یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

وزارت کشور اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است را منتشر کرد. بر این اساس سعید جلیلی، ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، علیرضا زاکانی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی تایید صلاحیت شدند.

در حال رایزنی‌ برای رقابتی‌تر کردن صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری هستم

رئیسی از رایزنی با مقامات بلند پایه برای رقابتی کردن انتخابات ریاست‌‌جمهوری خبر داد. صفحه اینستاگرام رئیسی ویدئویی از واکنش وی نسبت به نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد. وی در این ویدئو می‌گوید: از زمانی که نتایج بررسی صلاحیت‌ها را شنیدم، در حال رایزنی هستم تا یک صحنه مشارکتی و رقابتی در انتخابات شکل بگیرد.

لاریجانی: راضی به رضای الهی هستم

لاریجانی پیرامون اعلام نظر شورای نگهبان مبنی‌بر عدم احراز صلاحیتش در بیانیه ای نوشت: در این دوره بر حسب وظیفه اسلامی، ملّی و انقلابی و بر اساس تأکید رهبری مبنی بر حضور حداکثری به صحنه انتخابات وارد شدم اما حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.

دخالت‌های دستگاه‌های امنیتی در تصمیم سازی برای شورای نگهبان ‏سبب این نابسامانی‌هاست

صادق آملی لاریجانی عضو شورای نگهبان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در تمام مدت عضویتم در شورای نگهبان از تصمیمات این نهاد دفاع کرده‌ام، اما هیچ گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیر قابل دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیت‌ها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها. سبب این نابسامانی‌ها تا حد زیادی، دخالت‌های فزاینده دستگاه‌های امنیتی از طریق گزارش‌های خلاف واقع، در تصمیم سازی برای شورای نگهبان است.

تأیید صلاحیت کسانی که در این هشت سال به مردم خسارت زده‌اند باعث شک و تردید می‌شد

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: کسانی که در این هشت سال به مردم خسارت زده‌اند اگر تأیید صلاحیت می‌شدند باید در اجرای درست قانون شک می‌کردیم. جوکار افزود: اینکه چه افرادی توسط شورای نگهبان برای انتخابات تأیید صلاحیت شوند هیچ ارتباطی با بحث مشارکت مردم در انتخابات ندارد.

مطهری: از رد صلاحیت علی لاریجانی در حیرتم

مطهری در واکنش به رد صلاحیت لاریجانی گفت: رد صلاحیت لاریجانی که همیشه گوش به فرمان نظام بوده در حیرتم! استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی به اقامت یا تحصیل اقوام درجه یک مقامات عالی در کشورهای دیگر، پذیرفته نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت