یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

تمرین در اوج خطر

صباغی – تنها پیست چند منظوره موتورسواری واتومبیلرانی خراسان جنوبی در امیرآباد بعد از چند سال تمرین و برگزاری مسابقات توسط پلیس راه به دلیل نداشتن راه کنارگذر ورود به جاده خوسف تعطیل شد. این موضوع باعث بلاتکلیف شدن حدود 200 وزرشکار و صدها علاقمند به این رشته پرطرفدار شد و بسیاری از ورزشکاران برای حفظ آمادگی خود در مسابقات به خیابان های اطراف شهر روی آوردند. قصه تعطیلی پیست هم جالب است. به دلیل تصادفی بعد از پایان مسابقه در جاده اصلی و خارج از محدوده این محل تعطیل شده است اما امنیت جاده با پلیس راه است یا مسئولان پیست! اینجا این ضرب المثل مصداق پیدا می کند که: گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری! باوجود تاکید استاندار که مسئولان باید خدمتگذار مردم باشند و خدمات رسانی را از طریق رسانه ها به اطلاع مردم برسانند. نشست ورزشی این هفته روزنامه آوا هم بدون حضور مسئولان برگزار شد! و اداره کل ورزش و جوانان استان با ارسال فاکسی به روزنامه عنوان کرد که مشکلات جامعه ورزشی فقط در خانه آنها یعنی سازمان ورزش و جوانان پیگیری می شود!

تفریح اندک برای جوانان در استان

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان در این نشست با بیان اینکه در خراسان جنوبی تفریح برای جوانان اندک است، گفت: با این ورزش مهیج می توان هر هفته لااقل 300 جوان به همراه خانواده هایشان را سرگرم کرد. سامان اکبرپور با اشاره به اینکه مسئولان به ساعت برگزاری همایش اتومبیلرانی اعتراض داشتند، ادامه داد: برای برگزاری همایش از سازمان های مختلف باید مجوز بگیریم و دیگر این اعتراض برایمان عجیب می باشد. وی با بیان اینکه در سال فقط یکبار چنین همایش اتومبیلرانی در استان برگزار می شود، ادامه داد: در کجای دنیا به دلیل حادثه در جاده اصلی، پیست را تعطیل می کنند. وی تاکید کرد: حوادث احتمالی در پیست با پاسخگویی ما همراه خواهد بود اما خارج از آن دیگر بر عهده پلیس است!

عدم حمایت مسئولان ورزش و جوانان استان

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی با مراجعه به در منازل و فروشگاه ها، موتورهای سنگین این ورزشکاران را توقیف کرد، ادامه داد: این درحالیست که برای اولین بار در کشور برای ساماندهی وکنترل این ورزشکاران مبادرت به نصب پلاک برجسته ورزشی کرده ایم که به عنوان الگو در کشور مطرح شده است. وی بیان کرد: این ورزشکاران عضو گردان های بسیج می باشند لذا تقاضا داریم نسبت به رفع مشکل اقدام کنند. وی با اشاره به نامه مازیار ناظمی رئیس فدراسیون اتومبیلرانی کشور یادآور شد: اکنون روسای فدارسیون در تهران برای رفع توقیف پیست تلاش می کنند اما در استان اداره کل ما را حواله می دهد و می گوید خودتان با پلیس راه به تعامل برسید. به گفته اکبر پور مگر وظیفه اداره کل حمایت از جامعه ورزشی نیست؟ وی اظهار کرد: در استان های دیگر شهرستان ها دارای پیست می باشند، اما با بی تدبیری مسئولان در خراسان جنوبی پیست در مرکز استان تعطیل می شود!

خسته شده ام!

وی با بیان اینکه برای برگزاری یک همایش باید از چندین نهاد و اداره استعلام بگیریم، بیان کرد: از این همه مشکلات خسته شده ام اگر قرار است هر روز چالش داشته باشیم اعلام کنند هیئت را تعطیل کنیم! وی ورزش اتومبیلرانی و موتور سواری را از پر مخاطب ترین و جذاب ترین ورزش ها برای جوانان دانست و افزود: بهره برداری از این پیست فضای مناسب برای ایجاد هیجان در کنار خانواده ایجاد می کند و در کنار آن سرمایه های ورزشی سرمایه گذاری خارجی را به سمت ورزش سوق می دهد. رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی استان با بیان اینکه در گذشته تعداد کمی از بانوان در این رشته فعالیت می کردند، یادآور شد: اما به مرور زمان، بانوان تحصیل کرده و با شخصیت به این رشته ورود کردند و با کسب مقام‌ نشان دادند اتومبیلرانی فقط برای آقایان نیست.

بانوان اتومبیلران قهرمان در پیست استان

وی ضمن اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از مردم اطلاعی درباره فعال بودن اتومبیلرانی بانوان ندارند، افزود: اینکه بانوان در استان در این رشته فعال هستند و حتی در برنامه دست فرمون صدا و سیما ورزشکار بانوی ما شرکت داشت باعث افتخار است. وی خاطر نشان کرد: بعد از تعطیلی چند هفته ای پیست اتومبیلرانی پیگیری ها از دستگاه های مربوطه برای حل این مشکل به جایی نرسید و در آخرین اقدام طی نامه ای از استانداری خراسان جنوبی درخواست همیاری در این موضوع را داشتیم که امیدواریم به نتیجه برسد. وی نبود سکوی تماشاچیان، خاکی بودن محوطه و نبود هرگونه امکانات رفاهی و خدماتی در پیست امیرآباد را از دیگر مشکلات این ورزش در استان عنوان کرد.

تعهدنامه محضری بین ورزشکاران و هیئت

مسئول روابط عمومی و فرهنگی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان نیز در این نشست از تعهد نامه محضری بین ورزشکاران و این هئیت خبر داد و گفت: براساس این تعهدنامه ورزشکاران متعهد شدند فقط در پیست و ساعت مقرر تک چرخ و حرکات نمایشی داشته باشند، ایوبی افزود: اگر موتوری در جاده یا خیابان دچار نقص فنی شود ورزشکار موظف است حتما هیئت را در جریان قرار دهد تا اقدامات لازم انجام شود.

جذب و شناسایی افراد مستعد

وی با بیان اینکه هدف هیئت فقط ورزش و تفریح جوانان نیست، ادامه داد: با جذب، شناسایی و دعوت ورزشکاران به پیست اتومبیلرانی از بسیاری از حوادث احتمالی جلوگیری کردیم.وی با اشاره به اینکه جوانان نیاز به تخلیه انرژی دارند، تاکید کرد: قطعا پیست خانه امنی برای این جوانان است که حرکات نمایشی و هیجانی خود را در آن تجربه کنند. ایوبی یادآور شد: ما ورزشکاران نام آوری چون سینا داشگر و محمد خانی داشته ایم که مقام های کشوری کسب کرده اند. وی با اشاره به اینکه در ورزش اتومبیل رانی و موتورسواری شاهد حضور خانواده ها و زوج های ورزشکار هستیم، بیان کرد: بانوان ورزشکار در این رشته مثل هانیه شکیبی موتور سوار، سعیده صائب نژاد، ملیحه حمزه ای و فریبا سیادت از خانم هایی هستند که در این رشته بسیار فعال هستند و در مسابقات کشوری و استانی مفتخر به کسب مقام شدند. وی ادامه داد: ورزشکاران در پیست آموزش های لازم مانند تک چرخ زدن، دنده کشی و ترمز می بییند. وی یادآور شد: همه ورزشکاران دارای بیمه و کارت عضویت بوده و خود را مکلف به رعایت قوانین می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت