یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی- اجتماعی

شکر به طور رسمی گران شد

اگرچه برخی مسئولان دولتی افزایش قیمت شکر از حدود یکماه قبل را تکذیب می کردند اما ابلاغیه تازه شرکت بازرگانی دولتی ، افزایش رسمی قیمت شکر را تایید می کند. معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها گرانی شکر خانوار را ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده است: کلیه مصارف شکر به میزان تقاضای بازار به قیمت هر کیلوگرم 115,000 ریال عرضه می‌گردد.

هشدار توانیر به فعالان غیرمجاز رمز ارز

متولی زاده مدیرعامل توانیر گفت: فعالان غیرمجاز تولید رمز ارز، در صورت شناسایی، به شدت متضرر خواهند شد؛ چرا که هم تجهیزات آنها جمع آوری خواهد شد، هم جرایم سنگین تر و هم ممکن است برخوردهای قضایی شدیدتری در انتظار آنها باشد.

سود بین بانکی به کمترین مقدار رسید

ایسنا نوشت: نگاهی به نرخ سود در بازار بین بانکی بیانگر این است که این نرخ پس از هشت ماه به کمترین مقدار خود در خرداد سال‌جاری رسیده است. آمارها نشان می‌دهد این نرخ در ماه‌های خرداد، مرداد، شهریور و مهر سال گذشته به ترتیب 10، 14.8، 17 و 20 درصد بوده است.

سالی هزار کیلومتر بزرگراه ساختیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: از دو میلیون و 200 هزار مسکن مهر حدود 770 هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل مردم شده بود و باقی مانده آن در این دولت تکمیل شد. اسلامی افزود: ما سالی هزار کیلومتر بزرگراه ساخته‌ایم این اقداماتی است که برای رفاه مردم بوده است.

فرصت 45 روزه مالکان خانه‌های خالی برای فرار از مالیات سنگین

رئیس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اینکه، مالیات بر خانه‌های خالی عملا از مرداد ماه وصول خواهد شد، گفت: این قانون به شدت جرائمش سنگین است. وی افزود: از مرداد ماه به بعد هر خانه‌ای که یک روز خالی باشد مشمول این قانون می‌شود.


پروتکل ها رعایت نشود به دستگاه قضایی معرفی می شوید


معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اولویت‌های برگزاری تجمعات در مکان‌های روباز است که باید از حداقل ظرفیت آن یعنی30 درصد ظرفیت استفاده کرد. در همین اماکن هم فاصله اجتماعی و ماسک باید رعایت شود. کارناوال انتخاباتی ممنوع است. عرف افزود: امروز برای همه نامزدهای انتخابات این پروتکل‌ها را ابلاغ کرده‌ایم که همه ستادها باید آن را رعایت کنند. رعایت نکردن این پروتکل‌ها تخلف انتخاباتی بوده و قابل پیگیری است. وی با بیان اینکه به استانداران ابلاغ کرده‌ایم که اماکن مدنظر را برای برگزاری تجمعات شناسایی کنند، گفت: ما مسئول ستاد انتخابات نامزدها را مسئول رعایت پروتکل‌ها می‌دانیم و اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، این فرد به دستگاه قضایی معرفی می‌شود. عرف افزود: ما در وزارت کشور باید انتخاباتی امن برگزار و تلاش کنیم تا مشارکت افزایش یابد.


جدیدترین گزارش از واکسن ایرانی کرونا


مدیر گروه تحقیقات واکسن برکت اعلام کرد: در حال حاضر یک میلیون دز واکسن تولید کرده‌ایم و آمادگی داریم بعد از طی مراحل قانونی آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرند.جلیلی گفت: از روزی که وارد مطالعات بالینی شدیم، تولید انبوه واکسن نیز در دستور کار قرار گرفت؛ به طوری که اکنون دو خط تولید در شرکت شفافارمد داریم و در آینده‌ای نزدیک فاز دوم صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: تلاش می‌کنیم در خرداد 3 میلیون دُز واکسن تولید کنیم، در تیر ماه ظرفیت را ارتقاء داده و در شهریور ماه به بیش از 18 میلیون دز خواهیم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت