دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳

ببش از ۲۱میلیارد برای تجهیز آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌جنوبی هزینه شده است

کاری – مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: برای خرید تجهیزات آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای استان ۲ در سال گذشته بیش از 21 میلیارد تومان هزینه شده است.حسن کامرانی‌فرد در نشست خبری با گرامیداشت هفته ملی مهارت گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی در بخش دولتی ۱۹ مرکز ثابت فعال است.وی با بیان اینکه ۸۶ کارگاه آموزشی، ۵۵۰ حرفه آموزشی در فنی و حرفه‌ای داریم، اضافه کرد: ظرفیت آموزش سالیانه ما در بخش دولتی ۲۰ هزار نفر است.

19 گروه هدف آموزشی فعال در فنی و حرفه ای
وی با بیان اینکه ۱۹ گروه هدف آموزش داریم افزود: در مجموع در سال ۱۴۰۲ در بخش دولتی ۲۹ هزار و ۲۹۰ نفر دوره آموزش برگزار شده است.مدیر کل فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نیز در بخش دولتی ۸ هزار و ۲۵۴ نفر دوره آموزش در فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی حرفه اموخته اند، یاداور شد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۵ مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای صادر شده و در حال حاضر ۴۱۶ آموزشگاه در خراسان جنوبی فعال است. مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی سه دپارتمان دپارتمان ملی معدن نهبندان، گوهرتراشی فردوس و صنعت لاستیک فعالیت دارند.
کامرانی فرد ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲ هزار و ۶۳۶ گواهینامه مهارت توسط فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی صادر شده است. وی خاطر نشا کرد: سال گذشته میزان ۲۱ میلیارد تومان برای تجهیزات، بهسازی و تعمیر لوازم کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای هزینه کردیم.
وی با بیان اینکه همچنین با همکاری شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ۶ نیروگاه خورشیدی را مراکز فنی و حرفه‌ای شش شهرستان استان پیگیری کردیم. ادامه داد: هم در صرفه‌جویی مصرف انرژی و هم در بهره‌گیری از انرژی پاک و هم در حوزه آموزشی انرژی‌های نو مفید خواهد بود.

فعال‌سازی خوابگاه شبانه‌روزی در بیرجند
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به تعمیر و بهسازی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی مرکز نهبندان. اضافه کرد؛ تعمیر و بهسازی کارگاه ورودی مرکز خواهران جهت راه اندازی نمایشگاه دائمی انجام شده است.

فعال سازی خوابگاه شبانه روزی با همکاری خیرین

به گفته وی در راستای عدالت آموزشی فعال‌سازی یک خوابگاه شبانه‌روزی را در بیرجند با همکاری خیرین داشتیم که اسکان و صبحانه و نهار متقاضیان را تأمین می‌کند. وی تأکید کرد: ایجاد و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی تولیدات کارآموختگان را در مرکز خواهران بیرجند پیگیری کردیم.
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محدودیت ندارد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی مطرح کرد: برنامه‌های آموزشی ما مختلف و جامعه هدف ما متعدد هست و محدودیت زمانی، مکانی و سنی نداریم.
کامرانی فرد با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار است. یاداور شد: در مواردی بر حسب نیاز اعلامی یک کارخانه و یا معدن فعال یک دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای برگزار کرده‌ایم. وی با بیان اینکه از ابتدای امسال در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۶۳۲ نفر آموزش دیده‌اند. ادامه داد: آمار این بخش از ابتدای طرح یعنی سال ۱۴۰۱ تعداد ۳ هزار ۳۳۷ نفر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – همین چند روز قبل بود که معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان

بیشتر

در گذشته دفاتر ازدواج و طلاق از هم جدا بودند یعنی یک دفترخانه ازدواج و

بیشتر

میرکلانی – ۴۱۵ هزار نهال از ابتدای سال تاکنون در سربیشه تولید شده است.محمودی سرپرست

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت