یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار فرهنگی – اجتماعی

ابلاغ 37 میلیاردی برای بازارچههای دائمی صنایعدستی

امتحانی – 37میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای حداث و تجهیز بازارچه‌ های دائمی صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی اختصاص یافت.معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان گفت: از این رقم 30 میلیارد  ریال ملی و هفت میلیارد ریال استانی است.  عباس زاده افزود: خراسان‌جنوبی با فعالیت بیش از ده بازارچه دائمی صنایع‌دستی از جمله استان‌های فعال در این بخش است و امسال نیز با تخصیص و ابلاغ 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایجاد، تکمیل و بهره‌ برداری از بازارچه‌های دائمی را در دستور کار قرار داده است.  به گفته وی 10 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از بازارچه صنایع‌دستی شهرستان فردوس، 4 میلیارد ریال بازارچه صنایع‌دستی آیسک با ایجاد 10 غرفه، 8 میلیارد ریال برای تکمیل سرای امینی شهرستان بیرجند با پوشش 35 غرفه و مبلغ 8 میلیارد ریال برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی طبس اختصاص یافته و در مرحله انعقاد قرارداد و انجام کار توسط پیمانکار است. معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: 7 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی (جزء 87) برای بازارچه‌ها دائمی صنایع‌دستی پیش‌بینی شده است.به گفته وی تولید محصولات بدون هدف، بی توجهی به مبحث کیفیت محصولات صنایع‌ دستی، عدم بسته‌بندی مناسب، نبود برند برای محصولات تولیدی از جمله مشکلات پیش‌روی فروش است که هنرمندان برای رفع آن تلاش کنند و حل مسائلی، چون سهل الوصول کردن صادرات، قوانین گمرک، بیمه و ایجاد مراکز عرضه و فروش از جمله حمایت‌های دولت از این قشر از جامعه است.

تیم خراسان جنوبی، مقام سوم مسابقات برنامه نویسی دانشگاه پیام نور

محمدی – دانشجویان دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در اختتامیه چهارمین دوره مسابقات سراسری برنامه نویسی دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور موفق به کسب مقام سوم شدند.  در این مسابقات تیم برنامه نویسی دانشجویی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با نام Hectorpnu در رقابت با 37 تیم از 14 استان کشور توانست مقام سوم را به دست آورد.  این مسابقات با هدف هویت بخشی به فعالیت‌های علمی دانشجویان و شناسایی استعداد‌های برنامه نویسی در دانشگاه پیام نور کشور برگزار می‌شود. برندگان این مسابقات به صنایع بومی استان‌ها معرفی می‌شوند یا از استعداد آنان برای ایجاد مشاغل خلاقانه استفاده می‌شود.

تلاش سپاه برای گسترش اقدامات محرومیت‌زدایی در شرق کشور

خیرآبادی- فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تلاش سپاه گسترش اقدامات محرومیت‌زدایی در شرق کشور است، گفت: اساسی‌ترین موضوعی که به پایداری امنیت منطقه کمک می‌کند برطرف کردن محرومیت مردم است. سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث، گفت: خیلی خوشحال شدیم که امروز توفیق شد و حضرتعالی را زیارت کردیم، ان شاا… که خداوند به شما سلامتی عنایت کند تا همه عزیزان و دوستان از محضر جنابعالی فیض ببرند. وی ادامه داد: از جمله مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه ایجاد و برقراری امنیت پایدار است. سردار پاکپور ابراز داشت: الحمدلله در مناطق تحت کنترل، امنیت برقرار است و مشکل خاصی وجود ندارد و بعضی از اتفاقات طبیعی هستند.وی در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت محرومیت زدایی سپاه اشاره کرد و گفت: تلاش سپاه هم این است که اقدامات محرومیت زدایی خود را در منطقه شرق کشور گسترش دهیم چون که اساسی‌ترین موضوعی که به پایداری امنیت منطقه کمک می‌کند برطرف کردن محرومیت مردم در این منطقه است که الحمدلله اقدامات خوبی دارد صورت می‌گیرد.  حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ی ولی فقیه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جایگاه سپاه پاسداران این است که رهبران فساد، آدمکش و آنهایی که به دنبال تجزیه حقوق انسان ها هستند را از میان بردارند تا مردم از دست آنها راحت بشوند، گفت: در سیستم نظامی مکتب انبیاء همواره جنگ برای صلح است و لذاست که خیلی هدفمند است به این معنی که باید به جایی برسد که آنهایی که آدمکش هستند، فتنه می کنند و به جان و ناموس مردم تعرض دارند خلع سلاح شوند.

طرح فروش فوق العاده جایگزین نمایشگاههای عرضه مستقیم

اعتمادیان- طرح فروش فوق العاده با عنوان “ نمایشگاهی به وسعت ایران” در آستانه سال نو به جای برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در خراسان جنوبی آغاز شده است. رئیس اتاق اصناف استان گفت: امسال به دلیل محدودیت‌های کرونا و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، در آستانه سال نو، هیچ گونه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار نمی‌شود. علیزاده افزود: در طرح فروش فوق العاده حدود 100 واحد صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، خشکبار و آجیل مایحتاج مردم با 10 درصد تخفیف عرضه می‌شود که این واحد‌ها با نصب بنر مشخص خواهند شد.طرح فروش فوق العاده در خراسان جنوبی تا 15 فروردین ادمه دارد. رئیس اتاق اصناف استان افزود: بازرسان اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی بر رعایت قیمت فروش فوق العاده و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نظارت مستمر خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت