یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

حمایت استاندار و مسئولان استانی دلگرمی‌ای برای کار آفرینان حوزه‌ی آی تی

مهدی آبادی- بسیاری از فروشگاه‌ها با هدف کنترل و محدود کردن بیماری کرونا با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند، اما در سایه تعطیلی فروشگاه‌های سنتی، فروشگاه‌های اینترنتی با اقبال مردمی مواجه شده‌اند و کسب و کارشان بیشتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

رونق استارآپ های استان
یکی از شهروندان با بیان اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری خرید میکردم، گفت: پس از آن به خاطر حفظ سلامتی بیشتر خریدهایم را به صورت اینترنتی انجام می دهم. محمدی افزود: خانواده استرس زیادی برای خرید کردن داشتند، با وجود اینکه با دستکش و ماسک برای خرید می‌رفتم اما به شدت نگران آلودگی ویروس کرونا بودم تااینکه تجربه خرید اینترنتی آرامش را به منزل ما بازگرداند. وی با اشاره به استارآپ های بومی استان نیز گفت: این جوانان خدمت بزرگی برای استانشان انجام دادند و باعث اشتغال بسیاری از همشهریان ما شدند حتی خواهرزادم در یکی از این فروشگاه های اینترنتی کار می کند. از آقای محمدی شماره تماس خواهرزادش را می گیرم تا صحبتی در این باره داشته باشم. وی که در فروشگاه اینترنتی 10 ستاره مشغول به فعالیت است، می گوید: مدت‌ها بود که به دنبال شغل بودم که از دوستانم از ایجاد یک فروشگاه اینترنتی صحبت کردند که دنبال جذب نیرو می باشد. او ادامه داد با پرس و جوی آدرس به محل شرکتشان رفتم که در کمال ناباوری دیدم در زمانی که همه ی شرکتها در حال تعدیل نیرو هستند این مرکز با توان بالا در حال فعالیت هستند .
این شهروند ادامه داد: عده ای جوان جویای نام و پر انرژی من را آنچنان به خود جذب کردند که در تایم کاری اصلا متوجه گذر زمان نمیشوم ، بعد از مدتی از حضورم در آنجا تازه فهمیدم ده ستاره یکی از ۸ بیزینس آنهاست و به شدت راغب شدم تا بتوانم در این محیط خودی نشان دهم. وی افزود: خانه نشینی پس از کرونا سفارش مردم در فروشگاههای اینترنتی را دو برابر کرده و این روزها شاغلان این حوزه ترافیک کاری بالایی را تجربه می‌کنند و امیدواریم در شرایط بد کنونی حداقل فرهنگ خرید اینترنتی برای مردم ما واضح تر شود.

اشتغالزایی برای 30 نفر
مدیر گروه تجاری مهدی باقری و موسس فروشگاه اینترنتی 10 ستاره می گوید: ده ستاره یکی از شرکتهای زیر مجموعه ما در گروه تجاری مهدی باقری میباشد و ما در حوزه های ؛ آی تی اعم از سخت افزار ، نرم افزار و شبکه ، لوازم خانگی، خشکبار و سوغات خراسان جنوبی، برند سازی و تجاری سازی کلیه ی کالاهای بازرگانی و تولیدی فعالیت داریم.باقری اضافه کرد: کل این مجموعه حدود ۳۰ نفر از جوانان بومی شهرمان مشغول به فعالیت هستند که همگی پر‌تلاش و پر‌انرژی به ایده پردازی و خلق طرح های جسورانه مشغولند.
وی با بیان اینکه تمام سرمایه ی گروهمان پرسنل جوان و ایده پردازمان هستند، افزود: فکر راه اندازی سامانه جامع خدمات محصولات بیرجند در بهمن ماه ۹۷ کلید خورد و قرار بر این بود که سامانه ای جامع را طراحی و به شهرهای دیگر سرایت دهیم اما فرایند اجرایی آن یکسال به تاخیر افتاد. مهندس باقری اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا نیاز به این گونه سامانه ها بیشتر احساس شد و مردم فرهنگ خرید اینترنتی آنها بالاتر رفت و همکاران ما با تلاش شبانه روزی برای رفاه شهروندان این سامانه را در کمتر از ۸ روز تاسیس کردند.

10ستاره برتر هر صنف
مدیر گروه تجاری باقری تصریح کرد: همانطور که از نام سامانه پیداست این سامانه از 10 ستاره برتر هر صنف برگرفته شده و همه ی اصناف می توانند در این سامانه ثبت نام کرده و محصولشان را با توزیع روزانه برای شهروندان بیرجندی و توزیع پستی برای هموطنان کشوری ارائه کنند. باقری اضافه کرد: در زمانی که بسیاری از شرکت ها در سرتاسر دنیا به خاطر شرایط پیش آمده تعدیل نیرو داشتند ما 11 نفر از جوانان بومی شهر را استخدام کردیم. وی با بیان اینکه در مرحله اول هایپرمارکت ها تحت پوشش این سامانه قرار گرفتند، افزود: خشکشویی، نانوایی، کارواش، کالاهای دیجیتال، پوشاک، نوبت گیری پزشکان و … نیز در این سامانه به مرور اضافه خواهد شد که خود به طبع جذب نیروی بیشتری را در پیش خواهد داشت. شهروندان می توانند با ورود به این سامانه از مزایای آن و لذت خرید آسان بدون صرف هزینه ی جابجایی، سوخت و زمان استفاده کنند. به گفته باقری ارگان ها و نهادهای دولتی نیز می توانند خدماتشان مثل واگذاری انشعاب آب، برق و گاز، حقوق پرداختی ، بن کارتهای خرید و… از طریق این سامانه عرضه کنند.
توزیع 9000 ماسک بهداشتی
و اقلام شوینده
باقری با اشاره به توزیع حدود 9000 ماسک با همکاری معاونت اقتصادی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی توسط این مجموعه، اضافه کرد: در بازه ی روزهای پیک بحران کرونا و همچنین تعطیلی اول سال تیم ده ستاره در حرکتی خودجوش روزانه حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ سرویس ارسال ماسک و اقلام بهداشتی را بر عهده داشت. مهندس باقری اظهار داشت:با هماهنگی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کالاهای تنظیم بازار مانند شکر، قند، روغن نیز با قیمت نهایی و بدون هیچگونه افزایشی توسط این مجموعه توزیع شده است. مدیر گروه تجاری مهدی باقری چشم انداز این سامانه را بلند مدت دانست و ابراز امیدواری کرد در چند سال آینده به استان های دیگر انتقال دانش و جذب سرمایه خواهیم داشت.

تشکر از حمایت های استاندار
مهندس مهدی باقری در خاتمه افزود: حمایت معنوی بسیاری از استاندار محترم داشتیم که الحق و الانصاف
نیرو و انرژی مضاعفی به همکارانمان بخشید معاونت اقتصادی پر انرژی و علی الخصوص مدیر کل
محترم دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری و همکاران پرتلاششان که حقیقتا بازوی توانمندی برای بخش
خصوصی و سرمایه گزاری هستند در تمامی روزهای تعطیل یاورمان بودند و در کمک به ایده پردازی و نقد و چالش طرح بسیار انرژی بخش بود .وی ادامه داد: امیدواریم این حمایت ها افزایش پیدا کند تا من و همکاران من که در این استان کویری با موضوع بیکاری دست و پنجه نرم می کنند بتوانند از این حمایت ها فرای حمایت معنوی استفاده کنیم.

افق روشن رونق اقتصادی در سال جهش تولید
مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا تاکید همه‌ی مسئولان استان عدم خروج شهروندان از خانه هایشان بود، گفت: در جلسه ای با حضور برخی از فعالان فضای مجازی برگزار شد که این عزیزان آمادگی خودشان را برای خدمت رسانی به مردم استان در این زمان اعلام کردند. مهندس جرجانی با اشاره به حمایت های انجام گرفته، اضافه کرد: بخشنامه ای از اداره مالی استانداری به همه ی ارگان های دولتی زده شد تا کارمندان را تشویق به استفاده از این فروشگاه ها کنند. وی ادامه داد: اگر هر کدام از شرکت ها نیاز به حمایت ویژه ای دارند، مشکلاتشان را مطرح کرده تا بتوانیم برای حل آن اقدامی انجامی دهیم. جرجانی به توسعه شبکه های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: در قرن جدید میلادی استراتژی کشورها به سمت کسب و کارهای اینترنتی سوق پیدا کرده و در کشور ما نیز باید مردم را تشویق به استفاده از فروشگاه های اینترنتی کنیم. وی از رسانه های استان نیز درخواست کرد تا شهروندان را بیش از گذشته تشویق کنند تا از بستر اینترنت استفاده کنند .در پایان آدرس این فروشگاه اینترنتی جهت رفاه حال هموطنان عزیز اعلام میگردد www.10star.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت