شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

عملیات اجرایی و همچنین بهره برداری از چند پروژه طلایی در خوسف آغاز شد

میرکلانی – در چهارمین روز دهه فجر کلنگ عملیات اجرایی معدن طلای خونیک شهرستان خوسف به زمین زده شد. واحد صنعتی (سارت) در معدن طلای شادان خوسف نیز به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی واحد فلوتاسیون این معدن هم آغاز شد.
احیای معادن راهبرد اساسی وزارت صمت است
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در آیین کلنگ‌ زنی کارخانه تولید شمش طلای خونیک که با حضور استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان در شهرستان خوسف برگزار شد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری احیای معادن و رونق تولید از راهبردهای اساسی وزارت صمت است.موثقی نیا با اشاره به اینکه راه‌اندازی کارخانه شمش طلا در رونق اشتغال هم تاثیرگذار است ادامه داد: امیدواریم ۵۰۰ شغل در این کارخانه محقق شود که نیازمند کمک‌ همه بخش‌ها است. رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در خراسان جنوبی هشت پیمانکار معدنی در مراحل مختلف اکتشاف تا فرآوری فعال هستند و به عنوان وزارت صمت خود را موظف می‌دانیم با نگاه توسعه در استان‌های کمتر توسعه یافته اولویت قایل شویم.وی افزود: بسیاری از معادن به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته فعال نشده و باید تلاش کنیم که این معادن فعال شوند.مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر هم گفت: سال آینده شمش طلای غدیر را در خراسان جنوبی تولید می کنیم. سید ابوتراب فاضل افزود: حدود ۲ سال گذشته این پهنه (معدن خونیک خوسف) را در اختیار گرفتیم و تاکنون هفت هزار متر حفاری کردیم.وی با اشاره به پیش‌بینی ظرفیت ۴۰۰ کیلوگرمی شمش طلا تا سال آینده بیان کرد: ما در زنجیره فولاد کامل‌ترین زنجیره را کار کردیم و طی چند سال گذشته به سمت سرمایه گذاری در فلزات غیر آهنی هم رفته‌ایم.

سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومانی در خوسف
استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: برای احداث کارخانه طلای خونیک و کارخانه فلوتاسیون مس و طلا در معدن شادان خوسف سر جمع بیش از 4 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود. جواد قناعت در مراسم کلنگ زنی کارخانه فلوتاسیون مس و طلا در بزرگترین معدن طلای شرق کشور اظهار داشت: در دهه فجر در خراسان جنوبی 914 پروژه با 38 همت افتتاح و کلنگ زنی می شود که 43 مورد آن کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است. وی افزود: یکی از این پروژه ها، کارخانه طلای خونیک و دیگری کارخانه فلوتاسیون مس و طلاست که دو اتفاق بزرگ است که سر جمع بیش از 4 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان رقم می زند.به گفته وی؛ سرمایه گذاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان تعامل خوبی دارند و امیدواریم از طریق همین همراهی و هم افزایی تا پایان سال آینده شاهد افتتاح این کارخانه ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت