پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

نادران: رد کلیات بودجه 1400 عروسی دولت است

رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 با اشاره به عواقبی که رد کلیات بودجه 1400 می تواند به دنبال داشته باشد، تاکید کرد: دولت به دنبال رد کلیات بودجه 1400 است و این اتفاق عروسی دولت خواهد بود. نادران با بیان اینکه مجلس باید نشان دهد که تصمیم گیر اصلی مجلس است نه دولت، خطاب به نمایندگان گفت: بازی نخورید، دست شعبده بازان رو شده است، جای متهم و قاضی را تغییر ندهیم، منافع ملی و مصالح ملی باید مورد توجه ما باشد.

معین: کاندیدای اصلاح طلبان اگر خوش نام باشد تایید صلاحیت نمیشود

وزیر علوم در دولت اصلاحات درباره انتخابات 1400 گفت: کار به اجازه دادن یا ندادن مجلس نخواهد رسید، در همان مرحله نظارت استصوابی تکلیف نامزد انتخاباتی اصلاح طلبان اگر شخصیت خوش نام، مقبول، مستقل و کارآمدی هم باشد روشن می شود و تائید صلاحیت نخواهند شد. معین افزود: با توجه به شرایط فعلی برای حضور در انتخابات وظیفه ای برای خود تشخیص نمی دهم.

قاضی زاده هاشمی: روحانی از موفقیت مجلس در اصلاح امور نگران است

نائب‌رییس اول مجلس گفت: اینکه امروز رییس جمهور مجلس را مخاطب قرار می‌دهد که چرا ارقام ارزی و نفتی بودجه را تغییر داده‌ است به این خاطر است که از موفقیت مجلس در اصلاح امور نگران است. قاضی زاده هاشمی درباره بررسی کلیات لایحه بودجه 1400 افزود: لایحه بودجه که چنان مملو از اشکال و آسیب است که اصلاح آن در توان مجلس نیست.

تاجزاده: دو راه وجود دارد، یا اتکا به ملت یا اتکا به اقلیت

مصطفی تاجزاده با بیان اینکه وضعیت الان شایسته ملت ایران نیست و باید تغییر بکند، گفت: دو راه بیشتر برای تغییر وجود ندارد، یکی بازگشت به مردم و تمکین در مقابل رأی مردم  و مطالبات مردم  و ملت را صاحب خانه و همه سیاست‌مداران را میهمان دانستن، که برای  مدت موقتی هستند و می روند.

دولت باید لایحه یک یا سه دوازدهم ارائه دهد

امیرآبادی فرهانی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به اینکه لایحه بودجه در صحن علنی رد شده است براساس ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس، دولت باید لایحه یک یا سه دوازدهم به مجلس ارائه کند. وی درباره قطع سخنان نوبخت افزود: این موضوع عمدی نبوده و به صورت الکترونیکی بعد از اتمام زمان سخنان کسی که در جایگاه قرار می‌گیرد میکروفن قطع می‌شود

مجلس کلیات لایحه بودجه 1400 را رد کرد

پس از مخالفت دولت با برخی پیشنهادات مبنی بر تغییرات اساسی در بودجه سرانجام امروز کلیات بودجه در جلسه علنی مجلس به رای گذاشته شد که در نهایت از  سوی نمایندگان رد گردید. کلیات بودجه سال 1400 با 99 ‏رای موافق، 148 ‏رای مخالف و 12 ‏رای ممتنع از مجموع  261 نماینده حاضر در مجلس رد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدینه – وزارت بهداشت با راه اندازی رشته سلامت در حوادث و بلایا در مقطع

بیشتر

زمانی – ۱۱۵ هکتار سامانه آبیاری هوشمند به صورت آزمایشی در شهرستان سربیشه خراسان جنوبی

بیشتر

میرکلانی- رزمایش ملی محله اربعینی در خراسان جنوبی با مشارکت هزار و ۵۷۰ نفر از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت