یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال گذشته

معاون سازمان برنامه بودجه گفت: دولت سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم، کرونا و افزایش تورم با هدف حمایت از کارمندان حقوق آنها را بین 23 تا 53 درصد افزایش داد. پورمحمدی افزود: سال گذشته حقوق کارمندانی که کمتر از چهار میلیون تومان دریافت می کردند 53 درصد افزایش یافت. همچنین کارمندانی با دریافتی 4 تا 6 میلیون تومان شاهد افزایش 45 درصدی حقوق خود بودند.

شرایط بحرانی مصرف برق تا یک ماه آینده ادامه دارد

مدیرعامل توانیر گفت: امسال به ویژه در یک ماه آینده، شرایط بحرانی داریم، به همین علت به نیروگاه‌ها فشار آوردیم تا زودتر به مدار تولید برگردند و با تولید رمزارزها هم برخورد جدی می‌کنیم. متولی زاده گفت:امسال رشد انرژی مصرفی برای استخراج هر واحد رمزارز، چندین برابر شده است که همراه با خشکسالی فشار زیادی بر نیروگاه های کشور وارده کرده است.

احتمال تشرف 15 درصد سهمیه کشورها به حج 1400

فارس نوشت: امسال متولیان خانه خدا اعلام کردند قصد دارند که این مراسم را برای زوار خارجی نیز با اعمال محدودیت‌هایی برگزار کنند. یک منبع آگاه از احتمال حضور 15 درصد سهمیه کشورها در حج امسال خبر داد و گفت: سهمیه ایران در حج سال گذشته 87 هزار و 500 نفر بود که حدود 13 هزار نفر از زائران به حج تمتع امسال مشرف خواهند شد.

واکسیناسیون زیر 60 ساله ها با واکسن ایرانی

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون سنین پایین تر از 60 سال با واکسن های تولید داخل ادامه پیدا خواهد کرد. جان بابایی افزود: امیدواریم تا پایان شهریور 1400 قسمت اعظم جمعیت در معرض را بتوانیم واکسینه کنیم.

فرصت یک ماهه ایران به مذاکرات وین

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس حداکثر تا یک ماه دیگراز سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید. غریب آبادی افزود: داده‌های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی است و به آژانس منتقل نمی‌شود. وی با ذکر این نکته که داده‌های یک ماه پیش روی نیز صرفا نزد ایران خواهد ماند، خاطرنشان کرد: در رابطه با حذف یا انتقال داده‌ها، همان شرایط تفاهم مشترک سه ماهه همچنان حاکم خواهد بود.وی به کشورهای طرف مذاکره توصیه کرد تا از این فرصت که بر اساس حسن نیت ایران فراهم شده است، در جهت لغو کامل تحریم‌ها به گونه‌ای عملی و قابل راستی آزمایی استفاده کنند.

هشدار؛ وقوع پیک پنجم مصادف با انتخابات

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن بیان هشداری درخصوص شروع پیک پنجم افزود: برگزاری هرگونه تجمعی باعث می‌شود با پیک جدید بیماری روبه رو شویم بنابراین توصیه اکید داریم که حتما در تبلیغات کاندیداها و روز انتخابات پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح رعایت شود، همه افراد از ماسک استفاده کنند، فضا باز باشد و روز انتخابات نیز ساعت رای گیری افزایش پیدا کند تا مردم هجوم نیاورند و با حفظ فاصله گذاری فیزیکی رای گیری انجام شود. مینو محرز ادامه داد: اگر پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات رعایت نشود، باید منتظر پیک پنجم کرونا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت