شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی روز سه شنبه 14 بهمن ماه 99

با پیگیریهای نمایندگان مجلس؛ شهرستان زیرکوه صاحب بیمارستان میشود

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس اظهار کرد: ساخت بیمارستان برای شهرستان زیرکوه به تصویب رسید. سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس، گفت: شهرستان زیرکوه تنها شهرستان در خراسان جنوبی است که بیمارستان نداشته و حتی مکان در دست ساخت نیز برای بیمارستان ندارد.  وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ماده 23 قانون الحاقی در خصوص اعتبار احداث بیمارستان کوثر حاجی آباد در لایحه بودجه سال 1400 کشور لحاظ شد. اسحاقی با بیان اینکه ساخت بیمارستان برای شهرستان زیرکوه به تصویب رسید، تصریح کرد: این مصوبه به وزارت بهداشت کمیسیون تلفیق ابلاغ شد.

افتتاح و بهره برداری از ۶۶ طرح اقتصادی در طبس

ایرنا – فرماندار ویژه طبس گفت: 66 طرح با اعتبار 186 میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در حوزه‌ اقتصادی این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود. فلاحی اظهار کرد: از این تعداد 23 پروژه با اعتبار 103 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و 43 پروژه با اعتبار 83 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.وی ادامه داد: از مجموع 186 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های دهه فجر، 41 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های شهری و 145 میلیارد تومان مربوط به روستاها است، همچنین از این مبلغ، 174 میلیارد تومان از محل منابع ملی و استانی و 12 میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین شده است. معاون استاندار بیان کرد: پروژه آسفالت بخشی از محور طبس – اصفهان، پروژه تبدیل آبنما به پل در محور عشق‌آباد – بردسکن، گازرسانی به تعدادی از روستاها، فاز نخست بیابان‌زدایی از طریق پاشش مالچ در سطح 660 هکتار، کشت درخت در سطح 225 هکتار و مجتمع زغالسنگ زرین طبس از مهمترین پروژه‌های آماده افتتاح در چند روز آینده  است. وی افزود: علاوه بر این، عملیات اجرایی گازرسانی به 12 روستا و گازرسانی به سایت مسکن ملی آغاز می‌شود.

۱۹۷ پروژه در شهرستان قاینات افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

فرماندار قاینات گفت: 197 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار 292 میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در این شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.کریمی افزود: 183 پروژه در قاینات افتتاح و 14 پروژه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.وی اظهار داشت: 38 هزار خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد و برای 884 نفر اشتعال پایدار ایجاد می‌شود. فرماندار قاینات گفت: تعداد روستاهای برخوردار از اینترنت در شهرستان قاینات سال 1396 تعداد 30 روستا بود که در حال حاضر به 130 روستا افزایش یافته است و تا پایان دولت دوازدهم تمامی روستاها از اینترنت بهره‌مند خواهند شد. وی بیان کرد: تعداد روستاهای برخوردار از گاز در این شهرستان نیز به 158 روستا رسیده است و تا پایان دولت 98 درصد روستاها گازرسانی خواهند شد. کریمی از اجرای 321 برنامه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و توسعه‌ای به مناسبت دهه فجر امسال در شهرستان قاینات خبر داد.

شناسایی 22 بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی


22 بیمار جدید کرونا در شبانه روز گذشته در  استان شناسایی شدند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 127 آزمایش کرونا در استان انجام شد، گفت: از این تعداد 22 آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد که 9 نفر آنها، در بیمارستان‌ها بستری اند و 13 نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. مهدی زاده همچنین با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته، هیچ مورد فوت در اثر کرونا، در خراسان جنوبی نداشتیم، افزود: تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی همچنان 742 مورد است.

عادی انگاری، سمّ مهلک مدیریت بیماری کرونا

جم – آفت بزرگ و سمّ مهلک مدیریت  بیماری کرونا، عادی انگاری است. استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اگر فکر کنیم رنگ شهرهای استان تغییر کرده و شرایط بهتر شده است، باید منتظر خیز مجدد بیماری و شیوع گسترده آن در جامعه باشیم.وی به شرایط استان اشاره کرد و اظهار داشت: خراسان جنوبی از جمله استان هایی بود که آمار ابتلای 200 – 300 نفری و فوتی های روزانه 20 نفر را تجربه کرد اما با مدیریت خوبی که صورت گرفت، این آمار با کاهش چشمگیری مواجه شد. مرغداری های خسارت دیده از آنفلوآنزا باید سریعتر به تولید برگردند . مدیریت استان در تلاش است تا واحدهای تولیدی گرفتار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هرچه سریعتر به چرخه تولید برگردند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، در جلسه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: مدیریت استان در تلاش است تا واحدهای تولیدی گرفتار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هرچه سریعتر به چرخه تولید برگردند. ناصر خوش خبر، فعالیت های حوزه اطلاع رسانی را در زمان شیوع آنفلوآنزای فوق پرندگان در استان مثبت ارزیابی کردو گفت: با اطلاع رسانی اثربخش و به موقع، جو روانی ایجاد شده در جامعه در خصوص این بیماری  کنترل شد. وی به تنش ایجاد شده بر بازار مرغ استان اشاره کرد و گفت: با هم افزایی و مدیریت خوب دستگاه های مرتبط با این حوزه، نگرانی ایجاد شده در سطح جامعه مرتفع شد. معاون استاندار به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از واحدهای مرغداری استان اشاره کرد و گفت: باید با پیشگیری مبتنی بر تکنیک های روز از تکرار این موارد در استان جلوگیری شود. وی به لزوم توجه ویژه فعالان صنعت مرغ استان به بیمه گفت: شیوع این بیماری و خسارت هایی که برای تعدادی از واحدها به همراه داشت، لزوم توجه صنعت مرغ استان را به بیمه ملموس تر نمود. معاون استاندار به بحث بیمه بیکاری کارگران واحدهای تولیدی آسیب دیده در صنعت مرغ استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری های استاندار در سفر معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، بیمه بیکاری کارگران این واحدها مطرح شد که مکانیسم اجرایی آن در حال انجام می باشد. خوش خبر با تأکید بر تأثیر پذیری بازار از وضعیت تولید مرغ و تخم مرغ با توجه به شیوع آنفلوآنزا در برخی واحدها، ادامه داد: به جهت کنترل شرایط بازار در وضعیت موجود، با میدان داری استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جلسات متعددی در خصوص تنظیم بازار برگزار شد که خوشبختانه مسیر خوبی را طی می نماید. وی به ظرفیت تولید مرغ و تخم مرغ استان اشاره کرد و تصریح نمود: ظرفیت تولیدی واحدها، کفاف میزان مصرفی استان را می نماید. معاون استاندار با اشاره به وضعیت استان در مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: اگر چه موج شیوع این ویروس در استان کم شده، اما باید واکسیناسیون به موقع در واحدها صورت پذیرد تا به شرایط کاملاً مطمئنی برسیم. وی از درخواست چند واحد تولیدی آسیب دیده جهت هماهنگی در خصوص جوجه ریزی گفت: در این خصوص پیگیری شود و در صورت امکان درخواست این واحدها عملیاتی گردد تا ضریب تولید در استان بالا رود. به گفته وی؛ لازم است اداره کل محیط زیست و امور عشایری استان با رصد دقیق تالاب ها و…  از انتقال ویروس با منشأ پرنده های وحشی جلوگیری کنند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع): اقتصاد، مؤلفه مهم گام دوم انقلاب است    

خیرآبادی- اقتصاد مهمترین مؤلفه در گام دوم انقلاب به شمار می آید. فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از کارگاه‌های اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه و اقتصاد مقاومتی شهر خضری و کرغند  با تأکید بر اینکه اقتصاد مؤلفه مهم در گام دوم انقلاب است، گفت: اشتغال خرد خانگی در راستای کمک به معیشت خانوارها رونق گیرد. سردار علی قاسمی با اشاره به اینکه شعار حقیقی انقلاب اسلامی نه شرقی و نه غربی بود، بیان‌کرد: 42 سال است که به خاطر استقلال و فاصله‌گرفتن از وابستگی به غرب با تهدید و تحریم رو به رو هستیم. وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب مسئله عدالت و اقتصاد مطرح است، بیان‌کرد: جهاد، کار، تلاش و متکی نبودن به دیگران خود یک عبادت محسوب می‌شود. فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ما برای تأمین معنویت از طرفی و رفع نیازهای مادی و معیشتی از جنبه دیگر انقلاب کرده‌ایم، گفت: اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که از لحاظ اعتقادی و مادی و معیشتی ضعیف باشیم. سردار قاسمی اظهار کرد: اسلام هیچگاه با داشتن سرمایه و رفاهیات مخالف نبوده است، بلکه دنیاطلبی و دنیا دوستی و ظلم به واسطه داشتن سرمایه در اسلام مذموم است. وی بیان‌کرد: کارگاه‌های اشتغال‌زایی در راستای ترویج مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و تأمین نیازهای مادی خانوارها پیگیری می‌شود و همه ما باید دست به دست هم داده و با همکاری همدیگر در راستای کمک به نیازمندان و محرومان قدم برداریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی یادآور شد: تلاش بر این است که با رونق گرفتن اشتغال‌های خرد در منازل به معیشت خانواده‌ها کمک شود.

وضعیت هشدار  در فضای مجازی استان   

کلاهبرداری در فضای مجازی بیشترین جرائم فضای سایبری در خراسان جنوبی است. رئیس پلیس فتا گفت: کلاهبرداری در فضای مجازی یکی از بیشترین جرائم حوزه فضای سایبری بوده که در خراسان جنوبی به وقوع می‌پیوندد.سرهنگ محمد پور افزود: رایج‌ترین کلاهبرداری در سه ماهه گذشته، در زمینه خرید و فروش کالا یا خدمات در یکی از سایت‌های واسطه‌گر بوده که مبالغی را به عنوان بیعانه می‌گیرند. وی خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها و گروه‌ها را از دیگر کلاهبرداری‌های رایج دانست و گفت: در خرید و فروش فضای مجازی باید مانند فضای حقیقی حداقل‌هایی رعایت شود. رئیس پلیس فتای استان ادامه داد: فروشگاه منتخب اینترنتی برای خرید باید دارای مجوز باشد و به هر گروه یا کالایی نباید اطمینان کرد. سرهنگ محمد پور ادامه داد: یکی از راه‌های تشخیص فروشگاه‌های اینترنتی مجاز این است که باید در پارامترهای پرداخت، پرداخت در منزل را داشته باشد. وی با اشاره به مجازی شدن آموزش‌ها، اظهار کرد: از معلم‌ها خواستاریم اگر به هر دلیلی شبکه شاد پاسخگوی فعالیت‌های مد نظر نبود، از شبکه‌های اجتماعی بومی و داخلی استفاده کنند. سرهنگ محمدپور بیان کرد: همچنین خواستاریم زاویه دوربین، وب کم و نحوه پوشش در ارائه مطالب مورد توجه ویژه قرار گیرد. وی خواستار مراقبت والدین شد و افزود: از والدین خواستاریم زمان استفاده فرزندان از فضای مجازی در بستر اینترنت مدیریت لازم را به عمل آورند. سرهنگ محمد پور با بیان اینکه بستر فضای مجازی به نحوه استفاده کاربر بستگی دارد، گفت: اگر استفاده اصولی باشد و در وب‌گردی‌ها حداقل‌هایی رعایت شود، به لحاظ مالی، اخلاقی و اعتقادی دچار آسیب نمی‌شویم.

شیرینی فجر چهل و سوم در کام دانش آموزان خراسان جنوبی

محمدی- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از افتتاح 27 پروژه نوسازی و تجهیز مدارس طی بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 23 پروژه افتتاح مدارس است. محمود چاوشان افزود: در بهمن ماه سال جاری به برکت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس 27 پروژه در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌کند. مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه مجموع این پروژه‌ها 23 هزار و 815 متر مربع زیربنا دارد، بیان‌کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها نیز 85 میلیارد تومان است. چاوشان افزود: از این 27 پروژه تعداد 23 پروژه مدرسه با 157 کلاس درس است که 14 مدرسه شهری و 9 مدرسه دیگر نیز روستایی است. وی با بیان اینکه در بهمن ماه چهار سالن ورزشی نیز در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود، گفت: یک سالن ورزشی شهری و سه سالن ورزشی دیگر نیز در روستاهای استان افتتاح می‌شود. مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم ما برای افتتاح در بهمن ماه سال جاری پروژه حیات طیبه است، اظهار کرد: این پروژه به احتمال زیاد با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود. وی با اشاره به اینکه این پروژه شامل 45 کلاس درس، سالن ورزشی، آمفی‌تئاتر، آزمایشگاه شیمی و فیزیک و حرفه و فن است که برای تجهیز آن اعتباری حدود چهار میلیارد تومان هزینه شده است. مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: با افتتاح این پروژه بخشی از مشکل کمبود کلاس درس در مساکن مهر بیرجند به ویژه در محدوده مهرشهر مرتفع خواهد شد.

تقدیر نهاد ریاست جمهوری از تلاش استان در مدیریت بیماری کرونا

استاندار خراسان جنوبی گفت: نهاد ریاست جمهوری از تلاش های استان در بحث مدیریت بیماری کرونا تقدیر کرد. ملانوری با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: به پاس قدردانی از زحمات حوزه های مختلف در بحث مدیریت بیماری کرونا، گزارشی به نهاد ریاست جمهوری ارسال نمودیم. وی ضمن قدردانی از همراهی های بی نظیر مردم با مصوبات و تصمیمات ستاد کرونا، تصریح نمود: در این گزارش به موضوع اطلاع رسانی های به موقع رسانه ها، همراهی مردم، تبعیت اصناف و بازاریان از مصوبات ستاد در بحث محدودیت فعالیت و… نیز اشاره شده است. ملانوری ادامه داد: هدف از این گزارش، ارائه نتیجه مطلوب هم افزایی ها در مهار بیماری بود که به کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها نیز انجامید. وی متذکر شد: این گزارش جامع، پاسخ مثبت و تقدیر و تشکر نهاد ریاست جمهوری از عوامل اجرایی، مردم، بازاریان و… را به همراه داشت.

تامین آب سالم و گوارا در 14 روستا به یاد ضامن آهو

محمدی – 2 هزار و 500 خانوار 14 روستای خراسان جنوبی با نصب سقاخانه‌های امام رضا (ع) از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند. معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: سقاخانه‌های امام رضا (ع) در 14 روستای بندان، طبسین علیا و سفلی، کهنو، چهار فرسخ، علی رئیس، بیچند، چاه دراز، چاه حاجی عباس، خواجه دوچاهی شهرستان نهبندان، آواز، نصرالدین و گاویچ شهرستان درمیان و روستای بارنجگان زیرکوه با همکاری بسیج نصب شده است. سالاری با بیان اینکه با احداث این سقاخانه‌ها 2 هزار و 500 خانوار بهره‌مند شدند، افزود: برای نصب این سقاخانه‌ها 850 میلیون تومان هزینه شده است.

آبرسانی به شهرکهای مسکن محرومان  16 روستای سربیشه

آبرسانی به شهرک‌های مسکن محرومان 16 روستای شهرستان سربیشه در دومین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید.در دومین روز از دهه فجر آبرسانی به شهرک‌های مسکن محرومان در 16 روستا با اعتبار 800 میلیون تومان و برق رسانی به شهرک‌های مسکن محرومان 7 روستای شهرستان سربیشه با اعتبار 650 میلیون تومان بهره برداری شد. سنگ فرش روستای پخت با 70 میلیون تومان اعتبار، افتتاح هلالی آبگیر با اعتبار 170 میلیون تومان، احیا و مرمت قنات روستای شیرگ با هزینه 517 میلیون تومان، افتتاح صندوق‌های خرد محلی در چاه شماره 5 دشت سربیشه با اعتبار 55 میلیون تومان و افتتاح معدن سنگ لاشه گلبرگ روستای ابراهیم آباد با اعتبار 800 میلیون تومان از دیگر طرح‌هایی بود که در شهرستان سربیشه به بهره برداری رسید.

هوشمندسازی 10 کلاس درس در شهرستان بشرویه

10 کلاس درس شهرستان بشرویه در قالب طرح هدایت و به منظور هوشمندسازی به رایانه مجهز شدند.مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست شورای آموزش و پرورش بشرویه از هوشمند سازی 55 درصد مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر از مجموع 310 کلاس درس بشرویه 171 کلاس هوشمند سازی شده است. واقعی با بیان این که در حال حاضر بیش از 5 هزار و 270 دانش آموز دختر و پسر در بشرویه مشغول به تحصیلند، افزود: از این تعداد 5 هزار و 115 نفر به میزان 97 درصد در شبکه شاد حضور فعال دارندو 3 درصد دانش آموزان به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و نبود زیر ساخت‌های اینترنت در برخی نقاط شهرستان، در شبکه شاد نیستند.

کشف 2000 قطعه جوجه بوقلمون فاقد مجوز در بشرویه

مأموران انتظامی بشرویه در بازرسی از یک تاکسی 2 هزار قطعه جوجه بوقلمون بدون مجوز حمل بهداشتی کشف و ضبط کردند. فرمانده انتظامی بشرویه گفت: مأموران هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری تاکسی مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. سرهنگ مریمی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو 2 هزار قطعه جوجه بوقلمون به ارزش 660 میلیون ریال کشف کردند.

عمل به اسلام راهکار حل مشکلات امروز جامعه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر به دستورهای اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کنیم هیچ مشکلی نداریم.  حجت الاسلام عبادی در جمع فعالان فرهنگی خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام ا… دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س )، گفت: امروز دوران پرفتنه‌ای است، اما همان گونه که فتنه‌های زیادی وجود دارد، فرصت بسیار خوبی نیز فراهم شده است تا فتنه‌ها را پاسخ داد. وی افزود: در طول تاریخ استکبار برای اینکه مردم را در جهان به استضعاف بکشانند و بر مردم مسلط شوند، بین آن‌ها اختلاف می‌اندازند و ادیان متعددی اختراع می‌کنند.

ایجاد اشتغال برای 143 نفر در شهرستان سرایان

در دومین روز از دهه فجر با افتتاح 106 طرح‌ در شهرستان سرایان برای 143 نفر فرصت شغلی فراهم شد. این تعداد فرصت شغلی با اجرای 104 طرح حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و دو طرح کشاورزی و خدماتی در شهرستان سرایان ایجاد شد.برای اجرای این طرح‌ها 58 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد. این طرح‌های اشتغال شامل دامداری، صنایع دستی، مشاغل خانگی، مسکن محرومان و نیروگاه خورشیدی است.

دانشگاه بیرجند جزو 10 دانشگاه برتر کشور در آموزش مجازی

دانشگاه بیرجند با توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از امکانات الکترونیکی یکی از 10 دانشگاه برتر کشور در آموزش مجازی است. معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند در گفتگو با صداوسیما گفت: با شیوع کرونا و لزوم بهره گیری از آموزش مجازی، زیرساخت‌های فاوای دانشگاه بیرجند توسعه یافت به طوری که دانشگاه بیرجند در آموزش مجازی یکی از 10 دانشگاه برتر کشور است. نجفی افزود: آمورش مجازی فرصت مناسبی را برای حضور موثرتر دانشگاه بیرجند بین کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های همسایه فراهم کرده است.

رسیدگی به پروندههای قضایی معوق تا پایان سال

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از رسیدگی به پرونده‌های قضایی معوق تا پایان سال خبر داد. حجت الاسلام حمیدی در بازدید سر زده از دادگستری شهرستان قاینات گفت: رسیدگی به پرونده‌های معوقه یکی از اولویت‌هایی است که ما در استان پیگیری می‌کنیم که باید تا پایان سال 99 پرونده‌های معوقه در محاکم و واحد‌های قضایی رسیدگی شود.حجت الاسلام حمیدی همچنین بررسی عملکرد حوزه‌های قضائی را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی استان عنوان کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت