یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

پایش هوشمند ناوگان عمومی با سپهتن

گرجی معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای دولت الکترونیک، هر دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی و مسافربری، باید سرعت سنج و زمان سنج بدون نقص فنی داشته باشد تا از این طریق کلیه ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان مجهز به سامانه سپهتن شوند.


خبرهای بیات از گرانی نان در تنور اظهار نظرها


طرح جامع پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی با حضور معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای پدافند غیرعامل این استان رونمایی شد. ناصر خوش خبر در این نشست گفت: پدافند غیرعامل در استان ما، مردم‌محور است، مسئولیت عام دارد و محدود به زمان نیست. معاون استاندار خراسان جنوبی سند جامع پدافند غیرعامل را نقشه راه خواند و گفت: مهم این است که برنامه‌های طراحی شده در این سند، عملیاتی شود. وی افزود: پیام پدافند غیرعامل به ما می‌گوید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که داریم، دچار اصل غافلگیری نشویم. خوش خبر با اشاره به سرعت عمل استان در تدوین این سند گفت: تدوین سند جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی به عنوان آخرین استان در کشور، اواسط سال 98 کلید خورد و علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌های ناشی از کرونا در سال 99 به اتمام رسید. معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست پدافند غیرعامل را مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه خواند که کاهش آسیب‌پذیری، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری و بازدارندگی از خطر را به همراه دارد. سردار مهدی رحیمی افزود: اقدامات خوبی در زمینه شناسایی تهدیدات و نقاط آسیب‌پذیر و دسته‌بندی سرمایه‌ها و توانمندی‌ها در حوزه پدافند غیرعامل کشور انجام شده است. وی بیان کرد: در هر استان 16 کارگروه برای کنترل خطر و شناسایی تهدیدها فعال شده و فعالیت‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است. معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی سند راهبردی است که در پیش‌بینی و پیشگیری از آسیب‌پذیری‌ها و مصون کردن دارایی‌های استان نقش دارد و امیدواریم با اتحاد و همدلی حوزه‌های مختلف، این طرح عملیاتی شود.

اولویت استان خدمت رسانی و رفع مشکلات عشایر


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خدمت رسانی و رفع مشکلات عشایر استان از اولویت‌های کاری مسئولان باشد. حجت الاسلام عبادی در دیدار جمعی از عشایر شهرستان درمیان گفت: عشایر مرزداران غیوری هستند که نه تنها در دفاع از مرز‌ها همواره ایفای نقش داشته اند بلکه در تولید و اقتصاد هم خوش درخشیده اند لذا باید مسئولان تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات آن‌ها به کار گیرند.


ورود خراسان جنوبی به محدوده قرمز مصرف برق


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به ورود این استان به محدوده قرمز مصرف برق، از مشترکان خواست مصرف خود را مدیریت کنند تا خاموشی‌ها کاهش یابد. دادگر گفت: مصرف برق استان در چند روز اخیر از مقدار بار تعیین شده، عبور کرده است که همین عبور از حد تعیین شده، سبب اعمال خاموشی‌ها می‌شود.


رفتار کاندیداهای شورای شهر را در ‌فضای مجازی ‌دائم رصد می‌کنیم


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه رفتار کاندیداهای شورای شهر را در ‌فضای مجازی ‌دائم رصد می‌کنیم، گفت: هر چه فضای انتخابات سالم و قانونمندتر باشد امیدواری مردم و‌ مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی نیز بیشتر می‌شود. حمیدی افزود: رصد بیشتر اقدامات تفرقه برانگیز در استان در دستور کار جدی قرار دارد و با عواملی که به تذکرها توجهی ندارند برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

شرکت آب و فاضلاب در کاهش تهدیدات پیشتاز است


معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور در بازدید از مرکز پایش و راهبری تاسیسات شرکت آب و فاضلاب استان گفت: شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در مسائل پدافندی و کاهش تهدیدات پیشتاز است. رحیمی افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل استان که چند بخش آب مربوط به مسائل حوزه آب استان است به تصویب رسیده که برای اجرا ابلاغ می گردد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این جلسه به بیان مهمترین اقدامات این مجموعه در راستای تکمیل تله متری تاسیسات شرکت پرداخت و اظهار کرد: مطالعات پدافند غیرعامل برای شهرستان مرکز استان به همراه 4 شهرستان مرزی انجام و به تصویب رسیده است.


راز و رمز نهفته در دل شهرهای خلاق خراسان جنوبی


ایسنا- امسال؛ شهرهای نهبندان و مود استان خراسان جنوبی در حوزه‌ هنرهای تجسمی و صنایع دستی به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران پیوستند. روستای مود واقع در 38 کیلومتری جنوب شرقی بیرجند از مناطق معتبر و شناخته شده قالیبافی نه تنها در بیرجند بلکه در جنوب خراسان می باشد. کیفیت و نوع مرغوب قالی های مود در سال های گذشته شهرت جهانی را نه تنها برای خود بلکه برای شهر بیرجند به دنبال داشته است. عده‌ای عقیده دارند که اولین بار جهت ایجاد کارگاه‌های قالیبافی استادکاری از درخش به این روستا آورده شده و لذا از لحاظ قدمت و سابقه بافت، پس از روستای درخش قرار دارد، اما آنچه که در حال حاضر و با مشاهده سبک دارهای قالی در این منطقه توجه هر بیننده را به خود جلب می‌کند، شباهت کامل دستگاه‌های قدیمی قالیبافی منطقه بیرجند با دستگاه‌های قدیمی قالیبافی استان کرمان است.روش چله کشی فارسی و شیوه نصب آن بر روی دار قالی و همچنین شکل و نحوه کار دارهای قالی در تمامی موارد منطبق با نوع دارهای کرمانی است. از لحاظ شکل ظاهری، برخی از دارها فاقد قسمت‌های راست رو و چپ رو هستند و صرفاً از دو بخش سر دار و زیر دار تشکیل شده‌اند. این قبیل دارهای قالی به کرات در مناطق مختلف استان کرمان مشاهده شده است، اما شهرت و آوازه بسیار زیاد قالی های مود، باعث گشت بسیاری از دست اندرکاران، خریداران و حتی تجار، فرش بیرجند را با نام مود معرفی نموده و بسیاری از بافته‌های منطقه بیرجند را به آن نسبت دهند. به علت فقر اقتصادی قریب به 30 سال است که قالی مود از معیارها و اندازه های واقعی خود فاصله گرفته ولی علیرغم این مسأله هنوز نیز به طور گسترده در تولید قالی منطقه بیرجند دارای اهمیت و اعتبار خاصی است. شهرستان نهبندان به اقتضای موقعیت طبیعی آن و مجاورت با کویر، در دشتی نسبتاً وسیع واقع شده ‌است. این شهرستان نیز از جمله شهرستان‌های مهم در هنرهای تجسمی است؛ شهری که مردمانش با لباس‌های محلی سال‌هاست هنرهایی جدید خلق می‌کنند.

اعتباراتی برای زیرساخت‌های فرهنگی

مجید بیکی، فرماندار نهبندان به ایسنا گفت:موضوعات فرهنگی، تاثیرگذاری بسیار وسیعی دارند و باید بیشتر به آن بها داد تا شهرهایی چون نهبندان دیدهش وند. وی با اشاره به این که سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای زیرساخت های فرهنگی و هنری شهرستان در نظر گرفته شد که یک میلیارد تومان آن تخصیص یافت، اظهار کرد: از این مبلغ، دو نوبت اعتبار به پروژه پلاتو اختصاص داده شد و امیدواریم با اعتبار تکمیلی امسال، پروژه را تا پایان 1400 به اتمام برسانیم. وی در خصوص سالن فرهنگی و هنری فعلی شهرستان بیان کرد: فضای داخلی سالن، تهویه ، نور و حتی صندلی ها مناسب نیستند، در همین راستا قرار شده است بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای بهسازی این سالن از سوی بنیاد برکت و بخشی از اعتبارات شهرستان تامین شود.

فرصتی برای توجه به پتانسیل‌های شهر

عارف قاسمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه از انتخاب شهر مود از شهرستان سربیشه در بخش‌های 9 گانه در بخش صنایع دستی (رشته فرش) به عنوان یکی از شهرهای خلاق در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد. وی افزود: فلسفه شهر خلاق این است که همیشه در یک مکان پتانسیل‌های خلاقی وجود دارد. باید شرایط به‌گونه‌ای باشد، که مردم فکر کنند برنامه‌ریزی کنند و در استفاده از فرصت‌های به وجود آمده، ابتکار عمل داشته باشند. هم‌چنین مردم بتوانند مسائل شهری مهارنشدنی را اداره کنند.وی بیان کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مدولباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل می‌شود. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه اظهار کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.قاسمی بیان کرد: این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست. وی با بیان اینکه گروه‌های 9 گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرها در رقابت شهرهای خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است، افزود: در این آیین و پس داوری‌ها، شهر مود از شهرستان سربیشه در رشته فرش به مرحله نهایی رسیده است و بین شهرهای خلاق صنایع دستی و سنتی در سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) شناخته شد.رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای فرهنگ در شهر خلاق برنامه ریزان شهری باید رویکردی فرهنگی در برنامه ریزی هایشان داشته باشند و از منابع فرهنگی شهر برای توسعه آن استفاده کنند؛ منابع فرهنگی در افراد شامل خلاقیت، مهارت و استعداد است. وظیفه برنامه ریز شهری نیز شناسایی، مدیریت و بهره برداری از این منابع و ایجاد فضایی برای پرورش خلاقیت‌ها و ایده‌ها به کارگیری ایده‌های ساکنین در جهت حل مسائل، رشد اقتصادی و توسعه معرفی کرد.وی بیان کرد: بدون شک این امر و این انتخاب نشان از تاریخ، فرهنگ و تمدن اصیل مردم شهرستان سربیشه دارد که می‌تواند در توسعه گردشگری پایدار و جذب گردشگران و همچنین معرفی این شهرستان سهم بسزایی داشته باشد.

توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی، ملی و ارزش‌های دینی

سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: در مراسم پایانی معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور، نهبندان و مود از خراسان جنوبی برگزیده این دوره شدند. وی افزود: طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با نگاه آمایشی و آینده‌نگر از سال 1397 در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و روند اجرایی آن بر پایه پژوهش و مطالعه از تیر سال گذشته با هدف کمک به برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار، کشف، جذب و پرورش فعالیت‌ها و پیشنهادهای نو و پایدار بومی حمایت از آنها، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح محلی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، تمرکززدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ، توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب‌وکارهای فرهنگی هنری و صنایع خلاق آغاز شد که بر مشارکت شهروندان، هنرمندان، تشکل‌ها و نهادهای هر شهر متکی است. زمزم ادامه داد: این طرح ابتدا قرار بود در حوزه تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس انجام شود، اما بعد از ارائه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حوزه‌های سینما، ادبیات، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته‌بندی و هنرهای صناعی و سنتی هم در آن قرار گرفت.

شناسایی 39بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

39بیمار جدید کرونا در 24ساعت گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 204آزمایش کرونا در استان انجام شد که 39آزمایش، مثبت قطعی بودند گفت: از این تعداد مبتلای جدید به کرونا، 8نفر در بیمارستان ها بستری اند و 31نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. مهدی زاده افزود: تعداد فوتی‌های در اثر بیماری کرونا در استان همچنان 889 مورد است.


تأکید استاندار خراسان جنوبی بر رعایت اصل بی طرفی در انتخابات


دادرس مقدم- استاندار خراسان جنوبی در همایش مدیران کل ستادی استانداری و فرمانداران استان، بر رعایت اصل بی طرفی در انتخابات تاکید کرد. ملانوری گفت: اگر نیرو‌های مرتبط با انتخابات این اصل را رعایت نکنند، سریع و صریح با آنان برخورد می‌شود. وی تأمین امنیت و سلامت را از محور‌های اساسی انتخابات ۲۸ خرداد عنوان کرد و افزود: با تمام توان تلاش می‌کنیم در برگزاری انتخابات هیچ دغدغه‌ای ایجاد نشود و تعهد می‌کنیم تجهیزات و منابع انسانی کافی برای برگزاری این حماسه ملی تأمین شود. استاندار خراسان جنوبی افزود: برای تأمین سلامت رأی دهندگان و اعضای برگزار کننده انتخابات، امکانات و تجهیزات مقابله با بیماری کرونا نیز در حوزه‌های انتخابیه تأمین شده است. خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم از تدوین اطلس امنیتی استان خبر داد و گفت: در این اطلس، محتوا‌های امنیتی مرتبط با استان گردآوری شده است و اکنون این اطلس در اختیار دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار گرفته است.

بیمارستان میلاد بیرجند با کمبود پزشک متخصص مواجه است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: کمبود پزشک متخصص مهمترین مشکل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) میلاد ۳ بیرجند است که باعث شده بخش قابل ملاحظه‌ای از ظرفیت بیمارستان غیرفعال باشد. فرزاد فیروزی افزود: براساس اعلام مدیرعامل بیمارستان میلاد ۴۰ درصد ظرفیت بیمارستان فعال است و ۶۰ درصد امکان ارتقای ظرفیت خدمات درمانی دارد که امیدواریم با تامین پزشک متخصص بتوان ظرفیت‌ها را ارتقا داد. وی گفت: بیمارستان میلاد با وجود امکانات بسیار منظم و مطلوب، ظرفیت‌های خالی قابل توجهی دارد که با افزایش پزشکان متخصص می‌توان این ظرفیت را فعال کرد. مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با دستور استاندار خراسان جنوبی در این بازدید کارگروهی تشکیل خواهد شد تا طبق توافقی که بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است پزشکان متخصص دانشگاهی بتوانند علاوه بر مراکز دانشگاهی در این بیمارستان هم فعالیت داشته باشند و خدمات بیمارستان ارتقا پیدا کند. بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) میلاد ۳ در سال ۱۳۹۴ به منظور ارائه خدمات بهدشتی درمانی و مراقبتی پیشرفته همچنین تامین بخشی از نیازهای درمانی منطقه شرق کشور و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان با ۱۵۰ تخت فعال از بیمارستان‌های مجهز شرق کشور است که براساس آخرین استانداردهای بیمارستانی تاسیس شده و به عنوان یک بیمارستان جنرال با چهار اتاق عمل مجهز به تمامی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی، طراحی و احداث شده است.

افتتاح بخش جدید بیمارستان شهید رحیمی بیرجند

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، بخش جدید بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به بهره برداری رسید. طرح هتلینگ این بیمارستان با هدف بهسازی فضاهای بستری اجرا شده و ظرفیت خدمات درمانی را برای ۲۹ بیمار در بخش زنان و زایمان فراهم کرده است. اجرای طرح هتلینگ بیمارستان شهید دکتر رحیمی از بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد و هزینه اجرای آن با احتساب خرید تجهیزات پزشکی و ساختمانی سه میلیارد تومان است. با اجرای بخشی از طرح هتلینگ بیمارستانی در بخش زنان و زایمان بیمارستان شهید رحیمی در حال حاضر این بخش دارای همه امکانات شامل اتاق‌های تک تختی، دوتختی و بیشتر، سامانه‌های هوشمند تهویه، گرمایش و سرمایش، صوت و تصویر و سایر امکانات رفاهی ویژه بیماران و همراهان آنان است. همچنی استاندار خراسان جنوبی از باغ وقفی که در مجاورت بیمارستان شهید رحیمی قرار دارد نیز بازدید کرد و در ارتباط با درخواست مسوولان بیمارستان و تامین اجتماعی مبنی بر واگذاری این زمین برای اجرای طرح توسعه بیمارستان، دستور بررسی موضوع در قالب تشکیل نشست ویژه را صادر کرد.


طرح تغذیه مصنوعی آهنگران و بندان؛ گرفتار در پیچ اعتبارات


سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح تغذیه مصنوعی آهنگران و بندان با گذشت 10 سال در پیچ و خم تامین اعتبار مسکوت مانده است. سروری گروهی گفت: طرح تغذیه مصنوعی آهنگران در شمال شرق بیرجند و در شهرستان زیرکوه بر روی رودخانه آهنگران با مساحت حوضه آبریز 189.2 کیلومترمربع واقع شده است. وی افزود: طرح تغذیه مصنوعی آهنگران شامل احداث پنج بند خاکی و سرریز مربوط به آن از نوع سنگ و ملاتی و 2 سازه انحراف آب بتنی و سنگ و ملاتی به احجام تقریبی 350 هزار مترمکعب خاکریزی، 54 هزار مترمکعب خاکبرداری، 4 هزار و 500 مترمکعب اجرای سنگ و ملات و 450 مترمکعب بتن مسلح و 300 هزار مترمکعب لایروبی رودخانه است. وی اظهار کرد: این طرح با هدف تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در زیر حوضه آهنگران به حجم 3.47 میلیون متر مکعب و مهار کردن سیلاب‌های رودخانه آهنگران مطالعه شده و در حال اجرا است. سروری گفت: تا کنون برای این طرح 4 میلیارد تومان هزینه شده که تکمیل آن 13 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد. سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح تغذیه مصنوعی بندان نیز در 70 کیلومتری شرق شهر نهبندان بر روی رودخانه بندان با مساحت حوضه آبریز 1896 کیلومترمربع واقع شده است. سروری بیان کرد: طرح تغذیه مصنوعی بندان هم با هدف حفاظت خاک، جلوگیری از فرسایش و انتقال رسوب، سیلاب و زیان‌های آن، تغذیه سفره آب زیرزمینی و جبران بخشی از افت سالانه سطح آبخوان به حجم 1.74 میلیون مترمکعب در حال اجراست. وی افزود: برای اجرای این طرح تاکنون 11 میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن 19 میلیارد تومان دیگر نیاز است.


طرح تغذیه مصنوعی آهنگران و بندان؛ گرفتار در پیچ اعتبارات
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح تغذیه مصنوعی آهنگران و بندان با گذشت 10 سال در پیچ و خم تامین اعتبار مسکوت مانده است. سروری گروهی گفت: طرح تغذیه مصنوعی آهنگران در شمال شرق بیرجند و در شهرستان زیرکوه بر روی رودخانه آهنگران با مساحت حوضه آبریز 189.2 کیلومترمربع واقع شده است. وی افزود: طرح تغذیه مصنوعی آهنگران شامل احداث پنج بند خاکی و سرریز مربوط به آن از نوع سنگ و ملاتی و 2 سازه انحراف آب بتنی و سنگ و ملاتی به احجام تقریبی 350 هزار مترمکعب خاکریزی، 54 هزار مترمکعب خاکبرداری، 4 هزار و 500 مترمکعب اجرای سنگ و ملات و 450 مترمکعب بتن مسلح و 300 هزار مترمکعب لایروبی رودخانه است. وی اظهار کرد: این طرح با هدف تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در زیر حوضه آهنگران به حجم 3.47 میلیون متر مکعب و مهار کردن سیلاب‌های رودخانه آهنگران مطالعه شده و در حال اجرا است. سروری گفت: تا کنون برای این طرح 4 میلیارد تومان هزینه شده که تکمیل آن 13 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد. سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح تغذیه مصنوعی بندان نیز در 70 کیلومتری شرق شهر نهبندان بر روی رودخانه بندان با مساحت حوضه آبریز 1896 کیلومترمربع واقع شده است. سروری بیان کرد: طرح تغذیه مصنوعی بندان هم با هدف حفاظت خاک، جلوگیری از فرسایش و انتقال رسوب، سیلاب و زیان‌های آن، تغذیه سفره آب زیرزمینی و جبران بخشی از افت سالانه سطح آبخوان به حجم 1.74 میلیون مترمکعب در حال اجراست. وی افزود: برای اجرای این طرح تاکنون 11 میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن 19 میلیارد تومان دیگر نیاز است.


معرفی 36 تعاونی برای دریافت تسهیلات

36 تعاونی خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند. سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: برای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار 58 طرح در قالب تعاونی به شعب صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شدند. علیرضا رزم افزود: این تعاونی ها از محل تفاهم نامه سه جانبه معاونت تعاون، معاونت توسعه کارآفرینی واشتغال وصندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

سفر معاون سرکنسولگری کشورمان در هرات به استان

معاون جدید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان با دعوت رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی سفر دو روزه ای خراسان جنوبی داشت و از نزدیک در جریان طرفیت ها و چالش ها و انتطارات استان قرار گرفتند مهمترین برنامه های سفر ایشان دیدار و گفتگو معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نشست با روسایی کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی بیرجند بازدید از مرز ماهیرود و ملاقات با مدیران نهادهای متولی در مرز و حضور در نشست مدیریت بحران مرزی بود.

سنسور‌های کلرسنجی در بیرجند و نهبندان در حال نصب است

سنسور‌های کلرسنجی در بیرجند و نهبندان نصب می شود تا کیفیت آب این مناطق رصد شود . امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در بازدید معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از مرکز تله متری این شرکت، به انعقاد تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای هوشمندسازی تاسیسات آب شرب استان اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی، تاسیسات به صورت 24 ساعته رصد می‌شود و در صورت بروز مشکل در هر یک از تاسیسات در مناطق مختلف استان حتی مناطق دوردست، در کمترین زمان ممکن مرتفع می‌شود. امامی از آبرسانی به 430 روستا با استفاده از ناوگان آبرسانی سیار در پیک مصرف تابستان خبر داد و افزود: از این تعداد 380 روستا به صورت ثابت از این ناوگان استفاده می‌کنند.

واکسیناسیون خودرویی 57 سالمند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی از تزریق واکسن کرونا برای 57 سالمند در اولین روز راه اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی در بیرجند خبر داد. شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی به همت بسیج در محل مجتمع غدیر واقع در خیابان پاسداران راه اندازی شد که با شروع اولین روز کاری 57 سالمند بیرجندی واکسن کرونا را دریافت کردند. وی افزود: ساعت کاری این مرکز همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر است که در صورت استقبال خوب مردم از این مرکز امکان انجام واکسیناسیون در شیفت عصر نیز وجود دارد. شریف زاده اظهار کرد: در شهرستان بیرجند این آمادگی وجود دارد که یک مرکز واکسیناسیون خودرویی دیگر در محل چهارشنبه بازار راه اندازی شود. دبیر ستاد دانشکاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: در شهرستان‌ها کوچک نیازی به راه اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی وجود ندارد، ولی در شهرستان‌های فردوس، قاین و طبس در صورتی که شرایط مهیا باشد مرکز واکسیناسیون خودرویی راه اندازی می‌شود. وی ادامه داد: برای تعدادی از جانبازان استان که امکان حضور آن‌ها در مراکز واکسیناسیون وجود نداشته، با همکاری بنیاد شهید و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واکسن کرونا در منازل این افراد تزریق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت