یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

قالیباف رئیس مجلس ماند

وکلای ملت در جلسه علنی، اعضای هیئت رئیسه مجلس یازدهم برای سال دوم را انتخاب کردند.در جریان انتخابات هیئت رئیسه مجلس قالیباف با 230 رای به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و نیکزاد با 206 رای به عنوان نایب رئیس اول و مصری با 205 رای به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب کردند.

علی لاریجانی: در دفاع از منافع ملی فحش خورده‌ام

علی لاریجانی رئیس اسبق مجلس گفت: مسئولین باید فحش بخورند ولی در عین حال برای منافع ملی کشور هم گام بردارند. این اشکالی ندارد، من هم جنسم این نیست که از این فحش‌ها بترسم. من خیلی فحش خورده ام. لنگه کفش و مهر و این ها هم به من زده‌اند.

سلیمی‌نمین: اصلاح‌طلبان از همتی حمایت می‌کنند

سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه شانس مهرعلیزاده برای برخورداری از حمایت اصلاح‌طلبان بیشتر است یا همتی، گفت: فکر می‌کنم که احتمال حمایت از همتی بیشتر است. به هرحال اصلاح‌طلبان با حضور از عرصه انتخابات خودشان را محروم خواهند کرد و عاقلانه نیست که چنین کنند.

چه کسی به احمدی نژاد خبر رد صلاحیتش را داد؟

به نقل از یکی از کانال های تلگرامی نزدیک به احمدی نژاد پیش از اعلام رسمی اسامی نامزدهای تایید شده در شورای نگهبان، سردار نجات فرمانده قرارگاه ثارا… و مسئول امنیت تهران دوشنبه شب مصادف با سوم خرداد ماه، ضمن مراجعه به منزل احمدی نژاد، با اعلام مراتب رد صلاحیت، از او خواستار همکاری و سکوت و همراهی شده است.

گره این درد بزرگ فقط به دست رهبر انقلاب باز خواهد شد

مهاجری روزنامه‌نگار نزدیک به لاریجانی ضمن انتقاد از عملکرد شورای نگهبان، گفت: وقتی لاریجانی رد صلاحیت می‌شود یعنی اتفاق بسیار بزرگی در کشور افتاده و شورای نگهبان درک درستی از موقعیت این فرد ندارد. مهاجری افزود: گره این درد بزرگ جامعه ما فقط به دست رهبر انقلاب باز می‌شود؛ دیگران همه و همه در مقام دعوای بازی سیاسی هستند و اگر رهبری برای این کار تدبیری نکنند این قصه تلخ همچنان به یک درام وحشت‌آور تبدیل خواهد شد.

مشارکت حداقلی مشروعیت سیاسی را زیر سوال می‌برد

مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور در توئیتی نوشت: مشارکت حداقلی بی تردید مشروعیت سیاسی و قدرت چانه زنی دولت منتخب را در تعاملات ملی و بین المللی زیر سوال می برد.

رد صلاحیت‌ها نشانه آزادگی شورای نگهبان است

خبرگزاری فارس با اشاره به رد صلاحیت علی لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان نوشته است؛ چهره‌های نامداری در بین داوطلبان ریاست جمهوری حضور داشتند که عدم احراز صلاحیت آن‌ها برای بخشی از افکار عمومی قابل هضم نیست. گویی پذیرفته‌ایم که برخی افراد و اسامی از مصونیت برخوردارند و باید آنان را از پیش تأییدشده دانست این نشانه آزادگی شورای نگهبان نیست؟ آیا نباید به این عملکرد افتخار کرد؟

میرزایی نیکو: قطار انقلاب به دوچرخه تبدیل شده است

میرزایی نیکو نماینده اسبق مجلس گفت: آقایان با این رد صلاحیت ها ، دلبستگان نظام را یک به یک از قطار انقلاب پیاده می‌کنند. البته در رهگذار انقلاب، قبلا قطار داشتیم، بعدتر به اتوبوس، مینی بوس و سواری بدل شد و احتمالا در آینده نزدیک آقایان با دوچرخه نظام را هدایت کنند.

با بازداشت برادر جهانگیری به او پیام دادند که نباید کاندیدا شود

نعمت احمدی حقوقدان گفت: شورای نگهبان با انسدادی که امروز با اعلام اسامی کاندیداها به وجود آورده است تا حدودی دست مردم را نیز در گزینش و انتخاب بست، البته برخی کاندیداها هم یکسری اشتباهات استراتژیک انجام دادند، به عنوان مثال آقای لاریجانی در موقع ثبت نام می‌رود و از مراجع قم کسب تکلیف می‌کند، در مورد آقای جهانگیری هم از نشانه بازداشت برادر وی در محدوده زمانی یکی دو هفته مانده به ثبت نام مشخص بود که این پیغامی برای اوست و نباید شرکت کند.

برای رئیسی هم این آرایش‌بندی انتخاباتی مطلوب نیست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از شورای نگهبان گفت: با این آرایش‌بندی انتخاباتی که شورای نگهبان انجام داده برای جریان اصلاحات اساساً نامزدی نمانده است. رسولی افزود: معتقدم برای سایر نامزد‌های انتخاباتی هم از جمله خود جناب آقای رئیسی این صورت‌بندی مناسب و مطلوبی نباشد.


روحانی: به رهبری نامه نوشتم تا اگر ایشان می‌توانند درباره انتخابات کمک کنند


رییس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: انتخابات ریاست جمهوری مسأله بسیار مهمی است و تنها این نیست که ملت فقط بخاطر رییس قوه مجریه نظر بدهد. روحانی افزود: به مقام معظم رهبری نامه نوشتم که اگر ایشان می‌توانند درباره انتخابات کمک کنند و در نهایت هر طور ایشان صلاح بدانند، کاری که می‌توانستیم انجام بدهیم این نامه بود و صلاح با ایشان است. وی با بیان اینکه خدا نکند مردم حس کنند که فکر کنند بدون آنها می‌خواهیم تصمیم بگیریم، عنوان کرد: اگر خدایی ناکرده در یک انتخابات حضور کمرنگ باشد و برای مردم مسایل روشنی نباشد آن وقت مصلحت ملی و امنیت و حیثیت نظام در جهان چگونه خواهد بود؟ رئیس جمهور گفت: نسبت به اصل 113 حتماً متذکر هستم و این اصل را هر وقت به شورای نگهبان می‌نویسیم،می‌گویند نمی‌توانید به ما تذکر بدهید. روحانی درباره برجام گفت:پیشرفت در مذاکرات ملاحظه است. در مسائل اساسی در مذاکرات با 1+5 به توافق رسیدیم..


بازار را دستوری و پشت اتاق‌های دربسته نمی‌شود اداره کرد


یک داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران قوی بدون یک اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد و اقتضای آن یک مدیریت کارآمد و قوی است. تیم اقتصادی دولت باید قوی و هماهنگ و کارامد باشد و هرکدام آهنگی ساز نکنند. رئیسی با تاکید بر اینکه بازار را دستوری و پشت اتاق‌های دربسته نمی‌شود اداره کرد، گفت: من یک مدیر میدانی هستم و اولین نشستم در سفر‌های استانی با تولیدکنندگان بوده است و شعار تولید باید مسئله اول باشد و به همین دلیل به قضات و دادستان‌ها دستور دادم که تولید باید در اولویت باشد و تولید نباید دچار وقفه شود. وی با طرح این سوال که آیا سهم ما در اقتصاد منطقه همین میزان است؟ گفت: با همین کشور‌های منطقه می‌توانیم رابطه خوبی داشته و بهترین صادرات را به کشور‌های منطقه داشته باشیم و باید نظام دیپماسی ما با بازار در ارتباط باشد رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه نباید طوری عمل شود که یک روز جوجه‌ها زنده زنده کشته شوند و یک روز مردم در صف مرغ باشند، اظهار داشت: باید مدیریت صورت گیرد و اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مسئله را دارد.رئیسی افزود: به تعامل با همه دنیا برای حل مسائل اقتصادی باور داریم و کشور‌های منطقه نیز باید در اولویت باشد.


دولتی برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد


سید حسن خمینی با اشاره به ردصلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات 1400 هشدار داد: هر روز و امروز هر حرکتی که بخواهد نافی عنصر جمهوری باشد یک حرکت ضدانقلابی است. مگر می شود نظام همان نظام امام باشد و مردم در آن حق نداشته باشند؟! اینکه کسی بگوید اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند هم مشروعیت نظام باقی است ناشی از نشناختن روح و ماهیت جمهوری اسلامی است. وی اضافه کرد: اگر جای کاندیداها بودم، انصراف می دادم چرا که دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلات و معضلات را ندارد و خود را هم در مقابل مردم و هم در مقابل خدا مسئول خواهند یافت و ناتوان در حل مسائل صحنه را ترک خواهند کرد.


لاله افتخاری: دیگر کاندیداهای اصولگرا باید به نفع رئیسی کنار بروند


عضو شورای وحدت اصولگرایان گفت: علت اینکه تعداد اصلاح طلبان در لیست تاییدیه شورای نگهبان کمتر است این بوده که جریان اصلاح طلب افرادی را به میدان آورد که شانس کمتری برای تایید صلاحیت داشتند. افتخاری با بیان اینکه دیگر اصولگرایان لیست شورای نگهبان باید به نفع رئیسی کنار بروند، گفت: تصمیم حکیمانه این است که دیگر کاندیداهای اصولگرا به نفع رئیسی کنار بروند البته که برای کناره گیری عجله ای نیست و می توانند تا پایان انتخابات باقی بمانند و در نهایت کناره گیری کنند. وی تایید کرد: باید برای افرادی که به نفع دیگری کنار نمی روند تاسف خورد. افتخاری خاطر نشان کرد: شورای نگهبان جناحی عمل نمی کند و البته به جناح خاصی نیز تعلق ندارد. حضور دارند که می توانند نظر مخاطبین خود را جلب کنند.


آمده‌ام رئیس‌جمهور همه باشم نه یک جناح خاص


نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام تا با کنار گذاشتن هر ملاحظه‌ای، با اراده یکایک ملت ایران، اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم. رضایی افزود: نگهبانان دائمی ایران و انقلاب، مردم هستند. مردم سالاری به معنای احساس مثبت ملت به صندوق رأی و انتخابات است. در کنار آن، باید مردم‌سالاری اقتصادی را احیا کنیم و کشور را از شر تبعیض و فقر نجات دهیم. وی ادامه داد: مردم شاهدند که بیش از 20 سال است درباره آینده اقتصاد ایران هشدار می‌دهم. در تدوین و ابلاغ سیاست‌های اقتصادی کشور مشاوره دادم، دولت‌ها کاری نکردند. این بار آمده‌ام تا با کنار گذاشتن هر ملاحظه‌ای، اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم. رضایی افزود: با شما پیمان می‌بندم که تمام تلاش خویش را در جهت احیای اقتصاد و خروج کشور از دور باطل مدیریت ناکارآمد به کار گیرم.


تضمین نمی‌دهم به نفع رئیسی کنار بروم


قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری که شعار دولتش را “سلام” اعلام کرده است، گفت: باید تمام روابط دولتی و اقتصادی را در یک اتاق شیشه‌ای و جلوی اصحاب رسانه قرار دهیم. وی اضافه کرد: قرار نیست جهانگیری‌طور در انتخابات شرکت کنم، البته این مسئله توهین به آیت ا… رئیسی است چرا که این احساس ایجاد می‌شود که برای کمک به ایشان وارد صحنه شدم. اما به هر صورت در مورد آینده از الان نمی‌توانم تضمین بدهم، اما ممکن است زمانی مطرح شود که جبهه انقلاب مطرح است و در این رابطه باید اقدامی انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت