یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

برگشت ساعت کاری ادارات استان به روال قبل

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گفت: براساس مصوبه هیات وزیران از پنجم شهریور ماه جاری ساعت کاری ادارات استان به روال قبل باز می‌گردد. ناصر ناصری در نشست شورای ادارای استان افزود: ساعت کاری ادارات دولتی از روز شنبه هفته آینده به هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه تغییر می‌کند و روز پنجشنبه هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه با حضور استاندار

جم- مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه با حضور استاندار، معاون وزیر بهداشت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ احداث بیمارستان 64 تختخوابی حاجی آباد-مرکز شهرستان زیرکوه- از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است. این بیمارستان با زیربنای 7 هزار مترمربع در زمینی به مساحت 7 هکتار احداث خواهد شد. مجموع اعتبار پیش بینی شده برای احداث این بیمارستان 120 میلیارد تومان می باشد.با عنایت به تأکید استاندار مبنی بر این که پروژه هایی در ایام هفته دولت کلنگ زنی می شوند که اعتبار مصوب داشته باشند، اعتبار مهیا شده برای اجرای این پروژه عمرانی تا این لحظه 11 میلیارد و 900 میلیون تومان(5 میلیارد تومان تعهد وزارت نفت طبق مصوبه سفر رئیس جمهور و 6 میلیارد و 900 میلیون تومان هم اعتبارات وزارت بهداشت) می باشد.

عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه تولید خوراک دام در زیرکوه آغاز شد

یعقوبی- با حضور استاندار، عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه تولید خوراک دام آبیز آغاز شد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ فاز اول این کارخانه با ظرفیت 30 هزار تن در سال در بهمن ماه سال 99 به بهره برداری رسیده است. این فاز که با هزینه کرد 11 میلیارد و 500 میلیون تومان احداث شده، زمینه اشتغال 39 نفر را فراهم آورده است. با اجرای فاز تکمیلی این پروژه که امروز کلنگ زنی شد، 18 نفر به صورت مستقیم و 56 نفر نیز به شکل غیر مستقیم مشغول به کار می شوند. با بهره برداری از این فاز که زیربنای پروزه را هزار مترمربع توسعه می دهد، 30 هزار تن به ظرفیت تولید کارخانه اضافه خواهد شد.

بهره‌برداری از ۶۸ طرح عمرانی شهرستان خوسف در هفته دولت

ایرنا- سرپرست فرمانداری خوسف گفت: همزمان با هفته دولت در این شهرستان ۶۸ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی هشت پروژه دیگر با اعتبار ۲۹۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
محمدعلی ایمانی افزود: گازرسانی به پنج روستا و پنج واحد صنعتی و تولیدی ، طرح هادی ۱۱ روستا شامل سیوجان، کوشه سفلی، نصرآباد، نوغاب خور، فخرآباد، سلم‌آباد، گیوشاد، دولت‌آباد و اصغریه و کوشه علیا ، افتتاح طرح احداث شبکه فشار متوسط برای اصلاح افت ولتاژ مشترکان دهستان براکوه از جمله این طرحهاست.

کلنگ‌زنی و افتتاح 262 پروژه در بیرجند طی هفته دولت

فارس- فرماندار بیرجند از پیش‌بینی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 262 پروژه در شهرستان بیرجند طی هفته دولت خبر داد و گفت: اعتباری که برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده بالغ‌بر یک‌هزار و 125 میلیارد تومان است. علی فاضلی‌فرد گفت: اعتباری که برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده بالغ‌بر یک‌هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان است. فرماندار بیرجند با بیان اینکه از مجموع پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در سطح شهرستان ۳۱ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۹۱۴ میلیارد تومان شهری است، افزود: همچنین در طی این مدت ۲۲۵ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲۰۱ میلیارد تومان روستایی است.

۸۲ پروژه عمرانی در سربیشه کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود

فرماندار سربیشه از افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۲ پروژه عمرانی در این شهرستان به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند.محمدرضا لکزایی افزود: اعتبار هزینه شده پروژه‌های هفته دولت در سربیشه بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان برآورد شده است. وی با اشاره به افتتاح ۱۳ پروژه‌ شهری و ۶۷ پروژه روستایی شهرستان سربیشه در هفته دولت یادآور شد: سهم اعتبار دولتی بیش از ۹۵ میلیارد تومان و مشارکت بخش خصوصی ۸ میلیارد تومان است. وی گفت: با افتتاح این پروژه‌ها، ۱۲۱ شغل مستقیم ایجاد شده و بیش از ۴۰ هزار نفر نیز از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

کالا‌های موجود در انبار گمرک تا دوماه آینده ترخیص شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بازدید از انبار گمرک منطقه ویژه اقتصادی گفت: کالای وارادتی موجود در این انبار برنج و کالای صادراتی سولفات است که به علت مشکلات تخصیص ارزی و بانکی و مجوز‌های ادارات ترخیص نشده است. حجت الاسلام نسایی زهان افزود: تاکید بر این است که تا حداکثر تا دوماه آینده این کالا‌ها ترخیص شود و به دست مصرف کننده برسد.

اهدای بیش از ۹ هزار واحد خون

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۵ درصد افزایش اهدا در استان وجود داشته به طوری که در پنج ماهه سال گذشته ۸ هزار و ۸۰۴ واحد خون اهدا و امسال از ابتدای امسال تا روز گذشته ۹ هزار و ۸۰۷ واحد خون اهدا شده است. مهدی زاده با بیان اینکه آمار اهدای خون در استان از متوسط کشور بیشتر است، گفت: آمار اهدای خون در کشور ۲۴.۲ در هزار نفر است و این آمار در خراسان جنوبی ۲۶.۲ در هزار نفر می‌باشد.

تمدید مهلت ثبت شناسه کالا و کد رهگیری لوازم یدکی خودرو

مهلت دریافت و ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای فروشندگان و عرضه کنندگان لوازم یدکی خودرو تا ۱۵ مهر ماه تمدید شد.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت گفت: این تمدید با توجه به پایان یافتن فرصت دریافت شناسه کالا و کد رهگیری و از سویی تعیین تکلیف نشدن برخی لوازم یدکی فاقد منشا، صورت گرفته که این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. تهوری گفت: مردم می توانند اصالت لوازم یدکی و لوازم خانگی خریداری شده خود را از طریق کد شناسه و رهگیری روی کالا بررسی، و از تقلبی و قاچاق نبودن کالا اطمینان حاصل کنند.

امکان ثبت‌نام کتاب های درسی دانش‌آموزان تا ۱۰ شهریور

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: با توجه به برخی از دانش آموزان میان پایه تاکنون اقدام به سفارش کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نکرده‌اند، فرصتی مجدد برای ثبت سفارش کتاب درسی آن‌ها در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir تا ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، تا دانش‌آموزان میان پایه (دوره ابتدایی پایه‌های دوم تا ششم و دوره اول متوسطه پایه‌های هفتم و هشتم و دوره دوم متوسطه پایه‌های یازدهم و دوازدهم) که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نکرده‌اند در این بازه سفارش کتاب درسی خود را ثبت کنند. موسوی نژاد افزود: توزیع کتاب از منطقه به مدرسه از دهم شهریور ماه بر اساس سفارشات ثبت شده در سامانه شروع می‌شود.

تشکیل بیش از ۴ هزار پرونده پرداخت تسهیلات فرزندآوری

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: از ابتدای سال ۴ هزار و ۴۱۴ پرونده پرداخت تسهیلات فرزندآوری تشکیل شده است. طالبی افزود: تعدادی از بانک‌ها عملکرد خوبی نداشته اند که باید در این خصوص جوابگو باشند. وی با بیان اینکه امنیت شغلی برای بانوان باید در تمام ادارات استان به درستی اعمال شود افزود: بانوان باید در ادارات تک مسئولیتی باشند و وظیفه انجام چند کار بصورت همزمان به آنان سپرده نشود.

افتتاح ۱۲۲ پروژه در نهبندان

شبستان- فرماندار نهبندان گفت: همزمان با هفته دولت ۱۲۲ پروژه با اعتبار ۶۸۲ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۹ پروژه دیگر با اعتبار 754 میلیارد تومان آغاز می شود. ابوالفضل ایروانی گفت: در مجموع در هفته دولت 129 پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود که افتتاح طرح تولید شمش طلای معدن هیرد با سرمایه گذاری 262 میلیارد تومان مهمترین پروژه افتتاحی است. وی همچنین از افتتاح گازرسانی به 10 روستای شهرستان با اعتبار 18.3 میلیارد تومان خبر داد.

درآمد بالغ بر ۷۰ میلیارد تومانی کشاورزان سربیشه از برداشت گندم

دادرس مقدم- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه با بیان اینکه سطح کشت شده گندم در شهرستان 2هزار هکتار و تعداد بهره بردار 1900نفر است؛ گفت: کشاورزان این شهرستان از برداشت گندم ، بالغ بر 70 میلیارد تومان درآمد داشتند. به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه؛ زرگری افزود: میزان مصرف کودهای پایه و سرک فسفاته و پتاسه و ازته درکاشت گندم 534تن و سطح مبارزه با آفات و بیماریهادرسطح 335 هکتاربوده است و خسارت سرمازدگی و سیل در سطح 800هکتار برآورد گردیده است.

هزار و 105 پروژه عمرانی هفته دولت
در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ زنی می شود

برزجی- استاندار خراسان‌ جنوبی از افتتاح و کلنگ زنی هزار و 105 پروژه همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و گفت : برای این پروژه ها 9 هزار و 705 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده یا هزینه شده است. به گزارش خبرنگار آوا، جواد قناعت در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت و عملکرد یک ساله دولت سیزدهم در خراسان جنوبی اظهار کرد: هزار و 21 پروژه برای هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد که 244 پروژه شهری و مابقی روستایی است. وی با بیان اینکه برای این حجم از پروژه ها هشت هزار و 167 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است ادامه داد : این اعتبار از محل منابع ملی، استانی، داخلی، دو درصد نفت سهمیه استان، ماده 10 و 12 بحران، سرمایه گذاری بخش خصوصی و سایر منابع تامین شده است. استاندار به آغاز عملیات اجرایی 84 پروژه همزمان با هفته دولت اشاره کرد و افزود : مجموع اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ها هزار و 538 میلیارد تومان است که در سطح استان اجرای آن آغاز می شود. وی با بیان این‌که 110 عنوان برنامه عمرانی و 804 برنامه فرهنگی برای هفته دولت امسال پیش بینی شده گفت : استاندار خراسان جنوبی در نشست خبری هفته دولت با اشاره به عملکرد یک ساله دولت در استان خراسان جنوبی گفت : آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 164 تختخواتی زیرکوه اولین برنامه هفته دولت است که با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان انجام می شود. وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی ارتقای بیمارستان 32 تخت خوابی نهبندان به 86 تخت خواب با اعتبار 136 میلیارد تومان دیگر پروژه عمرانی هفته دولت در حوزه بهداشت و درمان است.
قناعت با اشاره به آغاز احداث هفت بیمارستان محلی در خضری دشت بیاض، آرین شهر، درح دیهوک، عشق آباد، قهستان و شوسف با کمک خیران و اعتبار 140 میلیارد تومان ادامه داد :مرکز دیالیز بیمارستان طبس، تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی بشرویه، ساخت فاز یک کلینیک بیمارستان سرایان، تکمیل اورژانس نهبندان، تکمیل آشیانه بالگرد اورژانس هوایی طبس، پانسیون اقامتی متخصصان درمیان، تامین ام ار آی شهر قاین نیز در هفته دولت اجرایی می شود. وی با اشاره به آغاز 24 پروژه جدید با اعتبار هزار و 200 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: احداث و تکمیل بیمارستانها، دانشکده ها کلینیک های تخصصی شبکه بهداشت، مراکز جامع سلامت، مراکز جراحی و بیمارستان های محلی از جمله طرح های توسعه آتی در حوزه بهداشت و درمان است.

خط انتقال چهارصد کیلو ولت برق در نهبندان کلنگ زنی می شود

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مهمترین پروژه های حوزه برق در استان اشاره کرد و گفت : آغاز عملیات اجرایی خط انتقال 400 کیلو ولت نهبندان با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان با مشارکت استان، شرکت شهرک‌های صنعتی، توانیر و ایمیدرو در راستای تامین مهمترین زیرساخت بخش صنعت و معدن نهبندان از جمله این پروژه ها است که هفتم شهریور با حضور سه معاون وزیر کلنگ زنی می شود. وی یادآور شد :اعتبارات این طرح به صورت 50 درصد سهم توانیر، 30 درصد ایمیدرو، 10 درصد شرکت شهرک های صنعتی و 10 درصد از منابع استانی تامین می شود.
قناعت با بیان اینکه 46 رشته قنات به طول 53 هزار کیلومتر احیا و مرمت می شود گفت: همزمان با هفته دولت 15 باب استخر ذخیره آب کشاورزی با حجم سه هزار و 500 متر مکعب و 900 هکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش سامانه های نوین کشاورزی قرار می گیرد. وی یادآور شد :همچنین در طول یک سال گذشته بیش از 200 عنوان پروژه عمرانی در حوزه عشایری، آبرسانی سیار، مرمت و موج تراشی ایل راه‌ها، حفر و تجهیز چاه و مرمت و بهسازی قنوات، اجرای مخازن آب، اجرای شبکه انتقال آب، و تهیه و نصب پکیج خورشیدی، تامین تانکر آبرسانی با اعتباری قریب به 30 میلیارد تومان انجام شده است.

اجرای 11 سازه آبخیزداری
در هفت شهرستان

استاندار خراسان جنوبی در ادامه، اجرای 80 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب در پروژه آبرسانی به محلات عشایری نهبندان و طبس با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان را از دیگر عملکرد یک ساله دولت برشمرد. وی گفت: در حوزه منابع طبیعی و ابخیزی داری هم از یک سال گذشته 96 میلیارد تومان برای 11 سازه آبخیزداری هفت شهرستان اجرایی شده که موجب مهار یک و نیم میلیون متر مکعب روان آب و منجر به تغذیه بیش از 160 منبع آبی شده که در 130 آبادی برای معیشت و درآمد بیش از چهار هزار خانوار تاثیرگذار بوده است.

تصویب دو هزار میلیارد تومان
اعتبار برای باندهای دوم

قناعت تصریح کرد: از یک سال گذشته اعتبار 17 میلیارد تومان برای پیشگیری از بیابان زایی اختصاص یافت که در سطح 9 هزار 494 هکتار اجرایی شده است. وی با اشاره به احداث تصفیه خانه آب و فاصلاب بیرجند گفت: آغاز عملیات اجرایی باقیمانده شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شهر قاین، اجرای خط انتقال با اعتبار 600 میلیارد تومان در دو سال آینده و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری با شرکت فولاد ایران از دیگر پروژه های حوزه آب و فاضلاب استان است.
قناعت با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه با اعتبار 70 میلیارد تومان نیز آغاز شده عنوان کرد: اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهر خوسف با اعتبار 85 میلیارد تومان نیز جزو عملکرد یک سال گذشته دولت در استان است. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد حوزه راه و شهرسازی در یک سال گذشت گفت: افتتاح 50 کیلومتر باند دوم در 6 ماه گذشته، تصویب 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باندهای دوم در سفر رئیس جمهور به استان،تخصیص 480 میلیارد تومان اعتبار برای باندهای دوم استان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان و اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 برای محور بیرجند اسدیه، استفاده از ظرفیت های تهاتر بانکی و مالیاتی به میزان 40 میلیارد تومان برای تصفیه مطالبات پیمانکاران. برنامه ریزی برای بهره برداری 100 کیلومتر باند دوم تا پایان سال جاری به ارزش هزار و 500 میلیارد تومان، تکمیل کنسرسیوم بانکی به سرگروه بانک رفاه برای اخذ تسهیلات صندق توسعه ملی در راستای تکمیل پروژه راه آهن بیرجند یونسی به میزان دو هزار و 500 میلیارد تومان از دیگر عملکرد یک ساله دولت در این حوزه است. وی در ادامه به سفر دوم رئیس جمهور در آینده نزدیک به استان اشاره کرد و گفت: تاریخ دقیق آن مشخص نیست ولی احتمالا جزو استان های اولیه مقصد دور دوم سفرهای رئیس جمهور باشیم. قناعت با تاکید بر اینکه سبک و سیاق سفرهای دور دوم متفاوت است افزود: در این سفر موانع پیش روی اجرای پروژه‌ها از جمله عدم همکاری بانک ها مورد بررسی قرار می گیرد.
استاندار ادامه داد: برای پوشش برخی موضوعات احتمالی که در سفر اول دیده نشده نیز سفر دوم پرداخته می شود. وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شایعات کمبود سوخت عنوان کرد: شایعات فراوانی برای سوخت در کشور است ولی در تامین سوخت هیچ مشکلی نیست اما هر ازچندگاهی شایعاتی پخ شده که منجر به ایجاد صف می شود. وی ادامه داد: چون استان مرزی هستیم برخی رانندگان غالبان غیر بومی با استفاده از کارت اصظراری سوختگیری کرده و با قیمت چند برابر می فروشند. استاندار خراسان جنوبی افزود :بررسی ها نشان می دهد این افراد لیتری 600 تومان سوختگیری، در بیرجند 9 هزار تومان، در زاهدان لیتری 12 هزار تومان و خارج از مرز گران تر فروخته اند، لذا باید این مساله مدیریت شود. وی تاکید کرد: ذخایر سوخت پر است و جای نگرانی نیست.

آغاز حفاری آب های ژرف
به زودی در استان

وی در ادامه به آغاز مطالعات در خصوص آب های ژرف استان گفت: مطالعات علمی آب ژرف انجام شده لذادر چندین منطقه استان پیش بینی آب ژرف است. قناعت افزود : اما در غرب استان کار شروع شده و دکل های حفاری به زودی وارد می شود، اما برخی هماهنگی را لازم دارد که بین وزارت نیرو معاونت عملی و فناوری رئیس جمهور و وزارت صمت انجام شود. وی اظهار کرد :با توجه به اینکه تجهیز کارگاه و نقطه یابی شده لذا نیمه دوم امسال خبرهای خوش آب ژرف منتشر خواهد شد. وی یادآور شد: خراسان جنوبی بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان است که در بحث آب های ژرف وارد شده و امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود.
وی در ادامه به متمم مصوبات سفر اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: نزدیک به هزار میلیارد تومان به صورت نقد تخصیص پیدا کرده و 500 میلیارد تومان هم به زودی تخصیص پیدا می کند لذا جزو استان های برتر هستیم که توانستیم هزار و 200 میلیارد تومان متمم بگیریم که به زودی ابلاغ می شود. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف اراضی پادگان نیز گفت: جلسات متعدد در استان و تهران داشتیم که با ارتش، شورای شهر و شهردار جلسات جداگانه و مشترک برگزار شده لذا طرفین را به توافق رساندیم که انتقال و جا به جایی صورت گیرد. وی در ادامه از افتتاح فولاد قاین با حضور میهمان ویژه در آینده نزدیک خبر داد گفت:انتظار می رود دستگاه های اجرایی از افتتاح پروژه های تکراری یا مواردی که در شأن دولت نیست پرهیز کنند.

امام جمعه بیرجند:
هدف دشمن فاصله انداختن
بین دولت و مردم است

استاندار خراسان جنوبی همزمان با اولین روز هفته دولت همراه با مدیران استان به دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند رفت. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار گفت: دشمن امروز به فاصله انداختن بین مردم و دولت چشم طمع دوخته است و با تقویت جریان نفوذ می‌خواهد این پیوستگی را از هم بگسلد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی اظهار داشت: نفوذ دشمن از روزهای اولیه انقلاب از دولت بنی صدر آغاز شد که می‌خواستند با انقلاب‌های رنگی بین دولت و ملت فاصله بیندازند. وی گفت: دشمن این فاصله انداختن را خیلی جدی گرفته و با اقداماتی که در گذشته انجام دادند در سال‌های اخیر تلقین می‌کردند که مردم دیگر روز قدس، ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن را نخواهند دید. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این همه توطئه، ترور، دخالت نظامی و فتنه علیه جمهوری اسلامی ایران هر کدام به گفته رئیس جمهور روسیه کافی بود تا کشوری را نابود کند. وی یادآور شد: دشمن با روی کار آوردن افرادی همچون رضاخان قلدر و شهادت افرادی همچون امیرکبیر می‌خواست فاصله‌ها را زیاد کند و از همان زمان تاکنون از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نکرده است. حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در دین خدا شایستگی‌ها و کرامات برای مسوولان نظام منظور است که خود به خود محبوبیت دارد اما دشمن با ارایه طرح پایان تاریخ و روی کار آمدن استبداد لیبرال که اجازه تغییر به هیچ گروهی را نمی‌داد می‌خواست به خواسته‌های شوم خود برسد اما خداوند متعال وعده داده بود و انقلاب شکل گرفت.وی افزود: آنچه جلوی آمریکا را گرفت، انقلاب اسلامی ایران بود وگرنه شوروی که دچار فروپاشی شد و انقلاب اسلامی در ذات خود یعنی اسلام و هرچه غیر از آن باشد، خارج از اسلام است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون قوای سه‌گانه این جامعیت و وحدت را نداشته‌اند که دولت قانوندان و مجرب، قوه قضاییه عادل و مجلس تسلط بر قانون و اجرا داشته باشد و کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند این جامعیت را بر هم بزنند اشتباه می‌کنند زیرا این همراهی خدایی است. وی گفت: رده‌های اول نظام امروز استراحت ندارند و کاری که انجام می‌دهند من و شما حاضر نیستیم حتی برای خانواده این قدر تلاش کنیم لذا امیدواریم مسوولان از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات چشم‌پوشی نکنند و همه انتظارات از مردم نباشد زیرا مردم درگیر مسایل روزمره هستند و قدرت تحلیل در مسایل اجرایی ندارند.

اجرای برنامه‌های هفته دولت
در خراسان جنوبی با حضور وزرا

استاندار گفت: برای اجرای برنامه‌های هفته دولت ستادی به دبیری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با کمیته‌های چهارده‌گانه تشکیل شده است و در این هفته حضور دو یا سه وزیر و تعدادی از معاونان وزرا را در استان خواهیم داشت. جواد قناعت در شورای اداری استان افزود: به مناسبت هفته دولت طرح‌های خوبی در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود و استاندار و معاونان استاندار در شهرستان‌ها حضور میدانی دارند. وی گفت: مدیران و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در هفته دولت باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی خوب و مناسبی در ارائه عملکرد دستگاه‌ خود و اقدامات دولت سیزدهم در یک سال اخیر داشته باشند. جواد قناعت با اشاره به اینکه اقدامات دولت مردمی ایران قوی به نوعی ریل گذاری جدیدی محسوب می‌شود، تصریح کرد: این تحول جهادی و نوآورانه مبتنی بر چهار رکن است که شامل عدالت‌محوری و فسادستیزی، میدان‌داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدارآفرینی و توجه خاص به بنیان خانواده به عنوان رکن اصلی در تحول جهادی دولت سیزدهم بوده است. وی با اشاره به اینکه ما برای یک سفر شهرستانی نیاز به هماهنگی و جلسات کارشناسی زیادی داریم، متذکر شد: انجام سفرهای استانی که در مقیاسی بزرگتر صورت می گیرد، زمان‌بر و نیازمند صرف وقت و انرژی بیشتری است. به گفته وی؛ اینکه ۳۱ سفر علمی و کارشناسی شده صورت گرفته و رئیس جمهور با اقشار مختلف نشست داشته، رکورد جدیدی است.

اهتمام دستگاه های اجرایی نسبت
به جذب اعتبارات تملک دارایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم بر اهتمام دستگاه های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات تملک دارایی تأکید کرد. علیرضا عباس زاده خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی در مدت زمان باقی مانده نسبت به جذب اعتبارات تملک دارایی جذب نشده اقدام نمایند. وی تصریح کرد: مبلغ 555 میلیارد تومان اعتبار شامل 410 میلیارد تومان اعتبارات نقدی و 145 میلیارد تومان به صورت اسناد از اعتبارات تملک دارایی استان هنوز جذب نشده لذا با توجه به نزدیک شدن به سی و یکم شهریورماه و زمان پایان سال مالی اعتبارات تملک دارایی، مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به جذب این اعتبارات در این مدت زمان باقی مانده، تلاش نمایند. به گفته وی؛ در گذشته زمان پایان مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی سی و یکم تیرماه بوده که از سال جاری برای همیشه به سی و یکم شهریور ماه تغییر و به قانون تبدیل گشته است.

تاکید بر تامین زیرساخت‌های سفر اربعین با کمک دستگاه‌ها

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای گرامیداشت ۱۲۰۰ خدمه مواکب خراسان جنوبی با ناوگان عمومی به عراق منتقل می‌شوند، گفت: تأمین اتوبوس برای جابجایی این گروه‌ها از مواردی است که باید ادارات و سازمان‌ها کمک کنند. موسی جوینده با اشاره اینکه تاکنون در خراسان جنوبی ۵۲ موکب اربعین ساماندهی شده است، اظهار کرد: از این تعداد هشت موکب داخل استان بعد از ایام پایانی ماه صفر و زمان بازگشت زائران پاکستانی خدمت خواهند کرد. وی با اشاره به گرمای هوا در اربعین امسال و سالهای آینده و لزوم فراهم کردن امکانات سرمایشی، افزود: در همین راستا سایت استقرار مواکب خراسان جنوبی در شهر کاظمین در صحن صاحب الزمان حرم امامین جوادین با تورهای گلخانه ای مسقف می شود تا مشکلات گرمایی زائران را برطرف کنیم.

هزینه کرد ۴۲ میلیارد تومان برای زیرساخت برق در نهضت ملی مسکن

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی نیز گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت برق در سایتهای طرح نهضت ملی مسکن استان هزینه شد که خراسان جنوبی در جذب این اعتبار در کشور پیشتاز بوده است. مهدی دادگر با بیان اینکه تفاهم‌نامه پست ۴۰۰ کیلوولت معادن شاهکوه با پیگیری‌های ویژه استاندار با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان منعقد شده است که آثار و برکاتی زیادی خواهد شد، افزود: در یک سال گذشته ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت ۱۸۰۰ کیلو وات و با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان راه‌اندازی شد که با این وجود اگر مصرف استان بالا رفت به ظرفیت تولید هم اضافه کردیم.

ثبت روز بدون کرونا در ۴ شهرستان خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: در شبانه روز گذشته در شهرستان های بشرویه،سربیشه،خوسف و زیرکوه مورد جدیدی از کرونا شناسایی نشده است. شریف زاده گفت: روز گذشته ۱۹۸ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۶۶ بیمار جدید شناسایی شد. وی افزود: از این تعداد ۳۱ مورد از بیرجند، ۱ مورد از سرایان، ۱ مورد از درمیان، ۱۱ مورد از طبس، ۵ مورد از فردوس، ۱۰ مورد از قائنات و ۷ مورد از نهبندان شناسایی شد.

اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی برای ۸۲۰ هزار فرهنگی

فارس- نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، از اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی برای بیش از ۸۲۰ هزار فرهنگی در کشور خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی برای بیش از ۸۲۰ هزار فرهنگی اجرایی و تعداد کمی از دایره قانون خارج شده‌اند که مجلس تلاش می‌کند این معلمان نیز مشمول این قانون شوند. وی افزود: برخی از معلمان از جمله مشمولان طرح مهرآفرین و معلمان مامور به خدمت در دستگاه‌های دیگر از این رتبه‌بندی خارج شده‌ که بعضی این از معلمان سابقه‌ای بیش از ۱۰ سال دارند. وی اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان را اقدامی بزرگ دانست و گفت: این طرح بعد از ۱۰ سال چشم‌انتظاری معلمان با اهتمام مجلس و دولت انقلابی قانونی و اجرایی شد. نماینده مجلس افزود: دولت سیزدهم نیز با طرح گفتمان انقلاب و با وجود فشار‌های فراوان اقتصادی در اجرای این قانون و تحقق رتبه‌بندی معلمان با مجلس همکاری کرد.وی دستاورد‌های علمی، نظامی و امنیتی را نتیجه تفکر انقلابی برشمرد و گفت: امروز ابرقدرت‌ها جرأت ندارند که در موضوعات نظامی با ایران رو در رو شوند. اگر همین تفکر در حوزه اقتصاد، معیشت و مدیریت عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی حاکم شود، آثار آن در جامعه محسوس خواهد بود.

آغاز جمع آوری اقلام دارویی بلا استفاده در خراسان جنوبی؛ در قالب پویش «مرهم زائر»

شبستان- سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از جمع آوری اقلام دارویی بلااستفاده مردم برای تامین بخشی از نیاز دارویی مراسم اربعین در کشور عراق خبر داد. محمدعلی کاوسی گفت: شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ برای واریز کمک های نقدی اعلام شده است.وی در خصوص شرایط اقلام دارویی اهدایی، تصریح کرد: داروها باید دارای بسته بندی مناسب، دارای تاریخ انقضا و مصرف و همچنین غیر یخچالی باشند.

تنور داغ هزینه‌های تولید نان در خراسان جنوبی
رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هزینه های تولید نان در استان افزایش داشته است، گفت: اجاره بها مغازه ۱۰۰ درصد و خمیرمایه مورد نیاز نانوا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.جواد مختاری در گفت و گو با بازار اظهارکرد: اگر می‌خواهیم میزان موفقیت اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها را بر بخش نان و نانوایی ارزیابی کنیم باید این طرح به طور کامل اجرا شود.رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی بیان کرد: در مرحله اول نصب کارتخوان‌های هوشمند را در نانوایی‌های استان داشتیم.مختاری گفت: یکی از مشکلاتی که بعد از نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها به وجود آمد، مغایرت نان پخت شده در نانوایی با نان ثبت شده در دستگاه بود که این مغایرت رفع شد.وی ادامه‌داد: در مرحله بعد دولت تصمیم دارد میزان آرد تحویلی به نانوا را بر اساس میزان نان فروخته شده توسط آن واحد صنفی قرار دهد.

اختصاص آرد بر اساس میزان فروش نان

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی گفت: به عنوان مثال اگر یک واحد صنفی نانوایی هزار پرس نان پخت کرده که مطابق با پنج کیسه آرد است، پنج را به او تحویل دهند.
مختاری اظهارکرد: در تاریخ ۲۳ مردادماه سال جاری نامه‌ای برای اتحادیه آمده است که از این به بعد نانوایان الزاما باید برای فروش نان از کارتخوان های هوشمند استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه با این نامه اگر استفاده از کارتخوان‌ها شکل اختیاری داشته، اکنون اجباری شده است، افزود: با این احتساب اگر نانوایی به جاری استفاده از کارتخوان پول نقد بپذیرد، در سهمیه آرد او منظور نخواهد شد.
رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی گفت: یکی از دغدغه‌های صنف نانوایان این است که طرحی برای جلوگیری از ضرر و زیان نانوایان پیشنهاد و اجرایی نشده است که در این زمینه باید تدبیری بیندیشند.
مختاری اظهارکرد: ما تنها طرح تشویقی ۱۵ درصد را برای حمایت از نانوایان داشتیم که در این طرح به عنوان مثال اگر نانوا یک میلیون تومان نان بفروشد ۱۵ درصد آن یعنی ۱۵۰ هزار تومان به حساب او واریز می‌شود.

افزایش صد در صدی هزینه‌ها در کنار ثابت ماندن قیمت نان

وی باشاره به اینکه این ۱۵ درصد کفاف هیچکدام از هزینه‌های یک نانوایی را نمی‌دهد، بیان‌کرد: اجاره بها مغازه در یکی – دو سال گذشته ۱۰۰ درصد و خمیرمایه مورد نیاز نانوا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است ولی آیا قیمت نان تغییری کرده و یا حمایت خاصی از نانوایان شده است.
رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به این شرایط پخت بسیاری از نان‌ها چون نان سنگکی به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد و یکی یکی نانوایی‌های سنگکی در حال تعطیل شدن هستند.
مختاری اظهارکرد: از طرف دیگر قیمت نان در خراسان جنوبی با استان‌های مجوار یکسان نیست که این مسئله نیز از گلایه‌های نانواهای استان است.
وی با اشاره به برخی هزینه‌های جانبی نانوایان بیان‌کرد: به عنوان مثال برخی از مردم بعد از خرید نان درخواست پلاستیک و نایلون می کنند که همین پلاستیک حدود ۷۰۰-۸۰۰ تومان برای نانوا تمام می‌شود.رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: اما نانواهای خراسان جنوبی معمولا این نایلون را به قیمت ۵۰۰ تومان به شهروندان می‌دهند چرا که در غیر اینصورت تصور می‌شود نانوا از آنان هزینه بیشتری گرفته است.

تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در
مناطق کم‌برخوردار از سیاست‌های محرومیت‌زدایی است

تسنیم- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار را یکی از سیاست‌های محرومیت‌زدایی وزارت بهداشت است. بهروز رحیمی در اولین روز از هفته دولت به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای بیرجند، قاین و زیرکوه به استان خراسان جنوبی سفر کرده است که در اولین ساعات حضور در استان به دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی رفت. وی در این دیدار اظهار داشت: تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار یکی دیگر از سیاست‌های محرومیت‌زدایی وزارت بهداشت است و این وزارت از طریق بومی گزینی، توزیع نیروی انسانی، تأمین محل زیست پزشکان و غیره به دنبال ارتقا سطح سلامت و ارائه خدمات باکیفیت در مناطق مرزی و محروم است. وی با اشاره به سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت و وزارت بهداشت تصریح کرد: ارتقای حوزه بهداشت و تقویت زیرساخت‌های نظام شبکه به‌ویژه در مناطق کم برخوردار برای وزارت بهداشت بسیار حائز اهمیت است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به جان‌فشانی‌های کادر سلامت در مقابل با ویروس منحوس کرونا عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و بعد از 14 سال قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای اولین بار در کشور اجرایی شده است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از خدمات مجموعه بهداشت و درمان کشور در دوران شیوع کرونا و درود به شهدای مدافع سلامت گفت: از بهداشت و درمان آنچه به ذهن استان متبادر می‌شود، در چارچوب نیازهای جسمانی است، در عین حال اصل بعد انسانیت است و حفظ سلامت مسئله فقهی است و شخص نمی‌تواند به خودش ضرر برساند. آیت‌ا… سید علیرضا عبادی با اظهار اینکه اکثر بیماری‌ها به وسیله خود آدمی و ناشی از تغذیه نامناسب، مسائل اعصاب و روان و غیره ایجاد می‌شود، افزود: توصیه می‌شود در حیث انسانی و دینی و در حجاب و عفاف، امانت، صداقت و غیره که مسائلی انسانی است زندگی سالمی داشته باشیم. وی تاکید کرد: اگر انسان در زندگی از بعد روانی و رعایت بهداشت اسلامی سالم باشد، بیماری وجود ندارد.

بازدید معاون وزیر از بیمارستان
امام رضا(ع) بیرجند

دکتر رحیمی در بیمارستان امام رضا از بخش روانپزشکی بازدید و با بیان اینکه در سفر امروز به دنبال کاهش مشکلات بهداشتی درمانی هستیم برای بهبود وضعیت بیماران این بخش در فضای فیزیکی مناسب‌تر قول مساعد داد. وی در ادامه سفر به شهرستان قاین رفت و از پروژه‌های عمرانی دانشگاه هم بازدید کرد. رحیمی در محل ساختمان در حال احداث دانشکده پرستاری و مامایی حضور یافت. عملیات ساختمانی این پروژه در سال 1390 کلید خورد و تاکنون 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

۱۵۰ کلاس درس جدید در حال آماده سازی برای سال تحصیلی جدید

۱۵۰ کلاس درس جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به فضای آموزشی خراسان جنوبی اضافه می‌شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: این کلاس‌ها در استان در حال ساخت است که هزینه احداث آن‌ها با ۶۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ۴۰ میلیارد تومان از محل طرح‌های نیمه تمام مردمی و ۳۰ میلیارد تومان از محل کمک خیران تامین شده است. چاوشان با بیان اینکه مدرسه‌ها با تجهیزات کامل آموزشی تحویل داده می‌شود گفت: اعتبارات تخصیص یافته سال ۱۴۰۰ در تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی ۳۴ میلیارد تومان، گرمایشی ۱۴ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و سرمایشی ۴ میلیارد تومان بوده است. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با سرانه ۶.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز، رتبه ۵ کشور را بعد از استان‌های ایلام، یزد، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد دارد گفت: با این وجود در استان به صورت نقطه‌ای در مناطقی از جمله مساکن مهر و حاشیه شهر بیرجند با کمبود کلاس درس مواجه هستیم. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی به وجود دو هزار دانش‌آموز در ۱۵ واحد مسکن مهر بیرجند اشاره کرد و گفت: این نقطه شهر نیازمند ۵۲۰ کلاس درس بوده که ۲۰۰ کلاس درس تاکنون تحویل داده شده، ۵۰ کلاس با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در حال احداث و ۲۵۰ کلاس دیگر نیاز است که به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
چاوشان همچنین با اشاره به اینکه ۱۰ هزار دانش آموزان هم در حاشیه شهر بیرجند مشغول به تحصیل هستند که برای تحصیل آن‌ها نیازمند ۳۰۰ کلاس درس هستیم گفت: از این تعداد ۱۸۴ کلاس تحویل داده شده، ۱۷ کلاس در دست اجراست و ۱۰۰ کلاس درس باقی مانده که نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار می‌باشد. وی گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی ۱۰۷ کلاس درس در حاشیه شهر بیرجند دو شیفته هستند. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: در سایر شهرستان‌های استان هم ۱۳ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که نیازمند ۳۹۰ کلاس درس بوده که از این نیاز ۲۱۶ کلاس تحویل داده شده؛ ۱۰۸کلاس در حال ساخت است و ۶۶کلاس باقیمانده و ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
چاوشان با اشاره به افزایش ۱۳۲ درصدی اعتبار نوسازی مدارس خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ گفت:دراین راستا ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع دولتی، ۶۰ میلیارد تومان کمک خیران و ۱۷ میلیارد تومان از محل بودجه استانی اختصاص یافته است. وی گفت: همچنین در سفر رئیس جمهور به استان ۳۵ میلیارد تومان برای ۹ طرح آموزشی و ورزشی نیمه تمام استان اختصاص یافت که کمک شایانی به پیشرفت این طرح‌ها کرد.

افزایش سرعت وزش باد در خراسان‌جنوبی

کارشناس هواشناسی گفت: تا صبح جمعه بر سرعت وزش باد در استان افزوده شده و در نیمه شرقی و قسمتی از جنوب استان گاهی وزش باد شدید و همراه با گرد و خاک نیز قابل پیش‌بینی است. فاطمه زارعی اظهارداشت: در نیمه شرقی و قسمتی از جنوب استان گاهی وزش باد شدید و همراه با گرد و خاک نیز قابل پیش‌بینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت