یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

وام ویژه 100 میلیونی برای ازدواج

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس گفت:‌ براساس مصوبه این کمیسیون سقف وام ازدواج جوانان با در نظر گرفتن شرایطی برای هر زوج 100 میلیون تعیین شد. مجتبی رضاخواه افزود: اگر  مرد زیر سن 25 سال و دختر زیر سن 23 سال باشد، به هر نفر 100 میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌گیرد، در غیر اینصورت اگر سن هر کدام از زوجین بالاتر از این میزان باشد، وام 70 میلیونی دریافت خواهند کرد.

95 درصد کارگران زیر خط فقر

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران با اشاره به اینکه 95درصد جامعه کارگری کشوربدون امنیت شغلی زندگی می کنند گفت: دولت با سیاست های غلط باعث عمق شکاف شریف ترین قشر کشور شده است. محمد عزیزی افزود: دولت و مجلس جز شعار، هیچ گاه به وعده های خود در راستای خدمت به قشر کارگری جامه عمل نپوشانده اند. فاصله عمل تا شعار از زمین تا آسمان تناقص دارد، کدام وعده عملیاتی شده است، معیشت؟؟

نوسان عجیب در بازار طلا

رویداد 24 نوشت: تداوم ریزش قیمت طلا و دلار در شرایطی رخ می‌دهد که کارشناسان معتقدند جو این بازارها هیجانی است و اتفاق ویژه‌ای در اقتصاد کلان کشور رخ نداده تا بازارها را تحت تاثیر خود قرار دهد با این وجود فعالان بازار می‌گویند که تقاضای عرضه دلارهای خانگی و طلا باعث تداوم کاهش قیمت شده است.

مجلس مقصر اصلی ریزش بورس

مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه گفت: نکته اصلی که سبب شده تا بازار سرمایه با ریزش مواجه شود، دخالت‌ها و طراحی غیر کارشناسی است که از سمت مجلس مطرح شده، متاسفانه سود شرکت‌ها نیز درگیر یک سری مشکلات شده تا زمانی که دست اندازی در سود داشته باشیم قطع به یقین بازار به روند صعودی خود بازنمی گردد.

سهام عدالت متوفیان؛ ورثه اقدام کنند

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: در 15 سال گذشته بیش از سه میلیون نفر از سهامداران عدالت فوت شده‌اند که وراث باید برای تعیین تکلیف سهام عدالت آن‌ها اقدام کنند. فرهانیان افزود: وراث قانونی می‌توانند برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

قیمت تخم مرغ کاهش یافت

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار درباره قیمت تخم مرغ گفت: در حالی که قیمت تخم مرغ درب مرغداری از 18 تا 20 هزار تومان به 16 هزار تومان کاهش یافته اما مغازه داران حاضر به کاهش قیمت این محصول در خرده فروشی‌ها نیستند.

سرانه مصرف انرژی ایرانیها چقدر است؟

سخنگوی صنعت برق گفت: ایرانی ها 60 درصد بیشتر از میانگین جهان، برای تولید کالا و خدمات انرژی مصرف می‌کنند و در ایام کرونا مصرف انرژی در ایران 4.5 برابر شده است.

شورای رقابت: خودرو تا پایان سال گران نمیشود

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت کارخانه ای خودرو تا پایان فروردین سال آینده تغییر نمی کند، گفت: فرمول جدید قیمت گذاری خودرو فعلا اجرا نمی شود.رضا شیوا افزود: با توجه به ثبات نسبی قیمت‌ها شورای رقابت تصمیم گرفت قیمت‌های فروش زمستان کارخانه‌ها افزایش نیابد، از این رو قیمت خودروهای داخلی در فصل زمستان با همان نرخ پاییز عرضه خواهد شد.

وزیر نیرو: کمبود گاز در کشور نداریم، مشکل در الگوی مصرف است

اردکانیان وزیر نیرو گفت: در گاز کمبودی در کشور  وجود ندارد، مشکل اصلی در الگوی مصرف گاز است؛ وظیفه داریم به شکل‌های مختلف اطلاع‌رسانی کنیم و همه مصرف‌کنندگان نسبت به آنچه اتفاق می‌افتد آگاهی پیدا کنند تا جامعه مسیر صحیح را انتخاب کند.

چارهای جز استفاده از «مازوت» نداریم

زنگنه وزیر نفت گفت: ما به هیچ‌وجه مایل نیستیم که مازوت مصرف شود، اما چاره‌ای نداریم و گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل می‌شود و بیش از این امکان ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت