یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار کوتاه چهارشنبه ۳ دی

*هسته فناور شهید مهاجر دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، مواد بارورسازی ابر‌ها با کارایی ۲۰ درصد بالاتر از نمونه خارجی را بومی سازی کردند. مدیر هسته فناور شهید مهاجر گفت: اکنون بومی‌سازی این محصول پایان یافته و برای تولید انبوه اعلام آمادگی کرده‌ایم. دکتر مجید علی آبادی افزود: هسته‌زایی و باران زایی مواد تولید شده ما توسط رصدخانه مرکزی آب و هوای روسیه در سال ۱۳۹۷ به تأیید رسید و پس از نتیجه موفقیت‌آمیز آزمایش، نمونه‌هایی بومی‌سازی شده را تولید و در اختیار مرکز باروری ابر‌های یزد قرار دادیم و به‌صورت محدود در تست‌های آزمایشی که داشتند در باروری ابر‌ها در اسفند ۹۶ و بعد هم سال ۹۷ مورد استفاده قرار گرفت و تأیید شد.
*خرید زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی امسال ۷۴ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت.
مدیر تعاون روستایی استان گفت: زعفران امسال کشاورزان خراسان جنوبی از ۲۰ آبان تا پایان آذر به صورت حمایتی توسط چهار عامل خرید ثابت در شهرستان‌های بیرجند، قاین سرایان و فردوس و یک عامل خرید موقت در بشرویه خریداری شد. ضیائیان احمدی افزود: در این مدت ۴ تن و ۴۶۵ کیلوگرم زعفران از کشاورزان استان خریداری شد که حدود ۲ تن بیشتر از پارسال بود. پارسال ۲ تن و ۵۲۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان استان خریداری شد.

  • اولین کشتارگاه صنعتی خراسان جنوبی در خوسف تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مدیرکل دامپزشکی گفت: این طرح که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
    اصغرزاده افزود: در این کشتارگاه با بیشترین حجم کشتار می‌توان روزانه بیش از ۵ هزار دام سبک، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دام سنگین و بین ۵۰ تا ۱۰۰ شترمرغ کشتار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت