یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

کرونا عامل افزایش ازدواج در سال گذشته

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی گفت: کرونا موجب شد تا از هزینه های اضافی مراسم ازدواج کاسته شود و شاهد افزایش آمار ازدواج باشیم‌.کریمی گفت: از دلایل این افزایش روند می توان به اقدامات اثرگذار فرهنگی اشاره کرد. البته، شیوع کرونا و کاهش تجملات و رسوم دست و پا گیر از عوامل اثر گذاری در افزایش میزان ازدواج بوده است.

واردات 120 هزار تن مرغ به کشور تصویب شد

ایسنا نوشت: روزهای گذشته واردات 120 هزارتن مرغ به کشور با ارز ترجیحی توسط هیئت وزیران مصوب شد. در متن این تصویب نامه هیئت وزیران آمده است که به منظور ترمیم ذخائر راهبردی و تنظیم بازار گوشت سفید کشور به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا از طریق شرکت‌های مباشر دولتی و غیردولتی 120 هزار تن گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی (42.000 ریالی) از سرجمع اعتبارات ارز ترجیحی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی خریداری و وارد کشور کند.

گوشت دست 5 واسطه می‌چرخد تا به دست مصرف‌کننده برسد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: گوشت برای رسیدن به دست مصرف‌کنندگان 4 تا 5 بار بین واسطه‌ها دست به دست می‌شود. محمودزاده با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید از تعاون روستایی و تشکل‌های بخش خصوصی برای توزیع گوشت قرمز استفاده کند، گفت: حذف واسطه‌ها باعث جلوگیری افزایش هزینه‌ها بالاسری می‌شود و گوشت نهایتا با قیمت 90 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

اولین اتوبوس برقی ایرانی درراه است

خبر آنلاین نوشت: نخستین اتوبوس مونوکک و تمام برقی کشور با عنوان “شتاب”، با بهره‌گیری از توان صددرصدی نیروهای داخلی با مشارکت گروه مپنا رونمایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت