یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

تشریح آخرین وضعیت محدودیت های کشوری توسط وزیرکشور

وزیر کشور گفت: بخش خصوصی که ارباب رجوع ندارد می تواند با رعایت پروتکل ها و دستورات طرح ممنوعیت کار خود را ادامه دهد. فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا گفت: ما بین بد و بدتر و یا بدترین و بدترین ها تصمیم می گیریم. در ممنوعیت ساعت 21 تا 4 صبح باید مردم هم به ما کمک کنند. پیش بینی من این است که بین 50 تا 60 درصد خود مردم رعایت می کنند ولی هرکس از این مقررات تخلف کند، 200هزارتومان جریمه میشود. کارمندان دستگاه ها از طریق سازمان خود شماره پلاک خودروهای خود را به نیروی انتظامی می دهند تا جریمه نشوند اما نیروی انتظامی حتما با ترددها با حفظ کرامت مردم برخورد می کند. رحمانی فضلی تصریح کرد: کارفرمایان هم میتوانند لیست افراد را به نیروی انتظامی اعلام کنند تا جریمه نشوند البته جریمه افراد از ساعت 21 تا 4 صبح با دوربینها انجام میشود که مبلغ 500 هزار تومان است ولی افراد میتوانند تا قبل از پرداخت جریمه این موضوع را عنوان کنند و اگر اشتباهی جریمه برای آنها صادر شده است را برطرف کنند. وی افزود: اگر افراد ممنوعیت خروج از شهرهای قرمز را رعایت نکنند و اگر از راه در رویی خارج شدند و در جاده ها دیده شدند اگر از شهرهای قرمز باشند یک میلیون تومان جریمه می شوند و اگر از شهرهای نارنجی باشند 500 هزار تومان جریمه می شوند. فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: البته باز هم می گویم ادارات تعطیل نیست و تا یک سوم میتوانند دورکار باشند.

غفلت کنیم آمار مرگ 4 رقمی میشود

وزیر بهداشت گفت: این آخرین فرصت تاب آوری نظام سلامت است و اگر مردم کوتاه نیایند بازی را میبازیم و به مرگهای 4 رقمی میرسیم. مرگ چهار رقمی یعنی اینکه به ورطهای خواهیم رسید که خلاص شدن از آن دشوار است. با بمب ویروس مواجه هستم، قدرت سرایت ویروس 10 برابر شده و ابتلا خانوادگی شده است. عزیزان در اجرای پروتکلها قاطع باشید و هرگونه کتمان و گذشت یعنی ضرر زدن به سایر شهروندان.

خرید بدون کارت شاید از سال آینده

رئیس اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی خبر داد: پرداخت از طریق کدهای QR از سال آینده در کشور فراگیر میشود. محمدبیگی گفت: سند کیف پول الکترونیکی تدوین شده است و امیدواریم تا اسفند 99 بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

وام یک میلیونی برای سرپرستان خانوار

رئیس کل بانک مرکزی از پرداخت یک میلیون تومان قرض الحسنه به 10 میلیون سرپرست خانوارهای یارانهبگیر که درآمد ثابت ندارند، خبر داد. همتی گفت: با توجه به توقف فعالیت برخی از مشاغل از آذر این پرداخت انجام خواهد شد.

ناجا: آغاز محدودیت ورود و خروج
به مراکز استانها از امروز صبح

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از ممنوعیت تردد بین شهری از مراکز استانها از امروز چهارشنبه ساعت 10 صبح خبر داد. سردار حسینی خاطرنشان کرد: براساس این محدودیت ورود پلاکهای غیر به مرکز استان ممنوع است، همچنین خروج پلاکهای بومی نیز ممنوع است. این محدودیت تا جمعه شب ادامه دارد. وی تاکید کرد: هموطنان تدارک سفر در این ایام نبینند. در صورت مشاهده تخلف جریمه 500 هزار تومانی اعمال میشود.

آموزش غیرحضوری دانشآموزان اول و دوم دبستان و هنرستانیها ممکن نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت : نمیتوانیم دانشآموزاناول و دوم دبستان و هنرستانیها را غیرحضوری آموزش دهیم. با آرام شدن بیماری باید زمینه حضور در مدرسه فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت