یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

استانی

مجوز انتقال برون استانی فیش حج صادر نشده است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: با توجه به مباحثی که این روزها مبنی بر مجوز انتقال فیش برون استانی حج برای برخی استان‌ها مطرح می‌شود طبق قانون هیچ گونه مجوزی در این زمینه صادر نشده و انتقال فقط در داخل استان‌ها صورت می‌گیرد. حجت الاسلام نواب روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین خراسان جنوبی که در استانداری برگزار شد، افزود: افرادی که سال‌ها پیش برای عزیمت به حج واجب ثبت‌نام کردند و به دلایلی قصد فروش فیش حج خود را دارند فقط باید در دفاتر حج و زیارت و حضور طرفین استانی اقدام به مبادله کنند و هیچ گونه سامانه‌ای برای خرید و فروش برون استانی برای هیچ استانی باز نشده است. نماینده ­ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره مراسم اربعین اظهار داشت: زائران ایرانی و خارجی باید تکریم شوند و خراسان جنوبی هم که نقش قابل توجهی در میزبانی از زائران پاکستانی دارد باید به بهترین شکل ممکن پذیرای زائران امام حسین (ع) باشد. وی درباره تغییر مرز خروجی زائران خراسان جنوبی از چذابه به مهران توضیح داد: اگر از مرکز هم درخواست شود، قبول نکنید زیرا مرز مهران به دلیل خروج زائران تهران و شمال کشور به‌شدت شلوغ است و موجب اذیت زائران می‌شود. نواب افزود: در ارتباط با روحانی بومی مراسم حج، اگر روحانیون ساماندهی شده استان کفایت نمی‌کنند در جذب روحانی مشکلی وجود ندارد و هر کمکی لازم باشد انجام خواهیم داد.

خراسان جنوبی، سومین استان کشور از نظر تعداد زائران عتبات عالیات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: خراسان جنوبی،از نظر تعداد زائران عتبات عالیات سومین استان کشور می باشد. طالبی افزود: خراسان جنوبی به لحاظ زیرساختی، معیشتی و اقتصادی، استان کم بضاعت است اما در مقابل مردمانی ولایتمدار، انقلابی و مؤمن دارد که در تمام صحنه های ملی و مذهبی حضوری مؤثر داشته و دارند.

راه اندازی مدرسه حج در استان

همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست با روحانیون و کارگزاران حج و زیارت استان گفت: به دنبال راه‌اندازی مدرسه حج برای برادران اهل سنت در خراسان جنوبی هستیم. نواب افزود: بررسی‌ها در حال انجام است که با توجه به جمعیت استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی یک یا ۲ مدرسه داشته باشیم و کاروان‌های شیعه و اهل سنت درخصوص بهره‌برداری از امکانات نیز یکنواخت هستند و همه افرادی که شهروند جمهوری اسلامی هستند باید در برنامه‌ها به آنان توجه شود. مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: خراسان جنوبی با وجود محرومیت از لحاظ زیارتی به تناسب جمعیت، سومین استان کشور بعد از یزد و قم است. نوفرستی افزود: با توجه به محدودیت‌ها با همکاری خراسان رضوی و خراسان شمالی، زائران استان از مشهد به عتبات عالیات اعزام می‌شوند. وی با اشاره به فعالیت ۴۰ دفتر زیارتی در خراسان جنوبی و هزار و ۴۰۰ کارگزار زیارتی گفت: با وجود محرومیت و محدودیت‌ها مردم استان عشق وافری برای سفر به عتبات عالیات دارند.

گران بودن فیش حج تمتع در استان

مدیرعامل شرکت مرکزی خدمات زیارتی خراسان جنوبی هم گفت: هزینه‌های جابه‌جایی و نقل و انتقال فیش‌های حج تمتع در استان ۲ برابر سایر استان‌ها است و به‌طور متوسط هزینه‌های نقل و انتقال فیش‌های تمتع در استان ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است. جلیلی افزود: با توجه به تقیدات مردم استان و استقبال مردم برای سفرهای زیارتی این افزایش قیمت برای زائران مشکلاتی را به همراه دارد و با توجه به یکسری قوانین حج و زیارت خواستار پیگیری در زمینه تسهیل انتقال فیش‌های تمتع از دیگر استان‌ها هستیم.
اعزام
۳۰۰ نفر به سفر زیارتی سوریه در هر هفته
 افزون بر این حجت الاسلام نواب در دیدار با نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه در حال حاضر هر هفته یکصد نفر به سفر زیارتی سوریه اعزام می شوند، گفت: به زودی این تعداد به ۳۰۰ نفر در هر هفته افزایش می یابد. وی اضافه کرد: اعزام به عمره، حج و عتبات عالیات در دوران کرونا تعطیل شده است اما با تصمیم مرکز، قرار شد که عتبات عالیات با یک نگاه جدید در یک دوره سه ماهه مجدد راه اندازی شود. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: امیدواریم هرچه سریعتر موانع (ویروس‌ بیماری و ویروس‌های سیاسی، امنیتی و بی معرفتی) اعزام به سفرهای زیارتی برطرف و فیوضات مجدد به مردم مسلمان برگردد.

طرح‌های عمرانی با مجوز شورای فنی افتتاح شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها در سطح استان قابل قبول نیست زیرا تبعات اجتماعی به همراه دارد لذا دستگاه‌های اجرایی باید هرچه سریعتر این نوع پروژه‌ها را تعیین تکلیف کنند. عباس زاده در نشست شورای فنی استان گفت: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منوط به اخذ مجوز شورای فنی است و نظارت فنی بر اجرای پروژه‌ها باید جدی‌تر شود. وی با بیان اینکه هدف از این اقدام، رفع نواقص احتمالی قبل از افتتاح پروژه است، اضافه کرد:  دستگاه‌های اجرایی باید هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌هایی که به دلایل فنی معطل مانده‌اند، اقدام کنند. عباس‌زاده گفت: دستگاه‌هایی که کار فنی انجام می‌دهند باید نسبت به تقویت واحد فنی خود اقدام کنند، دستگاه‌هایی که به لحاظ فنی نمی‌توانند پروژه بگیرند از انجام آن خودداری کرده و فقط بهره‌بردار باشند. وی به دستور کار این نشست درخصوص بررسی پروژه‌های اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: برای دستگاه‌هایی مثل اداره کل ورزش و جوانان که از ظرفیت فنی ضعیف‌تری برخوردارند، کمیته فنی و نظارت باید فعال‌تر شود و از همه پروژه‌های در دست احداث آنها بازدید به عمل آید. وی از کیفیت مصالح موجود در بازار استان گفت و متذکر شد: بازار آهن‌آلات استان باید از لحاظ کیفی کنترل شود لذا لازم است در این زمینه گزارش مبسوطی با ارائه مستندات به وزیر صنعت، معدن و تجارت منعکس تا با حساسیت ویژه در سطح ملی نیز مطرح شود.

افزایش ۱۷برابری ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

ابتلا به کرونا در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۵ بهمن در مقایسه با مدت مشابه دیماه حدود ۱۷برابر افزایش یافت. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: از ۱۰ تا ۲۵ بهمن  ۱۳هزار و۴۵۲ نفر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند که این موارد در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۵ دی ماه  ۷۵۳ نفر بود. شریف زاده با اشاره به افزایش حدود ۲ برابری موارد فوت در این بازه زمانی گفت: از ۱۰ تا ۲۵ بهمن ۳۲ مورد فوت در استان ثبت شد که این آمار در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۵ دی  ۱۱ نفر بود. وی همچنین از واکسیناسیون نوبت اول ۸۵.۲ درصدی جمعیت هدف بالای ۱۲ سال استان خبر دادو  گفت: از جمعیت ۶۵۹هزار و ۲۸۶ نفری بالای ۱۲ سال استان ۷۷.۷ درصد نوبت دوم واکسن کرونا در تلقیح کرده اند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی  افزود: از جمعیت۵۷۸هزار و ۳۲ نفری افراد بالای ۱۸سال ۱۸۶هزار و ۸۲۲ نفر معادل ۳۲.۴  درصد هم نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند. شریف زاده گفت: همچنین از جمعیت ۴۸هزار و۴۳۸ نفری کودکان  ۹تا ۱۲ سال ۷هزار و ۹۲۲ نفر معادل ۱۶.۴ درصد نوبت اول و ۲هزار و  ۸۱ نفر(۴.۳ درصد) نوبت دوم واکسن را تلقیح کرده اند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد. ابراهیمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور در این مراسم اظهار داشت: کشور به معنای واقعی کار انقلابی و جهادی می‌خواهد و بهتر است هر مدیری که انتخاب می‌شود در این جهت گام بردارد. همچینین طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب گفتند نوک پیکان متوجه دانشگا‌ها است و باید دانش‌مان را به نهایت کمال برسانیم تا با این کار عزتمندی خود رابه کشور‌های جهان به اثبات برسانیم. در این مراسم از زحمات زنگویی زاده رئیس سابق دانشگاه پیام نورخراسان جنوبی تجلیل و اوحدی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

اقدام تحسین برانگیز مامور پلیس در کمک به کودک نیازمند 

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با اقدام خداپسندانه مأمور پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی در خرید کفش برای ۲ کودک کار، بار دیگر شاهد اقدام انسان دوستانه و مومنانه از سوی پلیس بودیم. سرهنگ صادقی افزود: مامور پلیس آگاهی هنگام انجام وظیفه بوده که پاره بودن کفش ۲ کودک کار در هوای سرد زمستان توجه این مامور را به خود جلب می‌کند. وی گفت: این مأمور با خرید ۲ جفت کفش دل ۲ کودک نیازمند را شاد کرد و برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات کارکنان پلیس به ثبت رساند.

اهتمام دستگاه های متولی در جذب حداکثری و بموقع اقلام اساسی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر جذب حداکثری  و بموقع کالاهای اساسی توسط دستگاه های متولی تأکید کرد. موهبتی با تأکید بر این مطلب در جلسه فوق العاده و فوری کمیته تخصصی تنظیم بازار استان، افزایش و انسجام نظارت ها و بازرسی ها جهت جلوگیری از سود جویی های احتمالی در ایام پایانی سال را خواستار شد. وی متذکر شد: این تأکیدات در راستای ایجاد آرامش در بازار و اطمینان خاطر مردم صورت می گیرد. در این جلسه که به منظور بررسی وضعیت و میزان جذب و توزیع  کالاهای اساسی استان برگزار شد، ضمن بررسی  میزان  سهمیه کالاهای اساسی تخصیص یافته به خراسان جنوبی و میزان اقلام توزیعی در هر شهرستان مقرر شد؛ در مرحله نخست، گوشت تنظیم بازار در استان به میزان ۴۰ تن مرغ منجمد خارجی و ۴۰ تن گوشت گوساله منجمد در سطح بازار  توزیع گردد.

کرونا ۳ بیمار دیگر را راهی خانه ابدی کرد

در شبانه روز گذشته ۳ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی قربانی این بیماری شدند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۸۰ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۱۲۳ بیمار و از ۶۵۱ تست سریع ۳۱۴ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۸۳۱ تست ملکولی و سریع در استان ۴۳۷ مورد جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۳ مورد از بشرویه، ۲۰۳ مورد از بیرجند، ۱۰ مورد از خوسف، ۱۴ مورد از درمیان، ۵ مورد از زیرکوه، ۲۷ مورد از سرایان، ۱۰ مورد از سربیشه، ۴۸ مورد از طبس، ۱۷ مورد از فردوس، ۶۰ مورد از قاین و ۳۰ مورد از نهبندان شناسایی شد.

جذب نشدن 400 تن سهیمه برنج صحت ندارد

ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: توزیع گوشت قرمز تنظیم بازار از روزگذشته در این استان آغاز شد و مشکلی بابت تامین گوشت مورد نیاز مردم وجود ندارد. جعفری افزود:  سهمیه گوشت قرمز استان روز دوشنبه هفته جاری اعلام شد ولی هنوز ابلاغی درخصوص توزیع آن نداشتیم و در استان‌های کشور هم توزیع گوشت تنظیم بازار از روزهای آتی شروع می‌شود که از طریق رسانه ملی بارها اطلاع‌رسانی شده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود در خراسان جنوبی در زمینه توزیع گوشت و سایر اقلام تنظیم بازار تاخیر داریم، صحت ندارد و در هیچ استانی تاکنون توزیع گوشت انجام نشده اما در خراسان جنوبی تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم .

نگرانی بابت تامین گوشت مرغ نداریم

وی افزود: هیچ گونه نگرانی از بابت تامین گوشت قرمز و مرغ نداریم و در صورت نیاز بلافاصله گوشت در بازار توزیع خواهد شد. جعفری گفت: سهمیه گوشت منجمد گاو و گوسفندی خراسان جنوبی حدود ۷۰ تن و سهمیه گوشت مرغ ۴۰ تن اعلام شده است که هر کیلوگرم گوشت گوسفندی منجمد ۱۰۵ هزار تومان، گوساله منجمد ۹۹ هزار و ۸۰۰ هزار تومان و مرغ منجمد هم ۲۰ هزار تومان در بازار استان توزیع می‌شود.وی بیان کرد: براساس ابلاغ از مرکز توزیع گوشت تنظم بازار از طریق سامانه فروش اینترنتی کالاهای تنظیم بازار خراسان جنوبی خواهد بود، مگر اینکه اعضای کمیسیون تنظیم بازار در استان تصمیمی غیر از این را بگیرند.

تکذیب جذب نشدن نشدن برنج سهمیه ای استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درباره جذب نشدن ۴۰۰ تن سهمیه برنج تنظم بازار استان که در نشست هفته جاری کارگروه تنظیم بازار مطرح شد، گفت: این موضوع صحت ندارد و مستندات آن موجود است بنابراین مسوولانی که این خبر را اعلام کردند باید در این زمینه پاسخگو باشند.وی اضافه کرد: براساس اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران ۷۵۰ تن برنج هندی برای ماه‌های بهمن و اسفند به این استان تخصیص پیدا کرده است که طبق مصوبه ستاد تنظم بازار خراسان جنوبی باید در اوایل ماه جاری طی ۲ مرحله توزیع می‌شد.جعفری گفت: در مرحله اول ۳۷۵ تن سهمیه بهمن ماه استان توزیع شده و ۳۷۵ تن برنج هندی دیگر هم آماده توزیع است.وی اظهار داشت: علاوه بر این میزان، ۱۷۰ تن برنج تایلندی هم جذب شده که در حال توزیع است.

سی امین جشن گلریزان در خراسان جنوبی مجازی برگزار می‌شود

صباغی – مسئول اجرای جشن گلریزان بیرجند گفت:  به دلیل پیک ششم کرونا سی امین گلریزان خراسان جنوبی درروز چهارشنبه چهارم اسفند به طور مجازی  در یکی از زورخانه های شهر بیرجند برگزار می شود. مهدی قمری افزود: جشن گلریزان از سال ۱۳۷۰ توسط زورخانه قدیمی امیرعرب بیرجند و هیئت ابوالفضلی با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و خرید البسه برای آنان در آستانه سال نو برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه  سال گذشته عایدات جشن گلریزان بیرجند حدود ۷۰۰ میلیون تومان بود، ادامه داد: با این مبلغ  ۶ هزار و ۵۰۰ دست لباس نو را برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد که  ارزش واقعی این اقلام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. مسئول اجرای جشن گلریزان بیرجند  توجه به نیازمندان را باعث افتخار و کمال انسان دانست  و اضافه کرد: جامعه هدف این مراسم با کمک آموزش و پرورش و کمیته امداد استان شناسایی و کمک‌های جمع‌آوری شده بین آن‌ها توزیع می‌شود. قمری تصریح کرد: با توجه به نوسانات قیمت و گرانی های روز افزون امکان خرید نسبت به سال گذشته کاهش  یافته که نیاز به حمایت مردم  در این مورد داریم. وی با بیان اینکه مراسم جشن گلریزان (گلریز) از سنت‌های دیرینه زورخانه‌های خراسان‌جنوبی است، افزود: جشن گلریزان بیرجند با شماره ۲۰۵۷ در تاریخ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.وی با بیان اینکه  شماره حساب ۰۱۰۶۵۰۰۰۶۷۰۰۳ نزد بانک صادرات و شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ برای دریافت کمک‌های نقدی خیران در نظر گرفته شده است، تاکید کرد:  لذا از مردم خیر و نیکوکار استان می‌خواهیم مطابق هر سال در این امر خداپسدانه شرکت کنند و به مانند سالهای گذشته بتوانیم فرزندان شهر و استان مان را در آغاز سال جدید خوشحال کنیم.

سردم زرین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین، از آن مرشد خراسان جنوبی

حسن پور مرشد خراسان جنوبی سردم زرین دهمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین را از آن خود کرد.  به گزراش خبرگزاری صداو سیما برگزیدگان مرحله نهایی دهمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین با حضور وزیر ورزش و جوانان معرفی شدند. در این جشنواره تنها دونفر موفق به کسب سردم زرین شدند که در بخش ضرب نوین و آواز کلاسیک، محمدرضا حسن پور (خراسان جنوبی) در رده سنی ۱۹ تا ۳۰ سال و محسن بحریان (فارس) ۳۱ تا ۴۰ سال  سردم زرین را کسب کردند. دهمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در حالی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقیایی و استفاده از نمونه‌ها و الگو‌های موجود در هنر مرشدی برگزار شد که در این دوره بیش از ۸۵ اثر از استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، قزوین، تهران، همدان، لرستان، کرمانشاه، اصفهان، آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، مازندران، خراسان رضوی، زنجان، منطقه آزاد ارس، یزد و البرز به دبیرخانه این جشنواره مستقر در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی رسیده بود. در نهایت و مرحله پایانی این جشنواره همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر ، ۳۷ مرشد برتر کشور در تالار اندیشه واقع در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل شدند.

افزایش ساعت خدمات رسانی داروخانه های بیرجند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به منظور تسهیل در امر  دسترسی مردم به دارو، ساعت فعالیت و خدمات رسانی داروخانه های بیرجند تا ساعت ۲۳ شب افزایش یافت.آهنی افزود: با توجه به شیوع سویه امیکرون کرونا ویروس و به منظور پیشگیری از شلوغی و ازدحام مردم در داروخانه های شبانه روزی در ساعات پایانی شب ، به سایر داروخانه ها اجازه داده شده است که تا ساعت ۲۳ شب ارائه خدمات دارویی داشته باشند.وی گفت: همچنین برای روزهای تعطیل نیز علاوه بر داروخانه های شبانه روزی ، ۴ داروخانه کشیک کمکی داروخانه های شبانه روزی در شهر بیرجند تا پایان اسفندماه از ساعت ۱۶ لغایت ۲۳ ارائه خدمات دارویی خواهند داشت.

ابلاغ حضوری شدن آموزش در مدارس کم جمعیت روستایی و پایه دوازدهم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بامصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا، ارائه خدمات آموزشی و تربیتی از شنبه؛ سی ام بهمن در مدارس کم جمعیت روستایی، رشته‌های عملی و کارگاهی هنرستان‌ها و پایه دوازدهم حضوری می‌شود. واقعی افزود: به استناد نامه شماره 00/11/131318 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند و صورتجلسه هشتاد و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، در تمامی مدارس روستایی کم جمعیت فاقد زیرساخت لازم برای آموزش غیر حضوری، کارگاه‌های هنرستان‌ها و همچنین کلاس‌های درس دانش آموزان پایه دوازدهم، بدون توجه به رنگ بندی آموزش به صورت حضوری برگزار خواهد شد. وی بر  نظارت درست در اجرای این ابلاغیه توسط مدیران  آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مدارس تأکید کرد و ادامه داد: درخصوص شیوه آموزش در سایر مدارس، مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی از ستادهای ملی و استانی تصمیم گیری خواهد شد.

ورود سامانه جدید جوی به خراسان جنوبی

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی تا جمعه گاهی افزایش ابر و وزش باد در منطقه پیش بینی می‌شود. نخعی افزود: روز پنجشنبه در برخی مناطق جنوبی استان احتمال بارش خفیف وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت