یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

حسینی: به احمدی‌نژاد افتخارمی‌کنم؛ با نیکزاد و حاجی بابایی ائتلاف می کنم

حسینی: به احمدی‌نژاد افتخارمی‌کنم؛ با نیکزاد و حاجی بابایی ائتلاف می کنم

شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد و نماینده منتخب مجلس یازدهم می گوید: من، نیکزاد و حاجی بابایی و افرادی که در کابینه دولت نهم و دهم بودند تلاش داریم با هم رقابت نکنیم و در یک مکانیزمی با هم ائتلاف کنیم و برای کاندیداتوری کرسی ریاست به توافق برسیم. او می گوید به وزیر دولت احمدی نژاد بودن افتخار می کند اما گلایه هم دارد، از اینکه در ادبیات سیاسی و ژورنالیستی از مدیران دولت سابق به احمدی نژادی ها یاد می شود و هویت مستقل برایشان قائل نیستند؛«چرا هیچ زمانی نمی گویید، خاتمی‌چی ها یا روحانی‌چی ها یا هاشمی چی ها» او حضور پرتعداد مدیران دولت سابق در مجلس یازدهم را هماهنگ شده نمی داند و می گوید: این نتیجه اقبال مردم به این طیف از کاندیداها بوده است. در مورد کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست مجلس تاکید دارد: در مکانیزمی هماهنگ با دیگر کاندیداهایی که جزو مدیران دولت قبل هستند یک نفر در صحنه می ماند و بقیه کنار خواهند رفت.رایزنی با اصلاح طلبان و مستقلین مجلس را هم رد نمی کند و اظهار می کند: شورای ائتلاف کارش تمام شده و تصمیمات مجلس باید در درون مجلس و توسط منتخبین گرفته شود.

ما که با گذشت بیگانه ایم و همه را با انگ طرد می کنیم چه نسبتی با امام علی (ع) داریم؟

مهاجری در سرمقاله جمهوری اسلامی نوشت: بدون تعارف باید اعتراف کنیم که در دهه‌های اخیر اگر شاهد سقوط تدریجی اخلاق‌مداری حتی در بدنه جامعه خودمان هستیم، به این دلیل است که اخلاق در کارگزاران نظام حکومتی‌مان رو به افول بوده و هنوز هم هست. واقعاً ما چه مقدار از سفارش امیرالمؤمنین (ع) به فرزندان خود که فرمود با قاتل من مدارا کنید و از غذایی که به من می‌دهید به او هم بدهید و اگر من زنده ماندم، عفو و گذشت کردن را بر هر چیز دیگر نسبت به او ترجیح می‌دهم را عمل می‌کنیم که مدعی پیروی از ایشان هستیم؟! با این روش نامتجانس با سیره مولا علی (ع) که ما داریم، چگونه می‌توانیم خود را پیروان آن حضرت بدانیم؟ ما نه‌تنها با عفو و گذشت علوی نسبتی نداریم، بلکه خود را محور حق می‌دانیم و هرکس به گونه‌ای غیر از آنچه ما می‌خواهیم فکر کند او را با انواع انگ‌ها و برچسب‌ها متهم و طرد می‌کنیم.

احمدی‌نژاد برای انتخابات ۱۴۰۰ می‌آید؟

روزنامه شرق نوشت: عباس امیری‌فر، از چهره‌هایی که سابقا به احمدی‌نژاد بسیار نزدیک بود پیش از این گفته بود که شک ندارم برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌آید و پیش‌بینی می‌کنم مانند سال ۹۶ که دست در دست بقایی برای انتخابات ثبت‌نام کرد این‌بار همراه با آقای الهام وارد این رقابت‌ها خواهد شد. جوانفکر هم در حالی تلویحا از ورود او به انتخابات ۱۴۰۰ پرده‌برداری کرده، شنیده‌ها نیز حاکی از این است که نزدیکان رئیس سابق دولت تکاپو و تحرکات خود را برای یارگیری به‌نفع او با رایزنی اقشار مختلف آغاز کرده‌اند. اخیرا صادق زیباکلام هم در تحلیلی قصد بازگشت احمدی‌نژاد را محتمل دانسته است. او گفته است که «احمدی‌نژاد در میان جریان اصولگرایان طرفداران خیلی زیادی دارد که البته به دلایلی، حمایت‌شان را علنی نمی‌کنند.» شنیده‌های دیگر هم حاکی از این است که غلامحسین الهام، همچنان حامی احمدی‌نژاد است و به‌شدت به بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت چشم دوخته یا حداقل امیدوار است که از کانال او مستقیم یا غیرمستقیم خودش هم به قدرت بازگردد. خورشیدی، پدر داماد احمدی‌نژاد، هم پیش از این گفته بود که اومحبوب‌ترین چهره سیاسی جمهوری اسلامی است و بعید است برای ۱۴۰۰ برنامه نداشته باشد.

روایت نیکزاد از مجلس بدون پدرخوانده

علی نیکزاد منتخب مجلس یازدهم در توئیترش نوشته است: «در روز‌هایی که برای تشکیل مجلس قوی، هم‌صحبت منتخبین مردم هستم، چیزی که توجهم را جلب نموده، اراده همگانی برای تغییر اساسی است و محور اصلی این تغییر، تشکیل مجلس قوی بدون پدرخوانده، تقویت نظام کارشناسی مجلس، حفظ سلامت برای تقویت نظارت و کار میدانی در میان مردم است. مجلس یازدهم میدان خدمت خواهد شد.»

هاشمی: حمله‌کنندگان به شورای نگهبان از نمایندگان ردصلاحیت‌شده هستند

محمد هاشمی رفسنجانی درباره هجمه به شورای نگهبان طی هفته‌های اخیر و اتخاذ تصمیماتی در مجلس پیرامون این موضوع، گفت: آنچه بنده طی هفته اخیر از رسانه‌های جمعی مطلع شدم و روند مجلس را پیگیر بودم، بیشتر نمایندگان و چهره هایی که صلاحیت ‌شان برای انتخابات مجلس یازدهم تایید نشده بود در روند اصلاح قانون انتخابات و کاهش نقش شورای نگهبان فعالیت بیشتر داشتند.

غرامت ۲۷ میلیارد تومانی سفارت انگلیس را باید گروه‌های خودسر پرداخت کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خسارت ۲۷ میلیاردی حمله به سفارت انگلیس گفت : این خسارات را باید مسببین این موضوع پرداخت کنند. فلاحت پیشه افزود: اگر دولت بخواهد از جیب ملت چنین خساراتی را پرداخت کند، این امر نشان از بی‌کفایتی دولت است، چرا که در مورد حمله به سفارت عربستان و انگلستان دادستان وارد شد، اما بعد از گذشت نزدیک به ۹ سال، مسببین این حوادث محاکمه نشدند، این درحالیست که چنین گروه‌هایی از قدرت بسیار زیادی در کشور برخوردارند و همچنین به منابع مالی عظیمی نیز دسترسی دارند، بنابراین آن‌ها باید خودشان این خسارت را پرداخت کنند.

فقط نخبگان و روشنفکران در انتخابات ۱۴۰۰ به ظریف اقبال نشان می‌دهند

هاشمی‌طبا فعال اصلاح طلب در خصوص احتمال سرمایه‌گذاری بر محمدجواد ظریف در ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: «آقای ظریف شاید نپذیرد که در انتخابات حاضر شود، اما اگر هم وارد شود چندان آسان نخواهد بود، زیرا فقط نخبگان و روشنفکران به او اقبال نشان می‌دهند و معمولا مردم عادی به شعار‌های بی‌برنامه و پوپولیستی رأی می‌دهند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت