یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

آزمایش انسانی واکسن جدید ایرانی کرونا

اسحاقی رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به صدور گواهی آغاز کارآزمایی بالینی فازهای یک و 2 نخستین واکسن نوترکیب ایرانی، پروتئین اسپایک کووید -19 کرونا متعلق به موسسه رازی، اعلام کرد: با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن به زودی آغاز می شود.

وزارت صمت: مشکلات بازار روغن تقصیر مجلس است

شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد که براساس تحلیل انجام شده مشکل پیش آمده در بازار روغن در نتیجه آثار انتظارات تورمی ناشی از اطلاع رسانی درباره آزاد سازی نرخ ارز کالاهای اساسی در کمیسیون تلفیق مجلس طی بررسی بودجه سال 1400 است که با افزایش فشار تقاضا بازار را از تعادل خارج کرده است.

یارانه ثروتمندان 2 برابر شد!

ایسنا نوشت: مصوبه چند برابر شدن یارانه و سر و صدایی که در این رابطه در مجلس به پا شده و دایم بر رساندن مردم به حق شان تاکید می شود ماجرای تازه ای نیست، فقط چرا حرفی از اصلاح بزرگترین معضل یارانه های نقدی یعنی پرداخت 78 میلیون نفری و راهکاری برای غربالگری به میان نیامده است؟ مجلس با تصمیم اخیر خود رسما یارانه افراد ثروتمند را دو برابر کرده است، در شرایطی که این پول از محل حذف ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی تامین می شود که تبعات آن می تواند دامن اقشار متوسط و ضعیف را بگیرد.

افزایش 150 درصدی قیمت پروازها

یوسفی نماینده مجلس با اشاره به ضرورت برخورد با گران فروشی ایرلاین ها، بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی این روزها مردم، گرانی های افسارگسیخته ای است که هر از چندگاهی در حوزه های مختلف اتفاق می افتد. متاسفانه این روزها نیز شاهد افزایش 150 درصدی قیمت بلیط پروازها در ایامی هستیم که حتی پیک سفرها را نداریم و این افزایش قیمت واقعا جای سوال دارد.

کارگران امسال چقدر عیدی میگیرند؟

به گزارش مهرعیدی کارگران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی با کارکرد یکسال کامل، امسال حداقل 3 میلیون و 820 هزار تومان و حداکثر 5 میلیون و 731 هزارتومان خواهد بود

730 هزار نفر بیمه بیکاری کرونا گرفتند

 معاون وزیر کار گفت: حدود 730 هزار نفر مورد حمایت بیمه بیکاری کرونا قرار گرفتند و همچنان محدودیتی برای تدوام این حمایت برای مشمولین قانون کار و تامین اجتماعی و بیمه بیکاری وجود ندارد. شاکرمی افزود: برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند اقدام اساسی را در دستور کار قرار داد. در این زمینه 14 رسته مشاغل شناسایی شدند که مورد حمایت‌های بیمه‌ای و تسهیلات قرار گرفتند.

حقوق کارگران در سال آینده 35 تا 40 درصد افزایش مییابد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق و افزایش سنوات دستمزد، حقوق کارگران در کشور  در سال آینده حداقل 35 تا 40 درصد افزایش می‌یابد. سالاری افزود: با توجه به اینکه افزایش 25 درصد شاغلان کارمندی‌ و بازنشستگان در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوب شده، بنابراین می‌توانیم به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی قول دهیم که میزان افزایش حقوق آنها در سال 1400 میزان مناسب و معقولی است.

370هزار واحد مسکن ملی تعیین تکلیف شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: 370 هزار واحد از 400 هزار واحد مسکن ملی تعیین تکلیف شد. محمودزاده افزود: بیش از 130 هزار نفر واریز وجوه اولیه را به میزان 40 میلیون تومان انجام دادند و 100 هزار نفر نیز به پروژه‌ها متصل شدند. همچنین تاکنون 95 هزار متقاضی به شکل گروهی به آنها زمین واگذار شده و کار آن‌ها انجام شده است.

اصلاحیه

پیرو خبر چاپ شده مورخ 7/11/98 در نشست خبری شهردار بیرجند، مبلغ تخصیص داده شده برای بازسازی و ساماندهی مرکز متدکیان شهرداری 450 میلیون تومان بوده که به اشتباه 450میلیارد تومان درج شده است. ضمن پوزش این خبر اصلاح می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت