یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

گرانی های اخیر عادی نیست

نماینده ولیفقیه در خراسانجنوبی با اشاره به اینکه گرانیهای اخیر عادی نیست، گفت: بسیاری از این گرانیها ریشه در تفکرات لیبرالی داشته و نمیتوان تنها دلالبازیها را علت آن دانست. به گزارش مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی خراسانجنوبی اظهار کرد: صحبتهای رئیس جمهور فرانسه درباره توهین به رسول ا… (ص) پر از تناقضگویی لفظی و عملی بود. نماینده ولیفقیه در خراسانجنوبی بیانکرد: آنها میخواستند در هفته وحدت زهر اختلاف بین فرقههای مختلف مسلمانان بریزد.عبادی با اشاره به برخی از تناقضگوییهای رئیس جمهور فرانسه ادامهداد: رئیس جمهور فرانسه بیانکرد اگر شما مسلمانان پیامبرتان را رحمت العالمین میدانید، چرا دست به ترور میزنید که این حرف پر از تناقض گویی است.وی با اشاره به اینکه تمامی این حرفها برای توجیه توهین رسانههای آن کشور به پیامبر خداوند است، افزود: به فرض اگر عدهای به نام اسلام و بر اساس رفتار منافقانه خلاف رحمت و توصیه پیامبر (ص) رفتار میکنند چه دلیلی دارد که به پیامبر (ص) توهین شود.نماینده ولیفقیه در خراسانجنوبی گفت: پناه دادن به گروههای تروریستی و حمایت از صدام نشان از تناقض عملی سیاستمداران این کشور در حوزه حقوق بشر و حمایت از حقوق انسانی است. عبادی اظهار کرد: حدود 70 هفته است که مردم فرانسه تنها به واسطه یک سوال درباره سیستم سرمایه داری و لیبرالیستی و انتقاد از شیوه توزیع ثروت سرکوب میشوند ولی با این وجود سیاستمداران آن کشور ادعای حمایت از آزادی بیان دارند. وی بیانکرد: استکبار برای سلطه بر دنیا برنامه دارد و به قول خودشان برای رسیدن به این هدف همه گزینهها را روی میز دارند.
نماینده ولیفقیه در خراسانجنوبی با بیان اینکه استکبار در جهت سلطه بر جهان در گام اول حمله نظامی را در دستور کار قرار داده است، گفت: نمونه این اقدامات را میتوان در جنایتهای صورت گرفته در جنگهای جهانی و جنگهای بعد از آن دید. عبادی افزود: امروزه استکبار به جای حمله نظامی در بین کشورهای مختلف تردید و دو دلی، گسترش اعتیاد، فساد اخلاقی، فساد اقتصادی، نفوذ در بین جوامع، سرگردانی بین مردم و اختلاف افکنی را در دستور کار قرار داده است.وی با اشاره به اینکه گرانیهای اخیر عادی نیست، گفت: بسیاری از این گرانیها ریشه در تفکرات لیبرالی داشته و نمیتوان تنها دلالبازیها را علت آن دانست.
نماینده ولیفقیه در خراسانجنوبی اظهار کرد: از کسانی که میگویند انتخاب بایدن و یا ترامپ برای ایران تفاوت دارد، باید پرسید که در چهل سال گذشته کدام رئیس جمهور آمریکا از هر حزب و جناحی دست از دشمنی با ما برداشته است. عبادی یادآور شد: دولتهای غربی در حقیقت تنها مجری سیاستهای لیبرالی هستند و علیه مردم خود مرتکب جنایت میشوند.

ذخیره پلاسمای خراسان جنوبی به صفر رسید
با اعلام 50 درخواست نیاز به پلاسما از سوی بیمارستان های خراسان جنوبی، هم اکنون ذخیره پلاسما در استان به صفر رسیده است. به گزارش صدا و سیما؛مدیر کل انتقال خون استان گفت: از ابتدای مهر تا روز گذشته 150 نفر از بهبود یافتگان کرونا در خراسان جنوبی اهدای پلاسما داشته اند. میری مقدم افزود:با توجه به در پیش بودن فصل زمستان و احتمال افزایش امار مبتلایان از بهبود یافتگان در خواست داریم برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.وی در خصوص شرایط اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا، گفت: بهبودیافتگان 18 تا 65 سال بدون سابقه بارداری با وزن بالای 50 کیلوگرم میتوانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند. مدیر کل انتقال خون استان با بیان اینکه افراد بهبود یافته پس از اولین اهدا، می توانند یک ماه بعد دوباره به بیماران پلاسما اهدا کنند، افزود: هیچ هزینهای برای اهدای خون از اهداکننده گرفته نمی شود. وی گفت:در هفت ماه گذشته 12 هزار و 54 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که هزار نفر خانم و مابقی آقایان بودند. مدیر کل انتقال خون استان افزود: 171 نفر هم برای اهدای پلاکت مراجعه کردند که 38 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

انسولین قلمی به خراسانجنوبی نرسید
بیماران دیابتی خراسانجنوبی مدتها است که با کمبود انسولین قلمی رو به رو هستند و علی رغم وعدهها هنوز این مشکل حل نشده است. به گزارش مهر، مدتها است که بیماران دیابتی خراسانجنوبی با مشکل کمبود انسولین قلمی رو به رو هستند و این موضوع مشکلات جسمی آنان را مضاعف کرده است. برخی از بیماران که نتوانستهاند به انسولین مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند، از قرص برای کنترل قند خونشان استفاده میکنند که نتوانسته مشکل آنان را رفع کند و برخی نیز راه چاره را در خرید انسولین از بازار آزاد یافتهاند.این در حالی است که مدتها قبل مسئولان قول توزیع انسولین را در داروخانهها داده بودند ولی هنوز بعد از گذشت چند ماه این مشکل بیماران حل نشده است. علی راستی مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر تنها کمبود یک نوع از انسولین قلمی در داروخانههای خراسانجنوبی وجود دارد ولی در مورد بقیه انواع انسولین مشکلی نیست. مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پاسخ به این سوال که آیا از توزیع 600 هزار انسولین قلمی وعده داده شده توسط مسئولین، در خراسانجنوبی نیز توزیع شده است، گفت: تاکنون چیزی در داروخانههای خراسانجنوبی از این سهمیه توزیع نشده و ما مشاهده نکردهایم.راستی بیانکرد: البته از هفته آینده توزیع انسولین قلمی در سطح کشور آغاز میشود و امیدواریم با توزیع انسولین ایرانی مشکل بیماران دیابتی خراسانجنوبی رفع شود.وی با تأکید بر اینکه مشکل کمبود انسولین قلمی به زودی در خراسانجنوبی حل میشود، ادامهداد: مشکل اصلی در حال حاضر این است که بیماران دیابتی تا زمان رفع مشکل کمبود انسولین قلمی باید چه کنند که این مسئله با مراجعه به پزشک قابل حل است.
مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: بیماران دیابتی که برای کنترل قند خون از انسولین قلمی استفاده میکنند، میتوانند به پزشک مراجعه و با هماهنگی و همکاری پزشک معالج از نوع دیگری از انسولین استفاده کنند.راستی گفت: چند نوع انسولین در داروخانهها است، که در حال حاضر در زمینه یک نوع انسولین قلمی مشکل وجود دارد. وی در زمینه گلایه برخی از بیماران در این خصوص که برخی از داروخانهها تمامی میزان انسولین تجویز شده توسط پزشک در برگه بیمه را به بیمار نمیدهند، یادآور شد: این مسئله به سقف تعهدی بیمهها بستگی دارد.

انتقاد به شیوه توزیع گاز مایع/ مردم توان مالی گازکشی ندارند
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با انتقاد از شیوه توزیع گاز مایع از سوی دولت گفت: مردم نهبندان توان مالی گازکشی منازل و خرید لوازم گرمایشی را ندارند. مصطفی نخعی در گفتوگو با مهر با اشاره به مشکلات مردم حوزه انتخابیه نهبندان و زیرکوه در جهت دسترسی به گاز شهری، اظهار کرد: شرکت گاز اقدامات مؤثری برای لوله کشی و نصب علمک گاز به داخل شهر نهبندان انجام داده است ولی به دلایل عدیده برخی از مردم گازکشی به داخل منزل را انجام ندادهاند. نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس بیانکرد: از طرفی بسیاری از مردم به واسطه هزینههای بالای گازکشی توان مالی این کار را ندارند و برخی از مستأجران نیز تمایلی به این کار ندارند.

ناظر مقیم نظام مهندسی در نهبندان نیست
نخعی ادامهداد: یکی از مسائل مهم این است که در نهبندان ناظر مقیم نظام مهندسی برای تأیید مراحل گاز کشی به داخل منزل وجود ندارد و این موضوع مردم را معطل کرده است. وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل مجموعه وزارت نفت هر کجا دولت هزینه کرده و علمک گاز نصب شده مردم نمیتوانند از سوخت مایع استفاده کنند، افزود: با توجه به مشکل مالی بسیاری از خانوادهها برای گاز کشی با وزیر نفت گفت و گو و مکاتبه داشتم تا فعلاً این قبیل خانوادهها بتوانند از گاز مایع استفاده کنند.نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: البته برای دسترسی به سوخت مایع نیز نیاز به ثبت نام الکترونیکی وجود دارد و در راستای تسهیل کار از شرکت نفت خواستهایم که خودش نیز ثبت نام را انجام دهد.

انتقاداتی به شیوه توزیع گاز مایع دارم
نخعی با اشاره به برخی از مشکلات در مسیر ثبت نام الکترونیکی برای گاز مایع، اظهار کرد: در شرایط فعلی تصمیم دولت برای ساماندهی توزیع گاز مایع همین ثبت نام الکترونیکی است، هر چند من به این روش انتقاداتی دارم و در جلسهای به عنوان نماینده کمیسیون انرژی آن را به متولیان در شرکت پالایش و پخش این انتقادات را بیان کردم. وی بیانکرد: در گذشته شاید با مبالغ بسیار کم میسر بود گازکشی داخل منزل را انجام داد ولی امروزه هزینهها به شدت افزایش یافته و برای مردم مناطق محروم مبالغ سنگینی است. وی گفت: از مجموعه دولت و استانداری میخواهیم که با همکاری چند بانک عامل برای برخورداری خانوادههای محروم و نیازمند از گاز مایع تسهیلات کم بهره و با کمترین بروکراسی اداری در اختیار آنان قرار دهند. نخعی یادآور شد: مسئله تنها مبالغ مرتبط با گاز کشی داخل منزل نیست بلکه این خانوادههای محروم باید وسایل گرمایشی، آبگرمکن گازی و … نیز خریداری کنند و بی شک نیازمند حمایت هستند.

تولیداتی به ارزش 670 میلیارد تومان به همت عشایر
عشایر خراسان جنوبی در هفت ماه گذشته، با تولید فرآوردههای دامی 670 میلیارد تومان درآمد کسب کردند. به گزارش صدا وسیما ، مدیرکل امور عشایر استان گفت: عشایر استان در این مدت 17 هزار و 460 تن انواع فراورده دامی تولید کردند. مهدی عصمتی پور افزود:از این مقدار 10 هزار و 500 تن فرآوردههای لبنی، 6 هزار و 210 تن گوشت قرمز و 750 تن کرک مو و پشم است. وی گفت: پیش بینی میشود تا پایان سال تولیدات عشایر استان 25 درصد افزایش داشته باشد.مدیرکل امور عشایر استان گفت:تولیدات عشایر خراسان جنوبی به استانهای تهران، خراسان رضوی و اصفهان ارسال میشود. 15 هزار و 676 خانوار عشایر خراسان جنوبی با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون و 200 هزار رأس دام سبک، 34 درصد فراوردههای دامی استان را تولید میکنند.

اختصاص هزینه مراسم ختم در بیرجند به خرید تبلت دانشآموزان
ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: خیر بیرجندی هزینه ختم وابسته خود را به منظور تامین تبلت هوشمند برای دانشآموزان یک مدرسه در بیرجند اختصاص داد. واقعی اظهار کرد: این خیر بیرجندی در خجسته ایام فرخنده میلاد رسول اکرم (ص)، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، هزینه ختم وابسته خود را برای خرید 9 تبلت به ازای هر تبلت سه میلیون تومان و جمعا مبلغ 27 میلیون تومان برای کمک به تحصیل دانشآموزان مستعد و محروم به مدیر دبیرستان نمونه تقوا بیرجند اهدا کرد. وی تصریح کرد: یکی از مهمترین نیاز دانشآموزان محروم استان در شرایط کنونی تامین تلویزیون، تبلت و گوشی هوشمند برای حضور در شبکه شاد و بهرهمندی از آموزشهای مدرسه تلویزیونی ایران است. وی همچنین از توزیع پنج هزار و 169 گوشی و تبلت در شهرستانها و مناطق استان در مهر امسال خبر داد.
مهرواره استانی سربازان کوچک حاج قاسم سلیمانی برگزار میشود
ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: مهرواره استانی «سربازان کوچک حاج قاسم سلیمانی»، با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در کانون خراسان جنوبی برگزار میشود. طاهره حمیدی افزود: این مهرواره به مناسبت گرامیداشت 13 آبان و پاسداشت سردار شهید سلیمانی و شهدای مقاومت برنامهریزی شده است. وی گفت: فراخوان مهرواره استانی سربازان کوچک حاج قاسم سلیمانی با هدف معرفی قهرمانان ملی، صیانت از میراث گرانبهای شهدای والامقام به ویژه شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت و همچنین ترویج مکتب حاج قاسم که به تعبیر مقام معظم رهبری، پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) بود، همزمان با 13 آبان و روز دانشآموز منتشر شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: این مهرواره با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در 2 بخش ادبی شامل نگارش و خوانش شعر و قطعه ادبی و همچنین در بخش فرهنگی شامل معرفی شخصیت و ثبت خاطرات با موضوعات وطن، ایثار و شهادت، شهدای مقاومت، قطعه ادبی در وصف حاج قاسم سلیمانی و شهدای نوجوان ویژه گروههای سنی کودکان و نوجوانان برگزار میشود. براساس این گزارش شرکت کنندگان با انتخاب موضوع آثار خود میتوانند تا 15 آذر ماه 1399 آثار بخش ادبی خود را در قالب فایل صوتی و همچنین متن تایپ شده اثر با خط B Nazanin۱۴ از طریق شبکههای مجازی به شماره 09392241998 و در بخش فرهنگی ویدیوهای 180 ثانیهای تولیدی خود را در قالب فرمت MP4 به شماره 09334819297 ارسال کنند.اختتامیه این مهرواره همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید سرافراز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار و به صاحبان آثار برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

شناسایی 219 مبتلای جدید و جان باختن 7 نفر

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی 24 ساعت گذشته 219 مبتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شد. دکتر مهدی زاده گفت: درحال حاضــــر 444 بیـمار با علائــم حاد تنفســـی در بیمارستانهای استان بستری هستند. از این تعداد 300 نفر مـــبتلا قطعـی به کرونا هستند که 41 بیـمار کرونایی در بخش مــراقبتهای ویژه بستری اند که حال 15 نفــر آنان وخیم است.وی افزود: مــتاسفانه طی 24ساعــت گذشـــته با 7 مورد فوتی جـــدید از بیرجند، قاین و درمیان، آمار کلی فوتــــی کرونا در اســتان به 327 مـــــورد رسید.

درخشش دانش آموزان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی

صداوسیما- 22 دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه زیر 5 هزار در کنکور سراسری شدند.معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: با توجه به حمایتهای این نهاد از دانش آموزان زیرپوشش این نهاد برای آمادگی دانش آموزان برای کنکور و ارائه خدمات به موقع به آنان، خوشبختانه نتیجه این اقدامات و برنامه ریزیها، کسب 22 رتبه زیر 5 هزار در کنکور سراسری توسط دانش آموزان زیرپوشش این نهاد بوده است. محمد عرب افزود: از مجموع این 22 دانش آموز، 5 نفر رتبه زیر 500، 8 نفر رتبه زیر 2 هزار و 9 نفر رتبه بین 2 هزار تا 5 هزار را در کنکور سراسری کسب کردند.

فعال شدن نرم افزار “برق من” برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان

نرم افزار “برق من” برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان برق استان، فعال شد. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: مشترکان برق استان میتوانند “برق من” را از نرم افزار بازار دانلود و خدمات غیر حضوری مربوط به برق را دریافت کنند. لینک نرم افزار “برق من” در سایت شرکت توزیع برق خراسان جنوبی به آدرس skedc.ir نیز قابل دریافت است.

جلوگیری از ورود حدود یک تن مرفین به استانهای دیگر

صداوسیما- دومین محموله سنگین 925 کیلوگرمی مُرفین در هفته جاری در مبادی خروجی استان کشف شد. فرمانده انتظامی استان گفت: این محموله به طرز ماهرانهای در یک دستگاه تریلر جاسازی شده بود. سرهنگ فرشید افزود: قاچاقچیان قصد خروج این محموله را از استان سیستان و بلوچستان به سمت کرمان و استانهای مرکزی کشور از مسیر خراسان جنوبی داشته اند. فرمانده انتظامی استان گفت: در این رابطه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد. سرهنگ فرشید افزود: ماموران انتظامی خراسان جنوبی به تمام قاچاقچیان سراسر کشور که مسیرهای خراسان جنوبی را برای ترانزیت مواد مخدر انتخاب میکنند هشدار میدهد که این مسیرها قطعا برای آنان نا امن است و خواهد بود.

طرح عقیمسازی سگهای بیصاحب در بیرجند اجرا شد

ایرنا – رییس شبکه دامپزشکی بیرجند از اجرای طرح عقیمسازی سگهای ولگرد و بیصاحب در این شهرستان خبر داد. بنابر اعلام اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، حسن علیزاده گفت: در راستای اجرای طرح جمعآوری و ساماندهی سگهای ولگرد و بیصاحب در بیرجند، مجموعهای به مساحت سه هزار متر مربع در حاشیه شهر توسط شهرداری بیرجند احداث شد که در حال حاضر نزدیک به 250 قلاده سگ در آن تحت سرپرستی و نگهداری قرار دارند. وی افزود: در این پناهگاه که با همکاری انجمنی از دوستداران و حامیان حیوانات اداره میشود، سگهای بیصاحب پس از زندهگیری و انتقال به مجموعه و انجام واکسیناسیون زیر نظر دامپزشک بخش خصوصی عقیمسازی و پلاک کوبی میشوند که در چند ماه گذشته نزدیک به 45 قلاده سگ عقیمسازی شده است.

افزایش 8،3 درصدی مصرف سیانجی در خراسان جنوبی

صداوسیما- رشد 8،3 درصدی مصرف سیانجی در استان به ثبت رسید. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر، 33 میلیون مترمکعب سیانجی در استان مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 8،3 درصد افرایش داشته است. مردانی با بیان اینکه رشد مصرف سیانجی کاهش مصرف بنزین را به دنبال داشته است، افزود: استفاده از این سوخت پاک، علاوه بر کاهش هزینهها، نقش بسزائی در کاهش آلایندگیهای زیست محیطی نیز دارد. وی با اشاره به اجرای طرح رایگان دوگانهسوز کردن خودروهای عمومی استان، گفت: تاکنون بیش از 678 دستگاه خودرو عمومی از این تسهیلات استفاده کرده و به صورت کاملا”رایگان خودرو آنان به دوگانه تبدیل شده است. وی از مالکان خودروهای عمومی شامل تاکسی، وانتبار وکامیونتهای بنزینسوز خواست: تا از این فرصت پیش آمده استفاده و نسبت به ثبتنام در سامانه GCR.NIOPDC.IR برای گازسوز کردن وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

ساخت2 واحدمسکونی با کمک 180 میلیون تومانی خیران

صداوسیما- 2 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان نهبندان با 180 میلیون تومانی کمک خیران به مناسبت میلاد پیامبرمکرم اسلام به بهره برداری رسید. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: این دو واحد مسکونی در روستاهایساخت2 واحدمسکونی با کمک 180 میلیون تومانی خیران خوان شَرف و گُوند شهرستان نهبندان به متراژ 60 متر مربع توسط خیرین احداث و به مددجویان تحویل داده شد. سلم آبادی با بیان اینکه ساخت این واحدهای مسکونی بدون نیاز به پرداخت تسهیلات ساخته شده است، افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی 90 میلیون تومان هزینه شد.

8 انجمن علمی جدید در دانشگاه بیرجند راهاندازی شد

ایرنا – رییس دانشگاه بیرجند گفت: هشت انجمن علمی جدید از سال 1393 تاکنون در این دانشگاه راهاندازی شده است. احمد خامسان افزود: دانشگاه بیرجند از آغاز به کار دولت تدبیر و امید در همه شاخصهای فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اداری ارتقا یافته است. وی گفت: فعالیت انجمنهای علمی دانشگاه که شاخص مهم ارزیابی عملکرد است، از 140 فعالیت در سال 1395 به 980 فعالیت رسیده و در حال حاضر 46 انجمن علمی تخصصی در همه رشتههای تحصیلی و میان رشتهای در دانشگاه بیرجند فعال است. رییس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: کسب 30 مقام در مسابقات و جشنوارههای مختلف استانی، ملی و منطقهای توسط اعضای انجمن­های علمی، توسعه ارتباطات علمی برون دانشگاهی از طریق فعال شدن شاخههای دانشجویی وابسته به انجمنهای علمی کشور و ارتباط آنها با انجمنهای علمی، انجام فعالیتهای مختلف علمی از قبیل کارگاهها و دورههای آموزشی، نشستهای علمی، سخنرانیهای علمی و مسابقات علمی به صورت مجازی و غیر حضوری در شرایط کرونا، تهیه، تدوین و تصویب آیین ­نامه استاد مشاور انجمنهای علمی دانشجویی در سال 99 در راستای توجه و تشویق بیشتر استادان دانشگاه درخصوص فعالیتهای علمی دانشجویی از دیگر توفیقات دانشگاه بیرجند در بخش فرهنگی و اجتماعی است. وی بیان کرد: کانونهای فرهنگی، هنری و مذهبی دانشگاه بیرجند در سالهای گذشته پیشرفتهای قابل توجهی داشته و در جشنوارههای ملی و استانی مقامهای ارزندهای را کسب کردهاند. رییس دانشگاه بیرجند گفت: کسب 30 مقام در جشنوارههای استانی، 35 رتبه در جشنواره ملی رویش، کسب 10 مقام در جشنواره منطقه­ای، افزایش تعداد 10 کانون در سال 90 به 27 کانون در سال 99، برگزاری 500 کارگاه آموزشی در حوزه کانون­ها، برگزاری 150 اردوی فرهنگی، 300 نمایشگاه، 50 همایش و برگزاری حداقل 50 فعالیت خلاقانه از جمله دستاوردهای کانونها بوده است.

اخذ پروانه اکتشاف دو محدوده معدنی خراسان جنوبی

صداوسیما-مجتمع طرحهای اکتشافی خراسان جنوبی موفق به دریافت دو پروانه اکتشاف دیگر در این استان شد. مدیر مجتمع محدودههای اکتشافی استان گفت: با پیگیریهای انجام شده و پس از ارسال طرح اکتشاف و تأیید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، این مجتمع موفق به اخذ پروانه اکتشاف برای دو محدوده معدنی پلیمتال کودکان و محدوده پلیمتال آبگرم شد. علیرضا جلالیان افزود: عملیات اکتشافی در این دو محدوده در آیندهای نزدیک آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت