یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

تا سیاست‌های اقتصادی دولت روشن نشود، بورس ثبات نمی‌یابد

رئیس مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه یک بازار مستقل و تنها نیست تأکید کرد: تا سیاست‌های اقتصادی دولت روشن نشود وضعیت بورس هم مشخص نمی‌شود و به ثبات قطعی نمی‌رسد. قالیباف افزود: ثبات در بازار بورس توقع ما از وزارت اقتصاد است، همچنین نقدشوندگی و شفافیت از دیگر اولویت‌ها و انتظارات ما است.

قانونی برای جلوگیری از انتصاب‌های فامیلی نداریم

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده پیشین مجلس گفت: جایی می‌خواندم وزیری ۳ برادرزاده و خواهرزاده‌اش را بر سر کار آورده است، اگر بخواهیم استاندارد صحبت کنیم این شخص کجا خلاف قانون عمل کرده است؟ هیچکس نمی‌تواند بگوید خلاف قانون عملی انجام داده است، بنابراین مجلس هرچه زودتر تکلیف قانون تعارض منافع را مشخص و به دولت ابلاغ کند که اگر دولت‌مردان تخلف کردند، برخورد کند.

در دولت قبل دچار ولنگاری در فضای مجازی شدیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در دولت دوازدهم که از آن تحت عنوان دولت عبرت یاد می‌شود، دچار ولنگاری در فضای مجازی شدیم که دولت جدید حتما باید این خطای راهبردی را اصلاح کند. جلالی افزود: در آن دولت نظام رسانه‌ای کشور بهم خورد به شکلی که تبدیل مردم عادی به مردم شاکی و اعتراض کننده و عنصر شورشگر و معاند در فرآیند قابل اتفاق افتادن است. وی افزود: حوادث اخیر به ما نشان داد حاکمیت پلتفرم بر محتوا بسیار جدی است هرچند که این رابطه دو طرفه نیست و ما حتماً هم پلتفرم را می‌خواهیم هم محتوا.

اول انقلاب تصمیماتی گرفته‌ایم که الان هزینه آنها را می‌دهیم

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد دولت زود است. تصمیم های سیاسی و اجتماعی یک سال، دو سال و سه سال دیگر خودش را بروز می دهد. اتفاقات کنونی کشور نتیجه تصمیم گیری دولت قبل و یا این دولت نیست، از اول انقلاب تصمیم هایی گرفته ایم که اکنون هزینه آنها را می پردازیم، آن زمان تازه آدم هایی بر سر کار بودند که خیلی بهتر از ما بودند حال ببینید تصمیم هایی که ما می گیریم چه نتیجه ای را در پی خواهد داشت.

مذاکرات در دوران جلیلی به بن‌بست رسیده بود

ظرفیان فعال اصلاح طلب گفت: باید به دنبال مذاکره‌ای با نتیجه‌ای برد-برد باشیم. اساسا برد و باخت در مذاکره آسیب‌زاست. تیم مذاکره‌کننده کنونی باید از تجربیات گذشتگان استفاده کنند؛ هم از تجربیات مذاکرات در دوره آقای جلیلی و هم در دوره آقای ظریف. همه دیدیم که در دوران آقای جلیلی مذاکرات به بن‌بست رسید. مذاکرات جای بیانیه‌خواندن نیست و مذاکره‌کنندگان باید وارد چالش و دیالوگ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت