یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

اشتغال 110 نفر در سایه سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی

فرماندار سربیشه از سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد. فرماندار سربیشه گفت: به زودی 500 میلیارد ریال در این شهرستان سرمایه گذاری و 110 فرصت شغلی در واحد استخراج و فرآوری مس شهرستان سربیشه ایجاد خواهد شد.محمدی افزود: دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از سرمایه گذاران در حوزه استخراج و فرآوری معادن آمادگی کامل دارند.

مردم واکسیناسیون را ناقص رها نکنند

ایسنا- رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با توصیه به مردم که واکسیناسیون را ناقص رها نکنند، افزود: 51 هزار نفر در خراسان جنوبی نوبت تزریق دوز دوم واکسن شان گذشته و هنوز مراجعه نکرده‌اند. مسعود ضیایی از نگرانیهایش در مورد بروز جهش‌های دیگر و عدم آمادگی افرادی که حاضر به دریافت واکسن نیستند گفت و اظهارکرد: نگران کسانی هستیم که واکسینه نشده‌اند یا کاملا این فرآیند را کامل نکرده‌اند و این در حالی است که بیماری در استان رو به افزایش است. ضیایی از موارد فوتی به علت بیماری کرونا گفت و بیان کرد: از ابتدای شهریورماه بیش از 50 درصد این موارد فوتی کسانی بودند که هیچ دوز واکسنی را دریافت نکرده بودند. وی با بیان اینکه اکنون کادر درمان و بیماران خاص دوز سوم واکسن را هم تزریق می‌کنند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مرگ و میر در افرادی که فوت کرده‌اند شامل کسانی است که واکسن تزریق نکرده یا به طور کامل واکسن را نزدند؛ بنابراین علت شروع دوز سوم همین است. ضیایی با اشاره به اینکه واکسن بیش از 95 درصد پیشگیری از مرگ را دارد، افزود: اکنون سه نوع واکسن سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون استان تزریق می‌شود. وی با بیان اینکه برای مقابله با جهش‌های کرونا باید آماده بود و رعایت شیوه نامه‌ها و تکمیل روند واکسیناسیون دو سلاح این روزها در مقابل کرونا است، تصریح کرد: موفقیت در امر واکسیناسیون زمانی حاصل می‌شود که 75 درصد جمعیت هر دو دوز واکسن را دریافت کنند؛ پس برای دریافت هر دو دوز اقدام کنید و واکسیناسیون را ناقص رها نکنید. رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه مدتی است افراد بستری در بخش کرونا کمتر شده‌اند اما از کرونا نباید غافل شد، بیان کرد: با این حال، موارد سرپایی افزایش یافته، اما معمولاً همین موارد سرپایی ممکن است سرانجام شان به بستری شدن بکشد. ضیایی ادامه داد: شرکت در مراسم‌های مختلف با آغاز فصل برداشت زرشک و زعفران در استان خطر شیوع کرونا را افزایش می‌دهد؛‌ این در حالی است که تعداد قابل توجهی از مردم استان برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا تاخیر یا تردید داشته و مراجعه نمی‌کنند. وی یادآور شد: رعایت شیوه نامه‌ها به تنهایی کارساز نیست و تزریق واکسن کمک زیادی به بالا بردن ایمنی بدن و کاهش خطر کرونا می‌کند.

مجوز استخدام ۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش دریافت شد

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش به تشریح وضعیت سازماندهی نیروی انسانی در سال جدید پرداخت. سلیمان زاده افزود: خوشبختانه تعداد مجوزهای جذب نیروی انسانی در سه سال اخیر به صورت قابل توجهی افزایش یافته است و در سال جاری نیز تعداد 50 هزار نفر مجوز جذب از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده است که فرآیند اجرایی آن در حال انجام است. وی درخصوص نیروهای بازنشسته بیان کرد: مشمولین بازنشستگی تا آغاز سال تحصیلی 1401-1400 تعداد 95 هزار نفر برآورد شده است که بر اساس اطلاعات پایان مهرماه در پایگاه پرسنلی تعداد بازنشستگان سال جاری59 هزار و 357 نفر بوده است. رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با عنایت به تبدیل وضعیت تعداد 55 هزار و 497 نفر از مشمولین قانون تعییین تکلیف، 22 هزار و 926 نفر جذب نیروی انسانی از طریق ماده (28) و 10 هزار و 147 نفر متعهدین خدمت تعداد نیروهای انسانی رسمی، پیمانی و آزمایشی در سال جاری در مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بازار زعفران دست کیست؟

ایسنا- مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه مراکز حمایتی فعال می‌شوند تا کشاورز دچار ضرر نشود و زعفران روی دستش نماند، افزود: در حقیقت قیمت اعلام شده قیمت پایینی است، اما اگر کشاورز زعفران خود را تحویل دهد با قیمت بالاتری با او معامله می‌کنیم. ضیائیان احمدی با اشاره به خرید حمایتی از کشاورزان، گفت: در این نوع خرید، امکان برگشت دادن زعفران به کشاورزان فراهم شده و کشاورزان نباید نگران باشند چراکه ما زعفران را به حالت امانت از کشاورز می‌گیریم و کشاورزان تا سه ماه فرصت دارند زعفران را پس بگیرند. وی افزود: امسال به منظور حمایت از زعفران کاران، مراکز خرید حمایتی زعفران در پنج شهرستان بیرجند، قاین، سرایان، فردوس و بشرویه راه‌اندازی شده است تا کشاورزان در هر شهرستان به راحتی فروش را داشته باشند. وی افزود: این مراکز هر روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ آماده دریافت زعفران است؛ روند خرید نیز بدین شکل است که زعفران دریافتی از کشاورزان پس از نمونه برداری در حضور کشاورز پلمپ و نمونه‌ها برای تعیین لول و نوع زعفران و میزان مرغوبیت آن به آزمایشگاه‌های طرف قرارداد ارسال می‌شود.

اجرای ۱۳۷۰ طرح اشتغالزا در نهبندان

۱۳۷۰ طرح اشتغالزایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از زمان آغاز فعالیت تاکنون در شهرستان نهبندان اجرا شده است. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)استان گفت: از سال 98 تا کنون، ۱۳۷۰ طرح اشتغالزایی با ارزش ریالی ۴۷ میلیارد تومان در شهرستان نهبندان اجرا شده است. مجتبی موسوی افزود: این مهم باعث شده است ۱۷۸ نفر مهاجرت معکوس داشته باشند و همچنین ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار صاحب شغل شوند. وی گفت: ۵۷ روستای نهبندان که بالای ۵۰ خانوار ساکن دارند تحت پوشش طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت هستند و با این مهم ۹۰ درصد روستاهای اقماری نهبندان از تسهیلات بنیاد برکت بهره مند شده اند.

بهره مندی 31 روستای خوسف از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از بهره مندی 31 روستای شهرستان خوسف از نعمت گاز طبیعی خبر داد. هاشمی گفت: با بهره برداری از پروژه گازرسانی به 31 روستای شهرستان خوسف در محور هردینگ، بصیران و سرچاه عماری هزار و 333 خانوار در این روستا‌ها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند. وی افزود: در حال حاضر تمامی 3 شهر و 175 روستای شهرستان خوسف تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

شناسایی 107 بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

107 بیمار جدید مبتلا به کرونا از 390 آزمایش مولکولی و سریع در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: روز گذشته از 177 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که 51 بیمار و از 213 تست سریع 56 مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی به کمترین میزان رسید

ایرنا- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی براساس نمودار جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمترین میزان رسیده و از میانگین کشوری کمتر است. شریف‌زاده افزود: روزانه شاهد افزایش موارد سرپایی مثبت و بستری بیماران کرونایی در استان هستیم اما هنوز اثری از آغاز خیز ششم کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشده است. وی شرایط استان را به لحاظ شیوع بیماری کووید19 ناپایدار دانست و گفت: اگر روند افزایشی موارد ابتلا و بستری ادامه یابد، شروع موج جدید بیماری دور از انتظار نیست. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی درباره بازگشایی مدارس در مناطق قرمز این استان اظهار داشت: تاکنون مصوبه‌ جدیدی در این زمینه صادر نشده و مجوز وزارت آموزش و پرورش هم از مصوبه‌ای است که در شهریور و وضعیت پایدار کشور صادر شده است. وی با تاکید بر ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جمله در مراکز آموزشی افزود: با توجه به شرایط قرمز برخی شهرستان‌ها باید تصمیمات با ملاحظات همه‌جانبه صورت گیرد و حضور در مکان‌های سربسته حتما با تهویه مناسب همراه باشد. شریف‌زاده از وضعیت برگزاری مراسم عروسی در تالارها و اماکن دیگر گلایه کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه نظارتی است و سایر مراجع ذیربط از جمله دادستانی باید نسبت به تعیین تکلیف این گونه مراسم‌ با قید فوریت اقدام کنند. وی اظهار داشت: شاخص‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مربوط به رعایت نکردن در حوزه‌های مختلف تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری، ترددها، تالارها و ماسک زدن می‌شود.

غیبت برخی از مسئولان در کمیته تخصصی مناسب‌سازی استان

صداوسیما- از 15 نفر مسئول دعوت‌شده به کمیته تخصصی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی خراسان جنوبی، فقط 6 نفر شرکت کردند. مدیر کل بهزیستی استان در این جلسه از عدم حضور برخی از مسئولان مربوط انتقاد کرد. عرب‌نژاد با اشاره به وضع نامناسب برخی از مراکز درمانی ، پزشکی، داروخانه‌ها و مطب پزشکان از عدم مناسب‌سازی برای افراد معلول و سالمندان گلایه کرد. وی گفت: در استان 23هزار و 998 نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی در سامانه این اداره شناسایی شده‌اند. مدیر کل بهزیستی استان گفت: براساس ماده 2 قانون حمایت از حقوق معلولان و آیین‌نامه اجرایی آن، به دستگاه‌های مختلف در استان دو سال فرصت بازسازی و اصلاح موانع در راستای مناسب‌سازی داده‌شد که این طرح از سال 99 شروع و تا آذر 1401 باید تمام مراکز اداری ، سازمان‌ها ، نهاد‌ها، مراکز پزشکی ، مطب پزشکان، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به قانون عمل کنند. عرب نژاد افزود: اگر دستگاه‌ها این قانون را اجرا نکنند به مقامات قضایی معرفی خواهند شد. وی گفت: در چارچوب قانون باید برای مناسب‌سازی اماکن در ادارات و سازمان‌ها از بودجه مصوبی که سالانه برای آن اختصاص می یابد اقدام شود

تولید و اشتغال در معادن زغال‌سنگ طبس 2 برابر می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: با ترغیب بخش خصوصی و دولتی به‌طور جدی برای توسعه معادن زغال‌سنگ طبس اقدام شده و به اذعان کسانی که به این موضوع ورود کرده‌اند در یک یا د و سال آینده، اشتغال و تولید در این زمینه تا دو برابر افزایش خواهد یافت. ملانوری روز یکشنبه در دیدار امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس با اشاره به اقدامات یک سال گذشته در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های استان افزود: این افزایش تولید و اشتغال می‌تواند در شهرستان طبس تحول‌ساز باشد. وی اظهار داشت: با ورود هلدینگ‌های اقتصادی مطرح کشور به موضوع زغال‌سنگ، مجوز نخستین پژوهشگاه زغال کشور برای طبس اخذ شد که بدون تردید این پژوهشگاه کمک بزرگی به منطقه خواهد کرد. استاندار خراسان جنوبی از پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین دستگاه MRI، اتوبوس آمبولانس و اورژانس هوایی طبس گفت و تصریح کرد: آشیانه بالگرد اورژانس بنا به قولی که داده بودیم، در حال ساخت و تکمیل است.

مشوقی برای سرمایه‌گذاری در «نهبندان و سربیشه»

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: اگر راه‌های ورود و خروج سرمایه‌گذار را ببندیم، استقبال از سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد لذا در این راستا و در سند پیشنهادی برای نهبندان و سربیشه، معافیت مالیاتی دراز مدت 20 ساله برای سرمایه‌گذاران لحاظ شده است. فرهادی با اشاره به اینکه در تدوین سند توسعه نهبندان و سربیشه از سندهای قبلی درس گرفته شده، گفت: در صدد هستیم تا سند فعلی کاستی‌های اسناد قبلی را نداشته باشد و به عنوان مثال در سند فعلی به تخصیص سهیه خاص کنکور، تقویت نیروهای بومی و غیره توجه شده است.

رتبه اول شرکت سهامی زراعی خضری در کشور

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی خضری تصریح کرد: پارسال این شرکت از بین 89 شرکت سهامی زراعی در کشور، در جایگاه اول ایستاد و بهترین شرکت تعاونی کشور لقب گرفت. رمضانی گفت: در این شرکت هزار و 3 نفر از مردم منطقه سهامدار هستند و دولت نیز بخشی از سهام را در اختیار دارد.

افتخار آفرینی دانشجویان دانشگاه بیرجند در المپیاد علمی دانشجویی کشور

دانشجویان دانشگاه بیرجند در بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور حائز رتبه‌های برتر شدند. از 12 نفر شرکت کننده دانشگاه بیرجند در بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی، 5 نفر حائز رتبه‌های برتر شدند. سیده شیما زمزم در رشته‌های امتحانی علوم تربیتی و روانشناسی به ترتیب موفق به کسب رتبه 11 و 12 کشوری شد. سیمین عباس‌زاده در رشته روانشناسی رتبه 13 کشوری و محدثه بنی اسدی در رشته امتحانی علوم تربیتی رتبه 15 کشوری را به دست آورد. محمد ایامی در رشته جغرافیا توانست رتبه 17 کشور را از آن خود کنند.

تداوم یخبندان در خراسان‌جنوبی

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به تداوم سرما و یخبندان در خراسان‌جنوبی گفت: بیشترین بارندگی دو روز گذشته در بشرویه ثبت شد. خندان رو اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های ما بارندگی در برخی از نقاط خراسان‌جنوبی و بارش در نقاط کوهستانی تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. وی بیان‌کرد: همچنین تداوم سرما و یخبندان را در درمیان، سربیشه، بیرجند و خوسف خواهیم داشت و به طور کلی در همه نقاط استان تا پایان هفته (چهارشنبه) دمای هوا کاهشی و منفی خواهد بود. خندان رو ادامه‌داد: در این راستا احتیاط در رانندگی، عدم صعود به ارتفاعات به واسطه کاهش دید به علت مه گرفتگی و عدم توقف در مسیل‌ها را توصیه کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت