یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

پیش‌ بینی قیمت مسکن در دوران پسا کرونا ؛ افزایش قیمت دور ازتصور نیست

پیش‌ بینی قیمت مسکن در دوران پسا کرونا ؛ افزایش قیمت دور ازتصور نیست

دبیر کانون انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن در ماه‌های آینده دور از تصور نیست، گفت: کاهش ارزش پول، نوسانات نرخ ارز و رشد چشمگیر شاخص بورس برای بازار مسکن مشکل ساز خواهد بود، در نتیجه مسئولان امر باید با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های درست مانع از افزایش قیمت در بازار مسکن شوند. فرشید پور با بیان اینکه در دو ماه گذشته تولید مسکن به صورت کامل متوقف شده بود، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ساخت و ساز و تولید مسکن به کمای صددرصدی رفت که همین امر باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای تولیدکنندگان و همچنین متقاضیان مسکن شده است. دبیر کانون سراسری انبوه سازان درباره وضعیت قیمت مسکن در شرایط کنونی کشور هم گفت: تاکنون برنامه‌ریزی و سیاست درستی در حوزه ساخت و ساز مسکن نداشته‌ایم که همین موضوع باعث شده است که قیمت مسکن با افزایش روبه‌رو شود که در این خصوص باید اقدامات قابل قبولی صورت گیرد.

رهبر معظم انقلاب: دستمزد کارگران عادلانه،منظم و بدون تاخیر باشد

رهبر معظم انقلاب فرمودند: حقوق طبیعی نیروی کار باید رعایت شود. یعنی دستمزد عادلانه، پرداخت منظم و بدون تأخیر، ثبات اشتغال یعنی امنیت شغلی که این یکی از مسائل بسیار مهم است. حضرت آیت ا… خامنه ای با اشاره به اعتراضات نمایندگان کارگری در خصوص تعیین حداقل دستمزدها اظهار داشتند: دیدم شکایت می کنند دوستانی از بعضی مصوباتی که نظرات کارگر در آنها ملاحظه نشده است. خیلی خوب، این مقررات حتماً با نگاه عادلانه بایستی تنظیم شود و مسئولان بنگاه‌ها هم به این نکته توجه کنند. بنابراین ما در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همین را گفتیم یعنی همکاری این دو. آن وقت در این صورت این دو یعنی کارگر و کارفرما مشترکاً ستون اصلی ایجاد رشد اقتصادی و پیشرفت اقتصادی را تشکیل می دهند. ایشان با تاکید بر مسالخ تولید افزودند: درباره‌ تولید خیلی صحبت کردیم. بنده هم زیاد صحبت کردم. دیگران هم – مسئولینی که دلسوز بودند و علاقه مند بودند- گفتند. من می‌خواهم این را بگویم. تولید را می توان به سیستم ایمنی و دفاعی بدن تشبیه کرد. این روزها مسئله‌ کرونا هم مطرح است. نقش سیستم دفاعی بدن در مواجهه با ویروس ها، میکروب ها و مهاجم‌های ضد سلامت نقش خیلی مهمی است. در اقتصاد کشور اگر ما اقتصاد را به یک بدن تشبیه کنیم، سیستم دفاعی و امنیت‌بخش اقتصاد عبارت از تولید است.

مهلت درخواست وام یک میلیون تومانی به مدت نامعلوم تمدید شد

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: بنا بر آخرین تصمیم وزیر تعاون، مهلت درخواست وام یک میلیون تومانی به مدت نامعلوم تمدید شد. وی افزود: تا پیش از این متقاضیان وام یک میلیون تومانی تا پایان ۱۸ اردیبهشت مهلت داشتند که نسبت به دریافت آن اقدام کنند، اما این مهلت تمدید شد.

وزیر کار: صاحبان مشاغل بی‌ثبات تا ۲میلیون تومان وام می‌گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه اعطای وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲میلیون تومانی به حدود دو میلیون نفر از صاحبان مشاغلی مانند دستفروشان و رانندگان موتورسیکلت خبر داد.

آموزش سربازی به یک ماه کاهش یافت

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا دوره آموزشیسربازی از ۲ ماه به یک ماه کاهش پیدا کرد. سردار اشتری افزود: در مراکز آموزشی نیروی انتظامی همه پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شود. عزیزان طی دوره آموزشی، غربالگری و تست می‌شوند تا اگر احیانا مواردی مشکوک باشند، قرنطینه و رسیدگی‌های پزشکی انجام شود.

ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌ها برداشته شد

فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز شد. بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، در آخرین نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مقرر شد فعالیت تمامی آرایشگاه‌های مردانه و زنانه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجاز شود.

علت عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی از مشمولان

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از اختلال در سیستم بانکی برای پرداخت سود سهام عدالت به برخی از مشمولان خبر داد و گفت: پول در حساب بانک عامل است و با رفع مشکل به حساب مشمولان واریز می‌شود. صالح افزود: ما سود سهام را به حساب بانک عامل ریختیم اما گویا مشکلی در داخل بانک بوده، یا شبای مردم فعال نبوده یا کد شماره حساب‌ها مشکل داشته و یا مشکلی دیگر در زیر ساخت این بانک بوده است که بانک آن‌را برگردانده است.

سهام عدالت را وکالتی نفروشید

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی سهام عدالت گفت: سهامداران به هیچ وجه سهام عدالت خود را به صورت وکالتی نفروشند و فریب سودجویان را نخورند. وی گفت: نکته مهمی که مشمولان باید به آن توجه کنند، این است که تمامی مراحل آزاد سازی سهام عدالت کاملاً رایگان است و هموطنان باید از پرداخت هر گونه وجه به هر نهاد، شرکت، شخص چه حقیقی و چه حقوقی پرهیز کنند.

ممکن است به نتیجه برسیم که ۳ روز در هفته دانش آموزان به مدرسه بروند

رئیس جمهور با اشاره به آموزش‌های مجازی در شرایط پیش آمده ناشی از کرونا خاطرنشان کرد: این گونه آموزش‌ها حتماً جای کلاس و محیط مدرسه را نمی‌تواند پر کند. روحانی افزود :
ممکن است به این نتیجه برسیم که دانش آموزان ۳ روز در هفته به مدرسه بروند.

احتمالا، روشن کردن کولر و بستن درها از دلایل افزایش موارد کرونا باشد

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت گفت: احتمالا در مناطق گرمسیر کشور ، اتاق‌های دربسته و روشن بودن کولر بدون تهویه طبیعی می‌تواند یکی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا باشد، بنابراین باید هنگام روشن بودن کولر، در و پنجره اتاق باز باشد تا ماندگاری هوا در اتاق و سالن‌ها کاهش یابد.

بلومبرگ : بازار نفت نه یک سال بلکه چندین دهه طول می کشد تا سرپا شود

بلومبرگ نوشت: چه کسی می‌داند هنگامی که بحران کووید -19 فروکش کند، شرایط جدید تقاضای نفت به چه شکل خواهد بود؟ با قطعیت نمی‌توان گفت اما به احتمال زیاد تقاضا به پایین‌تر از سال 2019 برسد و برای سال‌ها هم ادامه پیدا کند. این نشریه در خصوص خوش بینی به عادی شدن شرایط نوشته است : اشتباه نکنید! بازار نفت نه یک سال بلکه چندین دهه طول می کشد تا دوباره سرپا شود پس از رکود قیمت نفت در دهه 1980، دو دهه طول کشید تا قیمت‌ها دوباره به سطح قبلی خود برگردند و این بار به نظر می‌رسد این انتظار طولانی‌تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت