یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

گُل گفته هایی از یک سفر مهم

هرم پور

روزهای گذشته، خراسان جنوبی به دلیل میزبانی از سفر آیت ا.... سید ابراهیم رئیسی دوباره در سرتیتر خبرهای رسانه ای کشور قرار گرفت. برای من و شاید عموم مردم استان که با توجه به شخصیت آیت ا... رئیسی ایشان را دوست می داریم، همه ی سفر به یک طرف بود و همان لحظه های بی ریای نشستن بر خاک و قرائت زیارت اربعین به همراه مسؤولین کشوری و لشکری در میان مرزبانان خراسان جنوبی به یک طرف. ما همواره مسؤولین را اینگونه دوست داشته ایم. قطعاً چنین الگوهایی، ماندگارتر و فعالیت ها و اقداماتشان هم اثرگذارتر خواهد بود. مایلم چند نکته خلاصه درباره این سفر و برکات آن تقدیم حضور مخاطبان عزیزم نمایم؛

1- مردم، مسؤولین و نخبگان استان، قدردان توجه ویژه رئیس محترم قوه قضائیه به خراسان جنوبی هستند. استان در منظر نگاه آیت ا… رئیسی جایگاه ویژه ای دارد که باید آن را سپاس گفت.

2- سفرهایی اینچنین در ابعاد و جایگاههای مهم، استان را رسانه ای و شرایط مطلوبی را برای آغاز و انجام برخی فعالیت های بزرگ فراهم می نماید. از این ظرفیت های مهم نباید غافل شد.

3- تردد و حضور مقامات در استان که در سایه تلاش ها و پیگیری های مسؤولین دلسوز استان انجام می شود، «شناخت» به دنبال دارد و «شناخت»، منتهی به تصمیم های مهم و سرنوشت ساز برای استان می شود.

4- عنایت و لطف شخصی رئیس محترم قوه قضائیه به خراسان جنوبی که این روزها منادی دلسوز و دغدغه مند مبارزه با فساد در کشور است، دارای ابعاد مهم و نکات ظریفیست که با تأیید سلامت نفس مدیران استانی، امیدآفرین تر و انگیزاننده تر شده است.

5- صحبت ها، پیام ها ، دیدارهای اداری و مردمی، و بازدید های آیت ا… رئیسی در ساعات حضورشان در استان، آنهم در اربعین حسینی و ایام کرونا، یک پیام مهم برای ما و برای مسؤولین کشور داشت؛ «در هیچ شرایطی نباید مردم را فراموش کرد.» هر چند رئیس محترم قوه قضائیه که نماینده محترم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز هستند، تکلیف و وظیفه اجرایی مستقیم در باب معیشت مردم ندارند، اما مواضع، پیام ها و دفاعشان از حقوق مردم و تولید کنندگان که این بار از تریبون جامعه بزرگی به نام خراسان جنوبی مطرح شد، یادآور یک نکته مهم بود و آن هم اینکه؛ «برای رفع مشکلات کشور، می توان و می باید تلاش بیشتری انجام داد.»

6- بعضی از سخنان رئیس محترم قوه قضائیه در استان، بسیار مهم و اساسی بودند. لازم می دانم دوباره آنها را مرور کنم؛ «آمار توسعه یافتگی خراسان جنوبی نشان دهنده این است که این استان زمینه جذب دارد و اگر اعتبارات به موقع برسد، زمینه جذب فراهم می‌شود که می‌تواند بسیاری از گره‌ها را بگشاید….یقین دارم اگر کار، تلاش و حرکت جهادی شود خداوند برکات خود را نازل می‌کند… “ما می‌توانیم” در همه عرصه‌ها می‌تواند بن‌بست‌ها را بشکند…شعار جهش تولید را ماموریت تمام بخش‌ها در کشور می‌دانم…با اراده قوی که دارید کار را دنبال کنید و ناراحت نشوید و به مشکلی برخوردید، ناامید نشوید…در کنار مدیران با کفایت و فعالیت خوب و قابل تقدیر استاندار، من هم مسائل استان را رصد می‌کنم. به دلیل علقه‌ای که با این استان دارم، نسبت به همه مسائل کشور به ویژه در این استان حساس هستم. تحرک، فعالیت و پویایی که در استاندار و بسیاری از شما مدیران است، امروز در حال تبدیل شدن به کار و اقدام است». ما نیز این حضور را به فال نیک می گیریم و برای به ثمر نشستن جوانه های پربرکتش، دعا می کنیم.

(لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را درباره این سرمقاله به شماره 09304943831 ارسال بفرمایید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت