یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

عباس عبدی: اصولگرایان اراده استیضاح ندارند، روحانی خودش استعفا دهد

عباس عبدی در اعتماد نوشت: ده ماه پیش پیشنهاد انتخابات زودرس ریاستجمهوری را دادم، اصولگرایان که در خلوت خود از این ایده قند در دلشان آب میشد، به علت تناقضات فکری و تحلیلی، در خلوت با آن مخالفت کردند و حتی مخالفت شدیدی کردند! وی نوشت: حالا که اصولگرایان غالب، قدرت و اراده استیضاح را ندارند، پیشنهاد میکنم که روحانی شخصا دست به کار شود. کنار رفتن نه به معنای اعتراض، بلکه به معنای گشودن راه برای حل ماجرا. متاسفانه در ایران استعفا هم به سرنوشت طلاق دچار شده است. نیازی به توضیح جزییات این ادعا و وضعیت هم نیست. طی ده ماه گذشته هیچ مشکلی حل نشده که بر مشکلات اضافه هم شده است.

پیشبینی تاجرنیا از انتخابات متفاوت 1400 ؛ تضمینی برای پیروزی اصولگرایان وجود ندارد
یک چهره سیاسی اصلاحطلب گفت: هیچ تضمینی برای جناح اصولگرا برای پیروزی در انتخابات وجود ندارد ضمن اینکه اصلاح طلبان، توانایی زیادی برای بر هم زدن بازیهای از پیش تعیین شده را دارند. تاجرنیا با بیان اینکه پیشبینیام این است که اصلاحطلبان با وجود همه این تنگناها و مشکلات، در انتخابات پیش رو مشارکت خواهند کرد، تاکید کرد: بدون شک انتخابات آینده انتخاباتی دوقطبی خواهد شد؛ برخلاف تصور همه که فکر میکنند باتوجه به اینکه اکثریت مجلس در اختیار جناح اصولگرا است یا احتمالا دولت آینده طبق گردش کار، حتما اصولگرا خواهد بود به نظر من، به هیچ عنوان این مسئله نمیتواند جدی باشد. علتش هم برمیگردد به اینکه در حال حاضر شرایط به گونهای است که بخش عمدهای از طرفداران جناحهای رسمی، دچار ریزش شدند و اگرچه اصلاحطلبان ممکن است بخش عمدهای از پایگاهشان را از دست داده باشند، اما اصولگرایان هم عملا نتوانستند اقدام جدی و اعتمادسازی ایجاد کنند.

نماینده مجلس: آدرس مشکلات مردم کاخ سفید نیست، خیابان پاستور است
مطهری ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور صحن علنی با بیان این که «مردم به ما رای ندادند تا فقط مشکلات را بازگو کنیم» گفت: حرف آخر را همین اول میزنم. آدرس مشکلات کشور کاخ سفید نیست. بلکه خیابان پاستور و دفتر کار کسانی است که 7 سال کشور را معطل مذاکره با کاخ سفید کردهاند. امروز با گذشت تقریبا 4 ماه از فعالیتهای مجلس یازدهم همه مشکلات را میدانیم و دیگر اظهار دوباره مشکلات برای مردم خسته کننده شده است.

واکنش قالیباف به ماجرای دناپلاس و واکسن: به این حواشی توجهی نداریم

قالیباف رئیس مجلس با اشاره به ماجرای دناپلاس و واکسن آنفولانزا تاکید کرد که مجلس یازدهم به حواشی که برای آن ایجاد میکنند توجهی نداشته و تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا در چارچوب وظایف خود مشکلات مردم را برطرف کند.

مجلسها ماهی 11 میلیون حقوق میگیرند؛ 18 میلیون قسط میدهند

تسنیم نوشت: اگر یک نماینده مجلس بخواهد 802 میلیون تومان دریافتی را بدون هیچ سود تسهیلاتی طی 45 ماه برگرداند باید ماهیانه بیش از 17 میلیون و 800 هزار تومان قسط دهد. میزان این قسط در صورتی که زمان بازپرداخت را سه ساله (36 ماه) در نظر بگیریم، مبلغی در حدود 22 میلیون و 300 هزار تومان در هر ماه میشود. این در حالیست که حقوق ماهانه مجلسیها به 11میلیون و 600 هزار تومان رسیده است.

دولت واکسن داد، مجلس نمىخواست

روزنامه کیهان نوشت: جنجال علیه واگذاری 1500 واکسن آنفلوآنزا به مجلس در حالی است که وزارت بهداشت هر ساله این کار را انجام میدهد اما مجلس که به نام مجلس انقلابی شناخته میشود، این محموله را پس میفرستد.

معاون رئیسی : جای تأسف دارد که مردم با واژه «مسئول» به یاد اختلاس میافتند

معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه قانون وسیلهای برای حفظ منافع عمومی است، گفت: جای تاسف دارد که وقتی واژه مسئولیت در خانوادهها مطرح می شود اعضای خانواده یاد دزدیها و اختلاسهای برخی آقایان میافتند.

رونمایی ا…کرم از نامزد حداکثری جریان موسویخوئینیها در 1400

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: این بخش جریان اصلاح طلب که با آقای موسوی خوئینی ها همراه است. اول روی حمایت از آقای عارف و محمدرضا نظر داشتند اما بعد به طرف آقای مصطفی معین گرایش پیدا کردند. ا… کرم افزود: نامه اخیر موسوی خوئینی ها از دو جنبه قابل تحلیل است، نشان داد دیدگاه تئوری پردازان اصلاحات مخصوصا عباس عبدی و سعید حجاریان درباره انتخابات 1400 نزد اصلاح طلبان نیز خریدار نداشته و تصمیم گیران این جریان برنامه های دیگری را در سر می پرورانند.

حمله تند زیباکلام به موسوی خوئینیها

صادق زیباکلام گفت: آقای موسوی خوئینیها اگر قرار است با اطلاع آقای خاتمی یا بدون اطلاع او سخنگو یا لیدر جنبش اصلاحات باشد، یک فاجعه برای اصلاحات رقم خورده است و عقبگردی بزرگ برای این جریان است و به نوعی لیدری موسوی خوئینیها تیر خلاص به شقیقه جنبش اصلاحات است.

صوفی: تکرارهای خاتمی دیگر اثر ندارد

چهرههای فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به نامه موسوی خوئینیها مصاحبههایی با نامه نیوز انجام دادهاند و انتقاداتی به آن وارد کرده اند. علی صوفی، فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: خوئینیها نمیتواند جایگزین خاتمی باشد زیرا آقای خاتمی جایگاه خود را دارند و مورد قبول تمام اصلاحطلبان هستند. البته مردم هم دیگر آن مردم سال92 نیستند که با یک پیام کوتاه خاتمی شگفتی خلق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت