یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

حذف موانع و فرآیندهای اداری غیرضروری از مسیر تولید

استاندار خراسان جنوبی بر حذف موانع و فرآیندهای اداری غیرضروری از مسیر تولید و پیش پای تولید کننده تأکید کرد.به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ معتمدیان با تأکید بر این مطلب در جلسه بررسی مشکلات حوزه دام و طیور استان که با حضور نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی برگزار شد، گفت: با عنایت به این که برخی از فرآیندهای اداری، مشکلاتی را برای تولید کنندگان و ارباب رجوع به همراه دارد، لذا باید برای رفع آنها برنامه ریزی نماییم. وی با بیان این که ما مجاز نیستیم در این شرایط کرونایی مردم را به دستگاه ها بکشیم، از فعالان این حوزه خواست؛ موارد مزاحم و دست و پاگیر را احصا نموده در جهاد کشاورزی جمع بندی نمایند تا جهت رفع آنها اقدامات مؤثری صورت گیرد.به گفته وی؛ برخی موارد الزام های قانونی است و دستگاه ها ملزم به رعایت آنها می باشند. استاندار با تأکید بر این که تمام تلاش مان بر این است که مطالبات شما را پیگیری کنیم، از فعالان بخش کشاورزی خواست تا درخواست های خود را جمع بندی نمایند تا در وزارتخانه های مربوطه و دستگاه های بالادستی پیگیری شود. معتمدیان با اشاره به صنعت طیور استان اظهار کرد: با توجه به این که در بحث زنجیره کامل تولید مرغ در کشور حرف زیادی برای گفتن داریم، لذا می توانیم پیشنهاداتی درخصوص رفع مشکلات این حوزه ارائه نماییم. وی به سفر وزیر جهاد کشاورزی طی هفته های آینده اشاره کرد و گفت: ترتیبی اتخاذ می شود تا نماینده های تام الاختیار تشکل های حوزه کشاورزی نیز طی نشستی صمیمی با وزیر، مشکلات، پیشنهادات و درخواست های خود را مطرح نمایند. استاندار سپس از تأثیرات نامطلوب بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه بر اقتصاد کشور گفت و استفاده از همه ظرفیت ها را مهمترین راهکار برای پیشبرد برنامه ها در این شرایط برشمرد. معتمدیان، مرز ماهیرود را فعال ترین مرز رسمی کشور در این شرایط عنوان کرد و گفت: افزایش 530 درصدی ترانزیت و رشد بیش از 100 درصدی صادرات استان، نتیجه فعالیت در این مرز است. وی افزود: از این ظرفیت می توان هم در صادرات تولیدات مشاورزی و هم تأمین نیازهای بخش کشاورزی استفاده کرد. به گفته وی؛تولید کننده ها، سربازان جبهه تولید هستند و تمام تلاش ها بر این است که در سال جهش تولید، فعالان این حوزه همچنان به کار خود ادامه دهند و تولید کالا و خدمات خود را توسعه دهند. شایان ذکر است: در این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران ستادی و استانی و همچنین فعالان بخش کشاورزی برگزار شد، نمایندگان تشکل ها به طرح مسایل حوزه کاری خود پرداختند و پیگیری مشکلات را خواستار شدند.

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس خراسان جنوبی
گروه خبر- آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور و آغاز هفته دفاع مقدس روز دوشنبه با سخنرانی مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد. رونمایی از تمبر یادبود چهلمین سالگرد دفاع مقدس از دیگر برنامههای این آیین بود.

سکوت پارک موزه دفاع مقدس شکست
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این آیین از آغاز عملیات اجرایی پروژه پارک موزه دفاع مقدس از پنجم مهر ماه سال جاری خبر داد. سرهنگ غلامرضا فلاحی بیان کرد: در حال حاضر 30 هزار رزمنده، دو هزار شهید و چهار هزار و 136 جانباز دوران دفاع مقدس وجود دارد.وی از وجود 240 آزاده سرافراز در استان خبر داد و افزود: رزمندگان و ایثارگران گنجینه های ارزشمند دفاع مقدس بوده نباید به فراموشی سپرده شوند. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی از تدوین و تهیه دانشنامه دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در قالب این برنامه اقدامات ارزشمندی انجام شده است. وی با اشاره به دایره المعارف دفاع مقدس بیان کرد: دانشنامه دفاع مقدس مرجعی برای نگه داری فرهنگ غنی این جنگ هشت ساله برای نسل های غنی و نسل های آینده خواهد بود. فلاحی دفاع مقدس را مظهر ایثار، پایداری و مقاومت دانست و گفت: در راستای معرفی فرهنگ دفاع مقدس، دستگاه ها باید بیش از پیش پای کار باشند. وی با اشاره به ساخت موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: امید است پنجم مهرماه سال جاری شاهد اجرای عملیات ساخت موزه دفاع مقدس باشیم.فلاحی خواستار ورود خیرین در ساخت موزه دفاع مقدس شد و اظهار کرد: طی امروز، همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس، عملیات احداث یادمان شهدای گمنام پاسداران کلنگ زنی می شود.
گفتنی است؛ در این مراسم از 40 پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان تحلیل و از تمبر یادبود چهلمین سالگرد دفاع مقدس رونمایی شد.

اقدامات شهرداری در بنده دره در راستای خواست مردم است
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در پیامی که نسخه ای از آن به روزنامه واصل شده است در خصوص اقدامات صورت گرفته در منطقه گردشگری بند دره گفت : اقدامات شهرداری در راستای خواست مردم است. در پیام تقی زاده آمده است: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند 16 شهریور 99 در مصاحبه با یک پایگاه تحلیلی خبری درباره همکاری شهرداری بیرجند در ایجاد تفرجگاه بند دره گفت وگویی انجام داده است که با عنوان «احداث منطقه گردشگری با پول مردم به نفع عده ای خاص» منتشر شد که این مصاحبه بیان کننده اظهارات شخصی دکتر «حسنی صفت» درباره هزینه کرد شهرداری در این منطقه است.این عضو شورا در این مصاحبه بیان کرده است که بخشی از هزینه های خدماتی در بند دره توسط شهرداری بیرجند پرداخت شده است که در واقع سرمایه گذاری برای بخش خصوصی است و با توجه به این که بهره برداری از آن به شهرداری واگذار نخواهد شد انجام این کار به نفع شرکت پویش و هتل معین است. سخنان این عضو شورا بیان کننده نظر شخصی دکتر «حسنی صفت» است و مواضع رسمی شورا توسط رئیس شورا بیان می شود. با توجه به مطالبات مردم و شورا برای احیای بند دره، استاندار محترم از دستگاه های اجرایی برای همکاری در این باره دعوت کرد تا از این طریق به یکی از خواسته های مردم پاسخ گفته شود. طبیعی است در هر جایی که کاری انجام شود عده ای از نتایج آن استفاده خواهند کرد و ممکن است منجر به ارزش افزوده املاک مجاور آن شود. هر چند شهرداری بیرجند هم در خارج از محدوده خدماتی تکلیفی بر عهده ندارد ولی این به معنای آن نیست که اگر قدمی در این باره برداشته شود غیر قانونی و به نفع مردم نخواهد بود. این اقدام در راستای توسعه زیرساخت های تفریحی و گردشگری و جهت رفاه حال شهروندان بیرجند صورت پذیرفته است و شهرداری بیرجند در راستای عمل به دو مصوبه شورای اسلامی شهر اجازه هزینه کرد در این منطقه را تا سقف مبلغ دو میلیارد تومان با موافقت 8 عضو شورا که به تأیید هیئت تطبیق رسیده است، دریافت نموده است و چنانچه لازم باشد مجدد برای افزایش این مبلغ در شورای اسلامی شهر تصمیم گیری خواهد شد، بنابراین اقدام شهرداری در این منطقه غیر قانونی نمی باشد و اجرای مصوبه قانونی شورای اسلامی شهر بوده است. لذا مجدداً تأکید می شود که موضع یک عضو شورا بدون داشتن اطلاعات کافی نسبت به تصمیمات گرفته شده، موضع همه اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند نیست و اقدامات انجام شده توسط شهرداری در بند دره در راستای عمل به خواسته مردم در این باره بوده است و هیچگونه نگاه انتفاعی برای شهرداری متصور نبوده است، در کنار این، شورای اسلامی شهر بیرجند لازم می داند از اقدامات جهادی همه دستگاه های اجرایی، شهرداری بیرجند، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار و در رأس از پیگیری های مجدانه مهندس «معتمدیان» استاندار محترم در خصوص ورود به پروژه تفریحی بند دره تشکر و حمایت می نماید.

ضرورت فرهنگ سازی بیمه در خراسان جنوبی
مهدی آبادی- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان با بیان اینکه 32 درصد از جامعه هدف تحت پوشش این صندوق قرار دارند، عنوان کرد: باید برای فرهنگ سازی در این زمینه تلاش بیشتری انجام بگیردعلیضرا اسدی با اشاره به رویکرد روزنامه آوا، خاطرنشان کرد: روزنامه آوا مخاطبان بسیاری در استان دارد که در اطلاع رسانی این مقوله کمک شایانی می تواند انجام دهد. وی گفت: با تاسیس این صندوق در سال 83 گام بزرگی برای بیمه روستاییان و عشایر کشور برداشته شد و به روستاییان توجه ویژه ای شد. وی افزود: با حمایت دولت کشاورزان، کارگران فصلی، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، شهرهای زیر 20 هزار خانوار به مرور تحت پوشش این بیمه و جامعه هدف آن قرار گرفتند. اسدی ادامه داد: در سال های گذشته با تلاش دوستان مدیریتی گذشته اقدامات ارزشمندی انجام شد و بسیاری از روستاییان بیمه شدند اما متاسفانه هنوز بسیاری در استان تحت پوشش هیچگونه بیمه ای قرار ندارند که باید در این زمینه تلاش های بیشتری انجام شود. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اضافه کرد: این صندوق برخلاف سایر بیمه ها اختیاری است اما باید فرهنگ بیمه در استان بیش از گذشته جا بیفتد و کمک رسانه برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نقش ویژه ای دارد.

70 درصدی بیمه توسط دولت پرداخت می شود
اسدی گفت: در استان ، جامعه هدف این صندوق 106 هزار نفر هستند که بین 40 تا 45 هزار مشمول بیمه شدند وی با بیان اینکه هدف ما تحت پوشش قرار گرفتن خانواده های روستایی و عشایر استان است افزود: اگر حوادث غیر متفرقه ای نظیر از کارافتادگی، فوت سرپرست خانوار و… رخ دهد افراد باید تحت پوشش بیمه قرار داشته باشند تا بتوانند از حق و حقوق بیمه ای برخوردار باشند. وی با بیان اینکه قالب جمعیت استان روستایی اند عنوان کرد: در استان 2 یا 3 شهرستان بالای 20 هزار خانوار داریم که اگر افراد تحت پوشش بیمه ای نباشند حتما در این صندوق می توانند تحت پوشش قرار گیرند. وی اضافه کرد: اگر این بیمه به طور جامع اطلاع رسانی شود باعث افزایش ضریب نفوذ و بهره مندی جامعه خواهد شد . مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان افزود: 70 درصد هزینه بیمه را دولبت پرداخت می کند و سطوح درآمدی این بیمه به گونه ای طراحی شده که ضعیف ترین افراد در روستا ها بتوانند از آن استفاده کنند. اسدی اضافه کرد: این صندوق در موضوع سرمایه گذاری موفق عمل کرده و منابع مالی بیمه شدگان به طور مناسبی هدایت شده است. وی با اشاره به 8 طرح درآمدی این صندوق، عنوان کرد: ابتدای هر سال این طرح ها با سطوح درآمدی متفاوت توسط وزرات کار و رفاه امور اجتماعی ابلاغ می شود و هر فرد با توجه به میزان درآمدش می تواند یکی از طرح ها را انتخاب کند. اسدی به موضوع بازنشستگی پیش از موعد اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه اجرایی نشدن این قانون در سال های گذشته باعث آزرده خاطر بسیاری از افراد شد که ان شالله این موضوع با قوت اجرایی می شود.

دنیا باید از دفاع مقدس ملت ایران عبرت گیرد

صداوسیما- نماینده ی ولی فقیه دراستان در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح استان گفت: دنیا باید از دفاع مقدس ملت ایران عبرت گیرد. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در این دیدار که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: اینکه امروز میبینید کشورهایی با ادعای ابرقدرت بودن، در مقابل ایران محتاطانه عمل میکنند علتش درسی است که از 8 سال دفاع مقدس آموخته اند. وی گفت: مردم ایران در 8 سال دفاع مقدس نه تنها امتیازی به دشمنان ندادند بلکه به کمال انسانیت رسیدند.

3000 متر حفاری برای رسیدن به طلای “هیرد”

ایسنا- مدیر مجتمع طرحهای اکتشافی خراسان جنوبی اظهار کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری بالغ بر 3000 متر حفاری در معدن طلای هیرد صورت گرفته، این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته تنها 962 متر بوده است. علیرضا جلالیان، از اخذ جواز تأسیس واحد فرآوری معدن طلای هیرد با ظرفیت تولید سالیانه 200 کیلوگرم شمش طلا در خرداد ماه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرایی احداث این کارخانه فرآوری توسط شرکت گروه بین المللی آبادراهان پارس به عنوان سرمایه گذار آن آغاز و تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

طرح گشت شبانه اورژانس اجتماعی در شهر بیرجند اجرا شد

ایرنا – رییس مرکز جامع اورژانس اجتماعی شهرستان بیرجند گفت: نخستین بار در شهر بیرجند طرح گشت و استقرار شبانه تیم سیار مرکز جامع اورژانس اجتماعی در نقاط آسیبخیز اجرا شد. حسین اردونی افزود: اجرای این طرح از هفته گذشته در بیرجند آغاز شد و هر شب در مناطق آسیبخیز شهر اجرا میشود. وی با بیان اینکه در حال حاضر نمیتوان آماری از موارد شناسایی شده ارایه داد تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح شناسایی زنان و دختران آسیبدیده و سایر افراد در معرض آسیبهای اجتماعی است و بیشتر جنبه پیشگیری دارد. رییس مرکز جامع اورژانس اجتماعی بیرجند گفت: پس از شناسایی و تشکیل پرونده این افراد نسبت به رفع مشکلات آنها با انجام مداخلات تخصصی از جمله مددکاری، روانشناختی و توانمندسازی اقدام میشود. وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح بتوان از بسیاری آسیبهای اجتماعی که در کمین زنان و دختران در معرض آسیب است، جلوگیری کرد.

آخرین وضعیت احداث جاده «بشرویه-طبس»

فارس-مدیرکل راه و شهرسازی خراسانجنوبی گفت: مطالعات انجام شده در محور طبس- بشرویه از مسیر خدآفرید با مشخصات راه اصلی انجام گرفته که با توجه به اعتبار تخصیص داده شده تاکنون 22 کیلومتر از مسیر بازگشایی شده است. وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته برای احداث این جاده 61862 میلیون ریال هزینه شده است، اظهار کرد: مسیر فعلی بشرویه به طبس 151 کیلومتر است که با ساخت محور جدید بشرویه به طبس، طول این مسیر 71 کیلومتر کوتاهتر میشود.

هزار تن کود اوره در خراسان جنوبی توزیع میشود

ایرنا – سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: هزار تن کود اوره در استان در حال توزیع است و به مرور متناسب با نیاز کشاورزان توزیع ادامه خواهد داشت. محمدمهدی سعیدی افزود: کشاورزان هر شهرستان که نیاز به کود اوره، فسفاته و پتاسه داشته باشند از طریق مدیریت جهاد کشاورزی همان شهرستان اقدام کنند تا کود مورد نیازشان تامین شود.

خبرهای خوش برای تکمیل زیرساخت معادن نهبندان

تسنیم-نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه معادن یکی از ظرفیتهای استان به ویژه در نهبندان و سربیشه است گفت: طبق قرارداد منعقد شده بین ایمیدرو و توانیر قرار است معادن نهبندان برق رسانی شود که وارد فاز اجرایی شده است. وی از دیگر مشکلات حوزه معادن در شهرستانهای نهبندان و سربیشه را آموزش نیروی انسانی متناسب با معدن دانست و افزود: با پیگیری انجام شده در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نهبندان مقرر شد دپارتمان ملی معدن در نهبندان ایجاد شود.

چه کسانی در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند؟

ایرنا – مدیر بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروههای اولویتدار از نظر بهداشتی توصیه میشود. مجید شایسته افزود: مادران باردار، کارکنان و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان، کارکنان اورژانس، سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست که در قسمتهای مرتبط با پرندگان فعالیت میکنند در اولویت تزریق واکسن هستند. وی گفت: همچنین کادر بهداشتی، درمانی، خدماتی، اداری و انتظامات شاغل در بیمارستانها و ادارات دولتی، تمامی دانشجویان گروههای پزشکی که در فصل سرما وارد بخشهای بیمارستانی میشوند و تمامی کادر نظام پزشکی کشور شاغل در واحدهای زیر پوشش از دیگر گروهها اولویتدار تزریق واکسن اعلام شده است. مدیر بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: پرسنل نیروی انتظامی و امنیتی شاغل در بخشهای ارائه خدمات بهداشتی درمانی، بیماران HIV، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، معلولان جسمی حرکتی، معلولان عصبی و ذهنی، بیماران روانی مزمن، کودکان بیسرپرست و زنان آسیبدیده اجتماعی از دیگر گروههای اولویتدار شناسایی شده هستند. وی تصریح کرد: افراد دارای بیماریهای مزمن و زمینهای، افراد در گروه سنی 6 ماه تا 18 سال که تحت درمان طولانی مدت با آسپرین بودند، افراد مبتلا به چاقی مفرط و تمامی افرادی که قصد مسافرت به سایر کشورها را دارند در اولویت دوم تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند. شایسته تاکید کرد: با توجه به اینکه 2 هفته پس از تزریق واکسن ایمنی لازم ایجاد میشود بهترین زمان تزریق واکسن در کشور اوایل تا اواسط مهرماه است.

8 هزار و 500 بسته تحصیلی به دانشآموزان خراسان جنوبی اهدا شد

ایرنا – هشت هزار و 500 بسته تحصیلی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با عنوان «مشق احسان» برای توزیع بین دانشآموزان تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی اهدا شد. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان در این آیین که در ادامه پویش ایران همدل برگزار شد گفت: هر بسته تحصیلی شامل کیف، دفتر، مداد، خودکار، جامدادی، مدادرنگی، خط کش، لیوان و همچنین اقلام بهداشتی است. سید مجتبی موسوی ارزش این بستههای تحصیلی را بیش از یک میلیارد و 275 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این هدایا از نوشتافزارهای ایرانی اسلامی و برای حمایت از تولید داخلی تهیه شده که در قالب پویش مشق احسان به دانشآموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اهدا میشوند.

بیمارستانهای خراسان جنوبی و 151 بیمار حاد تنفسی

صدا و سیما – هم اکنون 151 بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری اند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد بیمار حاد تنفسی، 70 نفرشان به کرونا مبتلایند که 8 نفر از آنان در بخشهای آی سی یو بستری اند. دکتر مهدی زاده با بیان اینکه حال یک نفر از بیماران کرونای بستری در بخشهای آی سی یو، وخیم است افزود: در 24 ساعت گذشته فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی نداشته ایم و تعداد فوت شدگان کرونا در استان همان 151 نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت