یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

خراسان جنوبی نسبت به شاخص‌های کشور از توسعه خوبی برخوردار است

معتمدیان : اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قابل تقدیر است؛ به طوری که در یک سال اخیر تنها ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومین را به سرانجام رساند

همزمان با نخستین روز از هفته دولت، با حضور استاندار خراسان جنوبی، کلنگ احداث 301 واحد مسکن شهری به زمین زده شد.
این تعداد واحد مسکونی در قالب 10 پروژه در 5 شهر استان به صورت همزمان در خیابان ملاصدرای بیرجند کلنگ زنی شد.
این پروژه‌ها شامل 10 واحدی حاجی آباد بیرجند، 24 واحدی حاجی آباد بیرجند، 40 واحدی ملاصدرای بیرجند، 82 واحدی حسین آباد بیرجند، 6 واحدی خیابان سپیده بیرجند، 10 واحدی خیابان غفاری بیرجند، 49 واحدی مود سربیشه، 32 واحدی دیهوک طبس و 10 واحدی دشتغران طبس است که در قالب واحدهای دو و سه خوابه با زیربنای 100 تا 140 متر مربع طراحی و اجرا خواهد شد. براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تمامی افراد با شرایط خاص، اقشار کم درآمد، با درآمد متوسط و متوسط به بالا می توانند نسبت به ثبت نام و اعلام تقاضای خرید این واحدها در بنیاد مسکن شهر محل سکونت خود اقدام کنند. اعتبار پیش بینی شده برای ساخت و احداث این واحدها 18 میلیارد و 720 میلیون تومان است
بهره برداری از 15 طرح هادی در سطح روستاهای استان

در ادامه برنامه های نخستین روز از هفته دولت 15 طرح هادی در سطح روستاهای استان نیز افتتاح شد.
این پروژه ها به صورت همزمان در روستای مزگ بیرجند با حضور استاندار به بهره برداری رسیدند. در این مراسم، به صورت همزمان و با حضور فرمانداران شهرستان های مختلف در محل اجرای پروژه در شهر مربوطه، پروژه های طرح هادی و بهسازی معابر روستاهای موردستان در بشرویه، معصوم آباد در خوسف، دستگرد در درمیان، کبودان و شیرخند در زیرکوه، ماخونیک در سربیشه، چاه غیاث در سرایان، کاظم آباد و چاه مسافر و زیرکوه در طبس، کرغند و بیهود قاینات، بندان و طبسین سفلی در نهبندان و مزگ در بیرجند افتتاح شد.زیرسازی، آسفالت و سنگفرش معابر، ترانشه برداری، جداره سازی جهت هدایت آبهای سطحی، اجرای پل و دیوار سنگی و … از جمله اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای این پروژه ها می باشد. به گزارش خبرنگار ما ، عملیات اجرایی شده در طرح هادی روستای مزگ شهرستان بیرجند هم که به صورت پایلوت برای مراسم روز گذشته تعیین شده بود، شامل سنگفرش و جداره سازی، ساماندهی و ایجاد فضای سبز، اجرای پیرنشین و مبلمان روستایی، اجرای المان و یادمان شهدا و … است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به منظور اجرای این پروژه ها، اعتباری به مبلغ 7 میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه کرده است.
۳۲۳ واحد مسکن شهری در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید
در ادامه این برنامه ها ، ۳۲۳ واحد مسکن شهری نیز با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.
به صورت پایلوت پروژه ۱۶ واحدی حاجی آباد بیرجند با زیربنای ۱۳۴۱ مترمربع و اعتبار ۳۲ هزار میلیون ریال به نمایندگی از سایر پروزه های مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره‌برداری رسید. این واحدها شامل؛ ۱۰ واحد مسکونی در خیابان معلم بیرجند با زیر بنای ۱۶۰۰ متر مربع، ۶۰ واحد مسکونی در شهر اسفدن با زیربنای ۳ هزار و ۸۴۰ متر مربع، ۳۵ واحد مسکونی در حاجی آباد زیرکوه با زیربنای ۲۲۴۰ متر مربع و ۸۵ واحد تجاری و مسکونی در شهر فردوس با زیربنای ۶۶۵۷ متر مربع است.
همچنین ۵۶ واحد مسکونی در شهر اسلامیه با زیربنای هفت هزار و ۲۵۰ مترمربع، ۲۱ واحد مسکونی در پخت سربیشه با زیربنای ۱۳۴۴ متر مربع و ۴۰ واحد مسکونی در شهر طبس با زیربنای ۴۶۰۰ متر مربع نیز از دیگر پروژه‌هاست…
با تسهیلات ویژه دولت شاهد کار جهادی در سال‌های اخیر بوده‌ایم
استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: به زودی عملیات افتتاح و کلنگ‌زنی گازرسانی به ۶۰۰ واحد در سطح استان صورت می‌گیرد و در این حوزه جزء استان‌های اول کشور هستیم.
معتمدیان گفت :به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد اقدامات به یاد ماندنی در اقصی نقاط کشور هستیم و در شاخص‌های توسعه روستایی تحول عظیمی در بخش آبرسانی و برق رسانی صورت گرفته است.
وی با اشاره به احداث ۶ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت، افزود: ساخت این واحدها با تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض و ۵۰ میلیون تومانی قرص الحسنه انجام خواهد شد که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آن‌ها باشیم.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز نیز شاهد افتتاح ۱۵ طرح هادی در سطح استان هستیم، اظهار کرد: کلنگ گازرسانی برای ۶۰۰ واحد صنعتی صورت گرفته است.
معتمدیان با بیان اینکه خراسان جنوبی نسبت به شاخص‌های کشور از توسعه خوبی برخوردار است، تصریح کرد: دولت در سخت‌ترین شرایط اقدام به محرومیت‌زدایی در این مناطق کرده است.
وی افزود: اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مدت قابل تقدیر است؛ به طوری که در یک سال اخیر تنها ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومین را با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) به سرانجام رساند.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: با تسهیلات ویژه دولت شاهد کار جهادی در سال‌های اخیر بوده‌ایم که امیدواریم این فعالیت‌های جهادی ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت