یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

هزار و ۵۲۹ دانش‌آموز خراسان جنوبی از تحصیل بازماندند

ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۲۹ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی و از این تعداد ۲۲۴ نفر جذب شده‌اند. محمد زمانی افزود: طبق آخرین آمار در حال حاضر هزار و ۳۰۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم که از این تعداد ۶۳۷ دختر و بقیه پسر هستند. وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد این دانش‌آموزان مربوط به دوره ابتدایی از پایه اول تا ششم هستند تصریح کرد: عمده دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به مرکز استان و چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی هستند. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کودکان استثنایی، بیماران صعب‌العلاج، فقر مالی، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ازدواج زودهنگام، کوچ‌نشینی و مهاجرت به داخل و خارج کشور از مهمترین دلایل بازماندن از تحصیل بوده است. وی افزود: پراکندگی جمعیت و دوری از مدرسه در برخی نقاط نیز باعث بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل شده است و در اقدام ابتکاری هزار و ۱۰۰ دانش‌آموزی که در آستانه ترک تحصیل بودند با تامین ایاب و ذهاب به تحصیل ادامه دادند. زمانی اظهار داشت: آن دسته از دانش‌آموزانی که فقر مالی دارند توسط انجمن اولیا و مربیان و خیران کمک مالی می‌شوند که در سال جاری تهیه نوشت‌افزار، پوشاک، کمک مالی و حتی تامین زیرساخت‌های فضای مجازی نظیر تلفن همراه و تبلت صورت گرفته است. وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای والدین این دسته از دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برگزاری کلاس‌های تقویتی و اردوهای جهادی دانشگاه فرهنگیان برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به شهرستان‌ها و برگزاری کارگروه مشترک شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با حضور دستگاه‌های اجرایی از مهمترین اقدامات در این حوزه بوده است. حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی و پیش دبستانی در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

۱۳ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی به فروش رسید

ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۱۳ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون به فروش رسیده است. عیسی جعفری‌ گیو افزود: این املاک مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، ورزش و جوانان، دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان بوده است. وی بیان کرد: سال گذشته تعداد ۴۶ پرونده پس از تایید کمیته مولدسازی استان برای طرح در کارگروه مولدسازی مرکز و انجام مراحل صدور مجوز فروش به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شد که همه مجوزها صادر و برای انجام مراحل فروش به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: برای برخی مجوزها مربوط به سال گذشته به دلیل نبود شرکت متقاضی در مزایده، لیست املاک مربوطه برای فروش توسط سازمان خصوصی‌سازی به اداره کل اموال دولتی ارسال شده است. وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۱۷ پرونده مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی تشکیل و برای صدور مجوز فروش به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شده که همه مجوزها صادر و برای انجام مراحل فروش به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است. وی افزود: در مجموع تاکنون در خراسان جنوبی ۶۳ ملک مازاد متعلق به هشت دستگاه اجرایی شناسایی شده است. جعفری گیو درباره نحوه هزینه‌کرد درآمد املاکی که به فروش می‌رسد گفت: هزینه فروش املاک مازاد به حساب خزانه واریز و پس از مبادله موافقت‌نامه به حساب دستگاه فروشنده واریز می‌شود. وی اظهار داشت: املاکی که توسط دبیرخانه کمیته مولدسازی مازاد شناسایی شود در صورتی که دستگاه بهره‌بردار از فروش آن امتناع کند، موضوع در کارگروه مولدسازی استان مطرح و با نظر استاندار برای فروش یا فروش نرفتن آن اقدام می‌شود. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت یکی از پروژه‌های اصلی و کلیدی دولت است که با هدف امکان مدیریت و استفاده بهینه از منابع با اولویت کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی دولت و درآمدزایی از اراضی و املاک مازاد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حال اجراست.

خسارت ۳۰ درصدی سرمازدگی به محصولات گل نرگس

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: به دلیل سرمازدگی ۴ هکتار از باغات گل نرگس تا ۳۰ درصد خسارت دیده اند. بخشایی اظهار کرد: کار برداشت گل نرگس از سطح ۱۴.۵ هکتار از باغات این شهرستان آغاز و پیش بینی می‌شود حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قلمه گل نرگس برداشت شود. به گفته وی این محصول بیشتر در حاشیه باغات و در سایه‌انداز درختان خرما، مرکبات و انار کشت می‌گردد و به علت شرایط مناسب آب و هوایی از کیفیت خوبی برخوردار و برداشت آن از اواسط آبان ماه شروع و تا فروردین ماه سال بعد ادامه دارد.

ترافیک رایزنی های استاندار در پایتخت

روز گذشته استاندار برای تسریع در روند توسعه خراسان جنوبی دیدارهای مهمی را در پایتخت کشور انجام داد که  ماحصل آن  را میتوان به تسریع در انتقال آب خلیج فارس به استان و پرداخت مطالبه پیمانکاران از ظریق تهاتر بانکی دانست. قناعت  در دیدار با  محرابیان وزیر نیرو، تسریع در روند اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به این استان را خواستار شد. وی در این دیدار با اشاره به اثرات نامطلوب خشکسالی بر منابع آبی استان و کاهش چشمگیر حجم این منابع، تسریع در روند اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به خراسان جنوبی و تخصیص آب مورد نیاز مصارف شرب، صنعت و کشاورزی را خواستار شد. تامین اعتبارات لازم به منظور تسریع در روند اجرای پروژه‌های بخش آب و برق از دیگر مسایل مطرح شده در دیدار مشترک استاندار با وزیر نیرو بود.  همچنین استاندار خراسان جنوبی در این نشست درباره طرح‌های توسعه حوزه آب و برق استان با محرابیان رایزنی کرد و وزیر نیرو هم درخصوص پیگیری درخواست‌های استان قول مساعد داد.

پرداخت مطالبات پیمانکاران از طریق تهاتر بانکی

 همچنین روز گذشته نشست استاندار با مدیرعامل بانک صادرات ایران به موافقت این حوزه با موضوع استفاده از ظرفیت تهاترهای بانکی در حوزه باندهای دوم استان انجامید. براساس نتایج این دیدار از ظرفیت بانک صادرات برای پرداخت مطالبات پیمانکاران بخش راهسازی استان استفاده می‌شود. در این نشست که با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همراه بود، مدیرعامل بانک صادرات درخصوص استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی تهاتر بانکی برای تسویه مطالبات پیمانکاران با بدهی بانکی قول مساعد داد. مساعدت و همکاری بانک صادرات با اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی تا تسویه حداکثری مطالبات از دیگر مصوبات این نشست عنوان شد.

تقویت زیرساخت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر

علاوه بر این  قناعت در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ، تقویت زیرساخت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر را خواستار شد. وی در این دیدار به تشریح موقعیت جغرافیایی استان پرداخت و از نقش خراسان جنوبی در حراست از مرز و امنیت کشور گفت. عالی ترین مقام دولت در استان با اشاره به نقش مهم خراسان جنوبی در زمینه مبارزه با باند‌های مواد مخدر و ممانعت از نفوذ آن‌ها به داخل کشور، خواستار تقویت امکانات این بخش در منطقه شد. استاندار به حجم کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مواد مخدر ، تقویت و تجهیز ایستگاه‌های بازرسی در استان ضرورت دارد. قناعت ، تقویت معبر مرزی ماهیرود به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر و خروج پیش ساز‌ها با توجه به حجم تردد روزانه ۶۰۰ دستگاه کامیون در این معبر را از دیگر مطالبات استان عنوان کرد. به گفته وی ، با عنایت به نیاز دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، جذب و به کارگیری نیرو از اولویت‌های این حوزه است.

مرکز ماده 16 راه اندازی شود

استاندار با اشاره به تعطیلی مرکز ماده ۱۶ استان تاکید کرد: با توجه به افزایش معتادان ارجاعی به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ استان و نیز تعطیلی مراکز درمان اعتیاد ناشی از محدودیت‌های کرونایی، ضرورت دارد با تخصیص اعتبار ویژه، مرکز ماده ۱۶ استان تجهیز و راه اندازی شود. قناعت تخصیص اعتبارات عمرانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان دبیرخانه شورا با توجه به کمبود فضا و لزوم پوشش دهی نیازمندی‌ها را از دیگر درخواست‌های استان عنوان کرد. وی با تأکید بر حجم خودرو‌های توقیفی و مصادره‌ای و نیز تکمیل ظرفیت پارکینگ شورا افزود: توسعه و تجهیز پارکینگ خودرویی شورا به منظور حفاظت و صیانت از خودرو‌ها و نیز افزایش فضای موجود، تخصیص اعتبارات ویژه و همراهی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را می‌طلبد. پیشنهادهای  استاندار در این نشست ، قول مساعد سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را درباره پیگیری و رفع نیاز‌ها به همراه داشت.

امکان ثبت نام نهضت ملی مسکن برای ۴ شهر دیگر خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: امکان ثبت نام برای متقاضیان ۴ شهر دیگر خراسان جنوبی درطرح نهضت ملی مسکن فراهم شد. داعی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امکان ثبت نام برای متقاضیان ۴ شهر دیگر استان شامل قاین، مود، آبیز و آیسک در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شد. وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سمن به آدرس saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند، افزود: امکان ثبت نام برای ۲۹ شهر از ۳۱ شهر استان فراهم شده است؛ مراحل تامین زمین در ۲شهر باقیمانده استان شامل باغستان و ماژان با جدیت در دستور کار و پیگیری این اداره کل قرار دارد که زمان امکان ثبت نام متعاقبا به اطلاع هم استانی‌ها خواهد رسید. داعی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از هم اکنون متقاضیان خودمالک می‌توانند برای استفاده از تسهیلات ساخت در طرح نهضت ملی مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند و از تسهیلات این طرح برای ساخت واحدهای خود بهره‌مند شوند. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه داشتن پروانه ساختمان و سند مالکیت ملک ضروری است گفت: میزان این تسهیلات در شهر بیرجند ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان است.

پروازهای فرودگاه بیرجند به آسمان عتبات صعود نمی‌کند

علی‌رغم اینکه فرودگاه بیرجند، یک فرودگاه بین‌المللی است اما زائران خراسان جنوبی مجبورند برای کربلایی شدن عازم مشهد شده و از آنجا به عتبات بروند. مدیرکل حج و زیارت خراسان خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سفر به عتبات در گذشته از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند انجام می‌شده است چرا که در آن بره زمانی تعداد مسافران زیاد و یک پرواز تکمیل می‌شد.ابوالفضل نوفرستی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد مسافران به اندازه‌ای نیست که یک پرواز مستقل از فرودگاه بیرجند عازم عتبات شود، بیان‌کرد: در حال حاضر نیز اگر شرایط از نظر تعداد مسافر به گونه‌ای شود که یک پرواز را تکمیل کند، در اعزام زائران خراسان‌جنوبی از فرودگاه بیرجند دریغ نخواهیم کرد. نوفرستی افزود: بر اساس آنچه کارشناسان و صاحب نظران می‌گویند اگر هر صندلی یک هواپیما خالی بماند حدود ۶ میلیون تومان خسارت برای آن شرکت هواپیمایی خواهد داشت. وی گفت: حتی خراسان‌رضوی نیز به تنهایی نمی‌تواند یک پرواز را تکمیل کند و از این جهت زائران سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان جنوبی از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد عازم عتبات می‌شوند. وی با بیان اینکه هزینه سفر هوایی (رفت و برگشت به صورت هوایی) حدود ۹ میلیون است، ادامه‌داد: اگر فقط مسیر رفت به صورت هوایی باشد هزینه برای زائران حدود هفت میلیون و نیم خواهد بود و البته افزایش هزینه‌ها در کاهش تعداد مسافران تأثیر داشته وگرنه مردم ما همیشه علاقمند و مشتاق سفرهای زیارتی بوده‌اند. مدیر حج و زیارت خراسان خراسان‌جنوبی گفت: به امید خدا بر اساس گفته‌های مسئولان کشوری از نیمه دوم بهمن ما شرایط سفر زمینی به عتبات فراهم خواهد شد. نوفرستی با بیان اینکه پروازهای عتبات به صورت منطقه‌ای و سفرهای سوریه به صورت ملی و کشوری است، یادآور شد: در خراسان‌جنوبی نیز اگر کسی تمایل به سفر زیارتی سوریه داشته باشد، می‌تواند به دفاتر زیارتی مراجعه کنند تا راهنمایی شوند.

فعالیت سامانه بارشی جدید از ابتدای هفته آینده

هواشناسی خراسان جنوبی جوی پایدار و یکنواخت را تا پایان هفته و همچنین فعالیت سامانهئ جدید بارشی را برای هفته آتی پیش بینی کرد. جواد نخعی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی امروز و فردا تغییرات دما محسوس نخواهد بود، اما پنجشنبه و جمعه به طور نسبی دما افزایش می‌یابد و از سرمای هوا نیز کاسته می‌شود. وی با بیان اینکه برای اوایل هفته آینده نیز افزایش متناوب ابر پیش بینی می‌شود، افزود: پایان هفته افزایش متناوب ابر و برای اوایل هفته آینده فعالیت سامانه بارشی در استان پیش‌بینی می‌شود.

معادن پروده طبس تا پایان سال برقدار می‌شوند

مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی اظهار کرد: طرح برق رسانی به معادن پروده طبس تا پایان امسال راه اندازی می‌شود. داریوش دیودیده گفت: از جمله این طرح ها، برق رسانی به معادن پروده طبس است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد. در استان خراسان جنوبی، در بخش زیرساختی، ۱۳۰ میلیارد تومان قرارداد برق رسانی در حال اجرا داریم. وی بیان کرد: طرح برق رسانی نهبندان به شاهکو با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، از دیگر پروژه هاست که بخش زیادی از تجهیزات خریداری و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

فرآوری ۴۴۶۰ تُن زرشک در خراسان جنوبی

۴ هزار و ۴۶۰ تُن زرشک، امسال در خراسان جنوبی فرآوری و به بازار‌های داخلی و خارجی صادر شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این مقدار زرشک در ۸ واحد با ظرفیت اسمی ۴ هزار و ۴۶۰ تٌن فرآوری شد. مهدی جعفری افزود: زرشک در این واحد‌ها به محصولاتی از جمله شربت، آب زرشک، پوره زرشک و کنسانتره زرشک، فرآوری و به استان‌های همجوار و کشور‌های اروپایی صادر شد. به گفته وی فرآوری زرشک برای بیش از ۱۰۰ نفر در خراسان جنوبی شغل ایجاد کرده است.‌ وی گفت: این واحد‌های تولیدی در شهرستان‌های قاینات، بیرجند، درمیان و زیرکوه واقع شده است

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به نیازمندان

 سر پرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی پرداخت شد. عرب افزود: این تسهیلات در نه ماه گذشته در راستای ایجاد اشتغال به دو هزار و  ۴۷۶ طرح خوداشتغالی پرداخت شد. وی ادامه داد در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش و مشارکت این افراد در بهبود وضع اقتصادی خانواده ها، طرح‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی در استان اجرا شده که سه هزار و  ۵۰۴ فرصت شغلی از محل اعتبارات منابع امدادی و بانکی ایجاد شد. وی گفت: از این تعداد هزار و  ۱۰۹ طرح در روستاها و  هزار و ۳۶۷ طرح در شهرها اجرا شده است.

شیرینی فروشان نرخ نامه را در معرض دید مشتری بگذارند

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان شهرستان بیرجند گفت: از بهمن ماه پارسال تا آبان ماه امسال قیمت شیرینی در بیرجند هیچگونه تغییری نداشته است و هیچ قناد و شیرینی فروشی اجازه تعیین نرخ دلخواه را ندارد و نرخ نامه مصوب باید در معرض دید مشتری باشد. به گفته وی از ۲۴ آبان قیمت شیرینی ۳۰ درصد گران‌تر شد، اما بعد از آن افزایش قیمت مصوبی حتی در شب یلدا نداشتیم. نیک افروز گفت: نرخ شیرینی یک نرخ توافقی زیر نظر اتحادیه است و نرخ نامه در تمام قنادی‌ها در معرض دید مشتری است. به گفته رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان شهرستان بیرجند اگر فردی هنگام خرید متوجه شد قیمت‌ها در شیرینی فروشی‌ گران‌تر از قیمت‌های نرخ نامه است می‌تواند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرد و شکایت خود را به اداره صنعت، معدن و تجارت اعلام کند.

افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۲۷۶ نفر

آمار جان باختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۲۷۶ نفر افزایش یافت. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته ۲۴۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۳۲ بیمار از این طریق و از ۱۳۳ تست سریع ۱۷ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۳۷۳ تست ملکولی و سریع ۴۹ مورد جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، یک مورد از درمیان، دو مورد از زیرکوه، سه مورد از سرایان، ۸ مورد از طبس، ۱۱ مورد ازفردوس و سه مورد جدید از نهبندان شناسایی شد.

بانک ها به تعهدات مالی خود نسبت به واحدهای تولیدی عمل کنند

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبیگفت: از بانک ها درخواست می شود به تعهدات مالی خود عمل کنند تا تولید واحدهای اقتصادی استان به حداکثری برسند. حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» در حاشیه بازدید از کارخانه اکسید منیزیم شهرستان سربیشه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه قضایی مراکز تولیدی استان را با هدف آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و روند فعالیت چرخ صنعت و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان مورد بازدید و بازبینی قرار می دهد. وی با بیان اینکه کارخانه اکسید منیزیم سربیشه اولین و بزرگترین کارخانه فرآوری منیزیت و تولید انواع اکسید منیزیم در کشور است، افزود: این کارخانه  25 درصد از نیاز کشور به مواد منیزیت نسوز را پاسخ می دهد. وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی در سه شیفت فعالیت دارد، گفت: برای توسعه این کارخانه که با مشکل نقدینگی مواجه هستند ما سهم خود را در پیگیری این موضوع ایفا خواهیم کرد و از بانک ها درخواست می شود این واحدهای تولیدی بی نظیر در سطح کشور و استان را در دستور کار قرار دهند و به تعهدات مالی خود عمل کنند تا این واحدها به تولید حداکثری برسند. گفتنی است؛ محصولات کارخانه اکسید منیزیم سربیشه مورد استفاده در صنعت فولادسازی کشور است. منیزیم کلسینه و زنیتر، اکسید منیزیم ذوبی و انواع جرم‌های نسوز از جمله تولیدات کارخانه اکسید منیزیم سربیشه است.

تیمهای بازرسی از بازار، آموزش کامل ندیده اند

با وجود آغاز رزمایش نظارت بر بازار کالاهای اساسی از سوی جهاد کشاورزی، هنوز تیم های بازرسی آمادگی کامل را برای نظارت بر بازار ندارند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رزمایش سراسری نظارت بر بازار کالا‌های اساسی ده روزی است با دستور وزیر جهاد کشاورزی و با هدف برخورد قانونی با هرگونه گران‌فروشی در کشور آغاز شده است.در این طرح قرار بود جهاد کشاورزی با حضور در بازار و ارزیابی قیمت کالا‌های اساسی با هرگونه گران‌فروشی در این حوزه برخورد قانونی کند.گویا اجرای این طرح در استان به اما و اگر‌هایی ختم شده است. بعد از تماس‌های پیاپی سرانجام موفق شدیم با یکی از تیم‌های بازرسی همراه شویم. فهرستی که در اختیار بازرس بود شامل 31 مورد از اقلام اساسی می‌شد که در تاریخ یکم آذر ماه به صورت متمرکز و کشوری ارسال شده بود.بیشتر از هر چیز در این بازدید در صنوف مختلف عدم درج قیمت به چشم می‌خورد.مردم و کسبه از افزایش و نوسان قیمت کالا‌ها ناراضی بودند.مردم می‌گویند: هر کس برای خود یک قیمت تعیین می‌کند و قیمت‌ها روز به روز تغییر می‌کند.آموزش ندیدن و همراه نشدن نیروهای بسیجی با تیم های بازدید کننده، ناقص بودن فهرست اقلام و تفاوت قیمت‌ها مسائلی است که برای پاسخ به آن‌ها پیگیر مسئولان جهاد کشاورزی شدیم، اما حاضر به پاسخگویی نشدند.به تعزیرات حکومتی نیز سری زدیم؛ جایی که به شکایات مردم و پرونده‌ها رسیدگی می‌شود. مسئولین تعزیرات پرونده‌های مربوط به حوزه‌های کالا و خدمات وارده از ابتدا تا پایان آذر ماه را 165 فقره و تعداد پرونده‌های مختومه را 186 فقره اعلام کردند.سامانه 135 تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارش تخلفات و شکایات مردمی است و در اسرع وقت به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.به گفته مسئولان تعزیرات حکومتی استان میانگین رسیدگی به شکایات از زمانی که پرونده وارد تعزیرات حکومتی می‌شود تا زمانی که حکم صادر می‌شود 10 تا 12 روز است. بیکس معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشگام در حوزه نظارت بر کالا‌های اساسی است.او گفت: تنها مسئله موجود که مقداری مشکل ایجاد کرده است، کم بودن نیرو و آموزش دیده نبودن نیرو‌ها است که با ارائه آموزش به نیرو‌های مربوطه نظارت‌ها به نحوی بهتر انجام خواهد شد.بیکس گفت: در حال حاضر نیز به صورت روزانه بازدید از واحد‌های صنفی انجام می‌شود و تا پایان این هفته آموزش‌ها به پایان می‌رسد و نیرو‌ها در شهرستان‌ها توزیع می‌شوند.معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هر هفته روز‌های شنبه و چهارشنبه قیمت کالا‌های اساسی از سایت‌های مرجع که از سوی جهاد کشاورزی اعلام شده است، گرفته شده و بازدید‌ها بر اساس لیست قیمت‌های گرفته شده انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت