یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

افزایش محدوده خدمات شهری آری یا خیر؟

قاسمی- میری، عضو شواری شهر بیرجند در یکی از دستورات جلسه شواری شهر بیرجند به درخواست افزایش محدوده خدمات شهری اشاره کرد و گفت: باید مشخص شود که ما با افزایش این محدوده موافق هستیم یا خیر و آیا نیاز به این مورد داریم که باید به صورت شفاف نظر قاطع خود را بیان کنیم. تقی زاده، رئیس شواری اسلامی شهر بیرجند روز گذشته در جلسه شورای شهر بیرجند در این زمینه گفت: هر چند مدت یک بار شایعه‌ای پیرامون افزایش محدوده خدمات شهری بیرجند مطرح می‌شود و هر دفعه نیز منطقه‌ای را به عنوان افزایش محدوده اعلام می‌کنند که باعث افزایش قیمت ها می شوند و طرح این موضوعات موجب خسارت مالی به شهروندان می‌شود. به گفتۀ وی در حال حاضر ضرورتی برای افزایش محدوده شهری بیرجند وجود ندارد ولی از آنجایی که یک محدوده مشخص شده است باید تأکید کنیم بر اساس اینکه کمترین عوارض را داشته باشد این کار انجام شود.

مسکوت ماندن طرح اراضی پادگان در کمیسیون ماده 5
میری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند با اشاره به تعاونی مسکن قرارگاه سلمان گفت: در سال 80 تفاهم نامه ای با آنان بسته شد ولی از آنجایی که رعایت نشده است درخواست کرده ایم که مبلغ مشخص شده را به صورت ریالی به شهرداری دهند که مورد تصویب اعضا شورای شهر قرار گرفت. وی در دستور کار بعدی جلسه به طرح اراضی پادگان بیرجند اشاره کرد و افزود: در کمیسیون ماده ۵ مطرح و مسکوت مانده و باید در جلسه‌ای دوباره این موضوع پیگیری شود. تقی زاده، رئیس شورای شهر بیرجند در این باره گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین ارتش و راه و شهرسازی بسته شده است دیگر نباید راه و شهرسازی برای طرح هزینه ای به ارتش پرداخت کند.

نشست با هیئت ها و اداره کل ورزش
یزدان شناس، نایب رئیس شواری شهر بیرجند با اشاره به درخواست های مالی هیئت کشتی استان گفت: نامه ای در این زمینه داریم که برای اعزام به مسابقات کشوری، حضور در لیگ و ساخت سالن کشتی درخواست بودجه و حمایت مالی داشته اند، همچنین برای بزرگ تر کردن سالن کوشه ای نیز 10 متر زمین خواسته اند و شورا با این درخواست ها موافقت کلی خود را اعلام کرد؛ اما طاهری، عضو شوراش شهر بیرجند درخواست کرد که به صورت شفاف بیان شود که چه مقدار بودجه به آنان تعلق می گیرد. در این باره تقی زاده، رئیس شورای شهر بیرجند اعلام کرد: حدود 100 میلیون تومان اعتبار ورزشی باقی مانده است و از آنجایی که این موارد قول های شهردار بیرجند در دیدار رئیس فدارسیون کشتی می باشد، باید مشخص شود که بودجه آن را چگونه تأمین می کنند. حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شواری اسلامی بیرجند نیز درخواست کرد که جلسه ای با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و هیئت ها و شهردار در شورا برگزار شود، همچنین از هیئت های ورزشی تقاضا کرد که درخواست های خود را به اداره کل ورزش دهند تا اداره کل ورزش و جوانان به صورت مکتوب این درخواست را به شورا ارسال کنند.
طاهری، عضو شواری شهر بیرجند از شورا درخواست کرد که با درخواست بزرگ کردن سالن موافقت شود چرا که زمین کنار سالن کوشه ای از راه و شهرسازی است که در تملک شهرداری می باشد و می توانیم اجازه افزایش را بدهیم تا مشکل اصلی آنها بطرف شود. تقی زاده، رئیس شورای شهر اسلامی بیرجند تأکید کرد: برای ورزش هر کاری انجام می دهیم و نشستی هم در این باره خواهیم داشت.

28 میلیارد تومان اضافه
درآمد شهرداری
یزدان شناس به مصوبه ای که از شورای اسلامی چهارم بود اشاره کرد و گفت: در آن شورا مصوب شده بود که عوارض ساختمان پزشکی بیماران خاص در شهید بهشتی بخشوده شود ولی به دلیل اینکه دو رأی ممتنع داده بودند، هیئت تطبیق آن را قبول نکرده بود و اکنون دوباره این موضوع مطرح شده است. تقی زاده، رئیس شواری شهر اعلام کرد: به شرط تأمین پارکینگ این عوارض بخشوده می شود و به تصویب شورا رسید. یزدان شناس رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور مالی شورای شهر بیرجند عنوان کرد: از سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان اضافه درآمد، شهرداری داشته است و باید مشخص شود در چه مواردی هزینه شود. تقی زاده، رئیس شواری شهر بیرجند در این باره گفت: شهرداری باید برای چگونگی هزینه این مبلغ برنامه‌ای ارائه دهد و البته این مبلغ باید در مسائل و پروژه‌های عمرانی و نه بودجه جاری شهرداری هزینه شود.

پارکینگ جزو خط قرمزهای شورا
فاطمه زهرا هلال بیرجندی، عضو شواری اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه درخواست شده است که مدت زمان پرداخت عوارض شهرداری برای انبوه سازان لغو شود، گفت: در گذشته 4 ماه فرصت پرداخت داشته اند. با نظر اعضای شورای شهر مقرر شد که این مدت برای همه به 6 ماه افزایش پیدا کند. هلال بیرجندی به پلمپ بودن مجتمع هلال اشاره کرد و گفت: درخواست بازگشایی آن داده شده است. رئیس شورای شهر بیرجند تأکید کرد: پارکینگ برای مجتمع‌ها خط قرمز شورا است و پروژه مجتمع هلال شهر بیرجند به واسطه تأخیر در تأمین پارکینگ پلمپ شده است و اگر متولیان برای این مجتمع پارکینگ تأمین کنند و خسارت تأخیر پرداخت شود بی شک بازگشایی خواهد شد و در غیر این صورت بر اساس تصمیم کمیسیون ماده ۱۰۰ همچنان پلمپ می‌ماند. تقی‌زاده با بیان اینکه هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی‌تواند تصمیم کمیسیون ماده ۱۰۰ را تغییر دهد، عنوان کرد: همه حرف‌ها و سخن‌ها پیرامون پارکینگ مجتمع هلال در زمینه چگونگی تأمین آن است و باید این کار انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت