یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

واگذاری زمین به متقاضیان مسکن به نمایندگی ازکشور در بیرجند

بیست و نهمین هفته افتتاح طرحهای عمرانی دولتی با حضور رئیسجمهور، وزیر راه و شهرسازی و 31 استاندار از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس روز پنجشنبه اول آبان ماه برگزار شد و سیرجان و بیرجند بهعنوان پایلوت انتخاب شدند و تعدادی از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این دو شهرستان افتتاح شد. وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به واگذاری زمین به صورت 99 ساله به مردم، عنوان کرد، بخش زیادی از پروژهها در قالب واگذاری زمین به صورت 99 ساله است. بخش دوم آن، زمینهایی است که قیمت بالاتر دارد و برای متقاضیان آنها در دو گروه پروژه تعریف کردهایم؛ یکی بهصورت مشارکت با بخش خصوصی است و بخش دیگر، فروش اقساطی است که از پنج سال به 10 سال افزایش یافته است و زمینی که اکنون قیمتگذاری میشود، اقساط آن تا 10 سال با نرخ ثابت پرداخت خواهد شد. نکته سوم نیز پروژههایی است که شروع شده و عملیات اجرایی بخشی از آغاز شده است؛ بخشی از این پروژهها در مرحله فونداسیون و بخشی در مرحله اسکلت و سفتکاری است و این نوار خط تولید در فازها و مقاطع مختلف که بالغ بر 253 هزار واحد میشود را به آن دسته از متقاضیانی که ثبتنام و افتتاح حساب کردهاند و آورده خود را به حساب واریز کردهاند، معرفی میکنیم. اسلامی با بیان اینکه ما تمام ظرفیتها را پای کار آوردهایم و از هیچ تلاشی فروگذار نکردهایم، افزود: بخش دیگری از فرآیند ساخت مسکن را در قالب عقد تفاهمنامه با دستگاههای مختلف دنبال میکنیم و به این منظور تفاهمنامههایی را برای ساخت مسکن فرهنگیان امضا کردهایم که بر مبنای آن 13 هزار واحد را در اردیبهشتماه و بیش از 40 هزار واحد را کلنگزنی کردیم که این تعداد جدا از 400 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن است. همچنین عملیات اجرایی ساخت واحدهایی برای کارگران و نیروهای مسلح آغاز خواهد شد.

سال گذشته اختتامیه مسکن مهررا در استان برگزار کردیم
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: 135 هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح «اقدام ملی مسکن» واگذار شد و با تاکیدات ریاست جمهوری و برنامههایی که وزارت راه و شهرسازی در این دوره داشت، دو مقوله مهم در حوزه مسکن در دستور کار قرار گرفت. نبیان افزود: ابتدا موضوع مسکن مهر بود که سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای بالای 25 هزار نفر وظیفهمندی این حوزه را داشت و در استان خراسان جنوبی سال گذشته و با حضور وزیر راه و شهرسازی جشن اختتامیه مسکن مهر را برگزار کردیم. وی بیان کرد: در این مراسم پنج فرد واجد شرایط حضور دارند و قراردادی که بین اداره کل راه و شهرسازی استان و این افراد منعقد شده است، تحویل آنها میشود.

متقاضیان مسکن ملی استان به 156 گروه تقسیم شدهاند
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: متقاضیان مسکن ملی در استان به صورت 156 گروه پنج، چهار و سه نفره تقسیم بندی شدهاند که این قراردادها برای ساخت مسکن ملی به گروههای مربوطه واگذار شد. وحید داعی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا افزود: هزار و 325 قرارداد زمین در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت و 958 قرارداد در شهرهای زیر 100 هزار نفر استان گروههای کمتر از سه نفر واگذار شده است.وی بیان کرد: بعد از واگذاری قرارداد زمین، این گروهها باید نسبت به تهیه نقشه، اخذ پروانه و ساخت و ساز مسکن اقدام کنند.مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: زمینهای تخصیص یافته در سایت 27 هکتاری شهر بیرجند واقع در معصومیه است و در سایر شهرستانها نیز اراضی مشخص و واگذار خواهد شد. وی گفت: علاوه بر واگذاری قرارداد زمین به گروههای مذکور، اتصال هزار و 543 نفر نیز به پروژهها انجام شده است. داعی افزود: در مجموع 14 هزار و 274 نفر در استان برای طرح اقدام ملی مسکن نامنویسی کردهاند که از این تعداد 6 هزار و 200 نفر حائز شرایط شدند. وی گفت: تاکنون چهار هزار و 809 نفر از این افراد افتتاح حساب کرده و سه هزار و 700 نفر واریز وجه را انجام دادهاند.آیین واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح «اقدام ملی مسکن» به نمایندگی از 31 استان روز پنجشنبه اول آبان با حضور ی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، ناصر خوش خبر سرپرست استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی در بیرجند برگزار شد.

افراد بیبضاعت در خراسان جنوبی صاحب مسکن میشوند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از برنامه استان برای تامین مسکن افراد بیبضاعت خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی و تفاهمنامههای منعقد شده بین استانداری و نهادهای حاکمیتی به گونهای برنامهریزی شده که این افراد از مسکن ارزان برخوردار شوند. به گزارش ایرنا، میر جعفریان در نشست بررسی روند اجرای طرحهای مسکن شهری و روستایی استان گفت: با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته بنا داریم نیاز مسکن اقشار مختلف استان را در قالبهای مختلف برطرف کنیم و برنامههای تعریف شده برای جامعه مخاطب در هر حوزه متفاوت است. وی بیان کرد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، اقشار آسیبپذیر، فرهنگیان، نیروهای مسلح، ایثارگران، بازنشستگان، خانه اولیها و بدمسکن هر کدام در قالب جداگانه صاحب مسکن میشوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: بنا به تصمیم این جلسه، افرادی که هیچ بضاعتی ندارند و در تامین آورده اولیه مسکن با مشکل مواجه هستند نیز صاحب خانه میشوند. وی افزود: مقرر شده زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح از املاک بنیاد مستضعفان، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فراهم شود. میر جعفریان اظهار کرد: براساس جمعبندیهای صورت گرفته فرمانداران شهرستانهای 11گانه استان مکلف شدهاند که افراد واجد شرایط این طرح را شناسایی کنند. وی گفت: فهرست اسامی افراد واجد شرایط و لیست نهایی بعد از پالایش کامل در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد علوی قرار میگیرد تا مقدمات کار برای تامین مسکن این افراد فراهم شود.معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: افرادی که در این طرح صاحب خانه میشوند، کسانی هستند که بنابه دلایلی نتوانستهاند از فرصتهای ایجاد شده برای تامین مسکن استفاده کنند لذا با بهرهگیری از ظرفیت نهادهای مختلف، مشمول دریافت کمک بلاعوض میشوند. وی تصریح کرد: این طرح بعد از جمعبندی نهایی و تنظیم شیوهنامه اجرایی در کوتاهترین زمان ممکن وارد فاز اجرا میشود.

آمار هولناک کرونا در استان ؛ 220 مبتلا 7 فوتی
گروه خبر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به تصویب ستاد استانی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیتهای 10گانه در استان تا نهم آبان ماه تمدید شد. کامبیز مهدیزاده شامگاه پنجشنبه اعلام کرد: محدودیتهای کرونا در خراسان جنوبی که تا دوم آبان ماه تمدید شده بود، همچنان ادامه خواهد داشت. وی افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو، محدودیت خاص مانند محدودیتهای جادهای نداریم اما از مردم تقاضا میکنیم تا جایی که امکان دارد مسافرتهای غیرضروری را به بعد موکول کنند و در شرایطی که تمام کشور بخصوص منطقه شرق کشور وضعیت قرمز دارد از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: در 24 ساعت گذشته 275 آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که از این تعداد جواب 220 آزمایش مثبت اعلام شد. دکتر دهقانی با بیان اینکه 80 درصد آزمایش های کرونای 24 ساعت گذشته در استان مثبت بوده است افزود: از 220 بیمار جدید شناسایی شده ، 62 نفر در بیمارستانهای استان بستری اند و 158 مورد نمونه گیری سرپایی انجام شده است. وی گفت: 81 نفر از مبتلایان جدید شناسایی شده مربوط به شهرستان بیرجند، 10 نفر فردوس، 33 نفر قاین، 21 بیمار مربوط به طبس، 4 نفر نهبندان، 7 بیمارمربوط به درمیان، سه نفر سربیشه، 16 نفر سرایان، 34 نفر بشرویه، 5 نفر زیرکوه و 6 نفر مربوط به شهرستان خوسف است.وی افزود: هم اکنون 304 بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسانجنوبی بستری است که از این تعداد 183 نفر مبتلا به کرونا هستند.دکتر دهقانی گفت: از 183 بیمار کرونا در بیمارستانهای استان ، 29 نفر در بخشهای مراقبت ویژه بستری که حال 5 نفر از آنان مساعد نیست. وی افزود: همچنین با فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در 24 ساعت گذشته، تعداد فوتیهای ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به 240 مورد افزایش یافت.

دوره نهفتگی کرونا باعث انتشار بیشتر ویروس میشود
مدیر گروه بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دوره نهفتگی بیماری کرونا بین 2 تا 14 روز است و در اکثر موارد، علائم بالینی خفیفی ایجاد میکند که باعث انتشار بیشتر ویروس میشود.مجید شایسته افزود: لذا اگر با فرد کرونا مثبت در تماس بودیم، باید تا 14 روز از نظر کرونا و علائم آن پایش شویم و بررسی علائم بیماری مثل تب، سرفه، تنگی نفس، علائم گوارشی و از دست دادن حس بویایی و چشایی حتما مد نظر قرار گیرد. وی گفت: همچنین اگر در خانواده فرد کرونا مثبت وجود دارد، ملاقات این فرد کاملا ممنوع بوده و فردی که مراقب این بیمار است باید فاقد بیماری زمینهای یا شرایط خاص مثل خانم باردار، افراد مبتلا به سرطان، مبتلایان به دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی و افراد چاق بوده و این بیماریها را نداشته باشد.

49 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مصوبات سفر استاندار به شهرستان خوسف
49 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مصوبات سفر استاندار به شهرستان خوسف اختصاص پیدا کرده است. محمد علی آخوندی سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف با بیان اینکه در سفر استاندار به شهرستان خوسف بیش از 55 مصوبه تصویب شده است که با اجرای این موصوبات بسیاری از پروژه های نیمه کاره شهرستان به سرانجام می رسد. وی گفت: از از میزان 55 پروژه ابلاغی 20 مصوبه صورت 100 درصدی اجرای شده است و علیرغم پیگیری های انجام شده تاکنون یک پروژه توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان شروع نشده است.
آخوندی ادامه داد: 27 مصوبه پیشرفت بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با پیگیری های انجام شده اکثر مصوبات پیشرفت کامل داشته باشد. وی با اشاره به اینکه جهت تکمیل مصوبات به 14 پروژه با تخصیص 100 درصدی به میزان 49 میلیارد ریال ابلاغ اعتبار شده است که این پروژه ها در حوزه راهداری، بنیاد مسکن، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی می باشد. وی گفت: سالن آمفی تئاتر و استخر سرپوشیده شهر خوسف به عنوان دو پروژه مهم شهرستان می باشد که طی سال های اخیر به عنوان مهمترین پروژه ها که نیاز مبرم شهرستان می باشد مطرح بوده که با اعتبار به ترتیب 7 میلیارد و میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.آخوندی اظهار کرد: یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز به چهارمین زمین چمن مصنوعی شهرستان در شهر ماژان تخصیص پیدا کرده که امیدواریم این پروژه نیز تا دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد. وی از تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون ریال به مجتمع آبدرمانی آبگرم لوت خبر داد و ادامه داد: احداث جاده خوسف به نایبند یکی از اولویت های کاری می باشد که نیازمند اعتبار ملی می باشد.

گلایه دادگستری از معرفی نشدن افراد خاطی از دستورهای بهداشتی کرونا

رئیس کل دادگستری استان گفت: ما گلایه مندیم از متولیان امری که افراد خاطی دستورهای بهداشتی ویژه کرونا را به ما معرفی نمیکنند. حجت الاسلام حمیدی در نشست شورای قضایی استان افزود: حفظ بهداشت جامعه جزو حقوق عامه است و قوه قضائیه با افرادی که دستورهای بهداشتی را در این شرایط کرونا رعایت نمیکنند برخورد قضایی میکند و ما آمادگی داریم در صورت معرفی این افراد خاطی از سوی دستگاههای اجرایی و متولیان امر ، بر اساس قانون با آنها برخورد کنیم. وی همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی پیش آمده از کرونا و افزایش قیمتها گفت: دادگستری استان با گران فروشیها و موارد احتکار نیز برخورد قضایی میکند تا بتوان با تشدید نظارتها و مدیریت بازار، وضعیت قیمتها را کنترل کرد که مردم به مایحتاج ضروریشان به اندازه و با قیمت مناسب دسترسی پیدا کنند.

تاکید امام جمعه بیرجند بر فراهم کردن شرایط ورزش بانوان در محیطی سالم

تسنیم- نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ورزش پهلوانی سلامت روح و جسم جوانان را رشد میدهد گفت: مسئولان طوری برنامهریزی کنند تا بانوان بتوانند در محیطی به دور از آلودگی ورزش کنند. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار جمعی از اعضای هیئت ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان، بیان کرد: چنانچه ملاحظات لازم نسبت به برخی کارها از جمله فراهم کردن محیط مناسب برای ورزش بانوان در جامعه صورت نگیرد و این کار از چارچوب اسلامی آن خارج شود مطمئنا پشت سر آن مفاسد را به دنبال خواهد داشت. وی ورزش باستانی را ورزشی فرهنگی و معنوی برای سلامت جسم و روح جوانان دانست و ادامه داد: چنانچه فضای مناسبی و سالمی برای ورزش جوانان در جامعه فراهم نشود ممکن است در آینده دچار آلودگیهای فضای مجازی شوند که زندگی آنها را با مشکلاتی مواجه کند.

برگزاری مسابقات قرآن، به صورت ویدئوکنفرانس در خراسان جنوبی

صداوسیما- مسابقات کشوری قرآن کریم در رشته تفسیر عمومی قرآن، امروز به صورت ویدئو کنفرانسی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد. رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در این دوره، 115 نفر در کشور با هم رقابت میکنند که 5 نفر از خراسان جنوبی هستند.

اختصاص اعتبار برای فعالان امور مربوط به زعفران

صداوسیما- 100 میلیارد تومان اعتبار کشوری برای فعالان بخش زعفران ویژهی سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی اختصاص یافت. مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این اعتبار به صورت تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در عرصه خرید، بسته بندی، فرآوری و صادرات زعفران پرداخت میشود. فرجامی افزود: این اعتبار به بانکهای کشاورزی، ملت و توسعه صادرات ابلاغ شده که با نرخ سود 15 درصد و بازپرداخت یکساله به متقاضیان اعطا میشود.

تسهیلات صندوق توسعه ملی برای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ابلاغ شد

ایرنا – رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تسهیلات سرمایه در گردش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ویژه مناطق غیر برخوردار از محل صندوق توسعه ملی ابلاغ شده است. قوسی افزود: نرخ سود این تسهیلات 12 درصد با مدت زمان بازپرداخت یک سال است و صاحبان صنایع متقاضی دریافت این تسهیلات نباید در گذشته از تسهیلات توسعه صندوق ملی استفاده کرده باشند. وی بیان کرد: متقاضیان تسهیلات صندوق توسعه ملی باید در سامانه سیتا نامنویسی کنند.

نگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی نیازمند بازنگری است
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: نگاه برخی مدیران به جایگاه روابط عمومی، نیازمند بازنگری است و باید اصلاح شود. احمد محبی در نشست اعضای شورای هماهنگی روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی استان افزود: موضوع اصلاح نگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی باید از اولویتهای کاری ما در این شورا باشد. وی گفت: روابط عمومی، سهم بسزایی در موفقیت یک دستگاه دارد و مدیران باید به این باور برسند و بدانند که تقویت روابط عمومی میتواند راههای پیشرفت مجموعه را هموارتر سازد. وی با اشاره به اساسنامه جامع و متقن شورای هماهنگی روابط عمومیها افزود: با استفاده درست از مفاد و بندهای این اساسنامه میتوانیم در راستای تقویت روابط عمومیها اقدامات در خور انجام دهیم. محبی متذکر شد: اینکه طبق اساسنامه، ریاست شورای هماهنگی روابط عمومیها به استاندار سپرده شده، نقطه قوتی است که باید از آن به درستی استفاده شود. وی با اشاره به اینکه شرایط کرونایی برخی وضعیتها را تغییر داده است، گفت: یکی از کارهایی که باید در این مجموعه دنبال کنیم، بازدیدهای گروهی از ادارات و دستگاههای مختلف است. مدیرکل روابط عمومی استانداری افزود: پیگیری مشکلات و حل و فصل مسایل روابط عمومیها باید در دستور کار این شورا قرار گیرد و با جدیت دنبال شود.

طرح پایش تصویری در امیرآباد بیرجند به بهرهبرداری رسید

نخستین طرح پایش تصویری همزمان با هفته نیروی انتظامی در روستای امیرآباد واقع در حاشیه شهر بیرجند افتتاح شد. فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح و تجلیل از حافظان نظم و امنیت توسط شورای معتمد پلیس در کلانتری 14 امیرآباد گفت: نیروی انتظامی به لحاظ تعداد و در زمینه جذب نیرو با محدودیتهایی مواجه است و در این شرایط استفاده از فناوری به تقویت امنیت جامعه کمک میکند.

پویش نذر کتاب در مدارس استان خراسان جنوبی اجرا شد

ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش استان از اجرای پویش بزرگ نذر کتاب در مدارس به منظور تحقق شعار عدالت آموزشی خبر داد. واقعی افزود: دانشآموزان علاقهمند به شرکت در این پویش میتوانند به شکرانه قبولی در دانشگاه کتابهای کمک آموزشی مازاد خود را به دانشآموزان مناطق محروم، روستایی، مرزی و عشایری اهدا کنند. وی گفت: مدیران مدارس متوسطه باید با اطلاعرسانی به موقع و مطلوب نسبت به تحقق این امر خداپسندانه اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت