یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

پویش 420 نفری برای اهدای خون

پویش هر خانه یک بانک خون برای جبران کمبود ذخایر خونی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد. کاهش اهدای خون در استان پیش از این پویش بارها و بارها اعلام و مردم برای اهدای خون در سلامت کامل دعوت شدند. مدیرکل انتقال خون استان چندی قبل از کاهش ۵۰ درصدی میزان اهدای خون نسبت به قبل در استان خبر داد. محمدرضا عاملی افزود: حقیقت این است که کشور همیشه به خون نیاز دارد و در شرایط بحرانی این نیاز بیشتر نیز خواهد شد.وی ادامه داد : همواره مصرف کنندگان دائمی خون در کشور وجود دارند که باید به صورت مستمر خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز آنان فراهم شود.او تاکید کرد: مردم نگران نباشند چراکه مراکز اهدای خون کاملا ایمن بوده و با رعایت موارد بهداشتی از افراد خون گرفته خواهد شد. عاملی گفته بود که کاهش مراجعه به پایگاهای انتقال خون باعث خواهد شد بحرانی علاوه بر بحران کرونا در کشور ایجاد شود و بارها از مردم خواسته برای اهدای خون به مراکز استان مراجعه کنند. از نظر وی برخی از اهداکنندگان خون از ترس اینکه به کرونا مبتلا شوند، از اهدای خون امتناع می‌کنند.بنابراین همواره این اطمینان را به مردم داده است که پایگاه‌های انتقال خون تمامی استانداردهای جهانی را دارا هستند.

ورود بسیجیان به میدان

در این شرایط برای جبران بخشی از مشکل به گفته فرمانده بسیج ناحیه بیرجند روزانه ۶۰ نفر از خواهران بسیجی در طرحی یک هفته‌ای، گروه‌های مختلف خونی را در پایگاه انتقال خون بیرجند اهدا می کنند. سرهنگ صادق احمدی افزود: این طرح برای برادران بسیجی هم در اردیبهشت ماه اجرا می شود. مدیرکل انتقال خون استان هم با بیان اینکه خون گیری از اهداکنندگان این امر خداپسندانه، کاملا در شرایط بهداشتی انجام می شود،گفت: طبق آمار انجام شده در ۱۵ روز اول فروردین ۹۹، با کاهش ۲۵ درصدی مراجعات مواجه بوده ایم.
دکتر عاملی با تشکر از جامعه بسیج برای یاری رساندن به مرکز انتقال خون و کمک به بیماران خاص، از مردم خواست تا برای حفظ ذخایر بانک اهدای خون، به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند مدیر عامل سازمان انتقال خون هم با بیان اینکه در حال حاضر کلیه فرآورده های خونی را نیاز داریم، گفت: کرونا یک بیماری تنفسی است و اصلا با خون و از طریق اهدای خون یا تزریق خون منتقل نمی‌شود. دکتر پیمان عشقی با اشاره به کاهش اهدای خون به دنبال شیوع کرونا در کل کشورافزود: به دنبال بحران کرونا در جهان که متاسفانه در کشور ما هم رخ داد، کمبود خون و ذخایر خونی یک اتفاق قابل پیش‌بینی بود؛ چراکه بسیاری از اهداکنندگان خون از ترس اینکه مبادا به کرونا مبتلا شوند، از مراجعه به پایگاه های اهدای خون خودداری می کنند – گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت