یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

لیست خروج

از سرگیری فعالیت های عمرانی دراین روزها اجتناب ناپذیر است و آن طور که معاون عمرانی استاندار عنوان می کند هیچ ممنوعیتی برای ادامه فعالیت های عمرانی در دستورالعمل های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا وجود ندارد از این رو می توان با رعایت اصول بهداشتی ، کار را شروع کرد. به این منظور لیستی از کارگرانی که برای هر پروژه نیاز است تهیه می شود و کار عمرانی به چرخه عمل باز می گردد. از نظرمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فعالیت‌های عمرانی و ضروری مردم و کشور با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ممنوعیتی ندارد و قابل انجام است.

اصناف مرتبط پای کار می آیند

میرجعفریان یکی از دغدغه‌های مورد پیگیری را اجرای پروژه‌های عمرانی می داند که برای رفع این دغدغه ها راهکارهایی دارد. او می گوید: با توجه به اینکه دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، ممنوعیتی برای انجام پروژه‌های عمرانی ندارد باید پروژه‌های عمرانی با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی که اعلام شده، فعالیت خود را ادامه دهند.بنابراین باید برای هرگونه هماهنگی در زمینه تردد کارگران پروژه‌ها، از طرف کارفرمایان لیستی به فرمانداران داده شود تا با همکاری نیروی انتظامی مشکلی برای آنها ایجاد نشود. در مورد تامین مصالح هم از طرق صنوف مربوط، هماهنگی لازم با حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استانداری یا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی انجام شود. وی ادامه می دهد: در بحث پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا در سطح ملی تصمیماتی اتخاذ می‌شود و در سطح استان و ستاد مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور دستگاه‌های مربوط هم تاکنون تصمیماتی گرفته شده است و چون برای فعالیت‌های عمرانی محدودیتی از هیچ مرجعی اعلام نشده و تاکید ما بر این است که فعالیت‌های عمرانی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت درست انجام شود. به گفته او مردم و مسئولان با همکاری یکدیگر در مبارزه با این بیماری همراه و همگام هستند و قطعا ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.
معاون استاندار که ریاست کمیته بهداشت محیط، حمل و نقل و پایانه‌ها ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا را هم برعهده دارد می گوید: دستورالعمل‌هایی که مجموعه بهداشت و درمان، ستاد ملی و استانی مدیریت و مقابله با کرونا اعلام کنند برای همه ما لازم‌الاجرا است و باید همه برنامه‌هایی که در سطح استان‌ها انجام می‌شود در آن چارچوب باشد. به علاوه در جلسه‌ای که با عنوان کمیته بهداشت محیط داشتیم اشاره شد که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند بر عملکرد کارگاه‌ها و اماکنی که فعالیت عمرانی می‌کنند، نظارت کند.

نظارت بهداشتی حین انجام کار

میرجعفریان ادامه می دهد : دستگاه نظارتی در زمینه رعایت مسائل بهداشتی حین انجام فعالیت‌های عمرانی، دانشگاه علوم پزشکی است چون در این حوزه متخصص است و آموزش‌های لازم در صورت نیاز توسط این دانشگاه ارائه می‌شود.از طرفی به همه کارفرمایان و پیمانکاران تاکید می‌کنیم موضوع رعایت مسائل بهداشتی برای مقابله با کرونا را با جدیت پیگیری و رعایت کنند تا فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی با رعایت کامل نکات بهداشتی باشد و این شرایط توسط کارفرما به پیمانکار اعلام و تطبیق داده شود. او باید هایی را نیز مطرح می کند اینکه به عنوان مثال اگر یک پروژه عمرانی در فضای باز باشد باید فاصله لازم بین کارگران رعایت شود و اگر یک پروژه در محدوده مسقف است با شیفت بندی و رعایت فاصله لازم انجام شود. وی با تشکر از تلاش‌های رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه می گوید: امروز خبرنگاران بهتر و گویاتر می‌توانند شرایط را مدیریت کنند چون رکن اصلی موفقیت ما در مبارزه با کرونا مردم هستند و اطلاع رسانی و همراهی مردم بسیار اثرگذار است که توسط رسانه‌ها محقق می‌شود – گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت