یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

تشریح وضعیت کرونا درخراسان جنوبی

گروه خبر- سخنگوی وزارت بهداشت درباره رعایت پروتکلهای بهداشتی در خراسان جنوبی گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی در خراسان جنوبی 48 درصد گزارش شده است.سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری در استان خراسان جنوبی، گفت: پس از گذر از خیز بیماری در تیر ماه سال جاری از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلاء و بستری کرونا در این استان مجدداً روند صعودی به خود گرفته است که این روند افزایشی با شیب بسیار تندی در امتداد است. لاری ادامه داد: از میان شهرستانهای با وضعیت قرمز، خراسان جنوبی شهرستانهای بیرجند، طبس و قائنات در فهرست 46 شهرستان جدیدی هستند که از روز چهارشنبه هفته جاری به مدت 10 روز مشمول ممنوعیت فعالیتهای گروههای شغلی 2 و 3 و 4 خواهند شد. وی با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر اجرای صحیح محدودیتهای مصوب در شهرستانهای یاد شده، اظهار کرد: این نظارتها توسط مسئولین استانی لازم و ضروری است.سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: میزان بروز در هردو شاخص بستری و مرگ و میر هفتگی با اختلاف بالاتر از میانگین کشوری است. وی افزود: برگزاری دورهمیهای خانوادگی و ترددهای فراوان بین مناطق شهری و روستایی در این استان از چالشهای جدی مدیریت بیماری در خراسان جنوبی است.

تمام توان و تجارب خود را برای توسعه استان بهکار میگیرم
ستاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه “این استان ظرفیتهای فراوان در زمینه توسعه دارد” گفت: تمام توان و تجارب خود را برای توسعه بیش از پیش استان به کار میگیرم. حمید ملانوری در نخستین گفتوگوی تلویزیونی خود با شبکه استانی خراسان جنوبی اظهار کرد: تقارن نخستین روز خدمتگزاری بنده به مردم متدین این استان در این ایام مبارک و دهه وحدت را به فال نیک میگیرم و بسیار از این موضوع خرسند هستم. وی با تاکید بر اینکه امید است بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم باشم، گفت: استان خراسان جنوبی از استانهای به نام و زرخیز کشور است. استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هرچند این استان از لحاظ جمعیت رتبه 28 را در کشور دارد اما به لحاظ وسعت و پهناوری سومین استان پهناور کشور است. ملانوری بیان کرد: بزرگترین منبع غنی و مورد استفاده این استان که یکی از بهترین منابع توسعه از آن در دنیا یاد میشود وجود شخصیتهای برجسته و علمی این استان است. وی تاکید کرد: همچنین در کنار چهرههای علمی بیشتر چهرههای فرهنگی نیز در این استان داریم که این امر باعث افتخار هم برای استان و هم کشور است. استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین در سایر منابع مانند حوزه معادن نیز ذخایر معدنی غنی دارد که به بهشت معادن ایران معروف است. ملانوری با بیان اینکه این استان همچنین در حوزه کشاورزی نیز ظرفیت فراوانی دارد، گفت: این استان دارای رتبه نخست زرشک و رتبه دوم زعفران است و استعداد کشاورزی خوبی در این استان وجود دارد. وی یادآور شد: همچنین در حوزه تاریخی و گردشگری نیز آثار و ابنیه خوبی دارد که در فهرست ملی و جهانی نیز به ثبت رسیده است. استاندار خراسان جنوبی گفت: موقعیت استان به لحاظ مرزی بودن و همسایه بودن با 5 استان صاحب نام کشور این منطقه را به یک منطقه خوب تبدیل کرده است. ملانوری تاکید کرد: در نخستین گفتوگوی خود این اطمینان را به مردم میدهم که همه تجارب و توان خود را به کار گیرم تا از همه ظرفیت استان چه منابع طبیعی و چه منابع خدادادی استفاده کنم. وی خاطرنشان کرد: امید است با تعامل با همه گروهها و استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در سایه همدلی بتوانیم پلههای ترقی و توسعه را در استان شاهد باشیم و این ظرفیتها را به فعل برسانیم تا مردم از آن بهره مند شوند.

کویرتایر واحد نمونه ملی در سال ۹۸ شناخته شد
شرکت کویرتایر درسی ویکمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه در سال 1398 به عنوان واحد نمونه ملی انتخاب و از سوی رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت. این تقدیرنامه درآیین تجلیل ازواحد نمونه ملی وکارآفرینان برترخراسان جنوبی که با حضور عابدی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی خراسان جنوبی برگزار شد به سید محمد حسین زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر اعطا شد. مشیرالحق عابدی معاون اقتصادی استانداردر این مراسم اظهار کرد: خراسان جنوبی جزو استانهایی است که در رابطه با کارآفرینان موفق بوده و اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است. وی ادامه داد: برگزاری جشنوارههای کارآفرینی باید با هدف ایجاد یک نقشه راه برای افرادی که تمایل به کارآفرینی دارند نمایان شود.معاون اقتصادی استانداربا تاکید بر اینکه کارآفرینان توانستند با اقدامات شایسته خانوارهایی را سرکار ببرند گفت: در این استان تعدادی از کارآفرینان جزو پایههای ثابت کارآفرینی هستند و هر سال به عنوان کارآفرین برتر نیز معرفی میشوند. عابدی ادامه داد: امسال عدهای با روحیه و برنامههای خاص برای ایجاد انگیزه در جماعتی خاص که تمایل به کارآفرینی داشتند به عنوان کارآفرین نمونه انتخاب شدهاند. وی با تاکید بر اینکه کارآفرینان باید در این شرایط اقتصادی حمایت شوند افزود: کارآفرینان برتر باید معرفی شوند و تلاش شود تا تثبیت اشتغال را داشته باشند. معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه در سالهای 98 و 99 پربارترین جلسات را در حوزه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی داشتیم بیان کرد: امسال نیز با وجود بیماری کرونا تصمیمات مهمی در این زمینه گرفته شده است. وی حمایت از سرمایهگذاران و تولیدکنندگان را در شرایط فعلی کشور ضروری دانست و گفت: رونق تولید در شرایط فعلی میتواند کمک حال کشور باشد. عابدی افزود: باید ارتباط بخش دولتی و خصوصی بیشتر شود و اگر تخطی در خدمات رسانی در استان شود به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیتهای استان و استفاده از توان شرکتهای اقتصادی بزرگ کشور تاکید و خاطرنشان کرد: باید پتانسیلهای استان را بالفعل کنیم و در این راستا باید شرکتهای سرمایه گذار از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: باید تلاش شود نقش کارآفرینان در نظام تصمیمگیری کلان کشور تقویت شود که در این راستا هم افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور از اهداف برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر است. رضا اشرفی اظهار کرد: جشنواره معرفی کارآفرینان برتر از سال 85 آغاز شد و تاکنون 13 جشنواره ملی برگزار شده است. وی با بیان اینکه امسال 7 نفر از کارآفرینان برتر طی فرآیندی توسط هیئت داوران انتخاب شدند افزود: این کارآفرینان در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات بودند که 2 نفر هم به بخش ملی راه یافتند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در کنار کارآفرینان برتر بحث معرفی واحد نمونه ملی نیز انجام شد که معیارهای آن 28 شاخص داشت. اشرفی افزود: در خراسان جنوبی 3 واحد نمونه که شایسته بودند انتخاب شدند. وی به مهمترین این معیارها در معرفی این واحدها اشاره و تصریح کرد: تثبیت اشتغال در 3 سال گذشته، رعایت قانون کار بحثهای بیمهای، حمایتی و رفاهی و وجود نیروهای متخصص و فارغ التحصیل دانشگاه از مهمترین شاخصهایی بود که سبب انتخاب یک شرکت تولید لاستیک به عنوان واحد نمونه ملی شد. رئیس کانون کارآفرینان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: کارآفرینان و تولیدکنندگان با وجود اینکه میدانند از نظر مادی در رشتههای دیگر میتوانند پیشرفت داشته باشند اما منفعت ملی و شهری را به منفعت مالی ترجیح داده و اگر صدبار هم زمان به عقب برگردد انتخابشان همین کارآفرین شدن خواهد بود.سید حسین خیریه، با بیان اینکه مشکلات زیادی سر راه کارآفرینان است افزود: باید تلاش شود تا مشکلات این افراد کمتر شود و در کشور واحدهای تولیدی با سودها و منافع متفاوتی تعریف شده که واسطهگری بزرگترین آن و تولید پایان آن است.

یک بیمارستان دیگر در بیرجند برای درمان کروناییها تجهیز شد
رئیس بیمارستان رازی بیرجند هم گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و حجم کاری افزایش یافته ناشی از آن در بیمارستان ولیعصر(عج)، قسمتی از بیمارستان رازی به بیماران کرونا اختصاص یافت. موسوی، اظهار کرد: بدین منظور ایزولاسیون لازم انجام و پلههایی که لازم بود بیمار خارج شود ساخته و طبقه فوقانی بیمارستان برای بیماران کرونایی تجهیزشد. وی بیان کرد: ایزولاسیون در بیمارستان به نحوی صورت گرفته که امکان ارتباط با طبقات پایین صورت ندارد و یک راهرو و آسانسور جدا برای جا به جایی بیماران کرونایی در نظر گرفته شده تا هیچگونه ارتباطی با سایر بخشهای بیمارستان و بیماران دیگر نداشته باشند؛ لذا هماستانیها بدون هیچگونه نگرانی میتوانند برای درمان خود، به بیمارستان رازی مراجعه کنند. رئیس بیمارستان رازی بیرجند در خصوص تامین پرسنل بخشهای کرونا گفت: با حمایت رئیس دانشگاه و معاون توسعه مدیریت و منابع و با همکاری بیمارستان ولیعصر(عج) نیروی انسانی لازم تامین شده تا فشار کاری زیادی به باقی پرسنل وارد نشود.

خودروها در زمان محدودیت تردد با دوربین رصد میشوند
ایرنا – رییس پلیس راه استان گفت: علاوه بر ماموران پلیس راه و انتظامی در مبادی ورودی و خروجی مرکز استان، دوربینها نیز تردد خودروها را رصد میکنند. سرهنگ علیرضا رضایی در حاشیه اجرای طرح محدودیتهای تردد در شهر بیرجند افزود: این محدودیت از ساعت 12 روز دوشنبه همزمان با 24 مرکز استان دیگر شروع شد و تا ساعت 24 روز جمعه (16 آبان) ادامه خواهد داشت. وی اظهار کرد: تمامی خودروهای با پلاک بومی حق خروج از بیرجند و خودروهای با پلاک غیر بومی حق ورود به مرکز استان را ندارند اما محدودیت تردد در محورهای ورودی و خروجی شامل خودروهای عمومی و حمل بار و مواد فاسد شدنی نمیشود.وی گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی، انتظامی و راهداری در سه ورودی شهر بیرجند شامل میدان فرودگاه، بلوار شهدای عبادی و محور بیرجند – زاهدان مستقر هستند و درخصوص متخلفان اعمال قانون خواهد شد.سرهنگ رضایی درباره افرادی که در روستاها و شهرکهای اقماری بیرجند زندگی میکنند و محل کار آنان بیرجند است یا برعکس، گفت: این افراد باید برای تردد برنامهریزی لازم را داشته باشند و در صورتی که شهروندان به دلایل ضروری از ماموران حاضر در مبادی ورودی و خروجی شهر مجوز عبور گرفتند خودرو آنها توسط دوربینها رصد میشود.

قرارگاه جهادی شهید کاوه در خراسان جنوبی راه اندازی شد
مهر- رئیس مجمع جهادگران خراسان جنوبی از تشکیل قرارگاه شهید کاوه برای مقابله با کرونا در استان خبر داد. هنری اظهار کرد: هماهنگ کردن همه گروههای جهادی و مردمی در سطح استان و اعلام اولویت بندی برنامهها در شهرستانها بر اساس نظر شورای جهادی شهرستانها و پشتیبانی از شورای جهادی در سطح شهرستانها از مهمترین برنامههای قرارگاه است. وی اظهار کرد: قرارگاه جهادی شهید کاوه در راستای مقابله ویروس کرونا با تمرکز بر بحرانیترین نقاط استان عملیات جهادی خود را در کمیتههای ذیل قرارگاه جهادی دنبال میکند. وی بیان کرد: احصای مسائل و مشکلات اجرایی مرتبط با کرونا توسط گروههای جهادی و ارجاع آن به قرارگاه جهت پیگیری، استفاده از ظرفیت رسانه و هنر جهت ترویج و فرهنگ سازی نکات آموزشی بهداشتی، اعزام و آموزش و توجیه افراد جهادی متقاضی در بیمارستانها از دیگر اقدامات قرارگاه است. هنری افزود: ضدعفونی مدارس مساجد بر اساس اولویت و نیاز هر شهرستان، حل مشکل مشاغل آسیب دیده از کرونا، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و فعال شدن کارگاههای مرتبط به گروههای جهادی و مجموعههای مردمی، فرهنگ سازی در زمینه اهدای پلاسمای خون افراد بهبود یافته از دیگر اقدامات قرارگاه جهادی شهید کاوه در سطح استان است.وی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای خدمت رسان مبنی بر تأمین اقلام بهداشتی و حفاظتی برای خانوادههای محروم و بی بضاعت و تأمین تیم جهادی برای خرید اقلام و مایحتاج ضروری خانوادههایی که به دلیل بیماری کرونا در قرنطینه هستند، برنامهریزی انجام شده است.

4 مرکز خرید حمایتی زعفران در خراسان جنوبی فعال است
ایرنا – معاون تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: چهار مرکز خرید حمایتی زعفران از کشاورزان استان در بیرجند، قاینات، فردوس و سرایان فعال است که تا 30 آذر ماه امسال نسبت به تحویل محصول از کشاورز اقدام میکنند. مهدی جعفری روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین با موضوع بررسی خرید حمایتی زعفران افزود: شیوهنامه خرید زعفران به دو شکل فیزیکی و از طریق بورس کالا 11 آبان ماه به استان ابلاغ شد که در روش خرید فیزیکی کشاورزان باید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و معرفینامه سطح زیرکشت و تولید را دریافت کنند. وی گفت: در سه شهرستان بیرجند، قاینات و فردوس اتحادیه تعاون روستایی شهرستان و در سرایان شرکت مطهری مباشر خرید زعفران در نظر گرفته شدهاند. معاون تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: کشاورزان باید هنگام مراجعه به مراکز خرید معرفینامه جهاد کشاورزی را به همراه داشته باشند و سقف خرید زعفران از هر نفر 10 کیلوگرم پیشبینی شده است.
وی درباره نحوه فروش زعفران توسط کشاورزان عنوان کرد: وقتی کشاورزان محصول را تحویل این مراکز بدهند بعد از ثبت در سیستم 30 درصد قیمت در ابتدای کار به حساب کشاورز واریز میشود. جعفری ادامه داد: همچنین 70 درصد باقیمانده وجه کشاورز به مدت سه ماه همراه با محصول در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار دارد که در این مدت کشاورز اگر مشتری با قیمت مناسب تر پیدا کرد میتواند محصول را از مرکز تحویل گرفته و 30 درصد دریافتی را برگشت بدهد. وی یادآور شد: اگر در این مدت کشاورز نتواند مشتری پیدا کند که محصول را با قیمت بالاتر از سازمان بفروشد 70 درصد مابقی در تملک سازمان درمیآید و بهای محصول به حساب کشاورز واریز میشود.

شناسایی 186 بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانهروز گذشته 254 آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که از این تعداد 186مورد مثبت قطعی بود. دکتر مهدی زاده افزود: در 24ساعت گذشته همچنین 8 نفر دیگر در اثر کرونا در استان فوت کردند همچنین در بروز رسانی سیستم گزارش 7 مورد فوت ثبت نشده که در خارج از استان رخ داده به استان اعلام شده که با فوت این 15 مورد جدید، تعداد کل فوتیهای ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به 327 نفر افزایش یافت.

بافندگان فرش رایگان بیمه میشوند

تمام بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی بیمه میشوند. سرپرست سازمان صمت استان گفت: این افراد به صورت رایگان و به مدت یک سال از طریق بیمه روستائیان و عشایر بیمه خواهند شد. جرجانی افزود: این بیمه برای سال های بعد هم قابل تمدید است و تمدید آن منوط به مثبت ارزیابی شدن عملکرد بافنده قالی است. وی گفت: بافندگان فرش در سراسر استان می توانند روند بیمه شدن خود را از ادارات صمت محل سکونت خود پیگیری کنند.

امام جمعه بیرجند: عرصه بر استکبار جهانی تنگ شده است

ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان گفت: استکبار جهانی به دلیل اینکه عرصه برایش تنگ شده است، دست به کارهای جنونآمیز میزند. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت 13 آبان افزود: کشورهای استکباری خود بهتر میدانند که به بن بست رسیدهاند. وی با بزرگداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: همه انسانهای متعهد باید خودشان را برای هر تغییر شرایط زمانی و مکانی به منظور مبارزه با استکبار آماده کنند.

پرداخت مطالبات جایگاهداران تا پایان امسال

شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در اطلاعیهای اعلام کرد: معوقات و مطالبات جایگاهداران تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.متن اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی درباره مطالبات جایگاهداران به شرح زیر است: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران پیرو برخی اخبار منتشر شده در رسانههای خبری درباره مطالبات جایگاهداران عرضه سوخت از محل افزایش نرخ حق العمل توزیع فرآورده در جایگاههای عرضه سوخت مایع کشور به اطلاع میرساند با توجه به اعمال نرخ جدید حق العمل توزیع بنزین و نفتگاز جایگاههای عرضه سوخت مایع از ابتدای آبان ماه سال جاری (99) و برداشت آن متناسب با فروش فرآوردههای نفتی توسط مالکان جایگاهها، محاسبات میزان مطالبات جایگاههای عرضه سوخت از سوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در حال انجام است و پس از تعیین دقیق مطالبات و معوقات هفت ماهه این افراد، نسبت به پرداخت آن به صورت اقساطی و حداکثر تا پایان سال جاری اقدام خواهد شد.

برگزاری جشنواره قصهگویی کودکان روستایی و عشایر

نخستین جشنواره قصهگویی کودکان روستایی و عشایر با عنوان «قصهگوی صبا» با هدف ترویج فرهنگ قصهگویی و ارتقای دانش اقتصادی کودکان روستایی و عشایر آغاز شد. به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسانی جنوبی جشنواره قصه گویی صبا ویژه کودکان روستایی و عشایری با هدف پر کردن اوقات فراغت در دوران کرونا و ایام قرنطینه برگزار شد که اطلاع رسانی از طریق صندوق استان انجام شد و آثار بسیاری برای تهران ارسال شد و از این بین 10 نفر از شرکت کنندگان این جشنواره حائز رتبه برتر دوم تا سوم شدند .که طی مراسمی با رعایت پروتکل های بهداشتی جوایز این عزیزان اهدا شد.

تولید 400 هزار شاخه گل رز در گلخانههای خراسان جنوبی

صداوسیما- 400 هزار شاخه بریده گل رز از آغاز امسال در گلخانههای تولید گل رز در خراسان جنوبی تولید شد. مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان ارزش گل های تولید شده در استان را16 میلیارد ریال اعلام کرد.رضایی با بیان اینکه 90 درصد گل رز تولید شده در استان به سایر استانها ارسال می شود، افزود: از این رقم 360 هزار شاخه گل رز به استانهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی ارسال شد.وی سطح زیرکشت گلخانههای گل رز در استان را 1.5هکتار اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت