یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

10 هزار تذکر نمایندگان مجلس دهم به اعضای دولت روحانی

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نمایندگان در طول ۴ سال عمر مجلس دهم، حدود ۱۰ هزار و ۱۰۰ تذکر را به رئیس‌جمهور و وزرای کابینه داده‌اند که رئیس‌جمهور بیشترین سهم را از این تذکرات داشته است.یوسف‌نژاد افزود : از حدود ۱۰ هزا رو ۱۰۰ تذکر کتبی نمایندگان ۲۲۰۰ مورد آن مربوط به رئیس‌جمهور بوده که بیشترین تذکرات را داشته و کمترین تذکرات نیز مربوط به علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری است که شامل ۲۱ تذکر از نمایندگان می‌شود.

کنایه سنگین مهاجری به شورای نگهبان

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قانون اساسی با صراحت تمام مقرر داشته است: «اصل، برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.» در احراز صلاحیت‌ها این اصل، کاربرد زیادی دارد و چون استفاده صحیح از آن دست کسانی که می‌خواهند سلیقه‌ای عمل کنند را می‌بندد، عنوان «عدم احراز» را جایگزین آن کرده‌اند و با استفاده از این عنوان جعلی، خود را از پای‌بندی به اصل برائت نجات داده‌اند. البته آنها تصور می‌کنند خود را نجات داده‌اند ولی واقعیت این است که هم خود و هم کشور و ملتی را از مهم‌ترین اصل عقلی و شرعی و اخلاقی دور می‌نمایند و مهم‌تر اینکه بنیانی‌ترین پایه اعتقادی مردم را که «عدالت» است، خدشه‌دار می‌کنند.

پزشکیان: برای من مهم نیست چه کسی رئیس مجلس یازدهم باشد

منتخب مردم تبریز از احتمال تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم خبر داد. مسعود پزشکیان درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم، گفت: ممکن است فراکسیونی به وجود بیاید، اما آن چیزی که همیشه دنبال آن بوده و هستم درست شدن سیستم داده‌هاست که منجر به تحقق شعار شفافیت می‌شود. این اتفاق موجب می‌شود در تمام زوایای اقتصادی و زندگی مردم شفاف‌سازی شود به این شکل که معلوم می‌شود چه کسی رشوه گرفته و اقدام به قاچاق کرده، چه کسی از رانت و دلالی استفاده کرده، چه کسانی فرار مالیاتی داشتند. پزشکیان بیان کرد: در مجلس یازدهم برای من مهم نیست چه کسی رئیس باشد و به دنبال ریاست فراکسیونی نیستم، بلکه باید اهداف مورد نظر به منظور تحقق پیگیری شود.

رئیس جمهور بعدی پزشک است

تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس در گفتگو با اعتماد گفت : معتقدم رئیس‌جمهور بعدی ایران یا حداقل یکی از کاندیدا‌های مهم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ حتما پزشک خواهد بود. وی افزود: شانس دکتر ولایتی را برای ریاست‌جمهوری بالا نمی دانم. دکتر ولایتی اول سیاستمدار است، دوم نماینده جناح راست. آقایان پزشکیان و نمکی، وزیر بهداشت (می توانند کاندیدای ۱۴۰۰ باشند) بهترین گزینه شاید نمکی باشد، چون هم تایید رهبری را داشته، هم اینکه گروه‌های سیاسی به او انتقادی نداشته‌اند. در جریان مبارزه با کرونا و در قالب یک بوروکرات کارا مطرح شده است. البته مشروط به اینکه ناگهان افشاگری عجیب و غریبی درباره ناکارآمدی او صورت نگیرد. حتی قاضی‌زاده، وزیر بهداشت سابق هم می‌تواند مطرح شود.

تصور ترامپ این است که ایران تا انتخابات ۲۰۲۰ در هم خواهد شکست

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در خصوص برآوردهای ایالات متحده از وضعیت جمهوری اسلامی نوشت : تصور ترامپ این است که ایران تا انتخابات ۲۰۲۰ در هم خواهد شکست. این نشریه در ادامه در خصوص وضعیت سیاسی داخلی ایران نیز آورده است: سازمان سیا پیش بینی کرده بود که با خروج ترامپ از برجام تندروها در ایران قدرت خواهند گرفت.

شایعه توافق ایران و روسیه برای استعفای “اسد” بازی رسانه‌های صهیونیستی است

امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: ”دکتر بشار اسد رئیس‌جمهور قانونی سوریه و رهبر بزرگ مبارزه با تروریسم تکفیری در جهان عرب است. شایعه توافق ایران و روسیه برای استعفای وی، دروغ بزرگ و بازی رسانه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی است. تهران از حاکمیت، وحدت ملی و تمامیت ارضی سوریه قویاً حمایت می‌کند.”

دیلی میل: پنتاگون هشدار داد، ارتش آمریکا در جنگ احتمالی با چین می بازد

مقامات پنتاگون و تحلیلگران آمریکایی با هراس از توان نظامی چین گفتند که در وزارت دفاع، خارجه و کاخ سفید، چین به عنوان بزرگترین تهدید نگریسته می‌شود. مقامات پنتاگون به تازگی هشدار داده‌اند در هرگونه نبرد محتمل بین نیرو‌های ایالات متحده و چین در اقیانوس آرام، ارتش آمریکا بازنده است.

انتخابات ۱۴۰۰ بهانه‌ای برای حذف قالیباف است

مرتضی طلایی در واکنش به منازعات بر سر ریاست مجلس یازدهم گفت: نگرانی از اینجا شروع می شود که متاسفانه دوستان ما همان رفتاری را می کنند که در فضای انتخابات هم انجام دادند و آن هم فضای سهم خواهی است. از نیروهای انقلاب انتظار فضای سهم خواهی نیست و این فضا با اصول و اعتقادات ما منافات دارد. عضو شورای شهر چهارم و از فعالان سیاسی اصولگرا و نزدیک به محمدباقر قالیباف احتمال رایزنی‌ها و دادن سهم بیشتر به دیگران ۴۸ ساعت قبل از انتخابات را غیرممکن نمی‌داند. او با انتقاد از پایداری‌ها و وزرای دولت نهم و دهم این رفتارها را سهم‌خواهی دانست. وی با اشاره به تلاش برای بدنام کردن قالیباف اظهار کرد: تضمین می دهم قالیباف هرگز سکه به منتخبین مجلس یازدهم نداده است.وی در خصوص احتمال کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آیا آقای قالیباف گفته که می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند؟ یا آیا در ذهن دیگران نبوده است که در انتخابات ریاست جمهوری باشند یا قبلا در انتخابات نبوده اند؟ دوستانی هستند که الان در مجلس انتخاب شده اند و قبلا هم در مظان انتخابات ریاست جمهوری بوده اند. اما من می گویم مجلس ۴ سال متعهد به رای مردم است و باید برای ۴ سال در مجلس خدمت کند و تصور من این است که این هم یکی دیگر از بهانه هایی است که مطرح می کنند تا آقای قالیباف را از میدان به در کنند. وی خطاب به منتخبین مجلس یازدهم گفت: انتظار داریم مواظب باشند با رفتن به حاشیه ها از متن دور نشوند.

عبدی: به رئیس دولت اصلاحات پیشنهاد کردم که کلا کنار بکشد

عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت : در یک سال اخیر یک بار آقای خاتمی را دیدم و به ایشان پیشنهاد کردم که شما کلاً کنار بکشید. عباس عبدی، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس دولت اصلاحات گفت: کسانی که آقای خاتمی را خوب می‌شناسند، می‌دانند که از حرف‌های آقای خاتمی نمی‌شود دقیقا استنتاج کرد که چه کار می‌خواهند بکند؟ نه اینکه حرف‌هایش با اهدافش بی‌ربط باشد، ولی رابطه چندان مستقیمی هم بین ذهنیت و سخنان وی با هدفش وجود ندارد. وی گفت: به نظر من از سخنان اخیر خاتمی نمی‌توان استنتاج کرد که ایشان می‌خواهد بازنشستگی خودش را اعلام کند. در عین حال خاتمی هم می‌خواهد باشد و هم می‌خواهد نباشد. عبدی تصریح کرد: من در یک سال اخیر یک بار آقای خاتمی را دیدم و به ایشان پیشنهاد کردم که کلاً کنار بکشید و این موضوع را اعلام کنید و دیدار‌های سیاسی‌تان را هم حذف کنید. وقایع سیاسی هم هر طور که می‌خواهد پیش برود. در این صورت خیال سیستم از خاتمی راحت می‌شود و خیال خود خاتمی هم راحت خواهد شد. البته این پیشنهاد به این معنا نبود که آقای خاتمی دیگر هیچ وقت به سیاست نپردازد، بلکه به این معنا بود که ممکن است شرایط به گونه‌ای عوض شود که بازگشت برای سید محمد خاتمی میسر شود. ولی وقتی هم هستید هم نیستید، نتیجه وضعیت فعلی می‌شود. در این شرایط، گروه‌های اصلاح‌طلب به جان هم می‌افتند و همه ما شاهد این وضع هستیم.

7سال قدرت دست اصلاح‌طلبان بود، بگویند برای مردم چه‌کردند؟

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا گفت: اختلافات ایدئولوژیک یکی از دلایل اصلی اختلاف میان تشکل‌های اصلاح‌طلب است که در جریانات دیگر وجود ندارد. این تحلیگر مسائل سیاسی درباره اختلافات پیش آمده در بدنه اصلاح‌طلبان در پی شکست این جریان در انتخابات مجلس و عملکرد ضعیفی که در مجلس دهم داشتند، اظهار کرد:حضور هر جریانی در سیاست معمولا اختلافاتی را بعد از حضور در قدرت به وجود می‌آورد.وی تصریح کرد: در شرایطی که یک جناح در قدرت حاکم حضور داشته باشد اما موفق نباشد و کارنامه خوبی به مردم نشان ندهد در آن زمان اختلافات در بدنه آن جناح بیشتر خواهد شد و وضعیتی که در حال حاضر در بدنه جریان اصلاح‌طلب به وجود آمده، عین این مصداق است. ایمانی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در 7 سال گذشته هم قوه مجریه را کامل در اختیار داشتند و هم در قوه مقننه در چهار سال گذشته حضور موثری داشتند و هم در شورای شهر پررنگ بودند؛ اما متاسفانه عملکردشان مورد توجه مردم نبود و مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرد.وی تاکید کرد: وقتی مردم از یک جریان راضی نباشند نوع روی گردانی مردم از آنها در انتخابات بعدی ایجاد می شود و این سرنوشت همه جریان‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت