یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

غصه نخورید و هول نشوید ؛ دولت موفقیتی به دست آورده به شما تقدیم می کند

رییس جمهوری خطاب به همه مردم و مسئولان کشور در هر سه قوه و نیروهای مسلح گفت: همه دست به دست هم بدهیم و در پی ایجاد امید و ثبات باشیم. برای حل مسالهای عجله نکنیم و هول نشویم. وی افزود: اگر دولت موفقیت به دست آورد آن را کاملا تقدیم شما میکند و اصلا غصه این را نخورید. این دولت مسائل و مشکلات را حل و تمام میکند و یا شما حل کنید. ما دست آنانی که به ملت ما و مردم کمک کنند، میبوسیم.روحانی تصریح کرد: بگذارید با حوصله، تامل، خردورزی و دقت آنانی که تجربه بیست و چندساله در این امر دارند و میدانند چکار کنند و در دیپلماسی موفق بودند و آمریکا را بارها و بارها در این سه سال در سازمان ملل شکست دادند، کارشان را انجام دهند. رییس دولت دوازدهم اضافه کرد: همه هدف واحد داریم و برادریم البته میدانیم هر قوهای هر کاری را با نیت خیر انجام میدهد و میخواهد زودتر کار انجام شود؛ اما با هم مشورت کنیم و هماهنگ باشیم. هم فکری کنیم و کارها را دقیقتر و پختهتر پیش ببریم و پیش خواهیم برد.

آقای روحانی، ما هول نیستیم هفت سال منتظر بودیم شما کاری بکنید
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها گفت: آقای روحانی گفته اند مجلس هول شده، کسی هول نشده است؛ همه ما 7 ساله منتظریم کاری انجام بدهید و مردم با دولت دوازدهم با خاطره خوش خداحافظی کنند و رفع تحریم را در همین دولت انجام شود این قانون هم همین کار را انجام خواهد داد. قالیباف با بیان اینکه در سال آینده دچار کسری بودجه هستیم، افزود: مردم از نان که سادهترین موضوع است دچار مشکل است اینها به ضعفهای مدیریتی برمیگردد. وی اضافه کرد: مجلس در کار اجرایی دخالت نمی کند اما قانونگذاری حق ما است وی در پاسخ به سوال مجری در مورد اینکه چند درصد از مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت و چند درصد ناشی از تحریمها است، گفت: با نگاه کارشناسی 60 تا 65 درصد مشکلات به دلیل سوء مدیریتها و 30 تا 35 درصد ناشی از تحریمها است. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصیمی که دولت درباره ارز 4200 تومانی گرفت، گفت: بخشی از همین ارز 4200 تومانی به نهادهای دامی داده شد اما ما شاهد افزایش قیمت مرغ تا 26 هزار تومان هستیم و به نظرم این اوج بیعرضگی مدیران اجرایی و چوب حراج به اموال بیتالمال زدن است،

ظریف: دولت ایالات متحده و بایدن حسن نیت خود را ثابت کند
وزیر خارجه ایران با اشاره به پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هستهای برجام شرایط اثبات حسن نیت دولت آتی آمریکا را مشخص کرد. ظریف گفت: «ایالات متحده از توافق هستهای خارج شد ولی از سازمان ملل خارج نشده است. و به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل، مسئولیتها و تعهداتی دارد و یک قطعنامه شورای امنیت هم داریم که باید آن را رعایت کند.»وی اضافه کرد: «آمریکا آن قطعنامه را نقض کرده، زیرا دولت ترامپ دولتی یاغی بوده. حالا اگر دولت بایدن هم میخواهد دولت یاغی باشد میتواند اجرای تعهداتش را به مذاکره منوط کند.» ظریف گفت: «ایالات متحده ذیل این قطعنامه تعهداتی دارد که باید اجرا کند و در موقعیتی نیست که برای آن شرط و شروط تعیین کند.»

سعید جلیلی: بند 5 برجام، دلیل انفجار نطنز شد
رئیس سابق تیم مذاکرهکننده هستهای کشورمان گفت: در بند 5 برجام آمده که اگر میخواهید فعالیت علمی و تحقیق و توسعه را راجع به فلان موضع علمی داشته باشید، باید آن را در نطنز انجام دهید. درواقع آنها میگویند این کار را بکنید تا اگر خواستیم، بتوانیم در آن اخلال ایجاد کنیم. سعید جلیلی اضافه کرد: اگر در جاهای مختلف تحقیق و توسعه علمی داشته باشید،
نمی توانم قوای تروریستی خود را به همه جا بفرستم و زمانی این فعالیتها در یک جا متمرکز شد، عناصر خرابکار خودش را میفرستد و در آنجا خرابکاری صورت میدهندکه چند وقت پیش این اقدام را انجام دادند. وی ادامه داد: غربیها میگویند تحقیق و توسعه شما نباید به فوردو برود، چرا؟ چون در زیر زمین است و نمیتوان آن را بمباران کرد.

واعظی: بندهایی را تصویب کردهاند تا دولت نتواند تحریمها را بردارد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برخی از اقدامات جفا در حق مردم است، دوستان سنگ اندازی میکند و قوانینی را به تصویب میرسانند تا دولت نتواند تحریمها را بردارد. واعظی ادامه داد: همین تفکری که اکثریت را در مجلس دارند هشت سال خودشان سرکار بودند نه تنها نتوانستند مشکل هستهای را حل کنند، بلکه قطعنامههایی را چه در شورای امنیت سازمان ملل و چه در شورای حکام علیه کشور گرفتند. آنها میخواهند که این دولت نتواند برای مردم گشایشی به وجود بیاورد برای همین به طور دائم حمله میکنند تا در انتخابات 1400 خودشان پیروز شوند.

قانون «راهبردی لغو تحریمها» فرصتهای بزرگی ایجاد میکند

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها که توسط مجلس تدوین شده، نوشت: دیپلماسی، زبان قدرت را خوب میفهمد. قانون راهبردی لغو تحریم ها، فرصت های بزرگی ایجاد می کند. وی با بیان اینکه آمریکا و سه کشور اروپا، برجام را بی اعتبار کردند تا بشکه ای نفت ایران و ارز تبادل نشود، تاکید کرد: اراده مسکو و پکن در مسیر همکاری و مقابله با تحریم های یک جانبه آمریکاست.

خباز به تندروها: چرا در مقابل ترورهای دوره احمدی نژاد لب فروبستید؟

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به حمله منتقدان دولت به رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای بعد از ترور دانشمند ایرانی گفت: به خاطر داریم که این ترورها یکبار در زمان وزارت اژه ای اتفاق افتاد و سه بار هم در زمان وزارت مصلحی، این آدمهای تندرو هم آن زمان هم بودند و دیدند اما همه لب فرو بسته بوده و لب باز نکردند. دلیل آن هم خیلی روشن بود چون آنها تصور می کردند احمدی نژاد از خودشان و یک اصولگرا است، بنابراین اگر سخنی می گفتند علیه جریان اصولگرایی صحبت می شد، بنابراین سکوت کردند و دم فرو بستند اما احمدی نژاد در دور دوم به کاسه و کوزه همه اینها زد و همه چیز را زیر سؤال برد.

طرحهای مجلس در رابطه با برجام برای چانه زنی با دولت است

«جواد آرین منش»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره طرح مجلس برای خروج از برجام به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: طرحی که به تصویب رسید حرکتی صرفا نمایشی و ظاهری است چرا که اگر مجلس حتی در راس امور نیز می بود، اختیار چنین تصمیم گیری هایی نداشت. موضوع توافق هسته ای در حوزه اختیارات مجلس نبود چه برسد به مجلس امروز که چیزی از قدرت و مردمی بودن در آن، وجود ندارد.او افزود: چنین تصمیم گیری هایی در مجلس شاید برای چانه زنی با دولت و هسته دیپلماسی کشور مصرف داشته باشد. نمایندگان می خواهند طوری القا کنند که دولت بداند، جریانی انقلابی و مخالف با هر گونه گفتگو در مجلس، حضور دارد.

نایب رییس مجلس: متهمان بورس را
به قوه قضائیه اعلام کردم

امیرحسینن قاضیزاده هاشمی نایب رییس مجلس اعلام کرد: لیست متهمین بازار سرمایه را که با عملکرد سوء خود باعث سقوط بورس شدهاند را جهت رسیدگى و برخورد لازم به آیت ا… رئیسى رئیس محترم قوه قضائیه اعلام کردم.

واکنش متفاوت ابطحی به مصوبه مجلس

ابطحی، فعال اصلاح طلب در توئیتی با اشاره به مصوبه جنجالی مجلس نوشت: دولت باید از مصوبه هسته ای مجلس استقبال و استفاده کند. وقتی دو جریان متفاوت در کشور هستند، همیشه نباید با هم دعوا کنند. گاهی دیدگاه افراطی می تواند
کمک جریان اعتدالی برای چانه زنی باشد.

نتانیاهو: ایرانی ها هر اتفاقی در کشورشان رخ دهد، ما را متهم میکنند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در اندیشکده هادسن، بازگشت به توافق هستهای ایران را اشتباه خواند. در جریان این پرسش و پاسخ در یک ویدئو کنفرانس، از نتانیاهو درباره اتهامات به اسرائیل برای ترور محسن فخری زاده دانشمند هستهای ایران نیز سوال شد. نتانیاهو در پاسخ به این سوال از پاسخ دقیق طفره رفت و گفت: آنها(ایرانیها) همیشه ما را سرزنش میکنند. درست یا غلط. هرچیزی که در ایران اتفاق میافتد ما را سرزنش میکنند.

بایدن: مذاکره با ایران دشوار خواهد بود

رئیس جمهوری منتخب آمریکا با انتقاد از ترامپ به خاطر خروج از توافق هستهای با ایران، گفت: اکنون مذاکره دوباره بسیار دشوار خواهد بود اما باید با هماهنگی متحدانمان اقدام کنیم. وی ادامه داد: اما من یک چیزی را می دانم، ما نمیتوانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. به همین دلیل من میخواهم عضوی از یک گروه بزرگ شوم که نه تنها با ایران بلکه با روسیه، چین و طیف گستردهای از موضوعات برخورد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت