یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

پیام شما

*جناب شهردار لطفا بفرمایند کدام زمین های داخل محدوده شهر بیرجند مد نظرشان است که ظرفیت مناسبی برای ساخت و ساز دارد، زمین های داخل شهر که همه در اختیار نهادهای اداری همچون بنیاد مستضعفان و اوقاف هستند، دوم اینکه به فرض زمینی هم باشد، مالکان زمینی که سال ها پیش زمین را خریدند حالا چطور زمین خودشان را رها کنند وبا کدام پول بیایند در محدوده شهر با این قیمت های نجومی زمین بخرند. مگر ساکنین این محدوده برای این شهر خدمت نمی کنند؟ چه گناهی کرده اند عوارض می گیرید وظیفه خود را در قبال مردم باید درست انجام دهید.

*کاملا مشخص است که نمایندگان مجلس هیچ برنامه ای در این چهارسال ندارند. موضوعات باید اهم و فی الهم شود. موضوع سگ و گربه چقدر از دغدغه جامعه را نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی تشکیل می دهد؟ یکسال و اندی از شروع مجلس گذشته اما بجز رسیدگی به مسائل کم اهمیت و مواضع تند علیه دیگران و به نوعی خالی کردن عقده های گذشته کار مشخصی نکردند.

*سلام در خصوص معتبر بودن برگ سبز خودرو به عنوان سند ، چند روز پیش ماشینم را فروختم و برای گرفتن وکالت پلاک به محضر … رفتم ایشان گفت اول باید سند قطعی بنامت بخورد تا وکالت پلاک بدهم ، گفتم می روم یک محضر دیگر که وکالت بگیرم گفت هر جا بروی آسمان همین رنگ است ، آوای عزیز وقتی نظارتی بر کار برخی دفترخانه ها نیست ظلم فقط به ما ملت می شود. لطفا راهنمایی کنید چه کار کنم با تشکر.

*سلام در ارتباط با سرمقاله گرانی ها ، البته هم گرانی و هم تورم که کاهش آن از توقعات به حق آحاد جامعه منجمله طبقات آسیب پذیر است دلایل دراز مدت و کوتاه مدتی از حیث علم اقصاد دارد دلایل کوتاه مدت آن می تواند احتکار برخی از کالاها ، عدم تکمیل زنجیره تولید کالا و همچنین نظارت دولت در زنجیره توزیع باشد از جمله مهمترین دلایل دراز مدت گرانی و افزایش تورم نیز می توان به افزایش حجم نقدینگی اشاره کرد که عامل اصلی آن بانک ها هستند . در حذف عوامل کوتاه مدت می توان راهکارهایی ارائه کرد مثلا زنجیره تولید بسیاری از کالاها در داخل کشور توسط دولت تکمیل شود تا به واردات برخی از اقلام زنجیره تولید نیازی نباشد . برای اصلاح زنجیره توزیع نیز دولت می تواند نظارت کند تا کالا بدون واسطه به دست مردم برسد یعنی کارت هایی برای دهک های پایین جامعه شارژ شود که فقط بتوانند ماهیانه اقلام اساسی خود را تهیه کنند . اما در خصوص عوامل بلند مدت یعنی حذف حجم نقدینگی نیاز به زمان بیشتری است. نقدینگی که در طول هشت سال دولت گذشته تقریبا به 7 برابر رسیده را نمی توان با اتخاذ سیاست های کوتاه مدت مهار کرد . البته در دولت جدید تصمیماتی مانند عدم استقراض از بانک مرکزی می تو اند گام موثری در مهار نقدینگی باشد .

*نماینده های بیکار که زورشان می آید انگشت مبارک شأن را روی شاسی زنگ فشار دهند و رای بدهند،جادوگر شده و طرح های احمقانه ای از خودشان صادر می کنند … الان مشکل ما گربه و موش و لاک پشت است؟حیف از رایی که به شماها دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت