مدافع حرم شهید بصیری پور با اعتبار بالغ بر 6 میلیارد تومان از دیگر پروژه های عمرانی آموزشی مورد تفاهم با بنیاد برکت بوده که تاکنون 30% پیشرفت فیزیکی داشته و طبق تفاهم انجام شده حدود سی درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه توسط بنیاد برکت تامین و هزینه خواهد شد.

رهاسازی پرندگان وحشی در منطقه حفاظت شده آرک و گرنگ

صدا و سیما – 11قطعه کبک و تیهو در منطقه حفاظت شده آرک و گرنگ شهرستان خوسف رهاسازی شد. اکبری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این تعداد قطعه پرنده وحشی در چند روز گذشته از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شد که پس از تیمار، مراقبت و حصول اطمینان از سلامتی، به آغوش طبیعت بازگردانده شدند.

ویزیت رایگان بیماران با حضور پزشکان جهادی
مهدی آبادی- ویزیت رایگان پزشکان پایگاه مقاومت امام باقرالعلوم (ع) روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا در محل این پایگاه انجام می شود.
مصطفی نورمحمدی مسئول برنامه ویزیت رایگان پایگاه مقاومت امام باقرالعلوم (ع) حوزه ولیعصر (عج) با بیان اینکه در ماه 400 نفر از خدمات پزشکی در این پایگاه بهره می برند، گفت: بیش از یک دهه از این طرح می گذرد و پزشکان زیادی در این 10 سال با حضور خودشان بیماران را رایگان درمان کردند. مصطفی نورمحمدی افزود: در این طرح داروهای رایگانی بالغ بر 5میلیون تومان به طور رایگان در طی 3 سال در اختیار بیماران قرار گرفته و بسیاری پزشکان ما برای بیمارانی که توانایی حضور در پایگاه را نداشتند، در منزل امر طبابت را انجام می دهند. وی خدمات رسانی به محرومان جامعه را مایه مباهات و افتخار دانست و ادامه داد: بسیج همواره در تمامی دوران ها به ویژه جنگ تحمیلی خدمات زیادی به کشور ارائه و طرح ویزیت رایگان بیماران مناطق کم بهره نیز از فعالیت های مهمی است که امروز مردم شاهد اجرای آن هستند. مصطفی نور محمدی عنوان کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا، علاوه بر اینکه امر بهداشت و سلامت تعطیل نشده، هفته ای 4 شب سطح شهر توسط نیروهای جهادی این پایگاه ضدعفونی می شود. وی اضافه کرد: اعضای این پایگاه هفته ای دو شب به روستاهای اطراف بیرجند برای ضدعفونی منازل و معابر اعزام شدند و تاکنون بیش از 3000 بسته مایع ضدعفونی سطوح و 200 بسته معیشتی با کمک حوزه حضرت ولی عصر (عج) بین مردم تقسیم شده است.
مصطفی نورمحمدی ضمن تقدیر و تشکر تصریح کرد: دکتر خداشناس متخصص داخلی، دکتر کریمی متخصص گوش حلق و بینی، دکتر سیادت پزشک عمومی، دکتر کاظمی متخصص قلب و عروق، دکتر موحد دانش متخصص بیماری های عفونی و داخلی، دکتر حسنی اکبریه پزشک عمومی، دکتر حسین قلی زاده و جواد سبزه کار فرمانده محترم حوزه حضرت عصر (عج)ناحیه بسیج بیرجند و هیئت امنای مجتمع مسجد امام باقرالعلوم(ع) ما را در این امر یاری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت