یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

رهبر معظم انقلاب: دولت مردمی به معنای واقعی کلمه محقق شود

رهبر انقلاب در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری رئیسی تاکید کردند: در تشکیل دولت باید سرعت عمل به خرج داد؛ هم رئیس جمهور محترم در معرفی وزرا و هم مجلس محترم در اظهار نظر در مورد وزرا شتاب به خرج بدهند. آیت ا… خامنه‌ای حضور ملت در انتخابات ریاست جمهوری را کاملاً پر معنا و نماد مردم‌سالاری دینی خواندند و با تشکر از «رئیس جمهور و دولت دوازدهم»، برای آقای رئیسی و همکاران دولت جدید نیز توفیق و عنایت ویژه الهی آرزو کردند. رهبر انقلاب گفتند: مردمی بودن موضوع بسیار مهمی است و رئیس‌جمهور محترم و همکارانشان باید تلاش کنند این شعار در واقعیت محقق شود. البته ایشان خاطر نشان کردند: حضور در میان مردم نباید موجب غافل شدن از ارتباط با نخبگان شود رهبر انقلاب گفتند: آقای رئیسی در مسئولیت قبلی، مبارزه با فساد را شروع کرد و اقدامات خوبی انجام داد، اما اصل قضیه و بستر‌ها و زمینه‌های فساد در قوه مجریه است که باید با آن به‌طور جدی مبارزه کرد.

رئیسی: به دنبال رفع تحریم هستیم، اما اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد

رئیس جمهوریگفت: پیام مردم در 28 خرداد پیام تحول خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و فقر و تبعیض و اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. رئیسی افزود: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبری انقلاب این بود که دست ایشان را می‌بوسیدم لکن با شرایط موجود این توفیق از من سلب شد. وی با تاکید بر این که انتخابات 28 خرداد جلوه‌ای از مردمسالاری دینی بود گفت: در این انتخابات مردم علیرغم همه دشمنی‌های دشمنان و شرایط بهداشتی و وضعیت کرونایی و مشکلاتی که بود، حضوری باشکوه داشتند و حماسه‌ای بزرگ خلق کردند؛ حماسه‌ای که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد. رئیس جمهور گفت: بدهی‌های دولت از سال 94، سه برابر شده‌اند. علاوه بر این علاج کردن وضعیت کسری بودجه 450 هزار میلیاردی از جمله مشکلاتی هستند که در زندگی مردم اثر گذاشته است و ما امروز وضعیت و شرایط اقتصادی مردم را هم به دلیل دشمنی دشمنان و هم به دلیل کاستی‌ها و مشکلاتی که در درون داشتیم، وضعیت مناسبی نمی‌بینیم. رئیسی ادامه داد: ما حتما به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود، اما حتماً سفره مردم به اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد و به اراده بیگانگان گره نخواهیم زد.

روحانی: مصوبه مجلس مانع اصلی احیای برجام است

رئیس جمهور سابق کشور درباره توافق هسته ای گفت: مصوبه مجلس مانع این توافق است و دولت بعدی هم که روی کار می‌آید، اگر مقید به مصوبه مجلس باشد، به توافق نخواهد رسید. روحانی افزود: اگر معیار را فرمایشات رهبری قرار دهیم بله اما اگر معیار را مصوبه قرار دهیم، خیلی سخت است. وی اضافه کرد: اگر به گذشته بروم باز هم همین مسیری را که رفتم می‌روم. برای اینکه غیر از این، مسیری وجود ندارد. شما یا باید میدان مذاکره را فقط هسته‌ای قرار دهید یا میدان را باز کنید، اگر میدان را می‌خواهید باز کنید مجوز می‌خواهیم. یعنی نظام بگوید درباره همه موضوعات می‌توانید صحبت کنید اگر میدان فقط هسته‌ای شد، پس ما محدود می‌شویم در تحریم‌هایی که مربوط به هسته‌ای است.

نابودی سرمایه اجتماعی معضل اصلی دولت رئیسی است

فعال سیاسی اصول گرا گفت: اعتماد دولت نزد مردم از بین رفته است و مردم اصلاً انگیزه‌ای برای همکاری با دولت رئیسی ندارند این موضوع مهم ترین مسئله این دولت است. کوشکی افزود: اگر رئیسی بتواند این مشکل را حل کند می‌تواند با هماهنگی و همفکری با مردم بسیاری از مشکلات دیگر اعم اقتصادی، معیشتی و … را حل و فصل کند اما اگر نتواند اعتماد از دست رفته به دولت را ترمیم و سرمایه اجتماعی را برگرداند در هیچ کدام از اقدامات اصلاحی نیز موفق نخواهد بود. وی با تاکید بر اینکه مردم در طول عملکرد دولت گذشته به دولت بی‌اعتماد شده‌اند، گفت: به همین خاطر دولت جدید بدون جلب اعتماد مردم و بدون ترمیم اعتبار مردم در هیچ یک از اقدامات اصلاحی خود موفق نخواهد بود.

روزنامه جمهوری اسلامی: به چین و روسیه هم اعتماد نکنید

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: چین و روسیه را می‌شناسیم. این هردو دولت از حامیان رژیم شاه بودند و هردو برای حمایت از رژیم پهلوی در برابر قیام مردم وارد عمل شدند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. در جنگ تحمیلی، صدام از حمایت اردوگاه شرق نیز همانند اردوگاه غرب برخوردار بود. در ماجرای فعالیت‌های هسته‌ای، چین حاضر نشد به تعهدات خود عمل کند کما اینکه تمام سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی خود در ایران را لغو کرد و بارها نشان داد که قابل اعتماد نیست. همین وضعیت را با روسیه نیز داشتیم کمااینکه این هردو دولت در ماجرای تحریم‌های ظالمانه آمریکا با سوء‌استفاده از ظلم آمریکا از فرصت پدید آمده به نفع خود بهره‌برداری کردند. روسیه حتی در همکاری وعده داده شده ساخت واکسن اسپوتنیک در ایران نیز مرتکب خُلف وعده شد.

اولویت اول دولت رئیسی باید همکاری با چین و روسیه باشد

ولایتی در حاشیه مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در پاسخ به این سوالِ خبرنگار شبکه خبر که اولویت دولت سیزدهم چه باید باشد گفت: اولویت دولت آقای رئیسی باید همکاری و ایجاد روابط راهبردی با چین و روسیه و هند باشد که می تواند به پیشرفت اقتصادی کشورمان کمک بکند.

می خواهیم فضای مجازی را سالم کنیم

نماینده مردم زرند در مجلس با اشاره به طرح حمایت از کاربردن در فضای مجازی گفت: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به هیچ وجه به دنبال فیلتر کردن سایت‌ها و یا تعطیلی کسب و کارهای اینترنتی مردم نیست. شریعتی افزود: این طرح به دنبال سالم‌سازی فضای مجازی و قانونمند کردن و ضابطه مند کردن آن است و در سایه اجرای این طرح حتی کسب و کارهای اینترنتی حتی رونق هم پیدا خواهد کرد. وی افزود: مجلس در این طرح به دنبال آن است که یک اینترنت امن و سالم به مردم ارائه دهد تا در فضای آرام بتوانند در فضای مجازی استفاده کنند.

اولین منتقد دولت رئیسی جبهه پایداری است

فعال اصلاح طلب گفت: دور از ذهن نیست که جبهه پایداری اگر به آنچه می‌خواهد نرسد، منتقد دولت رئیسی شود. عطریانفر افزود: ما اصلاح‌طلبان انتظار نداریم آقای رئیسی در دولتش از اصلاح‌طلبان استفاده کند و اتفاقا تصور می‌کنیم دولت او یک دولت کاملا اصولگرا می‌شود اما مناسب می‌دانیم که آقای رئیسی از نیروهای اصولگرای معتدل استفاده کند که در اجرای مسئولیت نگاهی غیرجناحی و ملی داشته باشند.

هشدار محسن رضایی درباره مهاجرت نخبگان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: امروز میزبان برخی از مدیران موفق اقتصاد دیجیتال کشور بودم. رضایی ادامه داد: نباید کاری کرد تا نخبگان و متخصصان این حوزه که سرمایه‌های انسانی ما هستند از ادامه کار ناامید و با پیشنهادات جذاب کشورهای اطراف از خانه خود مهاجرت کنند. وی ادامه داد: ما در برابر استعدادهای کشور عزیزمان مسئولیم.

اصلاحات ناجی کشور است

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: جریان اصلاحات باید در 4 سال پیش رو، روی مانیفست تمرکز و عدم شکست خود را بررسی کند، دلیلی ندارد اگر جریانی در قدرت نیست بازنشسته شود.جلالی زاده افزود: اصلاحات و اصلاح طلبی ویژگی و خصلت خوبی است که می تواند نجات دهنده کشور باشد.

برخی اصولگرایان، وصولگرا هستند

تحلیلگر سیاسی اصولگرا اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد آقای رئیسی به گونه‌ای بوده است که تاکنون با شخصی ملاقات نکرده است اگر سهم خواهی هم صورت گرفته به نحوی غیرمستقیم بوده است. سلیمی نمین افزود: برخی اصولگرایان وصولگرا هستند این کلمه، نه نصیحتی است و نه ارشادی. این امری است که همه مسندداران قدرت تلاش می‌کنند تا همگون‌های خود را مثلا حتی در مسند قدرت قرار دهند.

انتقاد تند مطهری از رئیسی: شرط دست بوسی را از کجا آوردید؟

مطهری نایب رئیس پیشین مجلس در توییتر نوشت: از آقای رئیسی می‌پرسم شرط دست بوسی را از کجا آورده اید درحالی که دست بوسی شائبه تملق و چاپلوسی دارد و حریت و استقلال رأی افراد را مخدوش می‌کند.

ادامه مذاکرات با ایران دیوانگی است

پمپئو وزیر امورخارجه سابق آمریکا هم راستا با ادعا‌های مقامات صهیونیستی و آمریکایی مبنی بر نقش ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی، ادامه مذاکرات هسته‌ای واشنگتن با تهران پس از این حادثه را دیوانگی خواند.

مذاکرات برجامی قطعاً ادامه پیدا می‌کند

قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: باید دید آقای رئیسی و دولتش چه رویکردی را در ارتباط با از بین بردن تحریم‌ها در پیش خواهد گرفت و به چه صورت عمل خواهد کرد. البته من فکر نمی‌کنم که در روند مذاکراتی که از گذشته تاکنون شکل گرفته وقفه‌ای پدید آید و قطعا مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد. اما اینکه مذاکرات بر چه مبنایی باشد و چه مسائلی را در بر بگیرد و چه دستور کارهایی در میان باشد خیلی مهم است.

سفره خالی مردم، حاصل بی تدبیری 8 ساله اصلاحات است

مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ضعف مدیریتی و بینش نادرست اقتصادی، اشرافیت فشل و غربگرای دولت مدعی اصلاحات و خاصه شخص روحانی در دو دوره گذشته سبب شد تا علیرغم در اختیار داشتن امکانات و بودجه وسیع کشور، به امید غرب بنشینند و کاری برای کشور و مردم انجام ندهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت