یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

روکش آسفالت 20 کیلومتر از راه‌های شهرستان طبس انجام شد

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طبس گفت: از ابتدای سال جاری 20 کیلومتر از راه‌های این شهرستان با اعتبار 140 میلیارد ریال انجام شد. حیدری افزود: طول راه‌های طبس 2 هزار و 201 کیلومتر است که 180 کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی شهرستان نیازمند روکش آسفالت است. وی بیان کرد: در حال حاضر راه چهار روستای شهرستان به طول 25.5 کیلومتر و با مجموع 20 میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

مهرماه؛ آغاز عملیات لوله‌گذاری خط انتقال آب از خلیج‌فارس

فارس- نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: عملیات اجرایی مرحله دوم و سوم و چهارم انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به شرق کشور 24 اسفند 1399 آغاز شد و عملیات خط انتقال خراسان‌جنوبی نیز در مهرماه سالجاری آغاز می‌شود. نصیرایی اظهار داشت: پس از تلاش‌های بسیار و پیگیری مجدانه و برگزاری جلسات متعدد با مدیران عالی وزارت نیرو و مسئولان عالی استان خراسان‌جنوبی موفق شدیم مصوبه بهره‌مندی شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان از خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران را اخذ و نهایی نماییم. وی بیان داشت: همچنین در دیدار اخیر نمایندگان مجلس یازدهم با آیت‌ا… سید ابراهیم رئیسی از رئیس جمهور منتخب درخواست کردیم برای موضوع کم آبی استان تدبیر ویژه و فوری اندیشیده شود. نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: با انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران، انقلاب بزرگی در عرصه تأمین آب صنایع و شرب مردم ساکن در استان‌های کم‌آب رخ خواهد داد. نصیرایی تصریح کرد: عملیات اجرایی مرحله دوم و سوم و چهارم انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به شرق کشور 24 اسفند 1399 آغاز شد و عملیات خط انتقال خراسان‌جنوبی نیز در مهرماه سالجاری شروع و براساس برنامه زمان‌بندی در 3 سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد. وی بیان کرد: با افتتاح خط اول انتقال آب از خلیج‌فارس به استان‌های کرمان و یزد و رونمایی از خطوط دوم، سوم و چهارم این ابَرپروژه ملی، توسعه این طرح وارد فاز جدیدی شد تا علاوه بر تأمین آب صنایع و شرب استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، استان‌هایی همچون اصفهان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان نیز از منابع آبی سیرآب شوند.

افتتاح 27 مدرسه برکت در خراسان جنوبی

صداوسیما- همزمان با سراسر کشور امروز در خراسان جنوبی 27 مدرسه برکت به بهره برداری رسید. مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در خراسان جنوبی در آئین بهره برداری از این مدارس که به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان با 150 مدرسه دیگر در کشور بود گفت: مدرسه یک کلاسه روستای نصرآباد با ظرفیت 25 دانش آموز امروز به نمایندگی از 27 مدرسه برکت در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. موسوی افزود: این 27 مدرسه برکت در خراسان جنوبی 48 کلاس دارد و اعتبار ساخت این مدارس بیش از 4 میلیارد و 750 میلیون تومان است. وی همچنین گفت: در راستای پروژه‌های مدرسه سازی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان جنوبی، 85 مدرسه در دستور کار قرار گرفته که 71 مورد تکمیل و 14 پروژه در حال اجرا است. موسوی افزود: سهم بنیاد برکت برای تامین اعتبار این 85 مدرسه بالغ بر 26 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که 22 میلیارد تومان پرداخت شده است. چاوشان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز گفت: مدرسه برکت 55 مترمربع زیر بنا دارد و برای ساخت آن 300 میلیون تومان هزینه شده که سهم بنیاد برکت 80 میلیون تومان بوده است.

شناسایی 41 بیمار جدید کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز 96 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع 41 بیمار جدید شامل 27 مورد بستری و 14 مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد 14 مورد از بیرجند، بشرویه، نهبندان و درمیان هر کدام یک مورد، زیرکوه و سربیشه هر کدام 2 مورد، قاین 7 مورد و طبس 13 مورد جدید شناسایی شد.

ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان جنوبی

صداوسیما- محموله 9 هزار و 750 دوز واکسن کرونا وارد خراسان جنوبی شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی، با اشاره به این که محموله جدید واکسن کرونا وارد استان شده گفت: این محموله جدید شامل 9 هزار و 750 دوز واکسن چینی است. شریف زاده افزود: با پیگیری‌های انجام شده تا آخر این هفته، محموله جدید دیگری با هدف سرعت بخشی به روند واکسیناسیون وارد استان می‌شود. وی گفت: با توجه به دستور العمل وزارت بهداشت، رانندگان حمل و نقل عمومی، خبرنگاران، زندانیان، معلمان، بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در دستورالعمل جدید واکسیناسیون قرار دارند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان افزود: افراد بالای 45 سال در این گروه هدف طبق برنامه می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir برای تزریق واکسن کرونا ثبت نام کنند. شریف زاده با اشاره به این که در شهرستان‌های فردوس و زیرکوه بیشتر بیماران کرونایی به صورت موقت در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و یا به صورت سرپایی درمان می‌شوند گفت: بیمارستان‌های این دو شهرستان با توجه به افزایش بیماران کرونایی با کمبود تخت مواجه نشده است.

انتقاد از توسعه ناموزن شهر بیرجند

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از برج‌سازی های بدون ضابطه و توسعه ناموزن شهر بیرجند، گفت: توجه به اولویت‌ها در تصمیم‌گیری‌های شورای اسلامی شهر بسیار حائز اهمیت است و باید رعایت شود. حجت الاسلام عبادی در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند افزود: بدون پیش‌بینی این شهر را ساختند و در کوچه و محله‌های کوچک شروع به برج‌سازی کرده‌اند که این موضوع از نظر فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و حقوقی متناسب با مردم ما نیست و باعث شده مردم در رنج قرار گیرند.

واکسینه شدن زندانیان وجامعه قضایی سرعت می‌گیرد

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از تسریع در روند واکسیناسیون زندانیان و جامعه قضایی در استان خبر داد. حجت الاسلام حمیدی در شورای قضایی استان گفت: تعدادی از زندانیان واکسینه شدند و کارکنان دستگاه دادگستری و جامعه قضایی بر اساس اولویت به زودی واکسینه می شوند. وی همچنین به رعایت دستورالعمل بهداشتی در دستگاه قضا تاکید کرد و افزود: براساس دادگاه‌های آنلاین رسیدگی به پرونده‌ها آسان‌تر شده، اما باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پاسخگوی ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن بود.

کمبود معلم به مهر ماه نمی‌رسد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کمبود معلمان استان تا مهر ماه بر طرف می‌شود و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود. واقعی افزود: برای کمبود معلم برنامه ریزی‌هایی انجام شده است و در زمان شروع سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود. او افزود: با توجه به باز نشستگی تعدادی از معلمان، بسیاری همچنان در کسوت معلمی باقی می‌مانند و به کار خود ادامه می‌دهند.

انتصاب امیری راد به سمت معاون دفتر اجتماعی استانداری استان

طی حکمی به امضای ملانوری استاندار، وحید امیری راد به عنوان معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری منصوب شد. در متن حکم انتصاب امیری راد آمده؛ با توجه به پیشنهاد مدیرکل محترم دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و تجربیات و توان و تعهد خدمتی جنابعالی به موجب این ابلاغ، به سمت معاون امور آسیب ها و مسایل اجتماعی دفتر مذکور منصوب می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت